abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:48:02 #181
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23758707
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is die AbdelGhafied ? Hij zou een kloon van me kunnen zijn !

Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB

Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:49:06 #182
6484 ExTec
pi_23758725
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:46 schreef gelly het volgende:
gelly,

Krijg ik nog een antwoord,

Of valt daar geen eer aan te behalen?
pi_23758726
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil. Het is ook erg hypocriet, want die vrijheid schijnt alleen belangrijk te zijn zolang de mening rechts en anti-islamitisch is.
Er zitten geen plichten aan de recht van vrijheid van meningsuiting. Wat is dat nu voor iets raars? Er zijn hooguit enkele beperkingen, maar van een plicht is geen sprake. Dat jij graag zou willen zien dat iedereen in Nederland fatsoenlijk met elkaar sprak en dat iedereen netjes met 2 woorden zou spreken of niet meer zou vloeken heeft heeft te maken met een bepaalde fatsoensnorm die je graag zou willen zien. Niet met zogenaamde 'plichten' aan de vrijheid van meningsuiting.
quote:
Nee, dat lijkt me niks. In ben nogal gesteld op vrijheid en gun dat anderen ook graag.
Kennelijk behalve aan Hirsi Ali.
pi_23758739
quote:

[..]

Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?

Leg uit.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:49:58 #185
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23758743
quote:

[..]

Ik heb nog wel een idee, laten we citaten uit Mein Kampf projecteren op slachtoffers van Israëlisch geweld. Moet kunnen toch ?
Wil je nu Mein Kampf gaan vergelijken met de Koran?
Als iedereen maar doorheeft dat ik dat niet heb gezegd
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:53:41 #186
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23758811
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je gebrek aan kwaliteit, valt niet te compenseren door de kwantiteit op te schroeven, BSB
Uiteraard, die illusie had ik ook niet. Maar vind je die gast niet verdacht hetzelfde posten als ik
quote:
Moet jij trouwens niet een essay gaan schrijven op jihad.com ofzo?
Neen, die essay's plaats ik op Fok! Jihad.com is voor serieuzere zaken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23758814
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik het als voorbeeld om aan te tonen dat niet alles even wenselijk is. Een dergelijke film zou met evenveel egards begroet worden als Submission onder moslims. Ik denk zelfs dat de film verboden zou worden.
pi_23758819
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

pi_23758833
quote:

[..]

Moet kunnen inderdaad. Hoe vaak word Israel wel niet vergeleken met nazi-Duitsland?
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:55:18 #190
6484 ExTec
pi_23758834
Geen antwoord dus...

Hoe voorspelbaar
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:11:19 #191
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759092
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen nemen wel het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar niet de plicht daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dat is het hele punt. Het zou erg ongezellig in Nederland worden als iedereen alles maar gaat roepen wat ie wil.
Ik neem aan dat jij dus ook nooit vloekt bijvoorbeeld? Dat is ook zo'n voorbeeld. Gelovigen ervaren dat als kwetsend ofzo en daarbegrijp ik ook helemaal niets van. Ik bedoel, ze vloeken zelf toch niet. Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden. Een vloek is toch niet tegen die persoon gericht
pi_23759351
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:11 schreef scanman01 het volgende:

Ik wil er nog weleens rekening mee houden als ik met een zwaar gelovige aanhet praten ben, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden.
Ach, niets mis mee toch?
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:25 #193
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759421
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:
Ach, niets mis mee toch?
Op zich niet, maar ik blijf het raar vinden dat er zo heftig op gereageerd wordt. Kwetsen kun je toch alleen als je iets tegen die persoon tegenover je zegt? Daar komt nog bij dat die vloek letterlijk genomen (voor zover ik weet) alleen maar nadelig voor jezelf is. Je kwetst dus uiteindelijk alleen jezelf. Daarvoor moet je alleen wel gelovig zijn en mensen die dat niet zijn hebben daar dus geen last van. Maar goed, dit heeft op zich niet zo heel veel met Submission te maken.... hoewel?
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:30 #194
6484 ExTec
pi_23759423
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, niets mis mee toch?
Zeker

Behoedzaamheid is een deugd.

Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.

Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:27:39 #195
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_23759429
Ik heb bij die hele Hirschi ALi zoiets van, soms is het beter om een tijdje je bek dicht te houden. Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur. En maar provoceren en klagen dat je niks meer kan zeggen tegenwoordig ....
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:29:39 #196
6484 ExTec
pi_23759453
quote:
...maar meer met olie op het vuur.
Olie op het vuur gooien valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:29:42 #197
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759455
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeker

Behoedzaamheid is een deugd.

Maar't gaat erom dat het het niet zijn, geen misdaad is.

Een hufter zijn is nu eenmaal niet verboden.
Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend werd opgevat en bij deel 2 dat misschien weer zal gebeuren.
pi_23759503
Uiteraard moet vloeken niet strafbaar zijn en Submission natuurlijk ook niet, als je het als een soort godslastering ziet. Het is alleen niet verkeerd om rekening te houden met anderen, wat natuurlijk niet betekent dat gevoelige zaken dan maar niet besproken moeten worden. Ingetogenheid moet niet leiden tot zelfcensuur.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:33:46 #199
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23759525
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:27 schreef elcastel het volgende:
Dit hele gevalletje heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met olie op het vuur.
Ayaan zet hooguit het kannetje met olie naast het vuur neer ja. Het is aan de Moslims en wie er zich dan ook aan stoort of ze het kannetje leegieten op het vuur.
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:34:53 #200
6484 ExTec
pi_23759545
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:29 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Vind jij iemand die vloekt in het bijzijn van een gelovige dus een hufter? Dan vind je Ayaan dus ook een hufter(es) aangezien zij nu ook weet dat Submission kwetsend was en deel 2 dat misschien weer zal zijn.
Persoonlijk sta ik achter haar.

Maar ik kan me terdege wel voorstellen dat iemand haar een 'hufter(es)' vind.

Maar nogmaals; dat is niet verboden.

Een hoop mensen hier lijken de clou te missen;

Stel je dit geval ens anders voor:

Stel je ens voor dat de achterhoek via veel kabaal probeert cabaretiers het zwijgen op te leggen, vanwege het godslasterende karakter wat hun werk welis heeft.

Dan is het ff helemaal losgekoppeld van de islam.

Ik denk dat we dan wel allemaal snappen waarom de vrijheid van meningsuiting dient te prevaleren.

Waarom twijfelen we daar over als het moslims betreft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')