Bronnen rond de Israëlische geheime dienst melden dat Bin Laden ook van plan is geweest om een kleine, kant en klare atoombom te kopen in Kazachstan. De Amerikaanse en Israëlische geheime diensten zeggen niet zeker te weten of de Saoedische terrorist op dit moment over nucleaire of chemische wapens beschikt. Hij zelf heeft altijd gezegd dat hij en zijn organisatie zonder meer het recht hebben op deze wapens om zich tegen vijanden te verdedigen.
http://www2.omroep.nl/nos/nieuws/buitenland/vs_ramp/nieuws/september/160901/kernwapens.html
quote:Ik denk niet dat men die zogenaamde suitcase nukes het land inschieten
Op zondag 16 september 2001 15:43 schreef Quintony het volgende:
I hoop toch dat hij nog geen kernwapens heeft en mocht men er achterkomen dat ie van die dingen heeft, dan moet men maar snel Bush zijn Starwars systeem laten bouwen. Stel je voor hij had een atoombom op NYC gegooid. Dat waren gewoon miljoenen en miljoenen dode geweest. Niet te vergeten dat de reactie van de VS dan waarschijnlijk vele malen extremer zou zijn als dat ie nu al is.
Het is zeer moeilijk om een atoombom te maken... dus ik denk niet dat het ze lukt.
Vampier
Biologische wapens zullen ze denk ik eerder gebruiken, zoals in de film the rock. Das nog erger dan atoombommen.
quote:het maken van een atoombom is relatief simpel als je verrijkt Uranium of ander heftig reactiefgoedje tot je beschikking hebt... omdat mensen een tulband dragen zijn ze nog niet dom
Op zondag 16 september 2001 16:12 schreef illusion het volgende:
het woord atoombom vind ik toch wel het rotste woord dat er bestaat. Maar ik denk ook niet dat ze even een atoombom in elkaar kunnen zetten.Biologische wapens zullen ze denk ik eerder gebruiken, zoals in de film the rock. Das nog erger dan atoombommen.
Maar wees gerust, die gestoorde saddam heeft al heel lang kernbommen, dus die dreiging is er al heel lang.
Als je gaat filpsoferen over dit soort dingen, durf je morgen niet eens meer naar je werk......
Beide landen worden geregeerd door een kleine kliek die tegen de wil van een aanzienlijk deel van de bevolking goede relaties met de USA hebben. Als er een groot meesterplan achter deze aanslagen zit kan je misschien een staatsgreep in een van deze landen verwachten. De raketten van Saudi-Arabie halen de VS niet, maar een groot deel van Europa, en Israel wel.
quote:Dhr Bin Laden zelf misschien niet, maar anderen wel
Op zondag 16 september 2001 18:07 schreef PimFortuyn het volgende:
Dhr. Bin Laden kan nooit tot staat zijn om een atoombom te maken, nog een lanceerinstallatie hiervoor heeft.
Maar dit mag geen reden zijn om deze fundamentalist niet uit de weg te ruimen.
quote:Nu nog even verzinnen wat precies de banden zijn tussen Saudië-Arabië, Pakistan en terroristen.
Op zondag 16 september 2001 18:45 schreef CeeJee het volgende:
-Pakistan heeft atoombommen
-Saudi-Arabie heeft ballistische raketten.Beide landen worden geregeerd door een kleine kliek die tegen de wil van een aanzienlijk deel van de bevolking goede relaties met de USA hebben. Als er een groot meesterplan achter deze aanslagen zit kan je misschien een staatsgreep in een van deze landen verwachten. De raketten van Saudi-Arabie halen de VS niet, maar een groot deel van Europa, en Israel wel.
quote:1) Bin Laden blijkt slechts over enkele miljoenen te beschikken
Op zondag 16 september 2001 20:14 schreef LEBif het volgende:
Bin L heeft zoveel geld dat er inderdaad aardig wat te kopen is op het gebied van wapens. Of hij inderdaad atoomwapens in zijn bezit heeft is niet duidelijk, maar heeft zeker genoeg wapens en mankracht om met de juiste strategie de rest van de wereld goed te laten schrikken. De aanslagen in america zijn niet de enige plannen geweest van deze BL. Parijs en Strassbourg zijn vorig jaar ook doelwitten geweest. Laten we deze groepering alsjeblieft uit de weg ruimen.:r
2) er is niet sprake van 1 groepering, maar over meerdere groeperingen, over meerdere landen versprijd
3) er is niet 1 oplossing voor dit probleem, de tot nu toe verstandigste uitspraak van bush, is dat hij landen voor de keus stelt "of je doet mee of je steunt de daders"
quote:jaja, maar wapens die gekocht zijn, zijn al getest.
Op zondag 16 september 2001 20:21 schreef koele het volgende:
Een land/man die kernbommen heeft, MOET kernproeven houden, dit kan niet anders, dit moeten ze doen om de kennis te perfectioneren... Via satalieten is het daarom mogelijk om te zien welk land kernbommen heeft...
quote:het maken is juist het makkelijke gedeelte. Aan de juiste componenten komen is moeilijker!
Op zondag 16 september 2001 16:07 schreef Vampier het volgende:
Raketten die afgevuurd worden komen nooit zo ver dat ze in Europa of America terecht kunnen komen. Ze kunnen alleen in Rusland of China neerkomen.. de rest zullen ze niet aanvallen om te nog 'als vriend' te houden.Het is zeer moeilijk om een atoombom te maken... dus ik denk niet dat het ze lukt.
Vampier
quote:ooit gedacht om dan maar zo'n kernproef in een grote westerse stad te doen?
Op zondag 16 september 2001 20:21 schreef koele het volgende:
Een land/man die kernbommen heeft, MOET kernproeven houden, dit kan niet anders, dit moeten ze doen om de kennis te perfectioneren... Via satalieten is het daarom mogelijk om te zien welk land kernbommen heeft...
Het is veel makkelijker er gewoon 1 te kopen op de beverwijkse markt...
quote:Ja, inderdaad. Ik denk dat daar toch wel de grootste dreiging vanuit mag gaan! chemische wapens zijn uiteraard een ultiem wapen voor terroristen, moeilijk te bestrijden, redelijk onopvallend aan te brengen en vergt veel slachtoffers! Alleen zul je waarschijnlijk een afgrijselijke dood sterven dan
Op dinsdag 18 september 2001 00:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
En chemische wapens? Wie zegt dat Saddam zijn arsenaal ook werkelijk vernietigd heeft en niet aan terroristische groeperingen als die van Bin Laden heeft verkocht/gegeven? Het effect en de gevolgen van veel chemische wapens is al lang bekend bij deskundigen. Het is breed inzetbaar voor zowel terroristische aanslagen of om landen binnen te vallen; vernietig de slagkracht en je wandelt zo een land binnen met alle infrastructuur nog intact, zonder al te veel tegenstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |