abonnement Unibet Coolblue
pi_24220893
Hadden we deze al: Marktplaatsbasing

http://www.webwereld.nl/column/04_11.phtml
------------------------------------------


Marktplaats.nl maakt al jaren ongekende emoties in me los. Het is zo Hollands vind ik. Zo'n naar sudderende uien stinkende Beverwijkse koopjeshal vol beschimmelde tweedehands boeken en zuurruikende bollen wol, maar dan op het net. Handelen voor minder begaafden.

Net iets voor mij dus.

Je moet er een beetje gevoel voor krijgen om de echte ellendegevalletjes er tussen uit halen, maar als je je er een beetje in bekwaamt kun je mensen tot waanzin drijven. Zoek een lekker goedkoop aangeboden product uit waar je geen ruk verstand van hebt. Bijvoorbeeld "2 weerstanden 39 Ohm / 100 watt". Daar kan op geboden worden. Heel belangrijk is het om dan met een zo beledigend mogelijk bod te komen. Ik bied eigenlijk standaard "40 eurocent", ook als het om immense elektronische orgels, zestig jaargangen National Geographic of om een set nieuwe bowlingballen gaat. Schandalig laag inzetten, dat raakt de aanbieders het hardst. Wat ik ook altijd doe is een mail mee sturen, met wat vragen. In dit geval deze mail:

"Beste Wim, ik zie dat je op marktplaats 2 weerstanden 39 ohm aanbiedt en dan ook nog 100 watt dus dat kan niet op, ouwe patser. Nu zal ik je niet vermoeien met mijn privé-dingen maar ik dacht dat ik voorrang had bij dat ongeluk en ik kon er dus niets aan doen, maar evenzogoed zit dinges nu in een rolstoel en wat ik eigenlijk wil is dat ze minder hard rijdt, dus dat er meer weerstand op die wielen zit want nu loop ik me het lazarus naast die stoel want ik heb benen en zij niet, als je begrijpt wat ik bedoel, Wim, even als validen onder elkaar. Nu verkoop jij weestanden, dus ik denk, weet je wat, ik mail hem even om te vragen of het goede weestanden zijn. 39 ohm vind ik namelijk een beetje "net niet", toch een beetje in het segment "volstrekt kansloos" volgens mij. Waarom bijvoorbeeld niet 86 ohm, als je toch bezig bent, luie flikker dat je er bent. Maar, misschien zeg jij wel, het zijn hele lekkere 39 ohmers,. Beste van het beste en dan ga ik weer twijfelen wat ik dus ook deed met voorrang verlenen maar dat is een ander verhaal, wat tante Dini veel mooier kan vertellen maar die ontmoet je nog wel, want ik wil even langskomen met mijn familie om die weerstanden te testen, of ze wel echt 100 Watt zijn, want als ze maar één watt minder zijn steek ik die hele kamer bij je in de fik want ik ben wel klant en dus koning, net zo makkelijk. Maar als alles ok is, dan wil ik er dus 40 eurocent voor betalen, dat is een deal. Nou, we spreken elkaar, Wim, het is net alsof ik je al heel lang ken, maar dinges roept dat ze klaar is met dingesen dus ik ga even helpen, voor de hygiëne. Zie je, man!! Echt te gekke advertentie, bedankt vriend. Zullen we samen op vakantie gaan? Of voel je wat weerstand, hahaha, nou ja, woordgrapje moet kunnen enzo daaggg!"

Dan afwachten. Meestal komt er een berichtje dat ze net verkocht zijn. Niet door laten ontmoedigen. Negeren. "Wim, ik lees net je mail, dat je die weestanden wilt verkopen aan me, goed man!!! Maar wat die 39 ohm betreft, die wil ik traploos doorlussen via mijn integraalhelm het trapportaal in, dat je er geen last van hebt. Kan dat? Nou ja, we zien wel"

Daarna wachten tot een dagje later het aanbod schielijk gewist wordt. Dan nagenietend in je auto stappen, wegrijden en vergeten voorrang te verlenen
pi_24220955
beetje vergezocht dat tante dini je ongeluk beter kan navertellen dan jijzelf
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24221481
quote:
Gezocht: Aardbeving
Beschrijving: Natuurlijk is het allemaal vreselijk wat er gebeurt is vannacht maar doen we dat allemaal niet een beetje zelf!
er loopt daar dan wel die zgn scheur maar dat is niet het enige.
laatst hadden we in nederland een soort proef met 3000 mensen.
zij gingen tegelijk stampen op de grond en wat bleek er werd ,weliswaar een kleine, maar een aardbeving geconstateerd.
nu worden er overal proeven genomen.
met name het gebied rondom india.
india is nl een kernmacht en houdt regelmatig kernproeven onder de grond.
dit doen ze overigens zonder goedkeuring en medeweten.
frankrijk deed dat ook 4 jaar geleden in de stille zuidzee,ondanks alle protesten en wat bleek elke dag na de proef was er een aardbeving.
6 dagen lang.
mijn inziens komen de aardvevingen met name door de kernproeven.
als je weet wat voor explosie dat geeft en wat dat met de aardkorst doet is ongelofelijk.
de kernproeven die ze in de lucht doen ,met name usa en rusland tja die zorgen ervoor dat het sneeuwt in egypte en de winters totaal van slag zijn.
is de natuur van slag of heb ik een beetje gelijk.?
doen we het eigenlijk niet zelf?



Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 26-12-2004, 18:30
Gezien: 28 keer bekeken.
Aarbeving gezocht, wat een theorien
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24221504
Of deze
quote:
Gezocht: Lekker Hoertje aangeboden
Beschrijving: Lekker hoertje aangeboden;
- Volslank
- donkerhaar
- en Spotgoedkoop!!

zo'n lekker hoertje kan je nergens krijgen voor maar:
35,- gewoon neuken niks bijzonders;
daar tussen kan je alles kiezen en de extreme dingen kosten maar:
85,-

intresse??mail mij nu!!!

Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 26-12-2004, 18:16
Gezien: 142 keer bekeken.
De status 'bagger-user' voorbij
  zondag 26 december 2004 @ 20:04:22 #205
14677 Fegisje
I love America
pi_24222370
Wat is dit en waar vind je het? Linkies?
I Love America
pi_24222806
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:04 schreef Fegisje het volgende:
Wat is dit en waar vind je het? Linkies?
m o n g o o l
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  zondag 26 december 2004 @ 20:46:14 #207
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24222952
Gezocht: Kerst leuk allemaal maarruu
Beschrijving: Ik begin het nu al zat te worden, ik heb al een paar keer tot 10 geteld, ik zei wel dat de kalkoen heerlijk was maar hij was niet te vreten, morgen naar me schoonmoeder tsja weet niet of ik daar blij mee moet zijn, het gaat dan weer de hele dag over de tuin en de camping, en hoe blij ik wel mag zijn omdat haar dochter op haar lijkt, ja als ik naar haar achterwerk kijk en dat gat in haar hand dan is dat zeker een gelijkenis, en ja mijn schoonvader een ex ambtenaar U raad het al hij licht meestal te slapen, het mag van mij maandag worden!
Grtn Roy

Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 25-12-2004, 21:22
Gezien: 402 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Roy (E-mail de adverteerder)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: Opdam
Regio: Noord-Holland


Deze advertentie toevoegen aan favorieten
Deze advertentie afdrukken.
Breng een vriend op de hoogte van deze advertentie.
Houdt deze adverteerder zich niet aan de regels? Tip de webmaster!


reach out and touch faith
pi_24223444
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:04 schreef Fegisje het volgende:
Wat is dit en waar vind je het? Linkies?
marktplaats, contact en dan gedachten. daar staat al die zooi
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24224790
quote:
Op zondag 26 december 2004 17:58 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Dat komt, lieve schat, omdat sommige mensen een goedwerkende C64 als een verzameleobject zien. Hoe completer hoe beter! Soort van nieuw antiek zeg maar Maar sommige mensen schijnen dat hier niet te begrijpen als ik sommige opgestuurde mailtjes lees ...

Zie het als een antieke auto: een ferrari uit 1969 is toch ook meer geld waard? Terwijl, als je het logisch bekijkt, een hoop oud ijzer is....
Bullcrap, er zijn nog miljoenen complete en goedwerkende c64's (waaronder 3 op mijn zolder).
Maar als jij er echt zo over denkt, wil ik er best wel wat aan jou verkopen hoor..
  zondag 26 december 2004 @ 22:42:13 #210
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24224919
Vind deze ook wel mooi
quote:
Terug - Dieren/toebehoren / Gevonden/vermist

Gezocht: Strontje
Prijs: N.v.t.
Beschrijving: Hallo ben p zoek naar strontje zo heet hij is een yorkvan 6jaar een mev de ruiten die had hondje mee genomen om afteslanken wat hij was te dik dan zal hij naar leo terug gaan maar nu werd er vertelt dat hondje weg is leo zijn baasje is enstig ziek en wil graag zijn hondje terug en voor er iets enstig gebeurt wil ik graag dat hij zijn hondje weer kan zien dat het goed is met het hondje het hondje was in nieuw lekkerland wie owie laat zijn hart spreken en zorgt dat we strontjeff weer terug bij leo komt en als hij weet dat hij goed heeft heeft hij ervast niet zo nmoeite mee als hij maar hoort dan dat goed is ik ben een pleeg dochter van leo wie wat weet kan me bereiken via telfnummer al vast hartelijk dankvrg marrie

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 26-12-2004, 11:37
Gezien: 240 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: marrie (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 0528 241491
Woonplaats: pesse
Regio: Drenthe
http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/vermist/9455.htm
pi_24228389
even bellen dat je 'm perongeluk al doorgetrokken hebt
  maandag 27 december 2004 @ 09:03:46 #212
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24230998
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:36 schreef _sinner_ het volgende:

[..]

Bullcrap, er zijn nog miljoenen complete en goedwerkende c64's (waaronder 3 op mijn zolder).
Maar als jij er echt zo over denkt, wil ik er best wel wat aan jou verkopen hoor..
Ik gebruik daar een emulator voor Heb mij iig goed vemaakt vroeger met de c64 (Caveman-Ugh-Lympics)
pi_24231754
beste marie ik wou graag hebben over strontje ik heb hem laatst hier zien lopen en toen ik zag wat zijn naam was heb ik hem maar doorgespoeld in het toilet zo doen wij dat met strontjes verder wil ik het hebben over een soort van beloning want ik vind wel dat ik hem heb gered verder wil ik het graag hebben over interpunctie je weet wel leestekens enso je kan dit goed oplossen met een cursus bijde nti doei

Dit heb ik naar haar gemaild.
  maandag 27 december 2004 @ 10:48:15 #214
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24231882
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:35 schreef MaximumRush het volgende:
beste marie ik wou graag hebben over strontje ik heb hem laatst hier zien lopen en toen ik zag wat zijn naam was heb ik hem maar doorgespoeld in het toilet zo doen wij dat met strontjes verder wil ik het hebben over een soort van beloning want ik vind wel dat ik hem heb gered verder wil ik het graag hebben over interpunctie je weet wel leestekens enso je kan dit goed oplossen met een cursus bijde nti doei

Dit heb ik naar haar gemaild.
  maandag 27 december 2004 @ 12:13:35 #215
14677 Fegisje
I love America
pi_24233138
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:34 schreef EternalSolstice het volgende:

[..]

m o n g o o l
Nee jij ziet er lekker uit! Baklap!
I Love America
pi_24233738
Marktplaats is bij mij niet beschikbaar
Een heer met stijl
  maandag 27 december 2004 @ 14:18:08 #217
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24234926
http://www.marktplaats.nl(...)%26desc%3D1%26js%3D1
quote:
Aangeboden: Atari Mega St Compleet
Prijs: ¤ 150,00
Beschrijving: dit Is Een Geweldige Computer Om Midi Mee Op Te Nemen!
het Is Een Compleet Set Met Nieuwe Muis En Hardisc
er Staat Cubase Op

BELLEN....BELLEN....BELLEN....BIEDINGEN WORDEN NIET GELEZEN
Hij is wel enthousiast
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_24235017
http://www.marktplaats.nl/markt/diversen/tassen/54112.htm
quote:
Mooi, puntgave LouisVuitton portemonnee. Bijna 100 procent origineel.
Nooit gebruikt.

Interesse ? Stuur me een email, dan krijg je de foto's per email.
Een echte 'must-have' !!'
pi_24235063
http://www.marktplaats.nl(...)3D4%26s%3D50%26m%3D0
quote:
Terug - Dieren/toebehoren / Konijnen

Aangeboden: Wit half-angora rammetje
Prijs: Gratis
Beschrijving: Goed tehuis gezocht voor lief konijn, half jaar oud. Kruising tussen angora en hangoorkonijntje

Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 26-12-2004, 21:46
Gezien: 165 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: petra (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: De Bilt
Regio: Utrecht

Biedingen (Er is 1 maal geboden op deze advertentie.)
Biedingen: Bod Bieder Datum
10,00 Stuur een E-mail naar k.erstdiner 27-12-2004 14:24
- - - -
- - - -


Bieden
Bieden: Vraagprijs te hoog? Doe een bod! (bedrag in euro's komma centen b.v. 6,05 of 25,00)
Uw E-mail adres:
Uw bod: ¤


Deze advertentie toevoegen aan favorieten
Deze advertentie afdrukken.
Breng een vriend op de hoogte van deze advertentie.
Houdt deze adverteerder zich niet aan de regels? Tip de webmaster!



Terug

Hoofdmenu


Copyright © 1999-2004 Marktplaats. All rights reserved.
pi_24235417
Haha heb antwoord terug gekregen.

snap niet dat je zo raar praat ten eerste heete het hondje zo zo zal ik hem ook niet noemen maar dat een oude man die enstig ziek is en dat iemand zich niet aan de afspraak houd is waardeloze mensen die willen alleen maar geld kunnen ze de hond weer dumpenen ja stomme antwoorden mag je wel houden je spot niet zo vind ik als jou pa of moe zo ziek waren en iemand doet iets weg wat hem of haar dierbaar is doe je toch ook niet zo maar bedankt voor je rare berichtje
pi_24235696
Je bent dus eigenlijk gewoon een lul, MaximumRush
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 december 2004 @ 14:59:16 #225
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24235721
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:42 schreef MaximumRush het volgende:
Haha heb antwoord terug gekregen.

snap niet dat je zo raar praat ten eerste heete het hondje zo zo zal ik hem ook niet noemen maar dat een oude man die enstig ziek is en dat iemand zich niet aan de afspraak houd is waardeloze mensen die willen alleen maar geld kunnen ze de hond weer dumpenen ja stomme antwoorden mag je wel houden je spot niet zo vind ik als jou pa of moe zo ziek waren en iemand doet iets weg wat hem of haar dierbaar is doe je toch ook niet zo maar bedankt voor je rare berichtje
Haha..bedankt voor je rare berichtje ?? interpuntie cursusje ??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')