Dus daar zou ie van kunnen aankomen, brokken voor actieve honden?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:26 schreef benxx het volgende:
Eten voor actieve honden, zit veel meer energie in.
Btw, onze hond eet zelden of nooit 'menseneten', alleen maar brokken, z'n hele leven lang al (8 jaar) en ziet er prima uit
quote:Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef vdo28 het volgende:
Oh jammer, nou ja goed...
Blijf hem iig in de gaten houden...
Ik heb ook een boxer, altijd boxers gehad trouwens.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef XemmyX het volgende:
WIj hebben een ontzettende lieve boxer, genaamd KOVOE
Nou was hij half November, op een dag zo ziek, dat wij dachten, hij gaat dood!![]()
Maar s avonds, nadat ie heel vaak over had gegeven enzo, ging het wel weer goed met hem, at weer dronk weer, wou weer spelen etc! Wij dus echt helemaal HAPPY![]()
Maar toen zijn we voor alle zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan de volgende dag, daaruit kwam, dat hij heel misschien uitzaai-ingen van de huidkanker (wat hij heeft gehad, maar 4 maanden geleden aan hebben laten opereren) zou zijn. Of anders misschien een tumor in zijn ballen!
Dus foto's gemaakt, en ook daar was gelukkig niets op te zien! Nou dan maar castreren, dat laten doen, ballen laten onderzoeken, nee ook niets! Dus toen we voor controle kwamen, bleek dat hij heel gezond was/is!
Ok, we dachten ook dat alles goed zou zijn. Eet goed, drinkt goed, poept/plast goed, is heel levendig etc
Maar ondanks dat ie toch redelijk goed eet, minder een jaar geleden, is hij ontzettend mager, zit geen vet meer op!
Nu heb ik net ff wormenpillen gekocht en hem dat gegeven, misschien dat dat het probleem is![]()
ik hoop het van harte anders zou ik het ook niet weten, zit er in iedergeval wel heel erg mee!
Hij is echt onze kleine kindje, zo beschouw ik hem en mijn vriend ook! Is ook z'n trouw beesie en heel dankbaar.
Wil hem dik hebben! Maar zijn darmen kunnen niet alles goed verteren, dus teveel menseneten (laat ik het zo maar ff noemen) mag ie niet hebben. Liefst alleen brokken en af en toe blikvlees!
Zijn er misschien nog meer dingen wat ik hem te eten zou kunnen geven waardoor ie misschien van aankomt.....
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/637568/1/50#23858506]donderdag 9 december 2004
De vorige had voedselallergie en die deed het geweldig op voer van Leo ( Specific) te verkrijgen bij de dierenarts.
Daar zijn brokken van en kuipjes vlees.
Mijn huidige boxer krijgt de brokken als basis. Daarnaast vlees.
Daar moet wel even bij gezegd worden dat het ene versvoer het andere niet is. De dingen die het meest verkrijgbaar zijn zoals Rodi mogen eigenlijk niet eens "vers" heten in mijn ogen. Ze bevatten nog steeds de beruchte granen.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).
Voedselallergie komt overigens niet voor bij verse voeding (want er zitten geen stoffen in die het dier in de natuur niet zou eten zoals granen of bietenpulp). Tenzij het gaat om een (zeer zeldzame) eiwitallergie.
Laatste 3 ribjes zichtbaar bij bewegen is geen probleem hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?![]()
De boxers van tegenwoordig zijn zo iel dat je ze amper durft te aaien in mijn ogen, dat je bij een atletisch gebouwde hond bij beweging de ribben iets ziet(en dan geen strak gespannen huid over botjes heen, maar een zweem van de ribben) is presies zoals het hoort, zie je dat niet dan is de hond te dik...quote:Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |