abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1651831
Ik zat gisteren met een vriend te praten die een aantal tegenstrijdigheden noemde waarvan ik dacht.. hmmm.. zou kunnen. Dit zei hij:

1. De verdeeldheid van de rijkdom in deze wereld kan beter. Je hoort veel mensen zeggen dat de rijkdom in het westen meer verdeeld moet worden met het oosten. Dit kan ik uiteraard begrijpen. Natuurlijk is het beter als de rijkdommen wat beter verdeeld waren. MAAR juist in het midden oosten zijn de rijkdommen het slechtst verdeeld. Als je daar toevallig op een oliebron woont heb je binnen 2 jaar de nieuwste mercedessen voor je villa staan terwijl je buurmen 3 jaar met 1 schaap moet doen.

2. De islamieten in de wereld zeggen dat Amerika en de NATO een oorlog willen voeren tegen de Islam. Amerika en NATO zeggen dat dit niet waar is en alleen de misdadigers/terroristen willen aanpakken en de landen die hen huisvesten/steunen. Dit zal volgens mij ook gebeuren en ik geloof ook niet dat het een oorlog is tegen de Islam.
Als deze landen worden aangevallen moeten de islamieten die dit gezegd hebben ook accepteren dat deze misdadigers worden aangevallen. Het is toch niet zo dat de Islam als geloof is aangevallen? Nee, de misdadigers zijn aangevallen.

Graag julie reactie op deze 2 punten.

zondag 16 september 2001 @ 18:07:59 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1651867
Is dit niet meer iets voor Filosofie i.p.v. ANM?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1651871
Die twee punten kloppen allebei.

Daar komt bij dat de Oosterse wereld het slecht kan verteren dat ze ooit vooruitstrevender waren dan het westen en nu faliekant ingehaald zijn.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 16 september 2001 @ 18:38:29 #4
13453 6000068
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1652136
quote:
Op zondag 16 september 2001 18:08 schreef R@b het volgende:
Die twee punten kloppen allebei.

Daar komt bij dat de Oosterse wereld het slecht kan verteren dat ze ooit vooruitstrevender waren dan het westen en nu faliekant ingehaald zijn.

Inderdaad mee eens. Je punten kloppen... en ook dat over het oosten is waar. Ik heb veel mensen in japan/china/korea/filips etc. etc. gesproken die op het randje van de grens staan... pro of anti USA (the west)

Zie mijn post van 1 uur hiervoor:
Oplossing voor deze WTC sjit

T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1652516
Ok, ik vond het ook punten die wel klopten.

Nog iets:

Je hoort allochtonen in Nederland zeggen dat de rijkdom niet goed verdeelt is en je hoort ze zeggen dat dat de reden is dat dit nu gebeurt is. Zelf wonen ze hier echter wel en maken ze gebruik van de rijkdom die het westen bezit. Dit vind ik een beetje vaag van ze..

Maar goed, zal wel weer aan mij liggen en ik zal wel racistisch zijn of zo? (heb een turkse vriendin en ben beetje indo.. magoe)..

pi_1652530
Afrika is ook een arm werelddeel. Wat vind jij daar dan van?
#geen
pi_1652576
Zoals ik al zei is de verdeling van rijkdom idd niet optimaal. Maar laat ze niet gaan zeuren hier want ze zitten hier zelf toch ook?
pi_1652582
Het feit dat het westen het "beter" heeft komt puur door toevalligheden

1) Geografische ligging

2) Geloof, geloof in het westen is eerder bijzaak dan hoofdpunt. Dit is een paar honderd jaar geleden zo ontstaan.

pi_1652746
quote:
Op zondag 16 september 2001 19:40 schreef gelly het volgende:
Het feit dat het westen het "beter" heeft komt puur door toevalligheden

2) Geloof, geloof in het westen is eerder bijzaak dan hoofdpunt. Dit is een paar honderd jaar geleden zo ontstaan.

puur toeval ja
credo in un dio crudel
pi_1652791
quote:
Op zondag 16 september 2001 19:57 schreef FAL het volgende:

[..]

puur toeval ja

ja voor hetzelfde geld hadden extreme christenen dan een of ander symbool van de islam verwoest ( kruisridders ? )
pi_1652999
quote:
Op zondag 16 september 2001 20:02 schreef gelly het volgende:

[..]

ja voor hetzelfde geld hadden extreme christenen dan een of ander symbool van de islam verwoest ( kruisridders ? )

eh? en dan? En zie je de bezetting van Jeruzalem niet als een provocerende daad t.o.v. de moslims?
credo in un dio crudel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')