Zodra je je eigen plannen aanpast vanwege zaken die spelen in de maatschappij ben je al bezig met zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:32 schreef Monidique het volgende:
Uiteraard moet vloeken niet strafbaar zijn en Submission natuurlijk ook niet, als je het als een soort godslastering ziet. Het is alleen niet verkeerd om rekening te houden met anderen, wat natuurlijk niet betekent dat gevoelige zaken dan maar niet besproken moeten worden. Ingetogenheid moet niet leiden tot zelfcensuur.
Dat vind ik niet, hoor. Als je de bóódschap niet meer brengt, dán is het zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zodra je je eigen plannen aanpast vanwege zaken die spelen in de maatschappij ben je al bezig met zelfcensuur.
Ja doodschieten ook.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef ExTec het volgende:
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
Spotten mag. Doodschieten niet. Dat is het verschil.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja doodschieten ook.
.
Kom op zeg, je hebt nog zoiets als fatsoen, dat de Islam dat in 'onze' ogen niet altijd is, is nog geen vrijbrief om de spot te drijven met 'hun' gedachtengoed, maar goed, zo zie ik het dus.
Ja en olie is licht ontvlambaar, en hebben we vroeger niet allemaal geleerd hoe riskant dat is ? Ze hoeft echt geen blad voor haar hand te nemen, maar ze kan het zeker wel anders brengen. Ik denk dat je dan meer dialoog krijgt dan nu namelijk, dit is gewoon schoppen tegen het zere been. Ik vind het een kwestie van fatsoen, dat pastgelijk mooi in het hele 'normen en waarden' raamwerk.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:33 schreef scanman01 het volgende:
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.
Dat is inderdaad een heel verschil, maar zie mijn post hierboven, dan begrijp je beter in welke hoek ik het zoek.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:37 schreef nikk het volgende:
Spotten mag. Doodschieten niet. Dat is het verschil.
Nope, en itt niet fatsoenlijk zijn, staat daar wel een straf op.quote:
Dat kun je ook zo zeggen hoor:quote:Kom op zeg, je hebt nog zoiets als fatsoen, dat de Islam dat in 'onze' ogen niet altijd is, is nog geen vrijbrief om de spot te drijven met 'hun' gedachtengoed, maar goed, zo zie ik het dus.
Mijn mening daarover is toch iets anders. De boodschap aanpassen is wel degelijk zelfcensuur aangezien je die boodschap dus in een ardere vorm dan je oorspronkelijk van plan was brengt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:36 schreef Monidique het volgende:
Dat vind ik niet, hoor. Als je de bóódschap niet meer brengt, dán is het zelfcensuur.
Nou goed, het is feitelijk inderdaad zelfcensuur. Het is echter geen cruciale zelfcensuur.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn mening daarover is toch iets anders. De boodschap aanpassen is wel degelijk zelfcensuur aangezien je die boodschap dus in een ardere vorm dan je oorspronkelijk van plan was brengt.
Ben jij van de (te) snelle conclusies of begrijpen wij elkaar niet ?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:39 schreef ExTec het volgende:
"Ik ben zo onder de indruk van het kabaal dat een fanatieke minderheid maakt, dat ik buig voor hun terreur".
Op wat voor manier schopt ze tegen het zere been dan? En misschien is het aankaarten van misstanden in de maatschappij wel altijd schoppen tegen het zere been. Ayaan vertelt geen sprookjes, ze vertelt de waarheid. Dat kan hard aankomen ja. Dat er mensen zijn die door Submission meteen denken dat dus iedere Moslim zo is, is meer vanwege het gebrek aan hersens bij sommige mensen dan door de manier waarop het verteld is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:38 schreef elcastel het volgende:
dit is gewoon schoppen tegen het zere been.
Dus omdat Moslims licht ontvlambaar zijn moet je maar heel erg voorzichtig met ze omgaan? Dit doet me overigens denken aan een uitzending van Barend en Van Dorp waar ze vooraf aan de uitzending waren bezocht door een stelletje Hells Angels omdat ze zich negatief hadden uitgelaten over de Hells Angels. Frits en Henk boden vervolgens in de uitzending hun excuses aan en hebben nooit meer iets over Hells Angels gezegd. Tja, als jij die kant op wil gaan onder de mom van normen en waarden...quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja en olie is licht ontvlambaar, en hebben we vroeger niet allemaal geleerd hoe riskant dat is ? Ze hoeft echt geen blad voor haar hand te nemen, maar ze kan het zeker wel anders brengen. Ik denk dat je dan meer dialoog krijgt dan nu namelijk, dit is gewoon schoppen tegen het zere been. Ik vind het een kwestie van fatsoen, dat pastgelijk mooi in het hele 'normen en waarden' raamwerk.
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Op wat voor manier schopt ze tegen het zere been dan?
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ben jij van de (te) snelle conclusies of begrijpen wij elkaar niet ?.
Ayaan had de beelden van de vrouw in doorzichtige kleding achterwege kunnen laten. Ze heeft er juist voor gekozen om dat zo te brengen omdat ze wilde laten zien dat een Moslim vrouw ook een echte vrouw is met alle vormen die daar bij horen en dat het in deze maatschappij heel normaal is om dat ook te laten zien. Had ze dat achterwege gelaten was een deel van haar boodschap verloren gegaan en dat was in haar ogen dus vast wel degelijk cruciaal geweest.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou goed, het is feitelijk inderdaad zelfcensuur. Het is echter geen cruciale zelfcensuur.
Als het probleem van het bedrijf de vrouw van de baas is, en ze ook daadwerkelijk achter de ramen staat, ja dan zou je analogie wel kloppen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.
Tja, als je d'r achter het raam heb zien staan...quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, het is een beetje op de manier van een probleem binnen je bedrijf willen bespreken, maar dan eerst je baas z'n vrouw een hoer noemen.
Ja,quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Als het probleem van het bedrijf de vrouw van de baas is, en ze ook daadwerkelijk achter de ramen staat, ja dan zou je analogie wel kloppen.
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.
Dat deed Ayaan ook niet, dat is zoals het door sommigen is uitgelegd. Daar zit een groot verschil! Heb je haar in Submission ergens horen zeggen dat dit geldt voor ALLE Moslims?quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De analogie was eerder bedoeld om aan te tonen dat het beledigen van je gesprekspartner niet tot het oplossen van problemen leidt. Als je vrouwenmishandeling binnen de islam aan de kaak wil stellen heeft het geen nut de gehele islamitische bevolking te beledigen.
Nee, maar ze heeft er ook niet bij gezegd dat het NIET voor alle moslims geldquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat deed Ayaan ook niet, dat is zoals het door sommigen is uitgelegd. Daar zit een groot verschil! Heb je haar in Submission ergens horen zeggen dat dit geldt voor ALLE Moslims?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:58 schreef ExTec het volgende:
Nee, maar ze heeft er ook niet bij gezegd dat het NIET voor alle moslims geld
Natuurlijk moet dat niet. Wanneer een mens zelf enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft en anderen respecteert zal dat geheel op vrijwillige basis gebeuren en is er van "moeten" geen sprake. Helaas heeft Hirsi "spruitjes" Ali deze goede basiskenmerken nietquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]... Moet dat dan???? Het moet niet gekker worden.
Toch wel apart dat jij meent in de positie te verkeren om te kunnen beoordelen wat anderen hun verantwoordelijkheden zijn. Voor de goede orde, Hirsi Ali moet niets, en zij mag gewoon films maken als zij daar zin in heeft. Zolang de inhoud van die films gewoon binnen de kaders der wet vallen, en helaas, je kunt het er niet mee eens zijn, de inhoud valt binnen de kaders van de wet, mogen die films gewoon gepubliceerd worden.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat niet. Wanneer een mens zelf enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft en anderen respecteert zal dat geheel op vrijwillige basis gebeuren en is er van "moeten" geen sprake. Helaas heeft Hirsi "spruitjes" Ali deze goede basiskenmerken niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |