abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:55:59 #221
92279 N.icka
Windforce 11
pi_23875980
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:55 schreef Gia het volgende:
Er moet gewoon beter en sneller opgetreden worden tegen mannen die hun vrouw mishandelen. Ik vind dat dat zelfs moet kunnen wanneer een vrouw geen aangifte doet. Het feit dat ze slaag accepteert, maakt het niet minder misdadig. En een misdaad moet bestraft worden.

Dat geldt dus voor zowel autochtone en voor allochtone mensen. Dus graag geen gezeur van de heren agenten, als: "dat is nou eenmaal hun cultuur, die mensen zijn dat zo gewend!"

Optreden! Oppakken! En een tijdje vastzitten. Leren ze het wel af.
Door mannen een tijdje vast te zetten leren ze echt het gedrag niet af hoor
pi_23876316
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

idd het zit er bij ze ingebakken dat krijg je er niet uit. hun religie stuurt ze en dat ze de verkeerde kant op gaan dat kunnen ze niet zien. verblind door hun religie en indoctrinatie. dat is ook waarom ze massaal het westen haten. zo worden ze opgevoed.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:11:16 #223
3542 Gia
User under construction
pi_23876329
quote:

[..]

Nou, misschien dat ze dan leren zich in te houden. Als ze elke keer dat ze hun vrouw slaan een jaar de bak in moeten, zullen ze zich wel een tweede keer bedenken.
Om de vrouw te beschermen, moet een veroordeling ook kunnen als vaststaat dat de man de vrouw mishandeld heeft zonder dat de vrouw aangifte doet. Nu durven veel vrouwen geen aangifte te doen, uit angst voor represailles. Dan hoeven ze geen aangifte meer te doen. Een buurvrouw, schooljuf, huisarts enz.... kan dan ook aangifte doen.
pi_23877955
quote:

[..]

Misschien niet, maar het maakt het wel even onmogelijk om ze nog eens te slaan.
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:24:10 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23878282
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:10 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd het zit er bij ze ingebakken dat krijg je er niet uit. hun religie stuurt ze en dat ze de verkeerde kant op gaan dat kunnen ze niet zien. verblind door hun religie en indoctrinatie. dat is ook waarom ze massaal het westen haten. zo worden ze opgevoed.
uhmmmm gelukkig worden autochtone vrouwen nooit mishandeld....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:35:23 #226
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23878566
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:24 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmmm gelukkig worden autochtone vrouwen nooit mishandeld....
Zegt'ie dat dan?
  vrijdag 10 december 2004 @ 15:00:03 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23879121
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zegt'ie dat dan?
min of meer wel
pi_23879202
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:00 schreef Re het volgende:

[..]

min of meer wel
nee.
er zit in die gevallen enkel een soort ideologie achter, de heilige teksten zijn een rechtvaardiging voor hun gedrag, zo menen zij.
en daarom is het tijd duidelijk te maken dat die tektsten in een bepaalde kontext gezien moeten worden, namelijk de tijd waarin het gedicteerd is, net zoals dat gedaan wordt met het Aicha verhaal.

je kan niet het ene wel in de kontext vd tijd plaatsen en het andere niet, al naar gelang het je uitkomt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23879225
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:03 schreef milagro het volgende:

[..]

nee.
er zit in die gevallen enkel een soort ideologie achter, de heilige teksten zijn een rechtvaardiging voor hun gedrag, zo menen zij.
en daarom is het tijd duidelijk te maken dat die tektsten in een bepaalde kontext gezien moeten worden, namelijk de tijd waarin het gedicteerd is, net zoals dat gedaan wordt met het Aicha verhaal.

je kan niet het ene wel in de kontext vd tijd plaatsen en het andere niet, al naar gelang het je uitkomt.
maar het is zo algemeen dit, alsof de gemiddelde moslim man zijn vrouw slaat met de koranteksten in het achterhoofd of met de rechtvaardiging door die teksten.

Zo simpel ligt het volgens mij echt niet - de moslimvrouwen die ik gesproken heb, hebben daar een veel genuanceerder en gelaagder verhaal over.
pi_23879296
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
Zo simpel ligt het volgens mij echt niet - de moslimvrouwen die ik gesproken heb, hebben daar een veel genuanceerder en gelaagder verhaal over.
"Hij bedoelde het niet zo"

"Ik had hem ook niet moeten vervelen"

"Het is ook eigenlijk mijn schuld geweest"

"Ik had dat nooit moeten zeggen tegen hem"
pi_23879312
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:08 schreef nikk het volgende:

[..]

vrijdag 10 december 2004 @ 15:12:25 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23879394
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:03 schreef milagro het volgende:

[..]

nee.

het gaat mij er meer om dat het gewoon een testosteron probleem is en dat elke groep wel een handvat gebruikt als rechtvaardiging, of dat nou religie of iets anders is, feit blijft dat primair mishandeling verklaarbaar is vanuit geheel andere richtingen dan dat men graag aan wil nemen
  vrijdag 10 december 2004 @ 15:13:37 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23879424
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:08 schreef nikk het volgende:

[..]

veel gebruikte zinnen bij elke mishandelde vrouw ongeacht afkomst
pi_23879507
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:13 schreef Re het volgende:

[..]

veel gebruikte zinnen bij elke mishandelde vrouw ongeacht afkomst
Maar absoluut niet waar ik op doelde. Ik vind dat Nikk die vrouwen dan weer totaal niet serieus neemt en dat stoort me enorm. Je kunt ze als weerloze domme mutsen afschilderen maar ook bekijken als een vrouw met een verhaal naar wie je kan luisteren. En die citaten van nikk herken ik totaal niet.

Het gaat veel meer over de structuur van het gezin, over de frustratie en machteloosheid van de mannen die vaak veel minder aansluiting vinden in Nederland dan hun vrouw en kinderen, over de scoiaal-economische positie en over de doelloosheid van de mannen die hun leven als mislukt ervaren enz enz enz. De koran speelt daarin geen hele directe rol volgens deze vrouwen.
  vrijdag 10 december 2004 @ 15:28:06 #235
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23879685
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar absoluut niet waar ik op doelde. Ik vind dat Nikk die vrouwen dan weer totaal niet serieus neemt en dat stoort me enorm. Je kunt ze als weerloze domme mutsen afschilderen maar ook bekijken als een vrouw met een verhaal naar wie je kan luisteren. En die citaten van nikk herken ik totaal niet.
Echt niet? Dat zijn de meest voorkomende zinnen die zelfs Nederlandse vrouwen gebruiken om het gedrag van hun man toch maar weer goed te praten.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23879867
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Echt niet? Dat zijn de meest voorkomende zinnen die zelfs Nederlandse vrouwen gebruiken om het gedrag van hun man toch maar weer goed te praten.
Vrouwen in een blijf-van-mijn-lijf-huis en de mensen daarom heen, zijn dat stadium meestal al voorbij.
pi_23880099
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]
Het gaat veel meer over de structuur van het gezin, over de frustratie en machteloosheid van de mannen die vaak veel minder aansluiting vinden in Nederland dan hun vrouw en kinderen, over de scoiaal-economische positie en over de doelloosheid van de mannen die hun leven als mislukt ervaren enz enz enz. De koran speelt daarin geen hele directe rol volgens deze vrouwen.
Komt op hetzelfde neer. Namelijk excuses zoeken voor gedrag dat op geen enkele manier goed te praten is. Dat bedoelde ik te zeggen met die standaard excuus-zinnen.
pi_23880164
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Namelijk excuses zoeken voor gedrag dat op geen enkele manier goed te praten is. Dat bedoelde ik te zeggen met die standaard excuus-zinnen.
Ja sorry hoor, je neemt de vrouwen dus niet serieus - dan houdt het echt op.

Kwalijk vind ik dat want je doet dus alsof de problematiek je aan het hart gaat maar je neemt de vrouwen dus volstrekt niet serieus. Dat vind ik zo raar, dat zie je wel veel rond dit onderwerp. Het zijn helemaal geen excuses, dat maak jij ervan. Je luistert niet en je gaat er niet op in. Dat komen die vrouwen zo vaak tegen, dan zijn ze dus opnieuw het slachtoffer.
pi_23880321
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, je neemt de vrouwen dus niet serieus - dan houdt het echt op.
Waaruit maak je dat nou weer op? Ik ben inmiddels gewend aan je rare hersenkronkels, maar soms ben je echt helemaal niet meer te volgen...
quote:
Kwalijk vind ik dat want je doet dus alsof de problematiek je aan het hart gaat maar je neemt de vrouwen dus volstrekt niet serieus. Dat vind ik zo raar, dat zie je wel veel rond dit onderwerp. Het zijn helemaal geen excuses, dat maak jij ervan. Je luistert niet en je gaat er niet op in. Dat komen die vrouwen zo vaak tegen, dan zijn ze dus opnieuw het slachtoffer.
Het zijn excuses SCH. Je kan de woorden nog zo mooi verpakken, het zijn en blijven excuses. Een lage sociaal-economische status? Gefrustreerd? Maakt geen flikker uit! Je moet je poten gewoon thuishouden. Punt.
pi_23880393
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Waaruit maak je dat nou weer op? Ik ben inmiddels gewend aan je rare hersenkronkels, maar soms ben je echt helemaal niet meer te volgen...
Je hebt het zelf niet in de gaten maar je schuift wat die vrouwen zeggen meteen terzijde. Erg denigerend.
quote:
Het zijn excuses SCH. Je kan de woorden nog zo mooi verpakken, het zijn en blijven excuses. Een lage sociaal-economische status? Gefrustreerd? Maakt geen flikker uit! Je moet je poten gewoon thuishouden. Punt.
Ja hallo. En daarom hoef je maar niet naar die vrouwen te luisteren? Het zijn helemaal geen excuses. Dat zou zo zijn als het ermee goed gepraat wordt en dat is helemaal niet het geval. Dat maak jij ervan. Dat ze niet moeten slaan staat buiten kijf. Maar ik dacht dat jij zo graag een oplossing wilde samen met Ayaan. Dan zul je toch echt wat verder moeten kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')