abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1657385
Van Teletext:

DEN HAAG Premier Kok vindt dat met de aanslagen in de VS ook Nederland de oorlog is verklaard.Er rest Nederland geen keus dan op te treden.De regering steunt de VS volledig en zal "voluit gaan bij de terreurbestrijding".Dat zei Kok op een persconferentie in Den Haag. Na de aanslagen is de wereld "anders", aldus de premier."Iedereen zal dat merken en iedereen zal zijn bijdrage moeten leveren." Hij wilde geen nadere toelichting geven.Ook weigerde hij te zeggen of Nederland de VS militair zal bijstaan. Om de situatie te bespreken,komt het kabinet morgen in extra zitting bijeen.

-

Waarschijnlijk om Nederlands positie in deze -na twijfels hieromtrent, voornamelijk wegens het ONTBREKEN van een dergelijke verklaring- alsnog duidelijk te maken.

maandag 17 september 2001 @ 12:17:27 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1657420
USA - check
UK - check
NL - check
Be -
Fr -
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1657425
zolang ze hier maar geen bommetjes gooien vind ik veel best
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1657437
In principe heeft het fundamentalistische islam extremisme de oorlog verklaart aan de vrije westerse samenleving.

De democratische normen en waarden van het westen liggen onder vuur, daarom is het meer dan terecht dat dit als een oorlogsverklaring wordt opgevat.

Bezie alleen maar het bericht van de Spaanse minister van buitenlandse zaken die van de week bekend maakte dat een paar jaar terug tijdens de wereld vredesconferentie er aanslagen werden voorbereid op het paleis van de Spaanse koning en de ambassade van Rusland.

Of lees het bericht van de plannen van een aanval met het zenuwgas sarin op het Europese parlement.

Het is echt niet alleen Amerika die de terroristen willen treffen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 17 september 2001 @ 12:20:30 #5
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1657439
Waarom spreken ze toch steeds over oorlog???

Vanuit het woordenboek:

oor·log (de ~ (m.))

1 strijd tussen twee of meer volkeren, vorsten of staten

Het is geen strijd tussen volkeren, vorsten of staten, het is een strijd van individuen tegen Amerika.

pi_1657447
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:18 schreef Chandler het volgende:
zolang ze hier maar geen bommetjes gooien vind ik veel best
kwil je niet teleurstellen maar de taliban heeft gexworen wraak te nemen op iedereen die amerikan helpt met geweld tegen afganistan...dat zijn wij nu dus ook...
I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "You're making a scene"
  maandag 17 september 2001 @ 12:21:58 #7
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1657456
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:13 schreef Sniper het volgende:
Van Teletext:

DEN HAAG Premier Kok VINDT dat met de aanslagen in de VS ook Nederland de oorlog is verklaard.

En ik VINDT van niet.
quote:
Er rest Nederland geen keus dan op te treden.De regering steunt de VS volledig en zal "voluit gaan bij de terreurbestrijding".
Lijkt me niet meer dan logisch.
quote:
Dat zei Kok op een persconferentie in Den Haag. Na de aanslagen is de wereld "anders", aldus de premier.
"Iedereen zal dat merken en iedereen zal zijn bijdrage moeten leveren.
Moet ik een bijdrage leveren??? Dacht het niet.
quote:
" Hij wilde geen nadere toelichting geven.Ook weigerde hij te zeggen of Nederland de VS militair zal bijstaan. Om de situatie te bespreken,komt het kabinet morgen in extra zitting bijeen.
Ik wist niet dat Amerika zo zielig was en ineens hulp van iedereen moet krijgen. Laat ze het alsjeblieft zelf uitzoeken en geen onschuldige landen in het conflict betrekken. Ik ga denk ik in Zwitserland wonen(of hebben die ook al hetzelfde gedaan).
Laatste kans.....
pi_1657457
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:20 schreef illusion het volgende:

Vanuit het woordenboek:

oor·log (de ~ (m.))

Het is geen strijd tussen volkeren, vorsten of staten, het is een strijd van individuen tegen Amerika.

Herstel

Tegen de westerse samenleving

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 17 september 2001 @ 12:22:39 #9
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1657460
quote:

Vanuit het woordenboek:

oor·log (de ~ (m.))

Amerikanen zijn dom...
mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  maandag 17 september 2001 @ 12:23:23 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1657468
quote:

Vanuit het woordenboek:

oor·log (de ~ (m.))

In dit geval gaat het niet om de statenkundig theoretische betekenis van 'Oorlog'. Zie ook uitspraken van Powell cs.
  maandag 17 september 2001 @ 12:24:50 #11
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1657476
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:21 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

En ik VINDT van niet.
[..]

In Nederland mag je het met de overheid oneens zijn.
  maandag 17 september 2001 @ 12:27:14 #12
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1657494
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:21 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

En ik VINDT van niet.

Ahum, vind
Stam zonder t!
quote:
Lijkt me niet meer dan logisch.
Mooi
quote:
Moet ik een bijdrage leveren??? Dacht het niet.
Dan ben je een profiteur. Die zie ik liever gaan dan komen
Beetje tegenstrijdig ook met je bovenstaande 'Lijkt me niet meer dan logisch' stelling.
Na jouw de zondvloed he?
quote:
Ik wist niet dat Amerika zo zielig was en ineens hulp van iedereen moet krijgen. Laat ze het alsjeblieft zelf uitzoeken en geen onschuldige landen in het conflict betrekken. Ik ga denk ik in Zwitserland wonen(of hebben die ook al hetzelfde gedaan).
Zielig?
Als ze het alleen doen zeur je dat ze ego bezig zijn en oorlog uitlokken, doen ze het me de hele beschaafde wereld, is het ineens zielig?
Osama Bin Laden is een varken
  maandag 17 september 2001 @ 13:14:26 #13
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1657879
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:20 schreef R@b het volgende:
In principe heeft het fundamentalistische islam extremisme de oorlog verklaart aan de vrije westerse samenleving.
dat is een interpretatie van sommige elementen in het westen. twee weken geleden kende het moslimfundamentalisme nog meerdere centra. een ervan was Iran, laat nou net dit land haar condoleances en spijtbetuigingen hebben overgedragen.
quote:
De democratische normen en waarden van het westen liggen onder vuur, daarom is het meer dan terecht dat dit als een oorlogsverklaring wordt opgevat.
ik leef in dezelfde democratie en ik vind de presidentsverkiezingen in de VS en de plucheminnende Nederlandse politici en de kliek die Europa ongevraagd en ongecontroleerd samensmeed een grotere bedreiging voor de democratie.
quote:
Bezie alleen maar het bericht van de Spaanse minister van buitenlandse zaken die van de week bekend maakte dat een paar jaar terug tijdens de wereld vredesconferentie er aanslagen werden voorbereid op het paleis van de Spaanse koning en de ambassade van Rusland.

Of lees het bericht van de plannen van een aanval met het zenuwgas sarin op het Europese parlement.

op zich een punt, maar dat dit een aanval op de democratie zou zijn dat maak jij ervan. zou het niet gericht kunnen zijn tegen de economische overheersing van het westen. ik kan mij herinneren dat de terroristische aanslag op een station in Florence, eind jaren '80 meen ik, gepleegd bleek te zijn door een neo-nazi's die probeerden om de Italiaanse samenleving te ontwrichten, zodat er een nieuwe era van Law and Order zou komen. Bende van Nijvel werkte vlgns het zelfde destabilisatie principe.

dus zet CNN af, denk zelf na en houd je hoofd koel!
Het is echt niet alleen Amerika die de terroristen willen treffen.
[/quote]

[Dit bericht is gewijzigd door don_quichot op 17-09-2001 13:21]

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1658015
De wereld is ana het doorslaan richting een ellenlange pijnlijk conflict als de Westerse wereld zich zo blijft opstellen.

OK de aanslagen waren verschrikkelijk, schuldigen moeten gestraft worden (de breinen en helpers dus van de dode kapers) maar meer kun je gewoon niet maken.

Niks geen oorlog, niks geen Afghanistan plat, want dan maak je jezelf ok schuldig aan misdaden tegen onschuldigen en bovendien werk je het voorslepen en escaleren van de hele toestand vreselijk in de hand.

Ik vind de westerse wereld momenteel absoluut niet wijs en ik mag hopen dat niemand iemand de oorlog verklaart.

Alleen de schuldigen achter de aanslag aanpakken, niks meer niks minder.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Admin maandag 17 september 2001 @ 13:37:36 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1658073
Ach, zo gauw de eerste nederlandse soldaat sneuvelt, is onze medewerking snel afgelopen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 september 2001 @ 13:44:49 #16
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1658149
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:37 schreef yvonne het volgende:
Ach, zo gauw de eerste nederlandse soldaat sneuvelt, is onze medewerking snel afgelopen
Vraag je ook maar eens af waarom een nederlandse soldaat de oorlog in wil gaan tegen zo'n enge landen als bijvoorbeeld Afghanistan. Als het commando gegeven wordt zullen ze wel moeten, maar hoe zit het eigenlijk met het moraal van de nerdlandse strijdmacht?
Laatste kans.....
  maandag 17 september 2001 @ 13:49:43 #17
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1658194
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:37 schreef yvonne het volgende:
Ik denk het niet. Tenzij Nederland uit de NATO stapt, maar dan zijn we de VS wel kwijt als bevriende natie. Laat er dan maar liever een paar honderd lijkenzakken terugkomen, da's minder erg.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 17 september 2001 @ 13:54:31 #18
15651 HeindeKort
pi_1658229
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:44 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Vraag je ook maar eens af waarom een nederlandse soldaat de oorlog in wil gaan tegen zo'n enge landen als bijvoorbeeld Afghanistan?

Article 5

The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America
shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed
attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence
recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so
attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it
deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North
Atlantic area.

Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to
the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the
measures necessary to restore and maintain international peace and security (1).

pi_1658230
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:21 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

kwil je niet teleurstellen maar de taliban heeft gexworen wraak te nemen op iedereen die amerikan helpt met geweld tegen afganistan...dat zijn wij nu dus ook...

Vrees niet, indien Nederland zou hebben geweigerd de Amerikanen te "helpen" had dat betekend dat we tegen de VS zouden zijn (volgens de officiële Amerikaanse algemene verklaring), op goede voet met beide landen verder, die optie was er niet.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 17 september 2001 @ 13:58:29 #20
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1658260
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:54 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

[afbeelding]

Article 5

The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America
shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed
attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence
recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so
attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it
deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North
Atlantic area.

Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to
the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the
measures necessary to restore and maintain international peace and security (1).

En jij zelf? Wil jij gaan vechten in Bv. Afghanistan? Of wil jij niet dood, en laat je je medenederlanders aan hun lot over, terwijl jij veilig achter je computer oproept om te gaan vechten.
Laatste kans.....
  maandag 17 september 2001 @ 13:59:27 #21
15651 HeindeKort
pi_1658271
Degenie die hier roepen dat we de NAVO niet moeten helpen hiermee, zijn blijkbaar vergeten dat de NAVO er voor gezorgd heeft dat de Sovjet's niet heel Europa hebben bezet na WOII en dat dit verdrag al meer dan een halve eeuw oud is.

Belofte maakt schuld, heet zo iets.

Niet naleven is gewoon internationale contractbreuk...met alle gevolgen van dien.

maandag 17 september 2001 @ 14:01:30 #22
15651 HeindeKort
pi_1658292
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:58 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

En jij zelf? Wil jij gaan vechten in Bv. Afghanistan? Of wil jij niet dood, en laat je je medenederlanders aan hun lot over, terwijl jij veilig achter je computer oproept om te gaan vechten.

Als ik een oproep krijg, zal ik gaan ja. Ik heb ook weinig keuze he? Ik ben gewoon goedgekeurd, en ben oproepbaar tot m'n 35e.

Dus ja, valt de brief in m'n bus, dan meld ik mij.
(Trouwens, als ik dat niet doe, word ik opgepakt en als deserteur beschouwt.)

Men schijnt hier te vergeten dat er gewoon wetten en internationale regels en afspraken hiervoor zijn, waar je je maar aan dient te houden.

maandag 17 september 2001 @ 14:14:01 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1658407
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:31 schreef DIGGER het volgende:
De wereld is ana het doorslaan richting een ellenlange pijnlijk conflict als de Westerse wereld zich zo blijft opstellen.

OK de aanslagen waren verschrikkelijk, schuldigen moeten gestraft worden (de breinen en helpers dus van de dode kapers) maar meer kun je gewoon niet maken.

Niks geen oorlog, niks geen Afghanistan plat, want dan maak je jezelf ok schuldig aan misdaden tegen onschuldigen en bovendien werk je het voorslepen en escaleren van de hele toestand vreselijk in de hand.

Ik vind de westerse wereld momenteel absoluut niet wijs en ik mag hopen dat niemand iemand de oorlog verklaart.

Alleen de schuldigen achter de aanslag aanpakken, niks meer niks minder.

"De Westerse Wereld" stelt zich tot nu toe uiterst terughoudend op. Lees eens Powell cs te zeggen over over de "oorlog" (welke term dus niet geinterpreteerd mag worden in strikt statenkundige zin) en hoe hij deze wil invullen.
  maandag 17 september 2001 @ 14:19:51 #24
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1658464
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Vrees niet, indien Nederland zou hebben geweigerd de Amerikanen te "helpen" had dat betekend dat we tegen de VS zouden zijn (volgens de officiële Amerikaanse algemene verklaring), op goede voet met beide landen verder, die optie was er niet.

Het vragenlijstje wat de VS rond doet gaan bevat vragen waar ELKE weldenkende staat JA op zal zeggen (omtrent het beleid tov terroristen in dat land, bereidheid tot uitleveren enz). Het is ON-VOOR-STEL-BAAR dat Nederland of welk ander beschaafd land daar NEE op zou zeggen. Ingeval beschaafde landen zijn die vragen strict genomen als rethorisch te beschouwen.

Kok gaat met zijn verklaring strict genomen geen centimeter verder dan een volmondig JA op die vragenlijst. Een pure PRO FORMA verklaring die mi ALLEEN gedaan is omdat er twijfel was omtrend de houding van Nederland.

Hij geeft aan dat we met volle sterkte tegen terrorisme zullen strijden, wat een open deur is!

Er is GEEN WOORD gezegd over militaire hulp.

pi_1658470
quote:
Op maandag 17 september 2001 14:01 schreef HeindeKort het volgende:

Als ik een oproep krijg, zal ik gaan ja. Ik heb ook weinig keuze he? Ik ben gewoon goedgekeurd, en ben oproepbaar tot m'n 35e.
Dus ja, valt de brief in m'n bus, dan meld ik mij.
(Trouwens, als ik dat niet doe, word ik opgepakt en als deserteur beschouwt.)

Iedereen heeft een keus.
Gearresteerd worden of als een naamloze sukkel in Afghanistan om te komen is niet echt een moeilijke keus IMO.
quote:
Men schijnt hier te vergeten dat er gewoon wetten en internationale regels en afspraken hiervoor zijn, waar je je maar aan dient te houden.
Als internationale regels in tegenspraak zijn met m'n eigen levensethiek kunnen ze m'n rug op.
Strikt gezien waren dan ook de Nazi's niet fout, ze volgende toch ook maar de wetten van hun land?

Het is toch een belachelijk idee dat een land kan beslissen dat, b.v. alle mannen van 21 verplicht moeten gaan vechten ergens?

-------Practice Mindfulness-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')