abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23792062
Weet iemand misschien een manier om een druppelende knelkoppeling van de waterleiding waterdicht te krijgen?

Ik heb ze trouwens gewoon vastgedraaid, solderen is niet bepaald mijn lievelingsklusje.
Moet toch kunnen lijkt me.

O ja, en nog strakker vastdraaien lukt niet.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diverse_Reality op 06-12-2004 02:40:30 ]
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_23792220
Staat er waterdruk op? Ja waarschijnlijk wel anders lekt die niet.

Zeer waarschijnlijk zit je knelring verkeerd.
Nieuwe knelring kopen en stuk van je pijp afzagen, knelring erom en opnieuw aandraaien.
En niet te hard, heeft namelijk helemaal geen zin.
Je voelt het met aandraaien, wanneer je goed zit, dan nog klein slagje meer.
Maar goed, misschien makkelijker gezegd.
pi_23792249
Wist het namelijk niet helemaal zeker, maar idd door heel hard aandraaien gaat die juist lekken.
Vond een toepasselijke tekst.

Knelkoppelingen

Knelkoppelingen zijn een goed alternatief voor soldeerverbindingen. Ze moeten echter wel altijd bereikbaar zijn. Je mag ze dus niet gebruiken bij leidingen die in sleuven in de muur gelegd worden en daarna dicht gesmeerd worden. Knelkoppelingen moeten niet te zacht en niet te hard aangedraaid worden, anders gaan ze lekken. Om te testen of je het goed doet draai je één koppeling rustig aan en onthoud de kracht waarmee je dat gedaan hebt (op gevoel). Draai de koppeling weer los en voel of de knelring vast zit. Is dit het geval, dan heb je in een keer de goede draaikracht gevonden en gebruik je deze voor de overige knelkoppelingen. Zit de knelring nog los, herhaal de handeling dan tot de knelring wel vast zit en onthoud de draaikracht.
pi_23792869
Ale je niet de ruimte hebt om een stukje van de buis af te zagen, kan je ook gastape over de knelkoppeling heen doen en dan weer aandraaien, wil ook nog wel eens helpen.
Maar beste is idd een nieuwe knelring te halen en een stukje van die buis af te zagen (denk aan het afbramen, anders gaat je waterleiding 'fluiten' )
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_23793015
Vuistregel:
Vastdraaien tot je weerstand voelt en dan nog 1/2 slag erbij.
Als ik niet altijd lach.....
Is dat niet omdat ik je grappen niet snap......
  maandag 6 december 2004 @ 09:08:17 #6
12089 DukeBox
Lees de FAQ !
pi_23793292
Of de ring (heeeeeel voorzichtich) overdwars inzagen, dan kan je hem er afhalen. Dan leiding beetje opschuren (indien nodig) en nieuwe erop.
statsbakker
pi_23802698
quote:
Op maandag 6 december 2004 09:08 schreef DukeBox het volgende:
Of de ring (heeeeeel voorzichtich) overdwars inzagen, dan kan je hem er afhalen. Dan leiding beetje opschuren (indien nodig) en nieuwe erop.
Dat kan alleen als de buis niet ingedeukt is door het -te- vast draaien
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 6 december 2004 @ 21:52:17 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23807815
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:53 schreef Sakura het volgende:

[..]

Dat kan alleen als de buis niet ingedeukt is door het -te- vast draaien
Ja, want dan blijft ie lekken ook al zet je er een nieuwe koppeling op
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 8 december 2004 @ 17:01:07 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_23835642
Dat overdwars eraf zagen is bij mij altijd nog prima gelukt in ieder geval.

Knelkoppelingen in de regel aandraaien tot je voelt dat ie 'stottert' als het ware. Dan zit hij strak genoeg.
Ik heb al een boek.
pi_23844830
Bedankt voor de tips!
Ik ga morgen even een nieuwe koppeling en ring halen, en dan de boel even opnieuw proberen aan te sluiten. Eerst probeer ik even met gastape, kijken of het dan lukt. Ik hou van makkelijke en vooral snelle oplossingen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
En anders haal ik alsnog een stukje van de buis af.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop