abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:09:09 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755939

quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:00 schreef Gia het volgende:
De groep moslims die de film verboden wil hebben groeit.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23755946
Hoe groot is die groep dan, Gia?
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:12:15 #3
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23755976
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:12:22 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23755980
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 schreef nikk het volgende:
Ik denk de regisseur altijd onbekend zal blijven.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Aan de andere kant is er altijd een risico dat het toch door iemand zal uitlekken.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:13:06 #5
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23755994
ben tog wel erg benieuwd
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:14:53 #6
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_23756027
*boem*
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_23756052
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
[..]

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij ook niet leuk als je onderdeel van een "groep" mensen bent waar veel kritiek op is. Daarom doet Ayaan er verstandig aan om in Sub2 duidelijk te maken dat het gaat om een relatief kleine groep Moslims. Maar als er van de 1000 Moslim mannen 10 hun vrouw slaan, dan zijn dat er 10 te veel. Daar zullen die Moslims die nu tegen de film zijn het toch wel over eens zijn, hoop ik.

Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.
pi_23756083
quote:
Die assiel zoekster, moet maar eens normaal gaan doen hier in Nederland.
Dat ze haar zooi maar regeld in Somalië, die onrust stoker.

En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.

Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"

Nou, hulde, hoor, want een prachtige tegenwerpingen
Grappig ook, zoals ik al eerder zei, dat gestoorde, niet sporende getraumatiseerde frusties zoveel woede opwekken, een normaal mens laat hun vermeende gemekker voor wat het is volgens hen, gemekker.
Maar blijkbaar nemen ze het bloedserieus, daarmee toegevend dat de dame of heren dus helemaal geen idioten zijn, en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23756098
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:
en wellicht zelfs een gevoelige snaar raken

Mischien milagro, misschien
pi_23756112
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef Monidique het volgende:

Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:20:57 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756129
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat juist niet moet doen. Op het moment dat je disclaimers en teveel nuance in het verhaal gaat verwerken verliest de film zijn kracht. Daarnaast, deel 2 gaat over de onderdrukking van het individu.

Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:21:03 #12
3542 Gia
User under construction
pi_23756131
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef Monidique het volgende:

Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.

Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:24:02 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756173
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:
Dus ik vraag mij af of men ook als groep via een advocaat kan eisen dat Ayaan de film WEL mag maken?

Dat hoef je niet te vragen, dat is gewoon een recht die ieder mens heeft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:24:40 #14
3542 Gia
User under construction
pi_23756186
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:18 schreef milagro het volgende:

[..]

En met dit soort geblaat gaat men dan de discussie aan.

Het is blijkbaar vooral een probleem dat de dame een afvallige is.
Er word met dezelfde nonargumenten gereageerd op Hafid Bouazza en Afshin Ellian.
Steevast wordt er gezegd door veel moslims "dat ze als afvalligen hun bek gewoon moeten houden" "ze zijn gestoord" "ze sporen niet" " ze hebben een trauma"

Tja, en als het geen Moslims zijn, moeten ze hun bek houden, want dan weten ze er niks van. Een niet-moslim kan niet oordelen over moslims. Een ex-moslim moet als afvallige haar bek houden.

En zo wordt iedereen de mond gesnoerd.

Nu wordt via de rechter geëist dat in de politiek geen kritiek meer geuit mag worden op de Islam.
Straks wordt geëist dat vrouwen in Nederland zich volledig moeten bedekken, omdat dat anders een belediging is voor de belijdende moslim.
En voor je het weet leven we hier volgens de sharia.
pi_23756199
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik veel, staat op de frontpage dat steeds meer moslims zich aansluiten bij de twee gezinnen die Robert Moskofiets in de arm hebben genomen.

Een of andere moslim Liga sluit zich ook aan, een of ander overkoepelend orgaan of zo.
Opvallend ook dat de clienten vooral anoniem willen blijven.
Als je iemand aanklaagt, heb dan ook het lef de ander te laten weten met wie ze te maken heeft.
pi_23756228
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef schatje het volgende:

[..]

Twee Marokaanse gezinnen en de lokale moslimafdeling van de gemeente IJsselstein willen zich ook scharen bij de aanklacht.

Jezus Christus, een waar volksoproer!
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:30:25 #17
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756280
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:12 schreef xxshirleyxx het volgende:
de film doet het niet heb je voor mij meschien een ander linkje waar ik hem wel kan bekijken oftewel een trailer ..

Ik heb even voorje gezocht, maar de film is blijkbaar door alle sites verwijderd. Heel vreemd allemaal
pi_23756299
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het is duidelijk geworden dat het een probleem kan opleveren als ze dat niet doet. Dan suggereert ze volgens vele mensen dat alle Moslims die levenstijl hanteren en dat geeft de mensen die toch al geen hoge pet van Moslims ophebben (de Wilders stemmers enzo) opnieuw een reden om hun haat tegen buitenlanders in het algemeen en Moslims in het bijzonder nog wat te versterken. Het is op zich triest dat een filmmaker/schrijfster daar rekening mee moet houden, maar misschien is het op dit moment wel het beste. Komt nog bij dat ze vast wel een manier weet te vinden om dat zo te doen dat het geen afbreuk doet aan de boodschap.

Dat zou betekenen dat je je zou inbinden omwille van de politieke en maatschappelijke omstandigheden. Dat is juist iets waar Hirsi Ali (en Theo van Gogh) zich hevig tegen verzet(te). Ik zie het daarom ook niet gebeuren.
pi_23756323
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jezus Christus, een waar volksoproer!

Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?
pi_23756405
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Je wil beweren dat de Islamitische bevolking geen ontzettende moeite heeft met Submission?

Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:39:53 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756436
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet iet hoe groot die groep is, jij wel? Overigens vind ik hel geheel terecht dat men er moeite mee heeft.

Waarom vind jij het geheel terecht dan. Wat zit in de film waarvan het logisch is dat ze zich eraan storen?
pi_23756437
quote:

[..]

waarom?
pi_23756489
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.
pi_23756490
quote:

[..]

Ik weet niet hoe groot de groep is. Wel durf ik aan de hand van reacties op televisie, kranten en internet te stellen dat die groep niet zo klein is.
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:48:12 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23756573
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ten eerste is er godzijdank de vrijheid dat mensen moeite mogen hebben met bepaalde zaken, en dus is het geheel terecht dat zij gebruik mogen maken van die vrijheid, en ten tweede is het een nogal tamelijk ongenuanceerd filmpje. Je zou maar je levenlang je vrouw hebben verzorgd en dan horen dat je, door het wezen van je godsdienst, eigenlijk een vrouwenmishandelaar bent. Ik zou er ook moeite mee hebben als ik islamitisch was.

Maar je weet zelf dan toch dat je dat niet bent. En dan moet je ook meteen begrijpen dat die film dus niet over jou gaat maar over mensen die zich wel aan een aantal letterlijke teksten uit de Koran houden. Ik geef toe dat er altijd mensen zullen zijn die door Submission 1 denken dat alle Moslims zo leven, maar dat is meer een probleem van die mensen dan van Ayaan Hirsi Ali. Komt nog bij dat ze het regelmatig in interviews benadrukt heeft dat het NIET over alle Moslims gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')