Ultimora | donderdag 9 december 2004 @ 22:53 |
Ok hier dus het verhaal van mij ![]() het kwam door een opdracht vanuit school om een klasreis te organiseren, er waren 4 groepen gemaakt. 2 van de groepen hadden bedacht om naar de salon van parijs te gaan, één groep had bedacht om te gaan survivalen in de ardennen, en één groep had bedacht, dat het wel leuk zou zijn om naar de Fabriek van Spyker te gaan, daarna door te knallen naar Donkervoort, om daarna te gaan stappen in Utrecht. het was dus de opdracht om gewoon zo iets te verzinnen en dat mooi te presenteren, en in de eerste instantie niet om het daadwerkelijk ook te gaan doen. maargoed, iedereen was dusdanig enthusiast van het laatste plan dat de groep is gaan bellen met de Heren en dames van Spijker en Donkervoort. Zo gezegd zo gedaan zou je denken. nou niet helemaal. Spijker zei eerst doodleuk dat het geintje 1200 euro voor onze groep van 12 man en een vrouw zou kosten, en donkervoort zag het al helemaal niet zitten. maargoed wij doen een opleiding voor Autoverkoopleiding, dus zijn we natural born onderhandelaars. na veel gebel is er geregeld dat het hele spul gratis naar binnen mocht, maar dat de catering doorgefactureerd zou worden! ![]() Met het Donkervoort verhaal zijn we nog niet klaar. zij doen een stuk moeilijker, terwijl onze school nota bene al contacten met Donkervoort schijnt te hebben en met Spijker niet. maargoed we blijven proberen, en mischien dat we het voor elkaar krijgen. want ook donkervoort is een nederlandse topfabrikant die we graag beter zouden willen kennen. zo dat was het voorverhaal een beetje. nu the real shit: dinsdag was het dus zo ver; In een Mitsubishi Ausländer, een Peug 407 SW en een Laguna 2.2DCI (koppel niet normaal meer, want gechipt ![]() eenmaal aangekomen begon het genieten al snel.. voor de deur stonden de AM Vanquish van de eigenaar Victor Muller en een Hummer H2, die Vielen dus echt als eerste op. toen we onder de bekende voorgevel het pand binnen liepen liepen we ook nog tegen een dasboard aan. even goed kijken want we waren nog niet binnen geweest ![]() ![]() ![]() Daarna moesten we even wachten op de mijnheer die ons rond zou leiden, en konden we ondertussen door een raam naar de raceafdeling kijken ![]() ![]() ![]() daarna kwam Hans ons ophalen. hij stelde zich voor en vertelde trots als een pauw, dat hij de PR-man was, en tevens testrijder, omdat hij al 23 jaar raceteams in oa American Le mans series heeft geleid. Het raceteam van Spyker leidt hij overigens ook. verder wist hij te vermelden, dat omdat hij testrijder was, waarschijnlijk de meeste kilometers van iedereen ooit in een moderne Spijker heeft gereden. hij heeft ook meegereden in de Quote Challenge (in een Spijker) en reed privé ook in een Spijker "om achter de zwakke puntn te komen" een droombaan dus. maargoed hij ging ons dus rondleiden, en vanaf hier ga ik jullie niet meer vervelen met allemaal text, want de foto's vertellen meer. Dit is een overzicht van de linkerhal, waar de productieauto's worden gebouwd. al het laswerk wordt verricht in Engeland De persauto, en tevens het dagelijks vervoer van onze guide ![]() ![]() De nieuwe (2de) Spyker van Busta Rhymz, de 2de omdat de eerste nog niet vanwege een typegoedkeuring niet in de states de weg op mocht. maar als rapper boeit dat niet, het gaat om de Heb. met zijn 2de mag hij straks wel de weg op in de states. Diverse Spykers in diverse stadia van opbouw, wat overigens schitterend is, is dat ze altijd de deuren openhebben staan, echt een prachtig gezicht om al die vleugeldeuren op een rij open te zien staan. ![]() ![]() ![]() Interieur shots van een spyker C8 Double 12 voor een Rus. als kleuren kruiste hij Chocolade vla, en vanillevla aan. overigens is het zo dat er een Spyker komt met een volledig op wens gemaakt interieur met als voorbeeld de Eurofighter. ALLES kan bij Spyker, als er maar betaald wordt. ![]() ![]() De Bijbehorende Luis Vuitton (zo schrijf je dat toch ![]() ![]() ![]() ![]() Een Spyker C8 Spyder klaar voor aflevering. in een schitterende kleur, die oorspronkelijk was voor historische Alfa Romeo's! ![]() ![]() ![]() ![]() In deze auto is de Quote Challenge gereden ![]() Volgens al mijn klasgenoten was dit de mooiste, een C8T (T voor twin-Turbo) verder had hij gepolijste velgen, en heeft de T een stuk bredere kont. het beestje is getest door onze guide, en hield op de A27 bij 330 (zover is hij gekomen) nog lang niet op. hij schatte de top op "een goede 350" ![]() ![]() Volgens de mensen van Spyker een "overwinning" met deze auto reed Spijker afgelopen jaar Le-mans uit, een Absolute topprestatie! je kan aan de hele auto zien dat hij goed gebruikt is! ![]() ![]() ![]() en tot slot een Filmpje om het af te maken! http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/01010043.AVI Mochten jullie vragen hebben, over spyker dan hoor ik het graag! ondertussen weet ik namelijk behoorlijk veel ![]() | |
Hugster | donderdag 9 december 2004 @ 22:57 |
Vet! ![]() alleen zijn de onderste fotolinks dood ![]() | |
Ultimora | donderdag 9 december 2004 @ 22:58 |
quote:k zal even kijken | |
Tjabbo | donderdag 9 december 2004 @ 22:59 |
Mooie auto's ![]() Ik vroeg me al af waarom karboforum zo traag was, maar nu zie ik waarom. ![]() | |
Tjabbo | donderdag 9 december 2004 @ 23:00 |
links zijn niet dood ulti, server is behoorlijk druk ![]() | |
Ultimora | donderdag 9 december 2004 @ 23:02 |
quote:ja ik heb stiekem wat ruimte geleend ![]() maar dat gaat niet echt onopgemerkt ![]() | |
twiFight | donderdag 9 december 2004 @ 23:03 |
fotos, negative kruisjes, check | |
Tjabbo | donderdag 9 december 2004 @ 23:03 |
quote:ff wachten en op F5 rammen. ze komen echt wel. | |
Thermo | donderdag 9 december 2004 @ 23:06 |
Ik zie geen pics ![]() | |
PeuRac | donderdag 9 december 2004 @ 23:13 |
Foto's zijn: ![]() Filmpje: ![]() Geluid: *klaarkomt* | |
djowij | donderdag 9 december 2004 @ 23:14 |
quote:Idem hier. | |
PeuRac | donderdag 9 december 2004 @ 23:15 |
ff rechtermuisknop 'afbeelding weergeven' of F5-en dan komen ze wel ![]() | |
Thermo | donderdag 9 december 2004 @ 23:16 |
dat is te pauper, ik heb nog wel een goeie 10mbit http host. | |
Ingrate | donderdag 9 december 2004 @ 23:21 |
porno [ Bericht 96% gewijzigd door Ingrate op 09-12-2004 23:27:57 ] | |
alsem | donderdag 9 december 2004 @ 23:33 |
schitterend! | |
Cheiron | donderdag 9 december 2004 @ 23:38 |
Cool zeg! | |
turnpike | donderdag 9 december 2004 @ 23:48 |
Hitsig hoor, alleen die bovenste luchthapper aan de zijkant die blijft ontsieren. Had je dat niet eventjes kunnen zeggen! ![]() | |
twiFight | donderdag 9 december 2004 @ 23:57 |
mooie fotos inderdaad, ook gave autos, alleen vind ik het interieur niks. en als ik eerlijk moet zijn ![]() ![]() | |
hermandeperman | donderdag 9 december 2004 @ 23:59 |
![]() | |
MazeNL | vrijdag 10 december 2004 @ 00:02 |
Hoezo mag die kerel met zijn 2e spyker wel de weg op? Te mooie auto trouwens =), ik snap alleen niet waarom die eigenaar zelf AM rijd? | |
Nilzz | vrijdag 10 december 2004 @ 00:39 |
quote:Die Aston Martin is zijn wagen voor alledaags gebruik, een Spyker is te exclusief voor alledaags gebruik, tenminste dat vertelde hij toen hij bij ons op school kwam voor de diploma uitreikingen vorig jaar... (HTS-Autotechniek) Was wel balen stonden we allemaal te wachten tot hij aan zou komen in een Spyker, draait er ineens een Aston Martin de parkeerplaats op.. ![]() Had wel graag het geluid van zo`n Spyker willen horen ![]() (niet dat die Vanquish niet vet is hoor ![]() | |
Fugie | vrijdag 10 december 2004 @ 08:33 |
vet hoor, zon rondleiding ![]() ![]() overigens heb ik voor een pta meet ook eens gemailt met spyker en donkervoort. Spyker stuurde prijzen op voor de rondleiding, donkervoort mailde mij terug dat ze alleen voor exclusieve gezelschappen die zij selecteren rondleidingen geven. Viel me wat tegen, maar veel succes om donkervoort te strikken ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Fugie op 10-12-2004 08:53:20 ] | |
MociN | vrijdag 10 december 2004 @ 11:40 |
Wow, te gek man! Hele leuk verslag zo! Ik wil ook een spyker!! ![]() | |
allsystemshalt | vrijdag 10 december 2004 @ 11:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() *En wij mochten met school een dagje naar de efteling ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PeuRac | vrijdag 10 december 2004 @ 12:28 |
quote:Verkeerde school gekozen ![]() btw troost je, ik zit bij Ulti op school, en mocht ook niet mee ![]() | |
sdk | vrijdag 10 december 2004 @ 14:50 |
Ik ben er is geweest met de Lancia Club Nederland en dat geluid was echt zo hard toen degene binnen kwam rijden die buiten ten show stond. Ze waren toen ook erg druk in verband met de beursgang op gaan. Er werd ook verteld dat er een C10 (V10 blok dus) ging/gaat komen aan 't eind van 't jaar, maar daar hoor ik nog steeds niks over. Ook die gast die de rondleiding gaf, had 't over dat ze bij Top Gear getest hadden dat bij meer dan 262 km/u ofzo, flitspalen geen foto maken en dat ie dat getest had in Frankrijk. | |
Ultimora | vrijdag 10 december 2004 @ 15:12 |
quote:dat heb ik gezien ja, dat klopt... van een C10 heb ik helemaal niets gehoord. | |
jacco | vrijdag 10 december 2004 @ 16:51 |
Kijk dit zijn leuke foto rep's. Super en erg leuk om te lezen en te zien. | |
sdk | vrijdag 10 december 2004 @ 18:27 |
Hier een filmpje waar je 't geluid van de Spyker erg goed hoort. mms://213.218.70.93/Auto/Spyker_512k.asf (van www.autoxperience.tv) | |
Ultimora | vrijdag 10 december 2004 @ 18:42 |
hoe kan ik dat soort filpmjes capturen? ik ga namelijk een CD maken, met allerlei filmpjes en foto's van Spijker er op voor mijn klasgenoten. | |
sdk | vrijdag 10 december 2004 @ 18:44 |
ik heb CoCSoft Stream Down gebruikt daarvoor. maar er zijn wel meer programma's die 't kunnen. | |
Ultimora | vrijdag 10 december 2004 @ 18:54 |
quote:keej tnx ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 11 december 2004 @ 00:14 |
Je mag ook wel wat minder kreunen als de Spyker net loopt ![]() Erg strak natuurlijk zo'n tripje naar de werkplaats ![]() | |
Alcyone | zaterdag 11 december 2004 @ 04:31 |
Waar in godesnaam heb je op de A27 plek om 330 te rijden? Tussen Utrecht en Hilversum zou kunnen om 3:00, maar verder... | |
DaMook | zaterdag 11 december 2004 @ 05:07 |
Cool om zo een rondleiding te hebben. Als ik ooit het geld heb lijkt een spyker me leuker om te hebben als zo'n Ferrari die elke rijkaard al heeft ![]() | |
Bond | zaterdag 11 december 2004 @ 09:16 |
Wow! ![]() Om dat te mogen zien, hebben jullie er ook ingezeten / gereden? | |
Metro2005 | zaterdag 11 december 2004 @ 09:57 |
hoe zit die versnellingspook nou in elkaar ![]() helemaal vast aan buizen oid ![]() | |
PeuRac | zaterdag 11 december 2004 @ 10:49 |
psst Ulti, ik ook een copietje van die cd? ![]() | |
RedArrow68 | zaterdag 11 december 2004 @ 11:46 |
Echt heeel cool ![]() ![]() | |
Ultimora | zaterdag 11 december 2004 @ 12:41 |
quote:net zoals elke andere auto met de versnellingsbak achterin, alleen dan opengewerkt. er zit gewoon geen dashboard/middenconsole omheen | |
Alexxxxx | zaterdag 11 december 2004 @ 12:56 |
* Alexxxxx had ook wel meegewild | |
Anne | zaterdag 11 december 2004 @ 13:02 |
Gaaf! Ik doe volgens mij ook de verkeerde opleiding ![]() | |
sdk | zaterdag 11 december 2004 @ 13:47 |
http://autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3021 Introductie van de C12 spyder, die met die W12 motor ja ![]() | |
MF_fan | zaterdag 11 december 2004 @ 19:10 |
is zo te zien een mooi dagje geweest ![]() | |
sdk | zondag 12 december 2004 @ 00:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier de foto's die ik toen gemaakt had. (Ik had toen nog geen digitale camera, dus ja deze zijn gescanned.) Ik denk trouwens dat die 'C10' de twin turbo is (die met 525 pk), want die was er volgens mij toen ook nog niet. Verder had ik nog een 'vol' rolletje geschoten aan 't begin, toen ik er later achter kwam dat er geen rolletje in zat bij het wisselen. Dus had ik deze foto's maar snel gemaakt (was einde van de presentatie zo'n beetje, en kon geen één auto er compleet opzetten omdat het best wel druk was en er natuurlijk allemaal tafels stonden met consumpties enzo ![]() |