Hoe denken jullie hierover?
quote:Veel zijn naief ja. Die hebben het de hele tijd over 'erboven staan' en 'niks terugdoen want dan verlaag je je tot hun niveau' en dat soort praat.
Op maandag 17 september 2001 11:14 schreef beast het volgende:
Wat mij zo opvalt in de meeste reacties op Fokzine is de naieve toon van veel fokkers.
De meesten zien deze misdaad toch als een ver van mijn bed show en enkele beweren zelfs dat de VS dit zelf op de hals heeft gehaald.
Ik vraag me af of we niet te naief zijn in onze houding en we onze ogen sluiten voor het gevaar van het terrorisme.Hoe denken jullie hierover?
Dat het in de realiteit soms eten of gegeten is vergeten ze blijkbaar.
Totdat de 1e aanslag hier een feit is en het geen ver van mn bed show meer is.
Kijk tenslotte eens naar de beraamde aanslagen in Europa: Een aanval op de VS-ambassade in Parijs en een gifgas-aanval op het Europarlement in Straatsburg! Ten tijde van een top! Alleen al 620 europarlementariers aanwezig en dan nog al het overige personeel/pers etc.
Duizenden slachtoffers hadden er kunnen vallen.
quote:Wat wil je dan? Wie wil je aanvallen? De islam?
Op maandag 17 september 2001 11:30 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Veel zijn naief ja. Die hebben het de hele tijd over 'erboven staan' en 'niks terugdoen want dan verlaag je je tot hun niveau' en dat soort praat.
quote:Dit is een speculatie, waar niet op ingegaan hoeft te worden.
quote:Had gekund ja
Kijk tenslotte eens naar de beraamde aanslagen in Europa: Een aanval op de VS-ambassade in Parijs en een gifgas-aanval op het Europarlement in Straatsburg! Ten tijde van een top! Alleen al 620 europarlementariers aanwezig en dan nog al het overige personeel/pers etc.
quote:Sterker nog, het had gebeurd als ze niet opgepakt waren door MI5.
Op maandag 17 september 2001 11:36 schreef SilverSpirit het volgende:Had gekund ja
![]()
Persoonlijk lig ik er niet wakker van want zo'n dingen gebeuren nou eenmaal en zijn soms ook heel dichtbij.
quote:Dat is dom ja.
Op maandag 17 september 2001 11:53 schreef Halinalle het volgende:
Ja, sommige mensen zijn erg naïef.
Zij denken dat je met een grote (atoom)bom en/of een grootschalige oorlog tegen alles wat islamitisch is, het terrorisme de wereld uit helpt.
quote:Precies. Gelukkig heb ik de indruk dat de V.S. momenteel verstandig bezig is. Ik denk dat dit mede te danken is aan Colin Powell, die weloverwogen te werk schijnt te gaan.
Op maandag 17 september 2001 11:55 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Dat is dom ja.
Bijna net zo dom als mensen die denken dat je met niks doen de situatie verbetert en denkt dat terroristen alleen NY opblazen en niet aan hun eigen veilige landje komen.
Begrijp me niet verkeerd, we mogen dit niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, maar de maatregelen die we nemen moeten wel de juiste zijn, daar moeten we achter kunnen staan.
quote:Dat doen ze al jaren. Ook nu meerdere malen gevraagd, gister heeft ook Pakistan aangedrongen op het uitleveren.
Op maandag 17 september 2001 11:59 schreef Troeltje het volgende:
Ja is dat naief? Ik denk dat dat logisch is, zodra wij als kippen zonder kop in den blinde gaan terug slaan, ben je dan beter dan hen die dit gedaan hebben? Wat verwijt je hen dan nog?
En inderdaad, niemand weet nog iets, niet precies in ieder geval... wie wil je dan gaan aanvallen? Wat er is gebeurt is verschrikkelijk, afgrijselijk en een bedreiging voor de westerse democratie; als het daar gebeurt, is het een kwestie van tijd voor het hier ook gebeurt. Je kop in het zand steken is dus zeker geen goede strategie; een ver van je bed show kan het niet zijn, mag ook niet.
Maar zonder meer achter amerika staan, wat ze ook doen? Vergeet het maar! Alleen als Amerika op een normale manier de oorlog ingaat (kan dat wel?) en daar bedoel ik het volgende mee: Stel dat Bin Laden er inderdaad achter zit en het brein is van de hele operatie. Dan zullen ze eerst Afghanistan moeten vragen om uitlevering.
quote:De Taliban is al jaren afgesloten van de rest v/d wereld door middel van sancties.
Doen ze dat niet, dan dreigen met sancties.
quote:Zoals je ziet, zijn bovenstaande zaken al gedaan.
Geven ze dan nog geen gehoor aan de oproep, dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen en kan er oorlog komen (zeer waarschijnlijk).
quote:Dat zullen ze niet doen, ze zullen echter wel (met gebruik van de Pakistaanse info over de Taliban) de vermeende kampen, verblijfplaatsen etc. van de Taliban en Bin Laden platgooien. Mooi!
Maar als amerika beslist: Bin Laden zit erachter dus we gooien afghanistan plat, daar kan ik niet achter staan!
quote:En die worden ook genomen.
Juist in deze tijd mogen we niet vergeten wat en wie we zijn, want inderdaad dan verlaag je je tot hen niveau. En dat kunnen verschillende mensen niet meer van toepassing vinden ofzo want ach jee er is zoiets vreselijks gebeurt!! Maar dat niet alleen, op PRECIES DAT moment hebben de terroristen hun doel bereikt; de westerse democratioe valt uit elkaar en verliest zijn normen en waarden.Begrijp me niet verkeerd, we mogen dit niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, maar de maatregelen die we nemen moeten wel de juiste zijn, daar moeten we achter kunnen staan.
quote:wauw, helemaal mee eens. Maar ik vind wel dat de VS het uitstekent doet tot nu toe (had ik niet verwacht van Bush). Powell vind ik rustig en bekwaam overkomen. Volgens mij wordt gehandeld zoals jij het schetst.
Op maandag 17 september 2001 11:59 schreef Troeltje het volgende:
Ja is dat naief? Ik denk dat dat logisch is, zodra wij als kippen zonder kop in den blinde gaan terug slaan, ben je dan beter dan hen die dit gedaan hebben? Wat verwijt je hen dan nog?
En inderdaad, niemand weet nog iets, niet precies in ieder geval... wie wil je dan gaan aanvallen? Wat er is gebeurt is verschrikkelijk, afgrijselijk en een bedreiging voor de westerse democratie; als het daar gebeurt, is het een kwestie van tijd voor het hier ook gebeurt. Je kop in het zand steken is dus zeker geen goede strategie; een ver van je bed show kan het niet zijn, mag ook niet.
Maar zonder meer achter amerika staan, wat ze ook doen? Vergeet het maar! Alleen als Amerika op een normale manier de oorlog ingaat (kan dat wel?) en daar bedoel ik het volgende mee: Stel dat Bin Laden er inderdaad achter zit en het brein is van de hele operatie. Dan zullen ze eerst Afghanistan moeten vragen om uitlevering. Doen ze dat niet, dan dreigen met sancties. Geven ze dan nog geen gehoor aan de oproep, dan hebben ze het over zichzelf afgeroepen en kan er oorlog komen (zeer waarschijnlijk).
Maar als amerika beslist: Bin Laden zit erachter dus we gooien afghanistan plat, daar kan ik niet achter staan! Juist in deze tijd mogen we niet vergeten wat en wie we zijn, want inderdaad dan verlaag je je tot hen niveau. En dat kunnen verschillende mensen niet meer van toepassing vinden ofzo want ach jee er is zoiets vreselijks gebeurt!! Maar dat niet alleen, op PRECIES DAT moment hebben de terroristen hun doel bereikt; de westerse democratioe valt uit elkaar en verliest zijn normen en waarden.Begrijp me niet verkeerd, we mogen dit niet zomaar aan ons voorbij laten gaan, maar de maatregelen die we nemen moeten wel de juiste zijn, daar moeten we achter kunnen staan.
ze geven 72 uur om hem nu uit te leveren
als er geen gehoor aan gegeven wordt dan is er na 72 uur
boem
dit is op journaal bekend gemaakt.
groetjes
marcia
quote:Suicidaal zeker??
Op maandag 17 september 2001 11:36 schreef SilverSpirit het volgende:
Had gekund ja![]()
Persoonlijk lig ik er niet wakker van want zo'n dingen gebeuren nou eenmaal en zijn soms ook heel dichtbij.
quote:Idd
Op maandag 17 september 2001 11:58 schreef Halinalle het volgende:[..]
Precies. Gelukkig heb ik de indruk dat de V.S. momenteel verstandig bezig is. Ik denk dat dit mede te danken is aan Colin Powell, die weloverwogen te werk schijnt te gaan.
En dat doen ze tot nu toe uitstekend, coalities met zo'n beetje de hele wereld aangegaan, eerst kans op overgeven geven etc.
quote:Voor zover ik weet zijn dit zaken uit het verleden, dus telt het niet voor de situatie zoals die nu is.
Op maandag 17 september 2001 12:06 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Dat doen ze al jaren. Ook nu meerdere malen gevraagd, gister heeft ook Pakistan aangedrongen op het uitleveren.
Als reactie vertelde de Taliban leider dat het in de Afghaanse cultuur niet gebruikelijk is om een gast het huis uit te sturen, dat moet de gast zelf besluiten.
Bin Laden wordt dus niet uitgeleverd.
[..]De Taliban is al jaren afgesloten van de rest v/d wereld door middel van sancties.
[..]Zoals je ziet, zijn bovenstaande zaken al gedaan.
Dus mag er militair ingegrepen worden.
[..]Dat zullen ze niet doen, ze zullen echter wel (met gebruik van de Pakistaanse info over de Taliban) de vermeende kampen, verblijfplaatsen etc. van de Taliban en Bin Laden platgooien. Mooi!
Ook schijnt het geopperd te zijn dat de VS de monarchie wil herstellen. Van platgooien tot er niks meer over is, is dus geen spraken.
[..]En die worden ook genomen.
Dat daar militair ingrijpen bij hoort, is evident.
De Taliban en Bin laden laten zich echt nergens anders door verleiden hoor!
De vraag was, zijn we naief omdat we ietwat terughoudend reageren als er gepraat wordt over oorlog. Ik denk dus van niet, ik denk dat het juist goed is om weloverwogen stappen te gaan ondernemen in plaats van zomaar terug te slaan.
quote:Oke, het mag dan naief genoemd worden, maar ik sluit me hier graag bij aan.
Op maandag 17 september 2001 11:36 schreef SilverSpirit het volgende:
Had gekund ja![]()
Sinds vorige week dinsdag kun je niet meer zappen zonder WTC beelden. Nederland heeft het zelfs gepresenteerd om dinsdagavond twee netten te vullen met actualiteiten terwijl er eigenlijk geen nieuws was. We zijn massaal vrijdag drie minuten stil geweest, één minuut langer als voor het herdenken van o.a. 6 miljoen joden, noem maar op. Nederland is één en al betrokken.
Hoewel mijnheer Bush twee keer achter elkaar duidelijk maakt dat eerder gemaakte afspraken over onder andere Kyoto zo de prullenbak in kunnen en zich distansieert van Europa, zijn we vier vliegtuigen later toch één grote familie.
Op nederland 1 maakte de presentatrice dinsdag-avond gelijk een foutje door het de grootste terroristische aanslag sinds Hiroshima en Nagasaki te noemen. (Ze bedoelde waarschijnlijk Pearl Harbour) Een pijnlijke vergissing, dat had ze niet mogen zeggen. Ik vergelijk nu wel oorlog met terrorisme, maar als je onder het puin ligt voelt dat hetzelfde.
Even samenvattend draven we door, voor mijn gevoel. Ik ben ook geen drie minuten stil geweest, heb geen condoleance register getekend, want dan had ik dat -vind ik- ook voor vergifgaste koerden moeten doen, bijvoorbeeld. Niet alleen voor Amerika omdat dat nu juist ons vriendje is.
Voor mij is het dus een beetje een 'ver van mijn bed' show. Nederland zal als onderdeel van de EU met een mooi Joegoslavie-tribunaal en wat missers in Bosnie misschien ook wel op de hit-list van terroristen staan. Kan maar zo. Die zijn waarschijnlijk gevaarlijker als Moluku Warchild. Maar om mijn leven daar op in te richten vind ik wat ver gaan. En ben dus kennelijk naief.
quote:Zoals je kan lezen, zijn er het afgelopen jaar gifgasaanvallen door Algerijnen die gefinancieerd waren door Bin Laden in Straatsburg voorkomen, en zijn er in R'dam mensen aangehouden die Europese aanslagen aan het beramen waren.
Op maandag 17 september 2001 12:28 schreef Paddo het volgende:[..]
Oke, het mag dan naief genoemd worden, maar ik sluit me hier graag bij aan.
Sinds vorige week dinsdag kun je niet meer zappen zonder WTC beelden. Nederland heeft het zelfs gepresenteerd om dinsdagavond twee netten te vullen met actualiteiten terwijl er eigenlijk geen nieuws was. We zijn massaal vrijdag drie minuten stil geweest, één minuut langer als voor het herdenken van o.a. 6 miljoen joden, noem maar op. Nederland is één en al betrokken.
Hoewel mijnheer Bush twee keer achter elkaar duidelijk maakt dat eerder gemaakte afspraken over onder andere Kyoto zo de prullenbak in kunnen en zich distansieert van Europa, zijn we vier vliegtuigen later toch één grote familie.
Op nederland 1 maakte de presentatrice dinsdag-avond gelijk een foutje door het de grootste terroristische aanslag sinds Hiroshima en Nagasaki te noemen. (Ze bedoelde waarschijnlijk Pearl Harbour) Een pijnlijke vergissing, dat had ze niet mogen zeggen. Ik vergelijk nu wel oorlog met terrorisme, maar als je onder het puin ligt voelt dat hetzelfde.
Even samenvattend draven we door, voor mijn gevoel. Ik ben ook geen drie minuten stil geweest, heb geen condoleance register getekend, want dan had ik dat -vind ik- ook voor vergifgaste koerden moeten doen, bijvoorbeeld. Niet alleen voor Amerika omdat dat nu juist ons vriendje is.
Voor mij is het dus een beetje een 'ver van mijn bed' show. Nederland zal als onderdeel van de EU met een mooi Joegoslavie-tribunaal en wat missers in Bosnie misschien ook wel op de hit-list van terroristen staan. Kan maar zo. Die zijn waarschijnlijk gevaarlijker als Moluku Warchild. Maar om mijn leven daar op in te richten vind ik wat ver gaan. En ben dus kennelijk naief.
En ja, dat is naief ja.
Zoals een onwetend hert dat in de loop v/d jager kijkt
quote:Je hebt me overtuigd.
Op maandag 17 september 2001 12:32 schreef HeindeKort het volgende:En ja, dat is naief ja.
Zoals een onwetend hert dat in de loop v/d jager kijkt
Wat moet ik nu gaan doen? Hamsteren? Collega's afluisteren? Toch maar snel de biecht af laten nemen? Gasmaskers maar weer van de zolder halen en nieuwe filters kopen? Waar kan ik die eigenlijk krijgen? En, werken ze wel tegen Sarin?
Achter de voordeur liggen stapels zandzakken, en na acht uur 's avonds doe ik voor niemand meer open. De sateliet-telefoon doet het nog niet goed, maar ik moet die handleiding maar eens even opzoeken. De zelfmoord-pillen zijn van uitstekende kwaliteit. De goudvis lag na 30 seconden al op zijn rug. Dus in geval van gijzeling ben ik snel weg! En dat van die goudvis is niet erg, want dan hoeft dat beest het niet allemaal meer mee te maken. Wou de dokter 'em eerst een spuitje laten geven, maar zijn receptioniste raadde me aan een avondje vroeg naar bed te gaan met een paracetamolletje. Maar zij wist ook niets van het dreigende gevaar!
Op de plaats van het aquarium staat nu een aggregaat, 24 uur per dag te loeien, want stroom van de lokale stroomboer hoef ik niet meer. Als die terroristen even 10.000 volt door de leiding jagen gaan we er alsnog aan. De buren hadden eerst wat bezwaar, maar nadat ik beloofd had dat na de aanslag hun kinderen de playstation op mijn aggregaat mogen aansluiten kon een compromis niet lang uitblijven. Heb ze maar niet verteld dat het een 380 volt-aggregaat is.... Water drink ik niet meer. Wat ze daar allemaal ik kunnen stoppen! Heb een partijtje franse wijn op de beurs gekocht die nog tot ver in 2030 drinkbaar moet zijn. Dus in geval van een nucleair conflict zing ik het nog wel even uit. Letterlijk, want met een jaar of vijf komt deze wijn pas op smaak. Kunnen we tzt mooi proosten dat we het gehaald hebben!
De atoom-schuilkelder is bijna klaar. Dat zand had ik toch nodig voor de zandzakken, dus dat kwam goed uit. Op een diepte van tien meter kwam ik toch nog twee vijfhonderd-ponders tegen, en die Duitse rakkers moet ik vanavond nog even demonteren. Je kunt de jongens van de EOD wel bellen, maar dan weet iedereen weer dat je een sluilkelder hebt, en dat is ook niet de bedoeling. Die lossen dat zelf maar op. Hadden ze maar niet zo naief moeten zijn!
quote:Neen, alleen moet je niet gaan zeiken als onze regering er wat aan doet.
Op maandag 17 september 2001 13:12 schreef Paddo het volgende:
Heel erg dom opruiende geblaat
quote:heeft U er wel eens over nagedacht dat de wereld misschien helemaal niet zo'n vreedzame plaats was als U altijd gelooft heeft? eten en gegeten worden. vorige week stonden er AMerianen op het menu en daarvoor. mensen in Azie, Afrika en Zuidamerika sterven als vliegen, soms door aanwijsbare schuld van de USA. heb je ooit een halve minuut stilgestaan bij deze 'onschuldige' slachtoffers??
Op maandag 17 september 2001 11:30 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Veel zijn naief ja. Die hebben het de hele tijd over 'erboven staan' en 'niks terugdoen want dan verlaag je je tot hun niveau' en dat soort praat.
quote:dat hetgeen ver van bed show is, daar zorgt de media wel voor. het nieuws in de rest van de wereld is opeens van secundair belang. het NOS-journaal is gereduceerd tot nieuws over "America New War" en het weerbericht.
quote:mensen zoals ik, naievelingen, of mensen met een geweten zijn evenals de hradliners tegen terrorisme. ik wens alleen te zien dat mensen hun hoofd koel houden en de verantwoordelihjken pakken. wat zeg nou eerlijk wat heeft de gemiddelde afghaaan te maken met een paar zieke algerijnen die in Europa met Sarin willen strooien?
Ja, ik vind het naief wanneer men roept "dit is een ver van mijn bed show", eveneens iemand die alvast de voorbereidingen aan het treffen is voor de op handen zijnde oorlog.
Eveneens iemand die zonder meer achter een vergeldingsactie staat, en eveneens iemand die een vergeldingsactie op voorhand veroordeelt.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 17-09-2001 14:07]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |