Ik dacht bij het lezen van de kop dat het over een troepenopbouw door de US ging, maar dat is dus niet zo. Toch raar dat de Afghanen opeens in oorlog zijn terwijl er geen oorlog is, dat belooft nog wat.
quote:Verdiep je eerst in de situatie aldaar voordat je je constant anti-westerse denkbeelden tentoonspreid.
Op maandag 17 september 2001 14:56 schreef SilverSpirit het volgende:
Als de USA hiermee een oorlog tegen Pakistan en Afghanistan heeft uitgelokt, heb ik ineens een stuk minder sympathie voor Amerika. Sorry hoor, maar dat vind ik best zielig. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dan meer sympathie heb voor de aanslagen, want dat blijft een afschuwelijk feit.
Gelukkig sta jij niet aan het roer.
PS. Pakistan is ook een moslimland dus....
quote:Aantal manschappen is geen garantie voor succes. Evenmin als nieuwere wapens.
Op maandag 17 september 2001 14:56 schreef BobRooney het volgende:
25.000 man...en gisteren zag ik een programma op TV (of was het vanochtend) dat ze in totaal 35.000 manschappen hebbeb, met verouderde wapens etc etc...moet toch eitje zijn dan voor de VS??
quote:Dat je het niet eens met mij bent, geef ik niks om. Maar ga
Op maandag 17 september 2001 14:58 schreef HeindeKort het volgende:Verdiep je eerst in de situatie aldaar voordat je je constant anti-westerse denkbeelden tentoonspreid.
Wat er gebeurt, je vind het toch niet goed.
quote:Nee gelukkig niet nee. Het lijkt me niet makkelijk president te zijn in deze dagen.
Gelukkig sta jij niet aan het roer.
quote:Wat wil je daarmee zeggen??
PS. Pakistan is ook een moslimland dus....
quote:Mee eens, dat is in eerdere oorlogen toch wel aangetoond. De Amerikanen hebben het verloop van de Golfoorlog ook heel wat rooskleuriger voorgesteld dan die in werkelijkheid is verlopen. Dit keer webcams op de bommen? CNN smult er van.
Op maandag 17 september 2001 14:58 schreef SilverSpirit het volgende:
[..]
Aantal manschappen is geen garantie voor succes. Evenmin als nieuwere wapens.
quote:Nou van de 35.000 manschappen, zitten er al 25.000 bij de grens, daar flikker je gewoon een bom op. Dan zijn er nog 10.000 over....das toch geen party voor de USA.
Op maandag 17 september 2001 14:58 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Aantal manschappen is geen garantie voor succes. Evenmin als nieuwere wapens.
Maar goed...laten we maar hopen dat het gewoon nooit zover zal komen.
quote:Mwoah, 200.000 Yanks versloegen 1.000.000 Iraki's, met zeer weinig doden aan US kant.
Op maandag 17 september 2001 15:01 schreef SigmundFreud het volgende:[..]
Mee eens, dat is in eerdere oorlogen toch wel aangetoond. De Amerikanen hebben het verloop van de Golfoorlog ook heel wat rooskleuriger voorgesteld dan die in werkelijkheid is verlopen. Dit keer webcams op de bommen? CNN smult er van.
Toch niet slecht te noemen.
Al is een oorlog nooit rooskleurig natuurlijk....
quote:Kijk dat bedoel ik dus!!
Op maandag 17 september 2001 15:01 schreef HeindeKort het volgende:
Noch de 25.000 bebaarde mannen op paarden met M16's en zwaarden noch de verouderde afweergeschutten zijn een gevaar voor de F117A Stealth bommenwerpers.
quote:Zijn dat dan geen terroristen???
Op maandag 17 september 2001 15:03 schreef Sniper het volgende:
Gisteren gaven enkele Afghaanse rebellen (totaal aantal 15000 manschappen) aan dat ze van harte hun hulp aanbieden aan eventuele aanvallers van Afghanistan. Zij kennen het terrein op hun duimpje en kunnen uiterst nuttig zijn bij doelwitanalyse.
quote:Ghehe.. Amerika heeft alleen al 1.2 miljoen reservisten. Laat staan de daadwerkelijke troepen.
Op maandag 17 september 2001 14:56 schreef BobRooney het volgende:
25.000 man...en gisteren zag ik een programma op TV (of was het vanochtend) dat ze in totaal 35.000 manschappen hebbeb, met verouderde wapens etc etc...moet toch eitje zijn dan voor de VS??
quote:Mocht deze vraag toch niet rethorisch zijn : Ik dacht niet dat deze strijders als terroristen worden beschouwd, nee.
Op maandag 17 september 2001 15:05 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Zijn dat dan geen terroristen???
quote:Ja, ware het niet dat je met slimme bommen een in grotten verstopt clubje talibanstrijders zo moeilijk kunt raken.
Op maandag 17 september 2001 15:01 schreef HeindeKort het volgende:
Noch de 25.000 bebaarde mannen op paarden met M16's en zwaarden noch de verouderde afweergeschutten zijn een gevaar voor de F117A Stealth bommenwerpers.
quote:De 25.000 die bij de grens staan heb je in ieder geval al te pakken
Op maandag 17 september 2001 15:37 schreef links234 het volgende:[..]
Ja, ware het niet dat je met slimme bommen een in grotten verstopt clubje talibanstrijders zo moeilijk kunt raken.
quote:Touche!
Op maandag 17 september 2001 15:54 schreef BobRooney het volgende:[..]
De 25.000 die bij de grens staan heb je in ieder geval al te pakken
Het wordt tijd dat er paal en perk aan internationaal terrorisme gesteld wordt. Vergeet niet, ook JIJ kan morgen slachtoffer zijn van deze smerige vorm van oorlog voeren.
quote:Oe, dat zal Heintje niet leuk vinden, die maakt ze het liefst allemaal af....
Op maandag 17 september 2001 15:03 schreef Sniper het volgende:
Gisteren gaven enkele Afghaanse rebellen (totaal aantal 15000 manschappen) aan dat ze van harte hun hulp aanbieden aan eventuele aanvallers van Afghanistan. Zij kennen het terrein op hun duimpje en kunnen uiterst nuttig zijn bij doelwitanalyse.
quote:
Op maandag 17 september 2001 17:12 schreef Troeltje het volgende:[..]
Oe, dat zal Heintje niet leuk vinden, die maakt ze het liefst allemaal af....
Beter lezen en je in de zaak verdiepen.
Deze oppositie is geen Taliban.
quote:Misschien moet jij wat duidelijker zijn? Ik heb toch echt heel duidelijk uit jouw posts begrepen dat je het liefst wil dat iedereen daar plat gebombardeerd wordt.. het volk daar is ook gee taliban.
Op maandag 17 september 2001 17:16 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Beter lezen en je in de zaak verdiepen.
Deze oppositie is geen Taliban.
Ik denk niet dat Amerika de kracht van het Afghaanse leger moet onderschatten. Het terrein is absoluut in het nadeel van de Amerikanen en wellicht dat, zoals iemand eerder hier poste, de hulp van de verzetsmensen goed van pas kan komen. Toch denk ik dat de Amerikanen (of de NAVO, of aanvalsmacht) bij een grondoorlog zwaar verlies lijden.
De troepenopbouw aan de pakistaanse grens lijkt me puur machtsvertoon. Pakistan zal zich direct verdedigen tegen een mogelijke aanval van Afganistan.
Leuke bijkomstigheid nu voor de Amerikanen is dat India inmiddels ook volledige medewerking wil verlenen aan een mogelijke aanval. Pakistan heeft echter weer laten weten dat men volledig meewerkt MITS India NIET meewerkt.
quote:Noch de 25.000 bebaarde mannen op paarden met M16's en zwaarden noch de verouderde afweergeschutten hebben iets te vrezen van de F117A Stealth bommenwerpers.
Op maandag 17 september 2001 15:01 schreef HeindeKort het volgende:Noch de 25.000 bebaarde mannen op paarden met M16's en zwaarden noch de verouderde afweergeschutten zijn een gevaar voor de F117A Stealth bommenwerpers.
quote:India wilt al een tijd meer contact met de VS. In 2000 werd er een soort alliantie gevormd tussen de geheime diensten van de VS en India. India irriteerde zich er echter erg aan dat de VS erg weinig informatie uitgaf en de groeperingen in Kashmir weigerde te erkennen als terroristisch (Bin Laden steunt ook die groepen). Het schijnt dat de VS nu wel wat soepeler met informatie omgaat, kort na de aanslagen werd er in India weer een groep opgerold met een grote berg aan explosieven.
Leuke bijkomstigheid nu voor de Amerikanen is dat India inmiddels ook volledige medewerking wil verlenen aan een mogelijke aanval. Pakistan heeft echter weer laten weten dat men volledig meewerkt MITS India NIET meewerkt.
De eisen van Pakistan zijn overigens dat India en Israël niet meedoen en dat er geen grondtroepen op Pakistaans grondgebied komen. India en Israël werken al een tijdje samen op het gebied van terrorismebestrijding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |