abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1659667
Ik heb eens na zitten denken en ik denk dat ik niet de enige ben. Overal ter wereld waar gezeur, gezeik en gezanik is, waar mensen rechten worden geschonden, waar doden vallen etc, zijn vaak moslims bij betrokken. (moetwillig of niet)
-1- Palestina
-2- New-York
-3- Oost Timor
-5- Sri Lanka
-6- Irak
-7- Balkan
-8- Masedonië
-9- Koerdistan (of niet)
-10- Afganistan
-11- Indonesië

Volgens mij zijn er nog meer, maar dit is een vlugge notitie.
Wat eigenlijk mijn vraag/stelling is:
Ligt het nu aan de moslims, of is dit puur toeval?!? Denk het niet.

I salut u all :)
pi_1659676
het is wel opvallend ja... maargoed ik ga geen conclusies trekken ofzo... denk dta je dan verkeerd bezig bent.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  maandag 17 september 2001 @ 16:18:29 #3
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1659697
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:15 schreef Lake het volgende:
Ligt het nu aan de moslims?!?
Ja.

Deze mensen zijn verblind door hun intolerante, haatdragende religie (zoals elke religie that is....)

Zolang ze hun religie boven zelf denken stellen, zijn ze een gevaar.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1659713
Nee dat ligt niet aan moslims, dat ligt aan MENSEN!!!
Is het wel eens bij je opgekomen om verder te kijken dan je neus lang is? Dan zie je dat bij de meeste van die gevallen ook christelijken betrokken waren, misschien zelfs hindoestanen of sjamanen, en als je erg goed zoekt misschien nog wel een asceet, nou goed?

[edit] Het heeft weinig te maken met wat je gelooft, meer met hoe je gelooft. Extremisten heb je overal, ook christelijke.

[Dit bericht is gewijzigd door Troeltje op 17-09-2001 16:22]

Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  maandag 17 september 2001 @ 16:19:58 #5
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1659715
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:18 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ja.

Deze mensen zijn verblind door hun intolerante, haatdragende religie (zoals elke religie that is....)

Zolang ze hun religie boven zelf denken stellen, zijn ze een gevaar.

Precies, de endlosung van de muslimfrage, da's nodig!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 17 september 2001 @ 16:21:19 #6
15651 HeindeKort
pi_1659728
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Bijna, de endlosung van de religiefrage, da's nodig!
pi_1659735
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Weer lekker kort door de bocht.
  maandag 17 september 2001 @ 16:21:55 #8
15651 HeindeKort
pi_1659737
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:19 schreef Troeltje het volgende:
Nee dat ligt niet aan moslims, dat ligt aan MENSEN!!!
Zijn moslims geen mensen?
Wat is een religie zonder zijn beoefenaars?
pi_1659754
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Zijn moslims geen mensen?
Wat is een religie zonder zijn beoefenaars?

wel heel erg makkelijk vind je niet?
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  maandag 17 september 2001 @ 16:24:03 #10
15651 HeindeKort
pi_1659760
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:23 schreef Troeltje het volgende:

[..]

wel heel erg makkelijk vind je niet?

Is het niet waar dan?
  maandag 17 september 2001 @ 16:24:47 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1659767
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:18 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Ja.

Bullshit.
Al die oorlogen die wij als christenen vroeger gevoerd hebben. Kruistochten, Slavernij, Uitroeiing van lokale inwoners in Afrika, noord-Amerika, Zuid-Amerika. En dat alles in naam van het geloof of schijt aan andere geloven. KKK, bepaalde dominees, etc. etc.
Geloof op zich is niet zo, geen enkel geloof kan zo'n slachtpartij goedkeuren. De Islam heeft alleen blijkbaar moeite met het accepteren dat er ook andere geloven zijn (en dat geldt dan nog voor een klein groepje). Een fase waarin onze cultuur tot voor kort inzat en waar ze hopelijk snel uitkomen.
GNU Terry Pratchett
  maandag 17 september 2001 @ 16:27:04 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1659790
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Bijna, de endlosung van de religiefrage, da's nodig!

.

Ja, na de endlosung van de muslimfrage moeten we de endlosung van de judenfrage krijgen. En dan de christenen op dezelfde manier.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 17 september 2001 @ 16:27:09 #13
15651 HeindeKort
pi_1659792
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:24 schreef Lod het volgende:

[..]

Bullshit.
Al die oorlogen die wij als christenen vroeger gevoerd hebben.

Je zegt het zelf al.
Vroeger hadden wij religie ook hoger in het vaandel staan dan zelf denken, en haalden we dezelfde rotgeintjes uit.
De islamieten lopen wat dat betreft een paar honderd jaar achter, en zoals gezegd, zolang ze hun religie hoger inschatten dan zelf denken, zijn ze een gevaar.
Net zoals iedere groep mensen die een religie als het allerhoogste orgaan beschouwd.
  maandag 17 september 2001 @ 16:27:49 #14
15651 HeindeKort
pi_1659797
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef links234 het volgende:

[..]

.

Ja, na de endlosung van de muslimfrage moeten we de endlosung van de judenfrage krijgen. En dan de christenen op dezelfde manier.

Goed plan.
Weg met elke religie.
pi_1659830
Je zegt het zelf al.
Vroeger hadden wij religie ook hoger in het vaandel staan dan zelf denken, en haalden we dezelfde rotgeintjes uit.
De islamieten lopen wat dat betreft een paar honderd jaar achter, en zoals gezegd, zolang ze hun religie hoger inschatten dan zelf denken, zijn ze een gevaar.
Net zoals iedere groep mensen die een religie als het allerhoogste orgaan beschouwd.

FF nuanceren. We leven wel in een heel ander tijdperk, met meer techniek en communicatie. Ik bedoel, ze weten hoe ze een gebouw hoe wat waar welk moment bla bla bla, te raken. Dan snap je ook wat voor gevolgen het heeft, en wat goed en kwaad is. Dit is gewoon haatdragend! BAH! Ik voel een enorme fury in me opkomen!

I salut u all :)
  maandag 17 september 2001 @ 16:35:50 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1659871
12. Spanje (ETA)
13. Noord-Ierland (Ira versus Protestanste extremisten)

Tja...die moslims toch altijd.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 september 2001 @ 16:38:32 #17
15651 HeindeKort
pi_1659901
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:35 schreef golfer het volgende:
12. Spanje (ETA)
13. Noord-Ierland (Ira versus Protestanste extremisten)

Tja...die moslims toch altijd.

Hij zei ook bijna alle conflicten.

Beetje overdreven misschien, maar je kan gerust stellen dat de islam toch wel een bovenmatig grote vinger in de pap der onrusten heeft.

maandag 17 september 2001 @ 16:38:35 #18
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1659903
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Goed plan.
Weg met elke religie.

Met religie is niks mis, in principe ook niet met de meeste beoefenaars. Voor veel mensen is religie een steun en toeverlaat, dat jij een andere manier hebt om dat te krijgen wil niet zeggen dat je andere denkbeelden mag veroordelen.
Het probleem zit hem in een select groepje dat zich fel verzet tegen de westerse maatschappij, ik betwijfel of dat uit geloofsovertuiging is. Denk eerder dat zij er flink geld aan kunnen verdienen. Ze hebben een invloed op bepaalde mensen die waarschijnlijk niet al te slim zijn en bereid zijn hun leven te offeren, in naam van het geloof maar eigenlijk in naam van de verrijking van mensen als B.L.
En als wij als westerse wereld dan ook nog de islam gaan aanvallen als intolerant en wat dies meer zij, dan kan ik mij voorstellen dat normale islamieten daar problemen mee hebben.
GNU Terry Pratchett
  maandag 17 september 2001 @ 16:41:08 #19
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1659925
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:31 schreef Lake het volgende:
FF nuanceren. We leven wel in een heel ander tijdperk, met meer techniek en communicatie. Ik bedoel, ze weten hoe ze een gebouw hoe wat waar welk moment bla bla bla, te raken. Dan snap je ook wat voor gevolgen het heeft, en wat goed en kwaad is. Dit is gewoon haatdragend! BAH! Ik voel een enorme fury in me opkomen!
En wat is het verschil met de (moslim)fundamentalisten en jou? Jij haat ze omdat ze een andere overtuiging hebben. Zij haten jou omdat jij een andere overtuiging hebt.
GNU Terry Pratchett
  maandag 17 september 2001 @ 16:41:30 #20
15651 HeindeKort
pi_1659931
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:38 schreef Lod het volgende:

[..]

Met religie is niks mis, in principe ook niet met de meeste beoefenaars.

Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Bijna alle oorlogen, conflicten etc. van de bekende geschiedenis van de mens hadden direct of indirect een religeuze achtergrond.

Om maar te zwijgen over alle misstanden die onder het mom van geloof zijn gepleegd.

Nee, van religie heb ik absoluut geen hoge pet op.

maandag 17 september 2001 @ 16:42:11 #21
15651 HeindeKort
pi_1659941
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:41 schreef Lod het volgende:

[..]

En wat is het verschil met de (moslim)fundamentalisten en jou? Jij haat ze omdat ze een andere overtuiging hebben. Zij haten jou omdat jij een andere overtuiging hebt.

Hij gooit geen vliegtuigen op Islamabad neer geloof ik....
  maandag 17 september 2001 @ 16:45:37 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1659978
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:41 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Bijna alle oorlogen, conflicten etc. van de bekende geschiedenis van de mens hadden direct of indirect een religeuze achtergrond.

Om maar te zwijgen over alle misstanden die onder het mom van geloof zijn gepleegd.

Nee, van religie heb ik absoluut geen hoge pet op.

Je moet religie proberen te scheiden van de beoefenaars ervan. Het christendom pleit voor naastenliefde en vrede. Oorlogen in naam van het C. zijn merendeel gekomen door een klein stel leiders die door gladde praatjes en loze beloften de gewone man tot verschrikkelijke daden aansporen.
GNU Terry Pratchett
pi_1659995
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:27 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Goed plan.
Weg met elke religie.

[offtopic] weg met elke HeindeKort lijkt me ook geen slecht plan, zou dan ook wel in dit belachelijke straatje passen. [/offtopic]

Religies bestaan al sinds het begin van de mensheid. Gebeurde er iets onverklaarbaars? Dan moest daar wel een hogere macht achter zitten en moest er dus geofferd worden, zodat de goden beter gezind zouden zijn. Is nog steeds zo en zal ook nog steeds zo blijven.

Dat jij nou van 'God los bent' wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat moet zijn. Persoonlijk ben ik ook van God los, maar ik zal niemand die wel gelooft anders aankijken of minder respecteren.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die radicaler denken en te werk gaan, dat is jammer die verpesten het voor de anderen. Maar of dat nou met religie, kapitalisme, democratie, milieu te maken heeft, maakt niets uit. Religieuze aspect is weliswaar vaker beweegreden geweest voor oorlogen, maar vaak onder het mom van 'houden jullie het volk maar dom, dan houden wij ze wel arm' heb ik het idee.

Maar goed jouw statement staat lijnrecht tegenover het statement van een aantal groeperingen waar jij zo'n hekel aan hebt en waardoor jij een hele religie over een kam scheert. Je zit dus op hetzelfde niveau, met 1 verschil: dat jij nog geen bommen hebt gegooid. Alleen zal het moment dat er bommen gegooid gaan worden een tevreden moment voor jou zijn. Zoek daarna de verschillen maar

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
  maandag 17 september 2001 @ 16:51:09 #24
15651 HeindeKort
pi_1660035
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:45 schreef Lod het volgende:

[..]

Je moet religie proberen te scheiden van de beoefenaars ervan.

Wat is religie zonder zijn beoefenaars? Zonder dat bestaat het niet.
Religie is zijn beoefenaars.
  maandag 17 september 2001 @ 16:53:43 #25
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1660065
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:42 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Hij gooit geen vliegtuigen op Islamabad neer geloof ik....

Dat komt doordat we in een wereld leven waarin geloof niet belangrijk genoeg meer is. Dus weinig fanatiekelingen meer. En omdat we in een 'beschaafde' wereld leven waarin discussie belangrijker geworden is dan daadkracht. Dat is een heel gunstige ontwikkeling die zeker door gezet moet worden.
Wij moeten echter rekening houden met het feit dat het in andere culturen nog lang niet zover is. Om hen ook op dit niveau te krijgen moeten wij dan nu en masse de Islam vernietigen? Terwijl we pretenderen de beschaving te promoten, de beschaving die ons gebied om problemen op te lossen met woorden.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')