abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23856784
WIj hebben een ontzettende lieve boxer, genaamd KOVOE

Nou was hij half November, op een dag zo ziek, dat wij dachten, hij gaat dood!

Maar s avonds, nadat ie heel vaak over had gegeven enzo, ging het wel weer goed met hem, at weer dronk weer, wou weer spelen etc! Wij dus echt helemaal HAPPY

Maar toen zijn we voor alle zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan de volgende dag, daaruit kwam, dat hij heel misschien uitzaai-ingen van de huidkanker (wat hij heeft gehad, maar 4 maanden geleden aan hebben laten opereren) zou zijn. Of anders misschien een tumor in zijn ballen!

Dus foto's gemaakt, en ook daar was gelukkig niets op te zien! Nou dan maar castreren, dat laten doen, ballen laten onderzoeken, nee ook niets! Dus toen we voor controle kwamen, bleek dat hij heel gezond was/is!

Ok, we dachten ook dat alles goed zou zijn. Eet goed, drinkt goed, poept/plast goed, is heel levendig etc

Maar ondanks dat ie toch redelijk goed eet, minder een jaar geleden, is hij ontzettend mager, zit geen vet meer op!

Nu heb ik net ff wormenpillen gekocht en hem dat gegeven, misschien dat dat het probleem is
ik hoop het van harte anders zou ik het ook niet weten, zit er in iedergeval wel heel erg mee!

Hij is echt onze kleine kindje, zo beschouw ik hem en mijn vriend ook! Is ook z'n trouw beesie en heel dankbaar.
Wil hem dik hebben! Maar zijn darmen kunnen niet alles goed verteren, dus teveel menseneten (laat ik het zo maar ff noemen) mag ie niet hebben. Liefst alleen brokken en af en toe blikvlees!
Zijn er misschien nog meer dingen wat ik hem te eten zou kunnen geven waardoor ie misschien van aankomt.....
pi_23856960
enig idee (omdat hij enkelt echt hondenvoer aankan) is een rauw eitje erbij, en kleinere porties, maar dan verdeeld over de dag zodat niet alles in een keer, maar langzamer verteerd kan worden over de dag... en zoals je weet een trager spijsverteringsmechanisme betkent sneller aankomen
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_23856975
Eten voor actieve honden, zit veel meer energie in.
Btw, onze hond eet zelden of nooit 'menseneten', alleen maar brokken, z'n hele leven lang al (8 jaar) en ziet er prima uit
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 december 2004 @ 16:27:54 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_23857002
Wat noem je dik???
Bij een gezonde hond kan je net niet z'n ribben zien en glanst z'n vacht mooi...
Wanneer z'n vacht dof is/wordt is er iets aan de hand, kan eten zijn, maar ook iets anders...
"menseneten" is zowiezo niet goed voor een hond/kat/poes/enzo...
Daar is hun gestel niet op gemaakt zeg maar...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_23857696
Z'n vacht glanst! Maar je ziet overal zijn botten, zelfs in het gezicht, dus dat echt mager! Hij is nooit echt dik geweest, meer gewoon normaal! Hij mag tussen de 35/40 wegen nou ik denk dat ie nou de 30 niet haalt!
pi_23857711
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:26 schreef benxx het volgende:
Eten voor actieve honden, zit veel meer energie in.
Btw, onze hond eet zelden of nooit 'menseneten', alleen maar brokken, z'n hele leven lang al (8 jaar) en ziet er prima uit
Dus daar zou ie van kunnen aankomen, brokken voor actieve honden?
pi_23857751
Misschien ff een fotootje posten XemmyX?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23857798
waar hij op staat, in zijn magere toestand?

Kan helaas niet hebben geen digitale camera meer
pi_23857893
Oh jammer, nou ja goed...
Blijf hem iig in de gaten houden...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23857944
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef vdo28 het volgende:
Oh jammer, nou ja goed...
Blijf hem iig in de gaten houden...
dat doen we al 24 uur per dag, er is verder helemaal niets mee aan de hond dat is het gekke ervan
pi_23858506
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:18 schreef XemmyX het volgende:
WIj hebben een ontzettende lieve boxer, genaamd KOVOE

Nou was hij half November, op een dag zo ziek, dat wij dachten, hij gaat dood!

Maar s avonds, nadat ie heel vaak over had gegeven enzo, ging het wel weer goed met hem, at weer dronk weer, wou weer spelen etc! Wij dus echt helemaal HAPPY

Maar toen zijn we voor alle zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan de volgende dag, daaruit kwam, dat hij heel misschien uitzaai-ingen van de huidkanker (wat hij heeft gehad, maar 4 maanden geleden aan hebben laten opereren) zou zijn. Of anders misschien een tumor in zijn ballen!

Dus foto's gemaakt, en ook daar was gelukkig niets op te zien! Nou dan maar castreren, dat laten doen, ballen laten onderzoeken, nee ook niets! Dus toen we voor controle kwamen, bleek dat hij heel gezond was/is!

Ok, we dachten ook dat alles goed zou zijn. Eet goed, drinkt goed, poept/plast goed, is heel levendig etc

Maar ondanks dat ie toch redelijk goed eet, minder een jaar geleden, is hij ontzettend mager, zit geen vet meer op!

Nu heb ik net ff wormenpillen gekocht en hem dat gegeven, misschien dat dat het probleem is
ik hoop het van harte anders zou ik het ook niet weten, zit er in iedergeval wel heel erg mee!

Hij is echt onze kleine kindje, zo beschouw ik hem en mijn vriend ook! Is ook z'n trouw beesie en heel dankbaar.
Wil hem dik hebben! Maar zijn darmen kunnen niet alles goed verteren, dus teveel menseneten (laat ik het zo maar ff noemen) mag ie niet hebben. Liefst alleen brokken en af en toe blikvlees!
Zijn er misschien nog meer dingen wat ik hem te eten zou kunnen geven waardoor ie misschien van aankomt.....
Ik heb ook een boxer, altijd boxers gehad trouwens.

De vorige had voedselallergie en die deed het geweldig op voer van Leo ( Specific) te verkrijgen bij de dierenarts.
Daar zijn brokken van en kuipjes vlees.

Mijn huidige boxer krijgt de brokken als basis. Daarnaast vlees.
Soms ook gekookte witte rijst / macaroni en vis.

Ook hier is de platmuil net een kind hoor.
Succes.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_23858695
Hebben ze bij de dierenkliniek ook al bloed afgenomen om zijn bloedwaarden te controleren? Als ie normaal eet en toch zo vermagerd zou ik de dierenarts er toch nog even goed naar laten kijken!
pi_23859789
ja alles was nagekeken en alles wat goed!

ik denk dat ik het nog een week ofzo aan kijk, en jullie tips ga uitproberen misschien dat ie toch aankomt! Denk dat ik het dan beter nog meer dan 1 week kan aankijken! Eerder kreeg hij ook dunne ontlasting van vlees, maar dat word ook steeds minder! Dus proberen dat een beetje meer erbij te geven! Maar hij is ook heel gauw verwend, geef hem een keer wat lekkers en dan heeft hij meteen zoiets van, ja daag nou hoef ik die saaie droge brokken ook niet meer, gaat ie dan vanzelf wel eten zo snel als hij honger krijgt maar goed! Hij is ontzettend eigenwijs, en dat is in zijn etenspatroon terug te zien, hij heeft ook geen vaste tijden van eten, eet net wanneer ie zin heeft, wij hebben hem niet vanaf pup zijnde, dus dat hebben wij hem niet aangeleerd, hij is nu 6 dus dat afleren doen we ook maar niet meer! kan altijd bij z'n etens bak dus.
pi_23861985
Wat voor wormpillen heb je gekocht? Het spul wat je bij de dierenwinkel kan kopen voldoet niet. Je moet echt iets als Drontal halen bij de dierenarts.
Overigens is hem nu vetmesten wel leuk, maar je haalt nog steeds niet de oorzaak weg. Als hij magerder is doordat zijn nieren het toch niet zo lekker meer doen, dan is het geven van een calorierijk dieet voor actieve honden het laatste wat je wil doen.
Dus ik zou eigenlijk een second opinion vragen bij een andere dierenarts om te kijken of die niet wat anders ziet.

Een van mijn honden is een slechte eter. Zodra ze onder een beetje stress staat eet ze helemaal niet meer.
Sowieso is ze het een stuk beter gaan doen op vers vlees, maar als ik het echt lekker wil maken voor haar roer ik er wat pens door en verwarm ik het iets.
Wat ook kan helpen is om zijn maaltijden te plannen. Dus niet de hele dag eten laten staan (sowieso is dat niet zo heel goed voor honden, maar dat is een ander verhaal), maar twee keer per dag een maaltijd geven en die na een half uur weg te halen. Zo leert hij al snel om op te eten wat je hem geeft.

Geef hem ook maar rustig de tijd om te wennen aan nieuw voedsel, diarree hoort daar wel een beetje bij.

Ik ken veel honden, waaronder die van mij, die een stuk lekkerder in hun vel zijn gaan zitten na het overstappen op een verse voeding. Compleet zelf bereid zoals BARF, of kant-en-klaar gekocht zoals carnibest.
pi_23862160
Ga evt over op voer voor werkhonden, voor actieve honden dus, daar zit wat meer in....

Je kan ook bij de dierenarts om een steroide prik vragen, dat boost hem even flink op, heb je wat grond om op te werken...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_23862403
Eh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar... Probeer alsjeblieft verse voeding! Hetzelfde advies als Plunderbunny dus. Ik durf je te garanderen dat 'ie daar goed van aankomt en zich veel beter zal voelen. De hond van een vriendin van me is bijna doodgegaan aan een maagtorsie. Nadien bleef hij ziek en hij kwam maar niet aan. M'n vriendin stond op het punt om hem te laten inslapen. Twee maanden geleden is ze op mijn advies begonnen met verse voeding (Carnibest) en de hond heeft het sinds februari niet zo goed gedaan. Hij heeft er weer zin in, is vrolijk en hij komt eindelijk weer aan. Verse voeding is veel beter te verteren voor een hond dan brokken en er wordt veel meer van opgenomen. Probeer het, satisfaction guaranteed!
pi_23862475
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/637568/1/50#23858506]donderdag 9 december 2004
De vorige had voedselallergie en die deed het geweldig op voer van Leo ( Specific) te verkrijgen bij de dierenarts.
Daar zijn brokken van en kuipjes vlees.

Mijn huidige boxer krijgt de brokken als basis. Daarnaast vlees.
In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).

Voedselallergie komt overigens niet voor bij verse voeding (want er zitten geen stoffen in die het dier in de natuur niet zou eten zoals granen of bietenpulp). Tenzij het gaat om een (zeer zeldzame) eiwitallergie.
pi_23862805
Toevallig vandaag met mijn pup aan Carnibest (www. ervoor en .nl erna) begonnen en daar is een "Aktief" variant van te koop, daar zit wat meer vet in dan bij de andere. Misschien dat een veel te magere hond er van aan komt inderdaad? Een brok waar honden als een raket van groeien is Cavom. Het zijn wel erg grote brokken trouwens vind ik maar voor een Boxer kan dat makkelijk. En probeer hem langzaam te laten groeien, dus niet meteen een kilo Carnibest (of eventueel dan Cavom als je echt niet aan "vers" voer wilt) per dag naar binnen proppen! Kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is. Uiteraard zit je in over de gezondheid van je hond maar ik denk dat je op straat ook op- en aanmerkingen te verduren krijgt zeker. Succes!
Leave it to me. We're checking out.
pi_23863695
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

In blikvoer zit weinig vlees hoor... Het ziet er wel uit als vlees, maar het bestaat voor een groot deel uit andere dingen (bijv. soja).

Voedselallergie komt overigens niet voor bij verse voeding (want er zitten geen stoffen in die het dier in de natuur niet zou eten zoals granen of bietenpulp). Tenzij het gaat om een (zeer zeldzame) eiwitallergie.
Daar moet wel even bij gezegd worden dat het ene versvoer het andere niet is. De dingen die het meest verkrijgbaar zijn zoals Rodi mogen eigenlijk niet eens "vers" heten in mijn ogen. Ze bevatten nog steeds de beruchte granen.
Dus TS: als je besluit om over te gaan op vers, zorg dan wel voor een goed merk zoals carnibest.

edit: oh nog wat: als je overgaat op versvlees moet je ook rekening houden met ontgiftingsverschijnselen.
Honden nemen een hoop nare stoffen op uit een brokken/blik-voeding en wanneer je overstapt op vers komen die er weer uit. Soms merk je niets, soms gaat een hond juist wat meer stinken, verharen, jeuken, etc.
Niet opgeven, gewoon doorzetten want het gaat vanzelf weer over.
pi_23864159
Nee, Rodi is inderdaad niet geweldig. Bovendien moet je er zóveel van voeren (bevat veel water) dat het echt ongelooflijk duur is als je dat gaat geven als hoofdmaaltijd.

Mijn honden hebben helemaal nergens last van gehad toen ik overstapte en ik ben gewoon 'cold turkey' overgestapt. Was meteen helemaal goed.
  donderdag 9 december 2004 @ 21:38:41 #21
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_23864322
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?
pi_23864659
ik ben van mening dat je ribben moet kunnen voelen maar niet moet kunnen zien
pi_23865046
Net als bij paarden.
pi_23865073
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
Nu we het over magere boxers hebben ik zie ze weleens en ik vind ze meestal erg mager je ziet vaak de laatste ribben erg goed,hoort dit nu zo?
Laatste 3 ribjes zichtbaar bij bewegen is geen probleem hoor.
Leave it to me. We're checking out.
pi_23865191
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:38 schreef greatdane het volgende:
De boxers van tegenwoordig zijn zo iel dat je ze amper durft te aaien in mijn ogen, dat je bij een atletisch gebouwde hond bij beweging de ribben iets ziet(en dan geen strak gespannen huid over botjes heen, maar een zweem van de ribben) is presies zoals het hoort, zie je dat niet dan is de hond te dik...

De laatste ribben zie je bij een atletisch gebouwde, kortharige hond altijd als het goed is, ook hier gaat het om een zweem, niet dat de huid echt tussen de ribben zit zeg maar, dus eng mager....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')