Volgens mij zijn er nog meer, maar dit is een vlugge notitie.
Wat eigenlijk mijn vraag/stelling is:
Ligt het nu aan de moslims, of is dit puur toeval?!? Denk het niet.
quote:Ja.
Op maandag 17 september 2001 16:15 schreef Lake het volgende:
Ligt het nu aan de moslims?!?
Deze mensen zijn verblind door hun intolerante, haatdragende religie (zoals elke religie that is....)
Zolang ze hun religie boven zelf denken stellen, zijn ze een gevaar.
[edit] Het heeft weinig te maken met wat je gelooft, meer met hoe je gelooft. Extremisten heb je overal, ook christelijke.
[Dit bericht is gewijzigd door Troeltje op 17-09-2001 16:22]
quote:Precies, de endlosung van de muslimfrage, da's nodig!
Op maandag 17 september 2001 16:18 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ja.
Deze mensen zijn verblind door hun intolerante, haatdragende religie (zoals elke religie that is....)
Zolang ze hun religie boven zelf denken stellen, zijn ze een gevaar.
quote:Bijna, de endlosung van de religiefrage, da's nodig!
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef links234 het volgende:[..]
Precies, de endlosung van de muslimfrage, da's nodig!
quote:Weer lekker kort door de bocht.
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef links234 het volgende:[..]
Precies, de endlosung van de muslimfrage, da's nodig!
quote:Zijn moslims geen mensen?
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef Troeltje het volgende:
Nee dat ligt niet aan moslims, dat ligt aan MENSEN!!!
quote:wel heel erg makkelijk vind je niet?
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Zijn moslims geen mensen?
Wat is een religie zonder zijn beoefenaars?
quote:Is het niet waar dan?
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef Troeltje het volgende:[..]
wel heel erg makkelijk vind je niet?
quote:Bullshit.
Op maandag 17 september 2001 16:18 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ja.
quote:.
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Bijna, de endlosung van de religiefrage, da's nodig!
Ja, na de endlosung van de muslimfrage moeten we de endlosung van de judenfrage krijgen. En dan de christenen op dezelfde manier.
quote:Je zegt het zelf al.
Op maandag 17 september 2001 16:24 schreef Lod het volgende:[..]
Bullshit.
Al die oorlogen die wij als christenen vroeger gevoerd hebben.
quote:Goed plan.
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef links234 het volgende:[..]
.
Ja, na de endlosung van de muslimfrage moeten we de endlosung van de judenfrage krijgen. En dan de christenen op dezelfde manier.
FF nuanceren. We leven wel in een heel ander tijdperk, met meer techniek en communicatie. Ik bedoel, ze weten hoe ze een gebouw hoe wat waar welk moment bla bla bla, te raken. Dan snap je ook wat voor gevolgen het heeft, en wat goed en kwaad is. Dit is gewoon haatdragend! BAH! Ik voel een enorme fury in me opkomen!
Tja...die moslims toch altijd.
quote:Hij zei ook bijna alle conflicten.
Op maandag 17 september 2001 16:35 schreef golfer het volgende:
12. Spanje (ETA)
13. Noord-Ierland (Ira versus Protestanste extremisten)Tja...die moslims toch altijd.
Beetje overdreven misschien, maar je kan gerust stellen dat de islam toch wel een bovenmatig grote vinger in de pap der onrusten heeft.
quote:Met religie is niks mis, in principe ook niet met de meeste beoefenaars. Voor veel mensen is religie een steun en toeverlaat, dat jij een andere manier hebt om dat te krijgen wil niet zeggen dat je andere denkbeelden mag veroordelen.
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Goed plan.
Weg met elke religie.
quote:En wat is het verschil met de (moslim)fundamentalisten en jou? Jij haat ze omdat ze een andere overtuiging hebben. Zij haten jou omdat jij een andere overtuiging hebt.
Op maandag 17 september 2001 16:31 schreef Lake het volgende:
FF nuanceren. We leven wel in een heel ander tijdperk, met meer techniek en communicatie. Ik bedoel, ze weten hoe ze een gebouw hoe wat waar welk moment bla bla bla, te raken. Dan snap je ook wat voor gevolgen het heeft, en wat goed en kwaad is. Dit is gewoon haatdragend! BAH! Ik voel een enorme fury in me opkomen!
quote:Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Op maandag 17 september 2001 16:38 schreef Lod het volgende:[..]
Met religie is niks mis, in principe ook niet met de meeste beoefenaars.
Om maar te zwijgen over alle misstanden die onder het mom van geloof zijn gepleegd.
Nee, van religie heb ik absoluut geen hoge pet op.
quote:Hij gooit geen vliegtuigen op Islamabad neer geloof ik....
Op maandag 17 september 2001 16:41 schreef Lod het volgende:[..]
En wat is het verschil met de (moslim)fundamentalisten en jou? Jij haat ze omdat ze een andere overtuiging hebben. Zij haten jou omdat jij een andere overtuiging hebt.
quote:Je moet religie proberen te scheiden van de beoefenaars ervan. Het christendom pleit voor naastenliefde en vrede. Oorlogen in naam van het C. zijn merendeel gekomen door een klein stel leiders die door gladde praatjes en loze beloften de gewone man tot verschrikkelijke daden aansporen.
Op maandag 17 september 2001 16:41 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Bijna alle oorlogen, conflicten etc. van de bekende geschiedenis van de mens hadden direct of indirect een religeuze achtergrond.Om maar te zwijgen over alle misstanden die onder het mom van geloof zijn gepleegd.
Nee, van religie heb ik absoluut geen hoge pet op.
quote:[offtopic] weg met elke HeindeKort lijkt me ook geen slecht plan, zou dan ook wel in dit belachelijke straatje passen. [/offtopic]
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Goed plan.
Weg met elke religie.
Religies bestaan al sinds het begin van de mensheid. Gebeurde er iets onverklaarbaars? Dan moest daar wel een hogere macht achter zitten en moest er dus geofferd worden, zodat de goden beter gezind zouden zijn. Is nog steeds zo en zal ook nog steeds zo blijven.
Dat jij nou van 'God los bent' wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat moet zijn. Persoonlijk ben ik ook van God los, maar ik zal niemand die wel gelooft anders aankijken of minder respecteren.
Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die radicaler denken en te werk gaan, dat is jammer die verpesten het voor de anderen. Maar of dat nou met religie, kapitalisme, democratie, milieu te maken heeft, maakt niets uit. Religieuze aspect is weliswaar vaker beweegreden geweest voor oorlogen, maar vaak onder het mom van 'houden jullie het volk maar dom, dan houden wij ze wel arm' heb ik het idee.
Maar goed jouw statement staat lijnrecht tegenover het statement van een aantal groeperingen waar jij zo'n hekel aan hebt en waardoor jij een hele religie over een kam scheert. Je zit dus op hetzelfde niveau, met 1 verschil: dat jij nog geen bommen hebt gegooid. Alleen zal het moment dat er bommen gegooid gaan worden een tevreden moment voor jou zijn. Zoek daarna de verschillen maar
quote:Wat is religie zonder zijn beoefenaars? Zonder dat bestaat het niet.
Op maandag 17 september 2001 16:45 schreef Lod het volgende:[..]
Je moet religie proberen te scheiden van de beoefenaars ervan.
quote:Dat komt doordat we in een wereld leven waarin geloof niet belangrijk genoeg meer is. Dus weinig fanatiekelingen meer. En omdat we in een 'beschaafde' wereld leven waarin discussie belangrijker geworden is dan daadkracht. Dat is een heel gunstige ontwikkeling die zeker door gezet moet worden.
Op maandag 17 september 2001 16:42 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Hij gooit geen vliegtuigen op Islamabad neer geloof ik....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |