FOK!forum / Sport Algemeen / zeilen volvo ocean race
raikkonenzondag 16 september 2001 @ 21:51
wie volgt deze mooie zeil evenement die 9 maanden duurt???
SpankSpankeroniezondag 16 september 2001 @ 22:34
Thanks Raikkonen je maakt me net op tijd wakker,alhoewel nog een week te gaan.
Ja die race gaat ik zekers volgen.

Volvo Ocean Race
Deze editie gaat ik voor de ASSA ABLOY met Schipper Heiner.

De vorige editie(toen het nog de Whitbread heette) ook zeer intensief gevolgd,was toen zwaar supporter van de BrunelSunergy,was ook echt lachen toen met die boot die bijna overal als laatste aankwam en toen Schipper Boescholte snel inruilde voor Roy Heiner.

raikkonenmaandag 17 september 2001 @ 14:34
heb de whitbread race 4 jaar geleden ook gevolgt voor de eerste keer ook toen fan van de brunel sunergy

23 september start in southamton op 16:00 ik denk dat het live wordt uitgezonden de start maar ik neem het op omdat ik bij DTM ben op zandvoort

Ik verw8 veel van roy heiner en co

SpankSpankeroniemaandag 24 september 2001 @ 01:23
Oke de race is vanmiddag gestart,nog negen maanden voor ze finishen.
Op dit moment ligt Heiner met z'n sloep op de eerste plaats,Roy heeft een alternatiefe route t.o.v. de andere deelnemers,nu maar hopen dat die de wind in de zeilen blijft houden,Cape Town is nog ver weg.
SpankSpankeroniedinsdag 25 september 2001 @ 00:29
Heiner ligt op dit moment 5e met zijn sloep op 15 nautische mijlen van de koploper,en wat nog erger is,hij vaart op dit moment de verkeerde kant op.
Roy,om Cape Town te bereiken moet je toch echt naar het zuiden varen en niet richting Amerika!!!
SpankSpankeroniewoensdag 26 september 2001 @ 00:04
Heiner ligt met z'n ASSA sloep op dit moment 4e op 12 Nautische mijltjes van de kop. Wel heeft hij nu de juiste weg weer gevonden richting de zuid.
raikkonenwoensdag 26 september 2001 @ 11:03
Heiner weet best welke route goed is

en hij ligt 4e op 10 mijl achterstand dus 18 km

SpankSpankeroniedonderdag 27 september 2001 @ 23:02
Heiner dobbert nog steeds op de 4e plaats rond ,dichtbij de kop van het veld.
raikkonenvrijdag 28 september 2001 @ 10:59
quote:
Op donderdag 27 september 2001 23:02 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Heiner dobbert nog steeds op de 4e plaats rond ,dichtbij de kop van het veld.
Hij ligt nu op plaats 3 op 2 mijl slechts en ligt gelijk met Team Tyco gaat tot nu toe lekker met roy
SpankSpankeronievrijdag 28 september 2001 @ 21:40
Tis spannend, Heiers sloep ligt op een 2e plaats.De kopgroep bestaat uit 5 boten die zeer dicht op elkaar liggen.
Denk dat ze de laatste drie boten niet meer voor Cape Town terugzien en dus met z'n vijfen gaan uitmaken wie de eerste etappe wind.
raikkonenvrijdag 28 september 2001 @ 23:15
die 5 wordt 1 het zeker maar heiner kiest lijkt mij de juiste koers vaart momenteel het hardst van de nr1 dus dat is een voordeel en maar 1 mijl 1,8 km das niet veel
SpankSpankeroniezaterdag 29 september 2001 @ 11:08
Nu ligt Heiner zelfs op kop in de race. Maar dat was dus vannacht om 5 uur en wie weet wat er allemaal niet onderstussen is gebeurd. Roy zeilt wel met de hoogste snelheid rond.
raikkonenzaterdag 29 september 2001 @ 13:08
oh oh wat spannend nu weer 2e maar zeilt gelijk
SpankSpankeroniezondag 30 september 2001 @ 00:43
Heiner ligt met zijn Assa schuitje op 1 nautische mijl afstand van Team Tyco op de 2e stek.
De kopgroep is net Madeira gepaseerd en nu opweg naar de Canarische eilanden.
I.R.Baboonzondag 30 september 2001 @ 01:15
Elke zaterdag van 18.00 - 18.30 op RTL 5.
raikkonenzondag 30 september 2001 @ 12:41
Heiner gaat niet lekker ligt nu op 14 mijl Tyco gaat een stukkie harder
SpankSpankeroniezondag 30 september 2001 @ 12:53
Zo slecht gaat het nou ook niet met Heiner,nu al wel 15 nm aan zijn zeilbroek hangen,maar die schipper van de Tyco heeft een goeie gok gemaakt door als enige van de kopgroep niet naar het oosten af te buigen maar iets naar het westen te varen,zal wel meer wind hebben gevangen.
SpankSpankeroniezondag 30 september 2001 @ 19:56
Heinertje heeft z'n Assa sloep weer op 8 NM van de Tyco weten te zeilen.
SpankSpankeroniemaandag 1 oktober 2001 @ 01:08
En ook Zondagavond om 24:05 ligt Heiner nog steeds op een paar mijlen afstand van de Tyco op een 2e plaats.
SpankSpankeroniemaandag 1 oktober 2001 @ 17:21
Heiner met boot nog steeds 2e op 5 nm van de Tyco,maar dat was vanmorgen om 10:50,kom es op met die Update
SpankSpankeroniemaandag 1 oktober 2001 @ 20:19
1 Tyco met nog 5684 nm te gaan
2 ASSA ABLOY op 3 nm
3 Nautor Amer Sports One op 4 nm
4 Team News Corporation op 6 nm
5 Illbruck Challengze op 6 nm
Het kan nog steeds alle kanten op.
6 Djuice Dragons op 112 nm
7 Nautor Amor Sport Too op 143 nm
8 Team SEB op 146 nm
Lijken kansloos voor de zege in Kaapstad voor de 1e etappe
raikkonenmaandag 1 oktober 2001 @ 21:44
ze liggen nu dicht bij elkaar

komt wel goed met heiner

SpankSpankeroniedinsdag 2 oktober 2001 @ 00:26
Heiner op 2 nm van de Tyco.
Roy kiest voor alternatieve koers richting de west,achter de Tyco aan,de rest van de kopgroep ligt meer oostwaards op 8nm. Hopen dat dit goed gaat uitpakken.
Bazyxdinsdag 2 oktober 2001 @ 13:53

Email from Mark Rudiger
Boat: ASSA ABLOY


Subject: Night Stalkers
Day 10
Position report at 2 October 2001 0932
Latitude: Not reported
Longitude: Not reported

hdg 230, spd 8-9 knts

twd 355, tws 8-9

Some of you may have noticed by now that Assa Abloy makes her best moves at night. So we've nicknamed ourselves the 'night stalkers'. We're living up to that reputation at this very moment. We have been chasing Tyco for two days now slowly eeking out boat length by boat length. We are benefiting now from having the only new generation identical two-boat testing program in that we know for sure the subtle differences in sail setting and optimum angles to sail. While some of the other teams had more sailing time, we had quicker learning, which is even more accelerated this last week. At the moment we are making our big move to pass before sunrise. They are just to leeward off the port bow 15 boat lengths. Roy has been driving like a possessed panther for hours and won't give up the helm until we are ahead.

[...]

Lees verder op:
http://www.volvooceanrace.com/team/aart/email/leg_1/011002_Rudiger.html

SpankSpankeroniewoensdag 3 oktober 2001 @ 20:52
Weizigingen in de kop van het veld,de Illbruck voert nu het veld aan,Heiner en de Tyco hebben de verkeerde gok gemaakt en liggen nu op 20 nm van de kop.
raikkonenwoensdag 3 oktober 2001 @ 22:21
er kan nog van alles gebeuren dus wie weet
Bazyxwoensdag 3 oktober 2001 @ 23:19
.

Aan boord bij de ASSA Abloy.
http://www.volvooceanrace.com

SpankSpankeroniedonderdag 4 oktober 2001 @ 19:52
Zag er vanmorgen ff slecht uit voor de Assa en zijn schipper,op 15 nm van de Illbruck,maar de wind blaast hem nu weer vol in de zeilen en Heiner dobbert weer op 4 nm van de Illbruck rond. Komt ook omdat de Illbruck bijna geen wind vamgt,haha
raikkonendonderdag 4 oktober 2001 @ 21:51
het gaat zeker goed voor roy 3 mijl lag er gister niet zo goed uit maar de hele vloot komt dichterbij niet alleen heiner
SpankSpankeronievrijdag 5 oktober 2001 @ 16:47
Slechte zaak,de Illbruck scheurt er vandoor en heeft al een gaatje van een dikke 20 nm geslagem met de Tyco en de Assa.
En Team Seb gisteren nog op een dikke achterstand van 80 nm is na een altenatieve route nu zelfs op de 2e plaats beland en schijnt zo door te varen naar de kop.
Bazyxvrijdag 5 oktober 2001 @ 16:57
Seb heeft een oostelijkere route gekozen en vangt daar flink wat wind. Ze gaan nu ruim twee keer zo hard als de rest en zouden deze leg inderdaad best eens kunnen gaan winnen.
SpankSpankeronievrijdag 5 oktober 2001 @ 21:14
Team Seb gaat als een tierelier,ligt nu al 0nm voor op de Illbruck en Heiner ligt al op 47 nm van Seb op een 3e plaats,Roy is wel de Tyco voorbij.
Team Seb lag woensdag nog op 146 nm van de kop.
raikkonenvrijdag 5 oktober 2001 @ 23:05
tja maar de etape is nog niet voorbij de doldrums moeten nog komen wie weet is in het westen wel meer wind dan oosten
Grote-Smoeldriaanzaterdag 6 oktober 2001 @ 12:50
met dank aan dit topic volg ik deze race nu ook, keep me posted! en onze Roy die komt nog wel.
SpankSpankeroniezaterdag 6 oktober 2001 @ 13:57
Uit de NRC van Today:
Navigator Van Triest leidt zeilteam naar koppositie


Door Florence van Berckel

ROTTERDAM, 6 OKT. Na een week op grote achterstand te hebben gelegen heeft Team SEB gisteren binnen 24 uur de leiding overgenomen in de Volvo Ocean Race. De eerste tekenen van de opmerkelijke opmars kondigden zich gisterenochtend aan en zes uur later, in het positierapport van 16.15 uur was het een feit. SEB lag op kop, met twintig mijl voorsprong op nummer twee Illbruck en 41 mijl op nummer drie, de Assa Abloy van Roy Heiner. Gisteravond om kwart over tien waren de posities ongewijzigd.

De vloot wist onmiddellijk wie verantwoordelijk was voor de verrassende wending in de race. De Nederlandse navigator Marcel van Triest, die voor de vierde keer aan de Volvo Ocean Race (voorheen Whitbread Race) deelneemt, staat bekend als een navigator die risico's niet schuwt. Nadat zijn boot vorige week ten noorden van Madeira een noodstop maakte om een vitaal onderdeel voor het grootzeil te vervangen, raakte Team SEB ver achterop. De keuze was de vloot alsnog achterna of via een omweg een ander weersysteem opzoeken.

Van Triest berekende een route dwars door de Canarische eilanden en dicht langs de kust van West-Afrika. Zijn boot dwaalde zelfs tot 350 mijl ten oosten van de vloot af, die zich veel verder uit de kust bevond. ,,We weten zelf niet meer wat we hier doen'', meldde schipper Gunnar Krantz van SEB enige dagen geleden nog ongerust, maar donderdagnacht kwam de ommekeer. De vijf koplopers van dat moment, al dagen gevangen in een ongebruikelijke windstilte, konden niets uitrichten om hun positie te verdedigen.

Schipper Grant Dalton uitte gisteren zijn frustraties. ,,Ik kan me in mijn zeilcarriere niet zo'n hardnekkige windstilte herinneren'', zei hij. ,,Met uitzondering van dezelfde race vier jaar geleden. Toen lagen we met drie andere boten bij de Falklands drie dagen geparkeerd. Een boot, die vijfhonderd mijl achter ons lag, zeilde simpelweg om ons heen en werd derde, nadat de bemanning tijdens een noodstop de generator had gerepareerd.''

Die noodstop leidde toen tot grote woede bij Dalton en anderen. Ook de stop van SEB nu - met toestemming van de organisatie die het als `urgent' bestempelde - heeft veel stof doen opwaaien, maar voornamelijk op internet. De zeilers zelf bleven opvallend stil over de kwestie, totdat Dalton zijn bange vermoedens ventileerde.

De gedurfde zet van Van Triest illustreert hoe groot de invloed van de navigatoren is in de race. Vrijwel alle teams hebben deze keer voor een dubbele navigatiebezetting gekozen, zodat de weersinformatie 24 uur per dag kan worden bijgehouden. `Marcel the Maverick', zoals zijn bijnaam inmiddels luidt, doet het in zijn eentje. Zijn team is nu terug in de wedstrijd, maar de etappe is nog lang. De vloot heeft nog ruim 5000 mijl naar de eerste stop in Kaapstad te gaan en is de verraderlijke, windstille Doldrums rond de evenaar nog niet gepasseerd.

De zeilers zien dat gebied met gemengde gevoelens tegemoet. Ze hebben hun portie windstilte afgelopen week ruimschoots gehad, al hebben de teams sinds gisteravond de wind eindelijk weer in de zeilen. De dagen begonnen zozeer op elkaar te lijken dat de zeilers vergelijkingen maakten met de film Groundhog Day, waarin de hoofdpersoon dezelfde dag telkens opnieuw beleeft. De etappe duurt waarschijnlijk ook veel langer dan de geschatte dertig dagen. Dit kan leiden tot gebrek aan voedsel en diesel. Die brandstof is onontbeerlijk voor de zo cruciale communicatie- en navigatieapparatuur.

Stand nu
Team Seb met nog 4884 nm te zeilen
Illbuck op 11 nm
Assa met Heiner op 37 nm

SpankSpankeroniezaterdag 6 oktober 2001 @ 19:33
De Illbruck heeft weer de leiding genomen met 2 nm voorsprong op Team Seb.
Heiner volgt op 26 nm van de Illbruck,en de wind is ook weer wat steviger gaan waaien.
raikkonenzaterdag 6 oktober 2001 @ 19:38
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:33 schreef SpankSpankeronie het volgende:
De Illbruck heeft weer de leiding genomen met 2 nm voorsprong op Team Seb.
Heiner volgt op 26 nm van de Illbruck,en de wind is ook weer wat steviger gaan waaien.
Corectie: 29 N Mijl heeft heiner achterstand ze lopen wel weer in
en wie heeft het telefoon gesprek met roy op rtl5 gehoort vandaag
SpankSpankeroniezaterdag 6 oktober 2001 @ 20:05
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:38 schreef raikkonen het volgende:

[..]

Corectie: 29 N Mijl heeft heiner achterstand ze lopen wel weer in
en wie heeft het telefoon gesprek met roy op rtl5 gehoort vandaag


Weer vergeten te kijken naar RTL5,damn.

Maar nu ff over dat inlopen van Heiner:
De tussenstand van de Virtual Spectator om 15:42
Illbruck 4825 nm
SEB +2 nm
ASSA +26 nm
Tyco +35 nm
Newscorp +41 nm
Amer 1 +51 nm
Amer 2 +118 nm
D Juice +160 nm
Nu de Tussenstand van de Volvopage om 16:00
Illbruck 4822 nm
SEB +3 nm
ASSA +29 nm
Tyco +35 nm
Newscorp +41 nm
Amer 1 +52 nm
Amer 2 +119 nm
D Juice +160 nm

Iedere boot is 2 tot 3 nm vooruit gegaan Behalve Heiner met z'n Assasloep,wat heeft die gedaan? Het anker overboord gegooid,rondje gevaren? Inlopen doet die vandaag dus niet.

raikkonenzaterdag 6 oktober 2001 @ 21:49
niet iedere boot is vooruit gegaan
SpankSpankeroniezondag 7 oktober 2001 @ 00:51
quote:
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:49 schreef raikkonen het volgende:
niet iedere boot is vooruit gegaan
????

Maar goed Heiner heeft in de afgelopen uren weer 6 nm weten goed te maken op de Illbruck en ligt nu op 23nm.
En Roy heeft ook veel last van de wind op dit moment die blaast hem hard in de zeilen.

Bazyxzondag 7 oktober 2001 @ 01:38
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 00:51 schreef SpankSpankeronie het volgende:
En Roy heeft ook veel last van de wind op dit moment die blaast hem hard in de zeilen.
Is dat niet erg handig bij deze sport?
I.R.Baboonzondag 7 oktober 2001 @ 13:38
Update:

Roy ligt weer 2e met z'n ASSA ABLOY, 24 mijl achter de Illbruck. Team Tyco ligt 3e op 37 mijl.

SpankSpankeroniezondag 7 oktober 2001 @ 20:09
De Illbruck ligt 26 nm voor op Heiner's Assa.
Team Seb ligt daarentegen alweer op 60nm van de kop terwijl ze gisteren nog de leiding hadden,is die boot soms ff een paar uur vooruitgesleept door een sleepboot???
SpankSpankeroniemaandag 8 oktober 2001 @ 00:20
In de laatste 6 uur weinig verandert aan de kop van het veld,Illbruck 1e met 25nm voor op de Assa. Tyco nadert Heinmer tot op 2 nm. Team Seb in windwak beland,verliezen 36 nm in 6 uur tijd.
Djuice maakt het helemaal bont en vaart op een slodige 220 nm van de kop.
raikkonenmaandag 8 oktober 2001 @ 13:22
wat een etappe niet normaal meer zo spannend
raikkonendinsdag 9 oktober 2001 @ 16:48
nou op dit moment zitten bijna alle booten in de doldrums grote wind stille gebieden rond te evenaar. Team Seb die vorige week zo goed op klom en zelfs een paar dagen de leiding heeft gehad zakt nu weer verder terug.

De laatste stand is dat

1. illbruck 04154 te gaan = 7477,2 km
2. ASSA ABLOY + 7 m = 12,6 km
3. News Corporation + 22 m = 39,6 km
4. Tyco + 37 m = 66,6 km
5. Amer Sports One + 45 m = 81,0 km
6. Amer Sports Too + 155 m = 279,0 km
7. SEB + 274 m = 493,2 km
8. djuice + 295 m = 531,0 km

team seb valt alleen maar terug en Roy heiner gaat op dit moment sneller dan de leider erg spannend dus

Team SEB lag Zaterdag 6 oktober nog aan de leiding en had 46 mijl voorsprong op de Assa Abloy van heiner en nu ligt team seb ver achter zo zie je maar niks is zeker

SpankSpankeroniedonderdag 11 oktober 2001 @ 00:34
De Illbruck leg 18 nm voor op Roy en z'n ASSA.
Gaat niet echt hard op dit moment,doldrums altijd lastig.
SpankSpankeroniedonderdag 11 oktober 2001 @ 19:09
Weinig wind,Weinig actie ,Illbruck blijft in front met een dikke 20 NM voor op de Assa,wel spannende strijd om de laatste plaats tussen de Nauter Amer Too en de Djuice Dragons.
SpankSpankeronievrijdag 12 oktober 2001 @ 00:27
Geen veranderingen in de laatste zes uurtjes,Heiner dobbert nog steeds op een dikke 20nm van de Illbruck rond.
SpankSpankeronievrijdag 12 oktober 2001 @ 20:51
Langzaam maar dan ook heel langzaam vaart de Illbruck steeds verder weg bij Heiner,gat is nu 27 nm.
Wind trekt ook weer wat meer aan,maar dat zal weinig uitmaken want ze varen allemaal dezelfde koers.
SpankSpankeroniezaterdag 13 oktober 2001 @ 19:09
Heiner loopt in op de leider Illbruck,nog 20 nm te gaan en met dat moet op dit moment niet zo'n probleem zijn want Heiner weet abnormaal hoge snelheden uit z'n Assa te toveren
SpankSpankeroniezondag 14 oktober 2001 @ 13:10
Heiner moet een beetje doorvaren,verliest weer terein op de Illbruck,nu op 31 nm.
En team news corp nadert de Assa tot op 10 nm.
SpankSpankeroniezondag 14 oktober 2001 @ 19:20
Weinig wind vandaag dus weinig actie,Heiner dobbert nog steeds op 32 nm van de Illbruck rond.
SpankSpankeroniemaandag 15 oktober 2001 @ 19:36
Na het paseren van Ilha Trinade kunnen de boten nu rechtstreeks naar Kaapstad doorvaren.
Heiner ligt nog steeds 2e op 25 nm van de Illbruck.
Maar de nummer 3,4 en 5 liggen nu zeer dicht in de buurt v/d Assa.
raikkonendinsdag 16 oktober 2001 @ 10:40
daar ben ik weer

De stand is gewijzigd op dit moment 04:00 gmt.

is de stand als volgt:

1 Amer Sports One 02549
2 illbruck +1
3 ASSA ABLOY +3
4 Tyco +27
5 News Corporation +60
6 SEB +266
7 Amer Sports Too +305
8 djuice +311

ofwel de verschillen worden weer kleiner en de Assa gaat harder dan dan de nrs 1 en 2 en sneller dan de 4

SpankSpankeroniedinsdag 16 oktober 2001 @ 19:26
Tis jammer dat ik ff geen screenshot kan maken want waar die navigator van Heiner de laatste 24 uur mee bezig is roept toch de nodige ????? op.
Je moet naar het ZUIDEN Roy!!!
De achterstand van Skipper Roy bedraagt op dit moment bijna 30 nm op nummero 1 Amer one en de Illbruck.En aan de snelheid van de ASSA te zien zal die achterstand snel groter worden.
Bazyxdinsdag 16 oktober 2001 @ 19:29
.

1 Amer Sports One
2 Illbruck
3 ASSA ABLOY
4 Tyco
5 News Corporation
6 SEB
7 Djuice
8 Amer Sports Too

En nu maar hopen dat het plaatje blijft werken...

raikkonenwoensdag 17 oktober 2001 @ 09:26
Roy wat doe je je zakt af na het ZUID OOSTEN moet je
Grote-Smoeldriaanwoensdag 17 oktober 2001 @ 11:58
Roeien Roy
SpankSpankeroniewoensdag 17 oktober 2001 @ 19:23
Goed bezig Roy,in 24 uur 170 nm achterstand oplopen,denk dat die navigator v/d Assa wel ff onder de boot door is gekielhaalt.
Was een zeer slechte gok om niet met de rest van het veld mee te varen,Heiner mag al blij zijn als die straks als 5e in Kaapstad weet aan te komen.
Bazyxwoensdag 17 oktober 2001 @ 19:42
Ja, inderdaad. Jammer van die verkeerde keuze.
SpankSpankeroniedonderdag 18 oktober 2001 @ 00:19
Roy heeft de snelheid er weer een beetje in gekregen. Maar 5 nm verloren in de laatste 6 uur op de Koploper.
Zoiuden ze aan het roeien zijn geslagen of toch stiekem de buitenboordmotor in het water gehangen???
Grote-Smoeldriaandonderdag 18 oktober 2001 @ 14:13
toch ben ik dan wel weer nieuwsgierig waarom ze deze route hebben genomen, wat dachten zij te zien wat andere niet zagen
SpankSpankeroniedonderdag 18 oktober 2001 @ 20:45
Heiner heeft na 48 uur ronddobberen eindelijk besloten om ook maar in zuid-oostelijke richting verder te varen richting Kaapstad.
Jammer alleen dat de achterstand al is opgelopen tot een dikke 200nm op de koplopers.
Tis voor Roy te hopen dat een plaatselijke storm hem nog enigzins richting kopgroep weet te blazen.
raikkonendonderdag 18 oktober 2001 @ 23:10
tja tis te hopen dat ze de goeie gok nemen voorlopig dus niet maar ze zijn er nog niet nog een week
SpankSpankeronievrijdag 19 oktober 2001 @ 19:20
Tsja Heiner's boot heeft dan wel weer enige snelheid,het gat met de koploper bedraagt nu 287 nm,dat haalt die nooit meer in voor Kaapstad.
Roy zal genoegen moeten nemen met de 5e plaats,door 1 tactische blunder het lage drukgebied te missen,of er moet nog een boot tegen een walvis aan varen.
TheHolyOnezaterdag 20 oktober 2001 @ 18:34
de Assa Abloy is niet helemaal kansloos nog, er is nu een hogedrukgebied bij Kaapstad die misschien richting de zuidelijke koers van de Amer Sport One gaat en pas later de Noordelijke route zal bereiken, dat zal dan betekenen dat de boten die zuidelijk varen in windstilte komen en dat de Assa Abloy dus die 300 mijl kan dicht varen.

Echter heeft er nog nooit een boot de ettape gewonnen die de noordelijke koers voerde na Ile Trinedade.

Maar we blijven hopen.

Maffe beelden trouwens toen de boten de evenaar passeerde

SpankSpankeroniezaterdag 20 oktober 2001 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:34 schreef TheHolyOne het volgende:
de Assa Abloy is niet helemaal kansloos nog, er is nu een hogedrukgebied bij Kaapstad die misschien richting de zuidelijke koers van de Amer Sport One gaat en pas later de Noordelijke route zal bereiken, dat zal dan betekenen dat de boten die zuidelijk varen in windstilte komen en dat de Assa Abloy dus die 300 mijl kan dicht varen.

Echter heeft er nog nooit een boot de ettape gewonnen die de noordelijke koers voerde na Ile Trinedade.

Maar we blijven hopen.

Maffe beelden trouwens toen de boten de evenaar passeerde


Idd we blijven hopen maar als die 3 koplopers getroffen worden door een hogedrukgebied dan zal de Tyco er wel met de winst vandoor gaan,die vaart nl. mooi tussen de Assa en de kop van het veld in,en de achterstand wordtde laatste dagen alleen maar groter voor Roy-boy,nu al 333 nm.
Achterin het veld is het ook leuk,daar weet men ook niet waar ze op dit moment de wind moeten zoeken en slingeren van stuurboord naar bakboord en weer terug.
SpankSpankeroniezondag 21 oktober 2001 @ 13:44
Schiet niet op met Skipper Roy,gat is nu al een dikke 450 nm achterstand op de Nauter Amer One.
Van die plaats 5 komt die niet meer af.
raikkonenzondag 21 oktober 2001 @ 18:13
ja het gaat slecht met heiner en ik ben bang dat ze 5e worden maar nog 8 etappes te gaan en ik maak me verder geen zorgen.
SpankSpankeroniemaandag 22 oktober 2001 @ 01:01
De Roeiboot van Roy ligt nu op 464 nm v/d kop en op precies 100nm van de op de 4e plaats varende Tyco.
Doorroeien Roy.
Voor de zege is het nog wel spannend,de Illbruck loopt rap in op de Amer one.
SpankSpankeroniedinsdag 23 oktober 2001 @ 00:28
En in 24 uur tijd is Roy nog een dikke 100 nm achterop de kop geraakt.Gat is nu 590 nm ,das toch dik een dag zeilen.
raikkonendinsdag 23 oktober 2001 @ 15:06
laten we deze etape vergeten op 11 november start de 2e die ook lekker lang is

btw: die achterste 3 boten varen nog noordelijker dan heiner gedaan heeft

SpankSpankeroniewoensdag 24 oktober 2001 @ 01:15
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:06 schreef raikkonen het volgende:
laten we deze etape vergeten op 11 november start de 2e die ook lekker lang is
Etappe vergeten,dat gaat niet Kimmie deze zal vol meetelen in het Klassement.
Tis wel retespannend wie morgenavond rond een uurtje of acht als eerste Kaapstad zal binnenvaren,wordt het de Amer One of toch de Illbruck,gat is nog maar 3Nm in het voordeel van de Amer en das toch Peanuts.

Roy daarentegen mag nog 2 en een halve dag extra genieten van zij Zeilboot voordat die Kaapstad zal bereiken,toch knap mgedaan zo''n gat creeeren in nog geen 5 dagen tijd.

raikkonenwoensdag 24 oktober 2001 @ 22:27
de eersten zullen er nu wel zo'n beetje zijn
SpankSpankeroniedonderdag 25 oktober 2001 @ 00:30
En ja hoor de Illbruck heeft op de laatste dag de winst nog weten wegtekapen voor de Amer One.
Roy mag nog 2 dagjes doorzeilen,en die 3 boten in de achterhoede die gaan deze week echt honger leiden. 1 Snicker schijnt daar al voor 100 Dollar verkocht te worden.
CAZZOvrijdag 26 oktober 2001 @ 16:56
En is die Zeilboot van Heiner nu al een keer gefinished???
SpankSpankeronievrijdag 26 oktober 2001 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 16:56 schreef CAZZO het volgende:
En is die Zeilboot van Heiner nu al een keer gefinished???
Nee Cazzo,Heiner wordt met zijn roeiboot op 28 Oktober om half zeven in de ochtend verwacht.
raikkonenzaterdag 27 oktober 2001 @ 12:12
nee hoor nu iets eerder

rond 4:34

en hij is de eerst volgende die moet finshen.

raikkonenzondag 28 oktober 2001 @ 11:43
Roy heiner is vanochtend in kaapstad aangekomen

hij is dus 5e geworden

om plaats 6 is het spannend tussen de Djuice dragons en team SEB maar 16 mijl

SpankSpankeroniezondag 28 oktober 2001 @ 14:17
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 11:43 schreef raikkonen het volgende:
Roy heiner is vanochtend in kaapstad aangekomen

hij is dus 5e geworden

om plaats 6 is het spannend tussen de Djuice dragons en team SEB maar 16 mijl


Das mooi voor Roy,kan die nu met z'n bemaning de roze buurt van Kaapstad bezoeken om ff de zinnen te verzetten na al dat water.
Schanullekezondag 28 oktober 2001 @ 15:04
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 14:17 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

Das mooi voor Roy,kan die nu met z'n bemaning de roze buurt van Kaapstad bezoeken om ff de zinnen te verzetten na al dat water.


Allemaal homo's aan boord?
Of bedoel je rosse buurt?
raikkonenwoensdag 31 oktober 2001 @ 08:57
inmiddels zijn de laatste boten ook binnen in kaapstad
Grote-Smoeldriaanwoensdag 31 oktober 2001 @ 09:08
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 08:57 schreef raikkonen het volgende:
inmiddels zijn de laatste boten ook binnen in kaapstad
en heeft Roy met zijn bemanning protest aangetekend tegen de overwinning van Illbruck die van een onrechtmatige website gebruik gemaakt zou hebben voor de weersvoorspellingen.

Bron: Teletekst 626

Grote-Smoeldriaanwoensdag 31 oktober 2001 @ 15:45
ook de wedstrijdleiding zet vraagtekens bij de Illbruck en de aanpassingen aan de schroef door de bemaningsleden.

Bron : wederom TT 626

Misschien nog een plaatje winst voor onze Rob Roy

SpankSpankeroniewoensdag 31 oktober 2001 @ 23:42
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 15:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
ook de wedstrijdleiding zet vraagtekens bij de Illbruck en de aanpassingen aan de schroef door de bemaningsleden.
Niet alleen de wedstrijdleiding zet ???? bij de manipulerende illbruck,ook Spank vroeg zich af hoe die Illbruck zonder trucs de Nauter in de laatste dagen van de race zo snel achterhalen en voorbij kon varen.
Terug naar de laatste plaats met die trekschuit.
SpankSpankeroniezaterdag 3 november 2001 @ 14:19
En wat doet Heiner,?
Roy stapt na 1 Etappe op,ruzie met z'n bemaning.
Treurige zaak maakt de Race toch een stuk minder interessant.
Roy had er zeker geen zin om de volgende etappe kou te gaan leiden.
Bazyxzaterdag 3 november 2001 @ 14:51
Ah, balen. Nu is het niet meer leuk om te volgen.

En ik dacht dat het de fout van de navigator was dat ze op zo'n grote achterstand finishten?

Dentistzaterdag 3 november 2001 @ 16:24
Misschien dat ze nu Hans Bouscholte als vervanger van Heiner aanwijzen?? Zou een leuk detail zijn..

Dentist

[edit : Laat maar, ik zie dat Neil McDonald het overneemt]

Schanullekezaterdag 3 november 2001 @ 21:45
quote:
Roy Heiner is schipper af
Gepubliceerd op zaterdag 3 november 2001
In Kaapstad is vandaag bekend gemaakt dat het zeiljacht Assa Abloy, tijdens de tweede etappe van de prestigieuze oceaanzeilrace om de wereld -de Volvo Ocean Race (VOR)- , door een nieuwe schipper zal worden gevaren. De Brit Neal McDonald zal onze landgenoot Roy Heiner vervangen. Door Roland Prinsen
Een duidelijk rede voor deze wisseling van schippers wordt niet echt gegeven. Er wordt alleen gesproken over een wijziging in de manier van bootmanagement. (In de wandelgangen gaan echter geruchten rond dat sommige bemanningsleden het respect voor Heiner zouden hebben verloren.) Het tegenvallende resultaat in de eerste etappe zou niets te maken hebben met het besluit.

Het wrange is dat Heiner, die duidelijk aangeslagen was door deze bekendmaking, nu beide zijdes van zijn eigen verhaal kent. In de vorige editie die 4 jaar geleden werd gevaren verving hij na de tweede etappe schipper Hans Bouscholte van de Nederlandse boot 'Brunel Sunery' nadat goede resultaten uitbleven. Uit die ervaring in 1997 weet Heiner hoe Neal McDonald zich nu voelt en tegelijk ook hoe Bouscholte zich toen voelde.

Roy Heiner maakte zich bij de vorige editie onsterfelijk door tijdens de etappe rond Kaap Hoorn een koers te varen die erg om was maar wel veel sneller bleek te zijn. De Brunel Sunergy die tot dan toe om de laatste of één na laatste plaats gestreden had belandde toen verassend op een tweede plaats. Het leek er in de eerste etappe van de VOR 2001 ook weer even op dat Heiner zo'n truc wilde uithalen. Onder de evenaar besloot hij een koers haaks op het veld te varen alsof hij iets wist wat de andere boten niet wisten. Helaas voor Heiner voer hij de Assa Abloy een hardnekkig windstiltegebied in en zakte van een tweede naar een vijfde plaats.

Wat in de eerste etappe duidelijk is geworden is dat de Assa Abloy qua bootsnelheid bij de top drie hoort. Wat een rede kan zijn voor campagneleiders van de Assa Abloy om vooral daar gebruik van te maken. Een achter in het veld varende schipper die een truc uithaalt kan wel eens goed gokken. Mislukt de truc dan blijft het schip gewoon netjes achter in varen. Een mislukkende truc van een schipper die in de top drie vaart kost meteen een podiumplaats. Daarom kiest de Assa Abloy er nu waarschijnlijk voor een relatief onervaren schipper aan het roer te zetten omdat deze naar verwachting veel minder risico zal nemen. Met de combinatie 'top drie bootsnelheid' en een volgzame schipper zit een podium plaats in de tweede etappe er op papier wel degelijk in.

Of het de VOR er levendiger op zal maken valt echter te bezien. Van nu af aan zal ikzelf de positie rapporten ondersteboven gaan lezen. Het vuurwerk van de VOR is namelijk alleen daar te verwachten waar weinig te verliezen valt. Dus hup, dames van de all female boot Amer Sport Too (Met Lisa McDonald, ja de vrouw van..., aan het roer), de Noorse draken van de Djuice Dragons en de Zweedse bankiersboot SEB. Op jacht naar die 'kleurloze' topteams!

Lees ook bericht op Sport Planet
Website Volvo Ocean Race


Copyright 2001 PI


Jammer, met nederlandse inbreng is die race voor mij toch leuker.
SpankSpankeroniezaterdag 3 november 2001 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 21:45 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Jammer, met nederlandse inbreng is die race voor mij toch leuker.


Nou er doen echt nog wel meer Nederlanders mee aan de VOR dan alleen Heiner.Alleen zijn ze niet de Skipper,maar met alleen een skipper vaart die boot ook niet.
Op de Djuice Dragons:Wouter Verbraak als assistent-navigator
Op de Illbruck Dirk de Ridder als Trimmer
Op de Nauter One Bouwe Bekking als Co-skipper
Op het schip van Team SEB:Marcel van Triest als navigator
En op de Nauter Two,ook wel de vrouwenboot:Willenien van Hoeve en Klaartje Zuiderbaan.
En in de 2e en de 5e etappe zal Carolijn Brouwer op de vrouwenboot aan het roer staan.
Ik snap ook wel dat een NL als skipper het iets interessanter maakt,maar ja die kans heeft Roy dus verpunkt.
raikkonenzaterdag 10 november 2001 @ 22:56
morgen start van leg 2
raikkonenzondag 11 november 2001 @ 19:52
Leg 2 van kaapstad na sydney van start en de Assa Abloy ligt nu laatste al op 5 mijl, ik zal lachen als ze ook laatste worden
SpankSpankeroniezondag 11 november 2001 @ 20:02
quote:
Op zondag 11 november 2001 19:52 schreef raikkonen het volgende:
Leg 2 van kaapstad na sydney van start en de Assa Abloy ligt nu laatste al op 5 mijl, ik zal lachen als ze ook laatste worden
Zou niet meer dan terecht zijn na die muitery van de bemaning en ze Kaptein Roy overboord gegooid hebben.
SpankSpankeroniezondag 11 november 2001 @ 23:53

Sorry voor het vern. v/d lay-out
Dentistmaandag 12 november 2001 @ 16:48
Hmm.. Is het effect van de 'illegale' website van de Illbruck dan zo groot?

Dentist

raikkonenmaandag 12 november 2001 @ 22:09
quote:
Op zondag 11 november 2001 23:53 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[afbeelding]
Sorry voor het vern. v/d lay-out
heb je dat progie gekocht of gedownload met een crack ?

assa gaat goed nu

SpankSpankeroniemaandag 12 november 2001 @ 23:53
Keurig netjes betaald met mijn Visa-kaart.
raikkonendinsdag 13 november 2001 @ 21:51
kan ik dat downloaden en mischien een registratie code na mij mailen
SpankSpankeroniewoensdag 14 november 2001 @ 23:54

Heiner vaart niet mee op de Assa en vervolgens gaat dat schip als een tierelier,lag het dan toch aan de skipper???
SpankSpankeroniedonderdag 15 november 2001 @ 16:43

Tyco terug richting Kaapstad,had toch liever gezien dat de Assa was omgedraaaid om Roy op te halen.
SpankSpankeroniedonderdag 15 november 2001 @ 23:38

Weinig veranderingen de laatste uren,wel een stevig windje.
raikkonenvrijdag 16 november 2001 @ 13:23
maar ondertussen gaat de snelheid van de assa abloy toch niet goed nu nog 5 mijl verschil was 20 mijl
SpankSpankeronievrijdag 16 november 2001 @ 23:43
raikkonenzaterdag 17 november 2001 @ 17:40
de Assa Abloy gaat echt goed ze zakken nu af
raikkonenzondag 18 november 2001 @ 12:02
de Assa Abloy ligt nu 3e op 41 mijl en moet vrezen voor de seb en de illbruck
SpankSpankeroniezondag 18 november 2001 @ 12:24

Team Tyco is al bijna weer in Kaapstad.
raikkonenzondag 18 november 2001 @ 16:57
ja en dan wordt de boot op een vrachtschip gezet en al varende gaan ze het repareren en ze zeiden op rtl5 ook dat er containers afvallen van vrachtschepen en daar op geslagen zijn dat vrachtschip zal zo'n container met team tyco er maar in verliezen dan baal je
SpankSpankeroniemaandag 19 november 2001 @ 00:31

Team Tyco is weer aan land.


En waarom die Damesboot meevaart is me ook een groot raadsel.

raikkonenmaandag 19 november 2001 @ 21:42
quote:
Op maandag 19 november 2001 00:31 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[afbeelding]
Team Tyco is weer aan land.

[afbeelding]
En waarom die Damesboot meevaart is me ook een groot raadsel.


en de assa vliegt ook weer wint gewoon 50 mijl in 12 uur

en de dames tja blijft een geval apart

SpankSpankeroniemaandag 19 november 2001 @ 23:58

Tis Spannend
raikkonendinsdag 20 november 2001 @ 12:12
ze gaan wel hard op dit moment op die vrouwen boot na dan
die gaan langzaam niet normaal

Team seb heeft het 24 record in handen 454 mijl

SpankSpankeroniedinsdag 20 november 2001 @ 23:50

Stevig windje daar onderaan de aardkloot.
raikkonenwoensdag 21 november 2001 @ 11:52
jep het waait er aardig ze komen nu op 2 december al aan ipv 4 december dan komen alleen de vrouwtjes aan
SpankSpankeroniedonderdag 22 november 2001 @ 23:52

Spank verwacht een botsing ,en daarna een zinkende Assa
Dentistvrijdag 23 november 2001 @ 00:04
* Dentist verwacht een radicale move naar links van de Assa, zodat ze weer netjes 5e worden

Dentist

SpankSpankeroniezaterdag 24 november 2001 @ 00:57

De Assa gaat de Illbruck rammen,of andersom,maar het blijft spannend.
raikkonenzaterdag 24 november 2001 @ 23:21
Het is zeker spannend en de vrouwtjes gaan nu toch wel hard zeg
maar nog 1,5 week en ze zijn in sydney alweer dat gaat hard nu met assa als 3e
SpankSpankeroniezondag 25 november 2001 @ 23:47

Het blijft retespannend,en de Amor one komt ook met rasse schreden opzetten,en zelfs de vrouwenboot heeft de snelheid erin gekregen.
Hoorde vanmiddag ook dat de Illbruck de ASSA toch bijna echt had geramt,kijk das nou jammer
raikkonenmaandag 26 november 2001 @ 10:35
straks gaat de vrouwenboot er met de overwinning vandoor ze gaan zo snel nu winnen 55 mijl in 6 uur das in 24 uur 220 mijl en ze ligen 255 mijl achter ofwel iets meer dan een dag varen en de achterstand is weg

Jammer dat de illbruck de assa niet ramde

SpankSpankeroniemaandag 26 november 2001 @ 23:38

Navigator Van Triest levert goed werk bij Team SEB.
SpankSpankeroniedinsdag 27 november 2001 @ 23:52

Eclipse eiland gepaseerd,er staat geen wind dus wordt er gegokt,jammer dat Heiner er niet bij is want die weet mestal wel de route met de minste wind te vinden.
raikkonenwoensdag 28 november 2001 @ 22:32
Marcel van Triest is van board gestapt voor de rest van deze etappe en keert terug na nederland omdat er in de familie iemand is overleden
SpankSpankeroniewoensdag 28 november 2001 @ 23:51

Das dan mooi klote voor van Triest,zit Team SEB nu ook nog zonder navigator.
Dentistdonderdag 29 november 2001 @ 16:00
Alle boten hebben toch dubbele personele bezetting?? Ik bedoel, iedereen heeft toch een hoofdtaak en daarnaast nog een taak die hij vervangend kan doen??

Meende zoiets te horen in de voorbereiding..

Dentist

SpankSpankeronievrijdag 30 november 2001 @ 00:11
Iedere boot heeft een dubbele navigator behalve Team SEB,maar ook daar zal wel een bootsjongen de taken van v.Triest waarnemen.En nog steeds de koppositie.
SpankSpankeronievrijdag 30 november 2001 @ 23:52

De vaart zit er weer aardig in,alleen de vrouwenboot is in een windwak beland.
raikkonenzaterdag 1 december 2001 @ 01:35
met de vrouwtjes weet je het nooit

maar de assa heeft de snelheid er ook weer in

SpankSpankeroniemaandag 3 december 2001 @ 00:12

Ze zijn der bijna maar nog niet helemaal,zou toch graag zien dat de Illbruck ergens op een zandbak vastloopt ivm spanning in het A.K.
raikkonenmaandag 3 december 2001 @ 10:42
de bazen van de assa hebben tot nu toe 6e geen profeit van die nieuwe schipper

Tijd om heiner weer terug te halen

SpankSpankeroniedinsdag 4 december 2001 @ 00:11

Nou de 2e etappe gaat dus ook naar de Illbruck,knap saai.
Assa wordt zelfs nog 6e,ja dan had Heiner net zo goed aan het roer kunnen blijven staan.
SpankSpankeroniedinsdag 4 december 2001 @ 23:52

En weer gaat de Illbruck er met de zege er vandoor,als straf wordt er nu een gat in de boeg geslagen om de spanning enigzins terug te krijgen.
Assa keurig als 6e gefinished,dat deed heiner toch iets beter,Boescholte zal hier wel de volgende skipper worden.
Het A.K. na 2 Etappes
1 illbruck 16
2 News Corp 12
3 Amer Sports One 11
4 SEB 10
5 djuice 7
6 ASSA ABLOY 7
7 Tyco 6
8 Amer Sports Too 3


2eKerstdag gaan we verder met de 3e Etappe van Sydney via Hobart naar Auckland.

raikkonenwoensdag 5 december 2001 @ 13:47
iedereen is er op de vrouwen na dan kom op vrouwtjes doorvaren
SpankSpankeroniedinsdag 25 december 2001 @ 21:18
Vannacht gaat na bijna 3 weekjes rust en bootpoetsen de 3e Etappe van start,via Hobart richting Auckland


raikkonendinsdag 25 december 2001 @ 22:58
jep om 2:45 gaat de etape van start. das 12:45 locale tijd. enjoy voor deze korte rit tot 3 januari

[Dit bericht is gewijzigd door raikkonen op 26-12-2001 19:26]

raikkonenwoensdag 26 december 2001 @ 19:32
Lets go start en ze zijn onderweg voor leg 3 van de 9

trouwens de stopover in hobart is 3 uur tijd om ff te shoppen

SpankSpankeroniedonderdag 27 december 2001 @ 00:54

Net vertrokken en die Damesboot ligt al weer op een dikke 20 mijl van de kop,ze moeten daar eens wat harder doorroeien want anders is de laatste plaats weer voor de Amer Too

SpankSpankeronievrijdag 28 december 2001 @ 00:57

Hobart is in zicht en de Dames liggen al weer hopeloos op 100 nm.
raikkonenzondag 30 december 2001 @ 00:48
ja De Assa Abloy heeft Hobart als eerste bereikt tevens winnaar van de Sydney - Hobart race (volgens BBC text)
de dames liggen nog steeds in Hobart omdat ze veel schade hebben gehad in de BAR slechte weersomstandigheden van de afgelopen dagen
SpankSpankeroniezondag 30 december 2001 @ 01:32

Alles ligt nog dicht bijelkaar na de pitstop in Hobart en het kan nog alle kanten op,alleen de Assa maakt zijn gebruikelijke foute gok en zal strax als 7e in Auckland binnenvaren mits er niet meer schepen met pech uitvallen.

De Damesboot ligt ook uit deze etappe na o.a. en aanvaring met Jaws.

raikkonenzondag 30 december 2001 @ 17:35
SpankSpankeronie >> Ik denk dat de Assa dit keer geen foute gok maakt bij de afgelopen uren maaken ze veel mijlen voorsprong

1 Assa Abloy: te gaan 1056 mijlen
2 Amersport1: achter 17mijl
3 Tyco: 58
4 News corp: 61
5 Illbruck: 63
6 Djuice: 63
7 Amersport2: 392
8 SEB: out

Ze verliezen heeeel veel terein ten opzichte van de Assa dus ik denk hellaas een etappe winst van de Assa

DonorHoofddinsdag 1 januari 2002 @ 02:18
Assa al gezonken of tegen een walvis opgezeild?
SpankSpankeroniewoensdag 2 januari 2002 @ 01:36

Het ziet er nu toch echt naar uit dat de Assa de 3e etappe zal gaan winnen,but you never know.
SpankSpankeroniewoensdag 2 januari 2002 @ 23:33

Tis nog nie helemaal beslist,20nm is zo dichtgezeild en we weten dat de Illbruck bekend staat om zijn zeer sterke finish(lees gebruik van buitenboordmotor)
SpankSpankeronievrijdag 4 januari 2002 @ 00:33

Feest op de Assa,Heiner zal er wel flink de smoor in hebben.
En zoals gewoonlijk is het weer lang wachten op de dames.

raikkonenvrijdag 4 januari 2002 @ 00:41
Ok de Assa Abloy winnaar van deze etappe

ze zijn wel laat binnen gekomen had ze eigenlijk in de avond hun tijd wel verwacht ze kwamen de volgende dag vroeg aan

raikkonenwoensdag 23 januari 2002 @ 23:01
zondag a.s. gaat leg 4 van start van auckland na Carnaval stad Rio in brasil

wie gaat er dit jaar winnen?

Assa of Illbruck

raikkonenzondag 27 januari 2002 @ 16:14
lets go start naar Rio

de boten zijn onderweg assa ligt 1na laatste nog wel voor de vrouwtjes die op 7 mijl alweer dat gaat weer niet goed...

SpankSpankeroniedinsdag 29 januari 2002 @ 00:14

Het schiet weer niet op met die Damesboot en er zitten nog wel 3 Nederlandse mutsen op die sloep.
raikkonendinsdag 29 januari 2002 @ 23:35
hey Spankeronie ook weer wakker

die dames schieten inderdaad niet op en het hele veld schiet niet op wind tegen

SpankSpankeroniewoensdag 30 januari 2002 @ 00:06

Tegenwind dus,nou als dat alles is dan valt het nog wel mee.
Maar ze liggen nu al een flink stuk uit koers,als ze zo doorvaren gaan ze richting Antartica en das volgens mij ook niet de bedoeling.
SpankSpankeroniewoensdag 30 januari 2002 @ 23:59

Nog steeds tegenwind Nog steeds allemaal op koers richting Antartica.ach de etappe is nog lang.
SpankSpankeroniezondag 3 februari 2002 @ 03:25

Ligt die Klote-Illbruck weer aan de leiding
Ze zeilen nu allemaal wel richting het oosten en zullen dus niet Antartica aan doen voor een tussenstop
SpankSpankeroniedinsdag 5 februari 2002 @ 00:02

Let je ff een paar dagen niet op is die Illbruck er alweer vandoor gegaan.
En met die Dames zal het nooit wat worden.
SpankSpankeroniemaandag 11 februari 2002 @ 02:15

Tja Illbruck zoals gewoonlijk op kop maar de dames liggen niet meer laatste.
mistraldkdonderdag 6 januari 2005 @ 01:57
tijd voor een wake up call voor dit topic. ABNAMRO met 2 boten, november 2005 gaat t los!
The_Hivesdonderdag 6 januari 2005 @ 10:56
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 01:57 schreef mistraldk het volgende:
tijd voor een wake up call voor dit topic. ABNAMRO met 2 boten, november 2005 gaat t los!
, ik dacht al: 4 pagina's en ik heb alles gemist

Waarom maak je niet een nieuw topic voor dit jaar met wat info over de teams
zjroentjedonderdag 6 januari 2005 @ 11:00
Maak idd tzt maar een nieuw topic aan, anders wordt het wel erg onoverzichtelijk.