Al enige tijd heb ik me afgevraagd hoe deze "operation" zou gaan heten, en heb het zojuist van CNN vernomen.
(slotje geen bezwaar)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 04:25]
quote:Ja ik had ook een beetje gegist "terrorists under thunder" en dergelijke.
Op zondag 16 september 2001 03:25 schreef gelly het volgende:
ik had meer gedacht aan operation clean sweep
Maar deze (Operation Noble Ego) is het dus geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 03:28]
quote:
Op zondag 16 september 2001 03:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:
"Operation Noble Ego".Al enige tijd heb ik me afgevraagd hoe deze "operation" zou gaan heten, en heb het zojuist van CNN vernomen.
(slotje geen bezwaar)
quote:Ja het is treurig, hetgeen te gebeuren staat, deze naam, maar tevens het feit dat de "operations" van de VS altijd een titel behoeven alsof het een film betreft, maar zoals gezegd ik zat erop te wachten.
Op zondag 16 september 2001 03:27 schreef ElizabethR het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 03:52]
quote:Ja en wie die ene is weten we inmiddels.
Op zondag 16 september 2001 03:31 schreef bad-eendje het volgende:
en dat is dan afgekort 'ONE'?
quote:O, dan heb ik het verkeerd verstaan, excuses.
Op zondag 16 september 2001 03:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
het is Operation Noble Eagle
Maar goed Eagle dus, ik kon dat Ego nog wel plaatsen (vanuit het oogpunt van de VS) ipv een gekwetst ego of een ego dat op wraak zint een nobel ego.
Vanwaar die Eagle, iemand???
(De afkorting blijft overeind; One)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-09-2001 04:14]
quote:Maar in verhouding tot de operation kan ik het niet plaatsen, het heette toch ook geen Eagle Storm oid.
Op zondag 16 september 2001 04:13 schreef gelly het volgende:
de eagle (adelaar) is het nationale symbool van de usa
Nationale symbool oke, maar ze zoeken toch altijd naar een term die de operation duid, of zou je zoals ik hiervoor opperde het eagle indien vervangen door ego, het kunnen verklaren als het "symbolische nobele" ipv bv het "symbolisch gekrenkte"?
Vind ik toch minder.
quote:Jammer... Ik vond Noble Ego ergens nog wel van enige zelfkennis getuigen.
Op zondag 16 september 2001 03:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
het is Operation Noble Eagle
quote:Ik vind deze ook minder, zoals gezegd bij dat ego kom ik me nog wel iets voorstellen in de zin van; ons ego is niet gekrenkt door deze daden, en hetgeen we nu gaan doen zal nobel zijn (maw wij zullen ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers zulen vallen, want ons ego is niet gekrenkt of zinnend op wraak), het woord nobel is niet echt fijn gekozen, maar met het woord ego erachter iig enigszins acceptabel.
Op zondag 16 september 2001 04:23 schreef risk one het volgende:[..]
Jammer... Ik vond Noble Ego ergens nog wel van enige zelfkennis getuigen.
quote:In vietnam hadden de amerikanen een serie operaties met de namen:
Op zondag 16 september 2001 04:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik vind deze ook minder.
De eerste operatie was bedacht tijdens een werk ontbijt op het witte huis, vandaar
quote:Ik dacht meer in de richting van: "Ons ego is de enige reden dat we moeten reageren op de aanvallen, maar we vinden onszelf wel in ons recht staan dus gooien we een 'noble' voor, klinkt beter".
Op zondag 16 september 2001 04:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik vind deze ook minder, zoals gezegd bij dat ego kom ik me nog wel iets voorstellen in de zin van; ons ego is niet gekrenkt door deze daden, en hetgeen we nu gaan doen zal nobel zijn (maw wij zullen ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk onschuldige slachtoffers zulen vallen, want ons ego is niet gekrenkt of zinnend op wraak), het woord nobel is niet echt fijn gekozen, maar met het woord ego erachter iig enigszins acceptabel.
Zoiets.
quote:Eigenlijk dezelfde verklaring, alleen probeerde ik het wat vriendelijker te zeggen.
Op zondag 16 september 2001 04:36 schreef risk one het volgende:[..]
Ik dacht meer in de richting van: "Ons ego is de enige reden dat we moeten reageren op de aanvallen, maar we vinden onszelf wel in ons recht staan dus gooien we een 'noble' voor, klinkt beter".
Zoiets.
quote:Oh.
Op zondag 16 september 2001 04:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Eigenlijk dezelfde verklaring, alleen probeerde ik het wat vriendelijker te zeggen.
Defensie noemt de operatie voor het herstel van de schade en de versterking van de landsverdediging "Noble Eagle".
Niks over de strafexpeditie tegen Afghanistan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |