En die omstanders waren dan snel weggelopen en was hij alsnog vermoord. Ach ja, dat had ie kunnen verwachten want niemand wil enig risico lopen in deze maatschappij toch. Als je het met 10 man opneemt tegen 2 criminelen kun je dat toch beter niet doen want ze hebben vast wapens. Als je dan wordt neergeschoten is dat je eigen schuld, want dat criminelen wapens hebben had je toch kunnen verwachten. Zal ik nog even doorgaan of heb je het al door?quote:Op zondag 5 december 2004 00:29 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Je geeft een mooi voorbeeld van die jongen. Je moet gewoon reëel blijven dus deze jongen had alleen wat moeten zeggen wanneer ie met genoeg omstanders was.
Tuurlijk, ik zou meteen aangifte doen bij de politie, misschien ken je iemand bij de AIVD?quote:
Als John Cleese vermoord was door een christenfundi had jij je schouders opgehaald en gezegd "Tja, als je een film als The Life of Brian maakt dan vraag je er ook om".quote:Op zondag 5 december 2004 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, een mens moet rekening houden met ongewenste elementen binnen onze samenleving zolang deze nog aanwezig zijn. Of dat nou inbrekende junks, pedofiele verkrachters of koppensnellende extremisten zijn. Je hoeft je mond niet te houden, je moet enkel rekening houden met wat je zegt, wanneer je het zegt en tegen wie je het zegt. Dat stukje eigen verantwoordelijkheid bedoel ik. Dat noemden we vroeger gewoon gezond verstand en fatsoen, en zolang geleden is dat vroeger niet. Tegenwoordig lijkt Nederland wel een soort Vinkenslag waar men via scheldkannonades communiceert i.p.v. op een manier die zo kenmerkend is voor onze westerse beschaving, namelijk met respect voor je discussiepartner en d.m.v. argumenten je gelijk proberen te halen.
Nee, dat is de volgende stap niet. Er zijn al jarenlang cabaretiers die grappen maken over vanalles en nogwat, inclusief moslims. Films als Loverboy en Shouf Shouf Habibi kunnen gewoon gemaakt worden. Wat mensen als jij kennelijk niet snappen is dat je niet ongestoord vanalles kunt roepen zonder consequenties. Dat kon vroeger niet, nu niet, en in de toekomst ook niet. Dan kun je wel heel verongelijkt gaan roepen dat dat gewoon moet kunnen, maar dan ben je gewoon nogal wereldvreemd. Hoe controversiëler en hatelijker de dingen zijn die je roept, des te erger is de reactie die je te wachten staat. Mensen die op een fatsoenlijke manier kritiek hebben op de islam worden niet bedreigd, die worden zelfs gerespecteerd. Helaas haal je daar geen stemmen mee.quote:Op zondag 5 december 2004 00:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Maar zodra een keer iemand vermoord wordt die het toch vrij netjes bracht, moeten we dat ook maar niet meer doen dan? Snapje dan echt niet dat dat dus de volgende stap is?
Dus mogen ze verkracht worden.quote:Op zondag 5 december 2004 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Sommige meisjes lopen erbij als een halve hoer, is dat raar ofzo ?
Nee, dat is het zeker niet. Maar is het een reden om jezelf te verlagen tot dat niveau ?quote:Op zondag 5 december 2004 00:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Is dat respect hebben voor je discussiepartner, c.q. landgenoot, c.q. gastheer?
Dus als we terug willen naar de middeleeuwen moeten we onze bek dicht houden, maar aangezien ik dat niet van plan ben en met mij vele anderen. Kan ik gewoon constateren dat de Islam een achterlijke bende is.quote:Hoewel schrijver Geert Mak zaterdag in deze krant in zijn stuk in de bijlage Opinie en Debat al duidelijk neigde naar het idee, dat ongelovigen (hij noemde het 'seculieren') zich ook aan de huidige 'ongekende situatie' aan moeten passen. Het was niet helemaal duidelijk wat hij nu bedoelde toen hij schreef dat ,,op het gebied van ethiek en moraal een inhaalslag gemaakt moet worden, juist en vooral binnen seculiere groeperingen.'' Bedoelt hij daarmee dat het onfatsoenlijk is het g-woord te gebruiken?
Als hij daarmee bedoelt dat we niet meer mogen zeggen dat God niet bestaat en godsdiensten verzinsels zijn, die tot ellende en ondemocratische wantoestanden kunnen leiden, dan ben ik het hartgrondig met hem oneens. Zeggen dat God niet bestaat, en strijden voor de emancipatie van onderdrukte gelovigen, dat vind ik een kwestie van fatsoen.
In beide gevallen zou ik het afschuwelijk vinden voor die jongen. En de media zou er verder ook veel aandacht aan besteden denk ik. Daarom is dit in zijn geheel niet te vergelijken met de provocaties die Hishi Ali doet. Dat zou een belediging zijn voor al degenen die zijn gestorven door zinloos geweldquote:Op zondag 5 december 2004 00:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En die omstanders waren dan snel weggelopen en was hij alsnog vermoord. Ach ja, dat had ie kunnen verwachten want niemand wil enig risico lopen in deze maatschappij toch. Als je het met 10 man opneemt tegen 2 criminelen kun je dat toch beter niet doen want ze hebben vast wapens. Als je dan wordt neergeschoten is dat je eigen schuld, want dat criminelen wapens hebben had je toch kunnen verwachten. Zal ik nog even doorgaan of heb je het al door?
15 miljoen niet-moslims hoor je gewoon niet tegen de haren in te strijken. Dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 5 december 2004 00:29 schreef AbdelGhafied het volgende:
1 miljoen moslims hoor je gewoon niet indirect te beschuldigen van walgelijke daden. Dan vraag je om problemen.![]()
Denk jij nou echt dat Ayaan, Fortuyn en Wilders de eersten zijn die dat soort dingen roepen? Wake up and smell the coffee! Dat gebeurt al zeer lang. En denk je echt dat die film van Ayaan de directe aanleiding was voor die extremisten om in actie te komen? Tuurlijk niet. Wel hadden ze nu een figuur te pakken die ze mooi aan hun acties konden plakken om zo het standpunt nog duidelijker te maken. Je zag toch in de VS met het WTC dat je niet eens dit soort films nodig hebt om tot walgelijke acties over te gaan.quote:Op zondag 5 december 2004 00:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is de volgende stap niet. Er zijn al jarenlang cabaretiers die grappen maken over vanalles en nogwat, inclusief moslims. Films als Loverboy en Shouf Shouf Habibi kunnen gewoon gemaakt worden. Wat mensen als jij kennelijk niet snappen is dat je niet ongestoord vanalles kunt roepen zonder consequenties. Dat kon vroeger niet, nu niet, en in de toekomst ook niet. Dan kun je wel heel verongelijkt gaan roepen dat dat gewoon moet kunnen, maar dan ben je gewoon nogal wereldvreemd. Hoe controversiëler en hatelijker de dingen zijn die je roept, des te erger is de reactie die je te wachten staat. Mensen die op een fatsoenlijke manier kritiek hebben op de islam worden niet bedreigd, die worden zelfs gerespecteerd. Helaas haal je daar geen stemmen mee.
In dit geval zei het van te voren zelf al.quote:Op zondag 5 december 2004 00:20 schreef milagro het volgende:
En je kunt je dus altijd bewust zijn dat je iemand gaat beledigen?
Nee hoor, maar er niks mis mee om een verhouding te zoeken tussen wat je wilt bereiken en de vorm die je kiest.quote:Een mens moet dus ten alle tijden zich aanpassen aan diegene die de lat het laagst legt?
Ach zielepoot flikker toch op.quote:Op zondag 5 december 2004 00:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Als dat jouw mening is, de mijne is het iig niet.
Sorry gelly, maar in Algerije gebeurt dat dus wel, hè!quote:Op zondag 5 december 2004 00:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen die op een fatsoenlijke manier kritiek hebben op de islam worden niet bedreigd, die worden zelfs gerespecteerd. Helaas haal je daar geen stemmen mee.
Nee, het zijn zeker niet de eersten. Janmaat z'n vrouw heeft de gevolgen van hatelijk zijn ook mogen ondervinden. Het is echter wel sinds kort dat dit soort figuren compleet geacepteerd en getolereerd worden. Fortuyn is trouwens omgebracht vanwege z'n plannen voor de bio-industrie.quote:Op zondag 5 december 2004 00:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat Ayaan, Fortuyn en Wilders de eersten zijn die dat soort dingen roepen? Wake up and smell the coffee! Dat gebeurt al zeer lang.
Je denkt werkelijk dat de VS aangevallen is vanwege hun kritiek op de islam ? Het heeft hier ook niks mee te maken lijkt me.quote:Je zag toch in de VS met het WTC dat je niet eens dit soort films nodig hebt om tot walgelijke acties over te gaan.
Exact wat wij dus al twee topics proberen aan te geven, maar het wil niet doordringen blijkbaar.quote:Op zondag 5 december 2004 00:41 schreef milagro het volgende:
Want nogmaals de lat wordt niet door JOU gelegd, maar door HUN.
ZIJ bepalen wat beledigend is, en die lat, zo is te zien in Algerije, ligt met iedere overwinning lager.
Nee, dat is hetgeen wat jij en anderen hem en de omgeving proberen aan te praten. Een soort van syndroom van Hirshi Ali. Hij en vele anderen geven dat namelijk telkens duidelijk aan. Maargoed, in het verdraaien van woorden in een poging iemand belachelijk te maken zijn Hirshi Alisten kennelijk zeer bedrevenquote:Op zondag 5 december 2004 00:41 schreef Snik het volgende:
[..]
Ach zielepoot flikker toch op.
Dat is wel degelijk wat je suggereert door de regels heen. Zelfs een debiele opmerking dat 'uitdagend dansen' dingen uitlokt.
Je komt zeker uit een nogal gggggggristelijk gezin in de boerenregio of zo?
Gatverdamme zeg.
Was jij niet die jankstraal die altijd loopt te zeiken over hooliganisme en het zelfs verschrikkelijk vind als Den Haag-supporters iemands vriendin voor hoer uitmaken?quote:Op zondag 5 december 2004 00:43 schreef SCH het volgende:
Ga dan lekker in je Ajax-shirt in het Den Haag vak zitten allemaal - mij krijg je niet mee, ik zie het nut er niet van in.
Goedpraten????????quote:Op zondag 5 december 2004 00:45 schreef Snik het volgende:
[..]
Was jij niet die jankstraal die altijd loopt te zeiken over hooliganisme en het zelfs verschrikkelijk vind als Den Haag-supporters iemands vriendin voor hoer uitmaken?
En dat gedrag dan nu ineens goedpraten? HY-PO-CRIET tot in het kwadraat.
Dat is inderdaad niet verstandig nee. Maar dat komt omdat de geschiedenis ons dat geleerd heeft. Als er de afgelopen 10 jaar alzo'n tig mannen/vrouwen waren vermoord omdat ze via een film kritiek hadden op de Islam had ik je stelling nog enigszins kunnen begrijpen. De moord op Van Gogh (die overigens NIET de schrijver was van Submission, laten we dat niet vergeten) was de eerste keer. Om dan al aan te komen met de kreet dat Ayaan dat had kunnen weten is gewoon een achterlijke stelling.quote:Op zondag 5 december 2004 00:43 schreef SCH het volgende:
Ga dan lekker in je Ajax-shirt in het Den Haag vak zitten allemaal - mij krijg je niet mee, ik zie het nut er niet van in.
Nee hoor, ik kan er smakelijk om lachen. Is Teeuwen al bedreigd ? Als je het verschil niet ziet tussen een grap en een serieus bedoelde schoffering dan houdt het een beetje op natuurlijk.quote:Op zondag 5 december 2004 00:43 schreef Snik het volgende:
Gelly vindt Hans Teeuwen ook erg dom bezig natuurlijk en die kan ook verwachten vermoord te worden. Een beetje moslims belachelijk maken (en joden en christenen maar dat is niet erg natuurlijk) in een cabaretshow. Dat kan niet hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |