abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23737924
Het gaat om twee gezinnen trouwens, het sop is de kool weer niet waard.
pi_23738336
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het probleem van Hirsi Ali is niet zozeer dat ze iets levert dat zij "kritiek" noemt, maar meer dat zij niet meer serieus te nemen is vanwege haar dagelijks terugkerende oorlog tegen de islam.

Laat haar dan lekker die film maken, ze wordt toch niet serieus genomen.
Persoonlijk heb ik veel respect voor haar sterke karakter(dit punt kunnen zelfs haar tegenstanders niet ontkennen) en voor het werk wat ze oplevert.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:50:25 #228
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23738372
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:28 schreef SCH het volgende:
Het gaat om twee gezinnen trouwens, het sop is de kool weer niet waard.

zei de man die gisteren nog dit postte:
----
Zo uniek is dat toch neit? Dat soort processen zijn er volgens mij wel vaker.

Maar het is toch prima dat mensen naar de rechter stappen. Dat is de enige juiste weg als je het ergens niet mee eens bent.
-----

en waarvan ik nog steeds geen antwoord heb op zijn stelling dat dit soort processen vaker voorkomen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23738784
quote:

Kritiek op Hirsi Ali zwelt aan

Van onze politieke redactie

Kamerlid Ayaan Hirsi Ali moet zo snel mogelijk weer aan de slag op het Binnenhof. Dat vinden collega's van de liberale politica.

In haar eerste kranteninterview sinds de moord op Theo van Gogh toonde het VVD-Kamerlid zich strijdlustig. Ze zei: "Ik kan naar de Kamer, als ik wil." Maar ze kiest ervoor een nieuwe film te maken en een boek te schrijven. Diverse Kamerleden keuren dat af.
Haar VVD-fractiegenoot Gert Jan Oplaat vindt het wenselijk dat Hirsi Ali terugkeert om haar werk als Kamerlid weer op te pakken, omdat zij daarvoor immers is gekozen. Ook CDA-Kamerlid Rendert Algra is het niet eens met haar afwezigheid. "Het is goed te horen dat ze vol energie is en een nieuwe film maakt. Maar ze is ook volksvertegenwoordiger." Als je fysiek in staat bent te werken, moet je gewoon weer aan de slag, vindt Algra.

bron

Mee eens. Het moet niet ten koste gaan van haar werk als volksvertegenwoordiger. Het is het één of het ander. Of ze moet het maken van films en het schrijven van boeken in haar vrije tijd doen.

Ander nieuws:

quote:

Hirsi Ali zondag bij Moslimomroep
Gepubliceerd op vrijdag 03 december 2004
DEN HAAG (ANP) - Het ondergedoken Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) is zondag te zien in een programma van de Nederlandse Moslimomroep (NMO). In het programma Meeting Point gaat zij in debat met een jongerenpanel, aldus vrijdag een VVD-woordvoerster.

Het betreft overigens een opname die dateert van voor de moord op cineast Theo van Gogh. Na de moord is Hirsi Ali niet meer in het openbaar te zien geweest.

Ik ben benieuwd .
  vrijdag 3 december 2004 @ 17:33:31 #230
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23742140
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:08 schreef schatje het volgende:
Mee eens. Het moet niet ten koste gaan van haar werk als volksvertegenwoordiger. Het is het één of het ander. Of ze moet het maken van films en het schrijven van boeken in haar vrije tijd doen.

Dat heb ik in een eerder topic ook al gezegd. Het lijkt wel of ze het belangrijker vindt om haar boodschap te verspreiden dan haar eigenlijke taken als kamerlid te verrichten. Het wordt tijd dat ze weer met 2 benen op aarde terugkeert.

Zo'n film maken is natuurlijk een leuke hobby van Hirsi Ali met een idealistisch doel. Helaas heeft zij niet in de gateen dat dit een zinloze manier is om haar boodschap over te brengen. Het is nl. zeer onwaarschijnlijk dat Submission 2 zal worden uitgezonden, althans niet in de nabije toekomst. Overigens niet omdat er een verbod op komt, maar om het simpele feit dat geen enkele omroep hier zijn vingers aan wil branden. En mocht er toch een uitzending komen, bijv. in de bioscoop, dan zal de film de doelgroep niet bereiken aangezien die er niet naar mag en/of wil kijken.
pi_23742157
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het probleem van Hirsi Ali is niet zozeer dat ze iets levert dat zij "kritiek" noemt, maar meer dat zij niet meer serieus te nemen is vanwege haar dagelijks terugkerende oorlog tegen de islam. Ik beticht haar ervan dit te doen uit zelfverrijkings-overwegingen. Niemand anders zou nl. in tijden van verdriet nog "ff een boek en film" maken. Het valt me trouwens ook op dat het haar niet deert dat ze dat smeergeld dat ze verdient wel over de ruggen is van respectabele Moslims

Spreek voor jezelf met het niet serieus nemen. Na Van Gogh is bij heel wat meer mensen duidelijk geworden dat zij valide punten van kritiek heeft. En dat zij daar vaak op terugkomt, is haar goed recht en waardeer ik graag. Want ik ben het volledig met haar eens dat de islam in het westen aan een flinke modernisering toe is, en dat de misstanden de wereld uitgeholpen worden.

vrijdag 3 december 2004 @ 17:40:39 #232
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23742279
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:33 schreef NewOrder het volgende:
Het is nl. zeer onwaarschijnlijk dat Submission 2 zal worden uitgezonden, althans niet in de nabije toekomst.

Jij hebt ook wel verstand van hoe het werkt in Hilversum geloof ik. Reken erop dat de omroepen staan te dringen om Sub2 uit te zenden. Dat levert ze gegarandeerd zeer veel kijkers op (iedereen wil zien waar de 'heisa' om te doen was) en dat is toch echt waar het om gaat daar!
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:21:39 #233
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23743062
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:40 schreef scanman01 het volgende:
Jij hebt ook wel verstand van hoe het werkt in Hilversum geloof ik. Reken erop dat de omroepen staan te dringen om Sub2 uit te zenden. Dat levert ze gegarandeerd zeer veel kijkers op (iedereen wil zien waar de 'heisa' om te doen was) en dat is toch echt waar het om gaat daar!

Dus nu gaat het ineens om de kijkcijfers en is de boodschap van de film van ondergeschikt belang. Welke omroep zal zich hiervoor lenen?
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:25:01 #234
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23743124
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:21 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dus nu gaat het ineens om de kijkcijfers en is de boodschap van de film van ondergeschikt belang. Welke omroep zal zich hiervoor lenen?

Welke niet ... Ik weet zeker dat ze erg hun best zullen doen om de rechten te krijgen. En ja, natuurlijk is inhoud ondergeschikt aan kijkcijfers. Dat hoef ik je toch niet meer te vertellen?
  vrijdag 3 december 2004 @ 18:39:43 #235
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_23743429
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:25 schreef scanman01 het volgende:
Welke niet ... Ik weet zeker dat ze erg hun best zullen doen om de rechten te krijgen. En ja, natuurlijk is inhoud ondergeschikt aan kijkcijfers. Dat hoef ik je toch niet meer te vertellen?

Ik denk dat ze helemaal niet staan te springen voor dit filmpje. Commerciële omroepen zullen heel voorzichtig zijn aangezien ze rekening moeten houden met de adverteerders. De publieke omroepen moeten rekening houden met hun achterban, dus wie blijft er dan over?
pi_23743824
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen. De belangstelling voor dit soort films is niet zo groot. Submission 1 is ook maar door weinig mensen gezien, ondanks de heisa vooraf. Het is ook te intellectueel en abstract voor een groot publiek.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:04:18 #237
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:18:07 #238
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23744200
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen. De belangstelling voor dit soort films is niet zo groot. Submission 1 is ook maar door weinig mensen gezien, ondanks de heisa vooraf. Het is ook te intellectueel en abstract voor een groot publiek.

Die heisa vooraf heb ik dan niet echt meegekregen. Ik kan je wel verzekeren dat er op dit moment geen mens meer te vinden is die niet weet wat Submission is.
pi_23744292
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:18 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die heisa vooraf heb ik dan niet echt meegekregen. Ik kan je wel verzekeren dat er op dit moment geen mens meer te vinden is die niet weet wat Submission is.

Nou, dan overschat de je gemiddelde Nederlander enorm. Ik denk dat maar weinig mensen je echt iets steekhoudends over de film kunnen vertellen.
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:47:42 #240
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23749112
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:22 schreef SCH het volgende:
Nou, dan overschat de je gemiddelde Nederlander enorm. Ik denk dat maar weinig mensen je echt iets steekhoudends over de film kunnen vertellen.

Maar ze weten wel dat er veel om te doen is, vandaar dat er massaal naar deel 2 gekeken zal worden!
pi_23749472
Nu bij BvD, de advocaat Moskodingus
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:19:09 #242
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23749743
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:05 schreef milagro het volgende:
Nu bij BvD, de advocaat Moskodingus

Het is wel lachen met die man. Hij straalt het helemaal uit dat hij natuurlijk ook weet dat de zaak volkomen kansloos is. Maar hij haalt de media ermee en zit nu zelfs in BvD. Daar gaat het natuurlijk om.
pi_23749747
Het was niet Hirsi Ali die 'de groeten' zei in dat 'Blijf van mijn Lijf' huis.
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:20:17 #244
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23749767
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef schatje het volgende:

Exact. Zelfs dat werd al verkeerd verteld. En dat de man niet eens de percentages wist, wat toch vrij belangrijk is in een zaak als deze, is al helemaal een aanfluiting
pi_23750461
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:18 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Over het algemeen mis ik weinig, maar ik heb Submission dus ook nooit gezien. Die paar fragmenten die eeuwig herhaald worden zijn alles wat ik ervan gezien heb. Ik weet niet wat de kijkcijfers op die bewuste zondagavond waren bij de VPRO, maar dat zal toch in de orde van 300.000 vallen oid? (waarvan 5 binnen de doelgroep)

Submission 2 zie ik ook nog niet scoren. Als ik me van Gogh's utspraken goed herinner is hij stevig in debat gegaan met Hirsi over zowel de lengte als de humor. Van het een was er teveel en van het ander te weinig. Een volgend regisseur zal minder makkelijk weerwoord bieden, dus de kans op een slechte film is groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 04-12-2004 00:07:44 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_23750505
quote:

Volgens mij wel, hoor, ze zwaaide er zelfs nog bij.
Maar wat zeg je dan als iemand zegt dat ze weigert verder te praten als je je mening niet verandert

Dom wicht was het gewoon, dus dan idd dikke doei voor d'r
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:22:18 #247
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23751019
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 00:31 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze veel voorkeuze stemmen heeft gehad. En zo niet, dan is het de vvd-leiding die haar aan de zetel heeft geholpen door haar zo hoog op de lijst te zetten, niet de stemmer. En zo zal dat de volgende verkiezingen ook gaan. Zet de vvd haar bv op 5 dan komt ze ook zonder 1 enkele voorkeuzestem wel in de kamer.

Hirsi Ali is met voorkeurstemmen in de Tweede Kamer gekozen. 30.758 mensen hebben op haar gestemd. Eén stem daarvan was overigens die van Theo van Gogh.

Ook toen werd Hirsi Ali al bedreigd.

bron: http://www.regering.nl/Images/uitslag2201_tcm42-13333.pdf />
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23751527
quote:

Nee, ze voelde die vrouwen inderdaad precies aan en deed helemaal niet uit de hoogte
pi_23751545
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:58 schreef milagro het volgende:
Dom wicht was het gewoon, dus dan idd dikke doei voor d'r
Precies, dom wicht dat werd mishandeld door haar man - eigen schuld natuurlijk Want HA heeft natuurlijk altijd gelijk.
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:50:52 #250
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23751599
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:47 schreef SCH het volgende:
Precies, dom wicht dat werd mishandeld door haar man - eigen schuld natuurlijk Want HA heeft natuurlijk altijd gelijk.

Jij niet altijd, zoals net al bleek met die voorkeursstemmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')