quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:00 schreef Gia het volgende:
De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 schreef nikk het volgende:
Ik denk de regisseur altijd onbekend zal blijven.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
[..]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.
quote:Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
[..]
En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.
Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:12 schreef xxshirleyxx het volgende:
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus Christus, een waar volksoproer!
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
[..]
Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
[..]
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |