abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2005 @ 13:41:04 #76
5673 heijx
Qui que boue
pi_32451404
kick.

De kersttijd met zijn lange late diners en oud en nieuw komt er weer aan.
Wie heeft er geheime tips van wijn die gewoon in de supermarkt staat en die toch enorm luxe en rijk smaakt? Evt ook goeie mousserende wijn tips?

Ik heb bijvoorbeeld de Montana wijnen (Nieuw Zeeland, met name de witte) leren waarderen. Vol, fruitig en droog, een feest om te drinken.
Bij die duurdere Bordeaux in de grotere Appie Heijns (vrienden van de goede wijn) die ze vaak met Airmiles en 9.99 of 19,99 aanbieden durf ik het toch niet aan, bang voor teleurstellingen. Zijn er ervaringsdeskundigen met dit soort flessen hier?
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_32452827
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:41 schreef heijx het volgende:
De kersttijd met zijn lange late diners en oud en nieuw komt er weer aan.
Wie heeft er geheime tips van wijn die gewoon in de supermarkt staat en die toch enorm luxe en rijk smaakt? Evt ook goeie mousserende wijn tips?
Ik heb helaas geen supermarkt-tips. Maar wel een tip voor volgend jaar: in oktober en november organiseert vrijwel elke wijnhandel een najaars-proeverij. Hier wordt de nieuwe collectie gepresenteerd. Ideale manier dus om gratis (of soms voor een kleine bijdrage) een stuk of 20-50 wijnen te proeven.

Als je tijdens zo'n proeverij gewoon noteert wat je lekker vindt (en eventueel wat voor gerecht je er bij zou kunnen doen), heb je met kerst geen kopzorgen.

Natuurlijk kun je ook in de supermarkt een paar flesjes van tevoren proeven, maar dat is een stuk kostbaarder. En afgaan op de omschrijving is doorgaans vragen om problemen. Volgens Appie past élke rode wijn bij kaas en vlees. Daar wordt je dus niet veel wijzer van. Gewoon lekker zelf proeven is veel effectiever en bovendien leuker.
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_32454013
Als je een idee hebt wat je gaat eten en welke supermarkten er in de buurt zijn kunnen we misschien wat gerichter tips geven?
Goeie mousserende wijn tip: spaanse "champagne" (Freixenet).
  maandag 21 november 2005 @ 15:43:46 #79
5673 heijx
Qui que boue
pi_32454459
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:28 schreef roofless het volgende:
Als je een idee hebt wat je gaat eten en welke supermarkten er in de buurt zijn kunnen we misschien wat gerichter tips geven?
Ik vraag niet noodzakelijkerwijs om wijnen bij een specifieke maaltijd, maar in het algemeen wijnen die er met kop en schouders boven uit steken. Het eten kan ik er dan wel omheen bouwen.
Freixenet ken ik, ja. Die is heel goed te drinken.
pi_32461945
Een tijd lang hadden ze in mijn supermarkt een lekkere cotes du rhone village, voor een normale prijs. Omdat het duurder was dan een slobberwijn, werd het weinig verkocht en droogde (IMO) de zaak uit, niet lekker meer dus.
Ik zou persoonlijk dus geen topper bij een supermarkt kopen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 21 november 2005 @ 20:59:36 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32462677
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:28 schreef roofless het volgende:
En dan geen Brut nemen. Gewoon Demi Sec.

Vind ik persoonlijk lekkerder
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 21 november 2005 @ 22:11:50 #82
5673 heijx
Qui que boue
pi_32464776
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:32 schreef krakkemieke het volgende:
Een tijd lang hadden ze in mijn supermarkt een lekkere cotes du rhone village, voor een normale prijs. Omdat het duurder was dan een slobberwijn, werd het weinig verkocht en droogde (IMO) de zaak uit, niet lekker meer dus.
Ik zou persoonlijk dus geen topper bij een supermarkt kopen......
Good point, uitgedroogde kurk door te lang staan.
Maar dat heb je dan weer niet bij die "Vrienden van de wijn" flessen die in die kistjes liggen, zowel bij de Appie als bij de Konmar.
pi_32465982
Ik zou eerder zeggen: proef wel een fles of wat. Ik koop een fijne slobberwijn, die ik lekkerder vind dan Chenet, bij de Aldi.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')