quote:Maar blijkbaar geloven arabische moslims niet in het relatieve...
Op zaterdag 22 september 2001 16:56 schreef AlleanzaNazionale het volgende:[..]
Hoewel ik de Koran op zich een gevaarlijk boekwerk vind, puur vanwege het feit dat het propageert het boek met geweld te verspreiden over de hele wereld, wil ik wel zeggen dat de Koran niet in grotere mate dan de Christelijke bijbel "relatieve waarheden" verkondigt. Zoals met veel geschriften schuilt het gevaar van de Koran in de interpretatie van de teksten. Ik denk dat deze interpretatie sterk cultuur gebonden is. Dit baseer ik op het feit dat bijvoorbeeld Surinaamse moslims een totaal andere manier van denken hebben dan Arabische moslims.
Ik stel dan ook de vraag: Ooit een Surinaamse moslim fundamentelalist gezien?
Ik denk het niet. Zij hebben een andere cultuur en andere achtergrond dan arabische moslims en houden er niet zulke extreme opvattingen op na.
Nu alleen nog een simpele formule om extremisten van gematigde te scheiden en we zijn er
quote:Dit is gewoon onzin. Er staan diverse passage's in de koran waarin dit juist expliciet veroordeeld wordt! Hoe kom je aan deze onjuiste informatie? En waarom verspreid je het als zijnde 'waar'?
Op zaterdag 22 september 2001 16:56 schreef AlleanzaNazionale het volgende:[..]
Hoewel ik de Koran op zich een gevaarlijk boekwerk vind, puur vanwege het feit dat het propageert het boek met geweld te verspreiden over de hele wereld, <knip>
quote:Eens!
Op zaterdag 22 september 2001 17:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Conclusie tot nu toe:
extremistische moslims (zoals alle extremisten) zijn een probleem.Nu alleen nog een simpele formule om extremisten van gematigde te scheiden en we zijn er
*Overigens, fundamentalisme wel gescheiden houden van extremisten... anders wordt de lijst nog langer!*
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 22-09-2001 17:17]
quote:Makkelijk zat. Extremisten moet je gewoon oppakken en als het niet anders kan afknallen. Lijkt me duidelijk.
Conclusie tot nu toe:
extremistische moslims (zoals alle extremisten) zijn een probleem.Nu alleen nog een simpele formule om extremisten van gematigde te scheiden en we zijn er
quote:Iedereeen loopt hier over de Koran te zeiken. Hebben jullie wil eens de Tora en de Bijbel goed gelezen, ga daar eens over zeiken.
Op zaterdag 22 september 2001 17:12 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Eens!
quote:In de bijbel zullen ook heus wel passage staan die verkeerd opgevat kunnen worden... (zoals gaat heen en vermenigvuldigd u
Op zaterdag 22 september 2001 17:11 schreef AlleanzaNazionale het volgende:
Verspreid het geloof met vuur en zwaard over de wereld. Dat is een passage die mij ooit onder de neus is geschoven.
Het probleem is echter dat er zieke geesten zijn, die misschien vaak net iets te hoog in de hierarchie staan en deze passage uitbuiten. Voor hun overtuiging, maar 'k zou me ook niet verbazen als het voor hun eigen rijkdom zou zijn. Het mobiliseren van een volk "in naam van ..." is altijd de makkelijkste manier geweest om een volk achter je te laten scharen.
quote:Goed. Hang on. Even wat opzoeken.
Verspreid het geloof met vuur en zwaard over de wereld. Dat is een passage die mij ooit onder de neus is geschoven.
quote:Simpel.. je naait bij elke moslim een embleem op zijn jas, tatoeert een serienummer in hun arm en klaar is kees
Conclusie tot nu toe:
quote:Je vergeet de kampen en verwerkingsovens
Op zaterdag 22 september 2001 17:27 schreef Re het volgende:[..]
Simpel.. je naait bij elke moslim een embleem op zijn jas, tatoeert een serienummer in hun arm en klaar is kees
quote:
quote:En dit:
The first few who embraced the "new" religion in Makkah in the Arabian Peninsula at the hands of the Prophet, were his wife Khadijah, his servant Zaid and his eleven-year-old cousin Ali. Among the ones who later joined this faith were the honest merchant, Abu Bakr; the iron man of Arabia, Umar the Great; the shy businessman, Uthman; the Prophet's brave uncle Hamza and a slave of a pagan, Bilal. They simply couldn't resist the MAGIC SWORD of a humble and lonely Prophet! The negligible minority of the believers in this new Faith was soon exiled from Makkah and they arrived in the city called Yathrab which later became known as MADINAH. The Muslim emigrants to Madinah brought their SWORD with them. The SWORD continued to "pull" people towards it until the whole of Arabia joined the Faith. Compared to the population of the rest of the world at that time, the Arabs constituted a tiny minority. A fraction of this minority decided to take the SWORD beyond the boundaries of the Arabian desert to the mighty empires of Rome and Persia, the shores of the Mediterranean, the coast of Malabar and the far away East Indies Islands. People after people continued surrendering to this SWORD and joining the Faith.So sharp was the edge of the SWORD! It simply conquered the hearts; bodies yielded automatically. It is the SWORD OF TRUTH, whose mere shine eliminates falsehood just like light wipes away darkness.
quote:
According to the Quran every human being is honored just by virtue of being human before people are even categorized in terms of creed or breed. The Quran says "We have honored the children of Adam, provided them with transport on land and sea, and conferred on them special favors above a great part of our creation." (17:70) Islam emphasizes the oneness of Humanity as a family. "O mankind: fear your Guardian Lord who created you from a single self and created -out of it- its mate, and made from them twain scattered (like seeds) countless men and women." (4:1) All people are equally eligible for the basic human rights, including the right to freely chose one's religion without coercion, for within Islam the space of the "other" is well preserved and protected. Islam is not an exclusive religion, and no human being, clergy or otherwise, is ever permitted to set limits on God's mercy and forgiveness, or to speak on His behalf in assigning rewards or punishment. The ultimate judge is God Himself.. "your return in the end is toward Allah.. He will tell you the truth of the things wherein you disputed." (6:164)
quote:Nee, alleen bij alle extremisten en terroristen dacht ik eigenlijk... (de probleemgevallen)
Simpel.. je naait bij elke moslim een embleem op zijn jas, tatoeert een serienummer in hun arm en klaar is kees
quote:haha, die Re, je bent op dit moment nog erger dan ik ooit was..
quote:wassie niet serieus dan?
Op zaterdag 22 september 2001 17:35 schreef El-Lupe het volgende:[..]
haha, die Re, je bent op dit moment nog erger dan ik ooit was..
quote:Klopt!
Op zaterdag 22 september 2001 17:32 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Nee, alleen bij alle extremisten en terroristen dacht ik eigenlijk... (de probleemgevallen)
maar mensen zoals Re pakken graag iedere vergelijking die ze kunnen maken met Hitler und freunds snel aan!
quote:ik zie tot mijn verbijstering de geschiedenis zich herhalen met het gemak waarbij standpunten worden ingenomen
Op zaterdag 22 september 2001 17:35 schreef El-Lupe het volgende:[..]
haha, die Re, je bent op dit moment nog erger dan ik ooit was..
Niet dat ik op de man wil spelen maar iemand als R@b vind het dragen van een hoofddoekje al een uiting van fundamentalisme.... wel makkelijk herkenbaar
quote:Met het verschil dat nu niet de agressor dit standpunt inneemt
Op zaterdag 22 september 2001 17:38 schreef Re het volgende:[..]
ik zie tot mijn verbijstering de geschiedenis zich herhalen met het gemak waarbij standpunten worden ingenomen
quote:De agressor? Is daar dan nog steeds sprake van volgens jou als dat slechts een minderheid binnen een minderheid betreft?
Op zaterdag 22 september 2001 17:41 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Met het verschil dat nu niet de agressor dit standpunt inneemt
quote:Ik ben er niet van overtuigd dat het om een minderheid gaat
Op zaterdag 22 september 2001 17:47 schreef El-Lupe het volgende:[..]
De agressor? Is daar dan nog steeds sprake van volgens jou als dat slechts een minderheid binnen een minderheid betreft?
quote:Vertel mij eens wat voor grootschalige terroristische aanslagen de Joden in de jaren '30 pleegden? (En de Reichsnacht was NIET door v.d Lubbe gepleegd!)
Op zaterdag 22 september 2001 17:38 schreef Re het volgende:[..]
ik zie tot mijn verbijstering de geschiedenis zich herhalen met het gemak waarbij standpunten worden ingenomen
quote:Het is niet de antithese Islam versus Christendom of Jodendom, die hier ter discussie staat, zoals ik voor de aanslagen ook al eens duidelijk heb proberen te maken. Het is de antithese Islam, Christendom, Jodendom versus geseculariseerde wereld, die hier ter discussie staat. Dat nu de aandacht gericht wordt op de Islam heeft te maken met recente aanslagen in VS.
Op zaterdag 22 september 2001 17:15 schreef schummi-2001 het volgende:[..]
Iedereeen loopt hier over de Koran te zeiken. Hebben jullie wil eens de Tora en de Bijbel goed gelezen, ga daar eens over zeiken.
We zouden toch geen oude koeien meer uit de sloot halen en niet meer over een kam scheren?
quote:De gedachte achter het dragen van een hoofddoekje. Het dragen opzich niet natuurlijk.
Op zaterdag 22 september 2001 17:38 schreef Re het volgende:Niet dat ik op de man wil spelen maar iemand als R@b vind het dragen van een hoofddoekje al een uiting van fundamentalisme.... wel makkelijk herkenbaar
En even voor RE: Niet-moslims in Afghanistan moeten van de Taliban zich apart kleden om ze te kunnen onderscheiden zijn van moslims.
quote:Tsja, da's dan jammer voor jou. Ik wel. De meerderheid van de in Nederland wonende moslims zijn namelijk 'Soennieten' (gematigde moslims) en slechts 10% van alle moslims in Nederland behoren tot de Shji'ietische tak van de islam. Dit zijn moslim fundamentalisten, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook automatisch extremisten zijn.
Op zaterdag 22 september 2001 17:48 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat het om een minderheid gaat
Lees anders dit artikel eens voor de aardigheid, komt aardig dicht in de buurt bij onze situatie lijkt me.
Willen we dat?
[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 22-09-2001 18:04]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |