Misschien moet je de OP even lezenquote:Op donderdag 2 december 2004 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Exact, noem het maar 'geestesziekte'
Wat denk je, ik bewijs z'n stelling even?
Net zoals al die gasten die zich in het MO opblazen, zijn ook 'gek', is het niet? Die gasten die in het WTC vlogen, zo gek als een deur, toch?![]()
Pak ens een woordenboek, zoek het woord 'fundamentalist' ens op, misschien dat er wereld voor je open gaat.
QED, in ieder geval.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Misschien moet je de OP even lezen
Ik ben hier niet degene die de term 'inzicht verkrijgen in de beweegredenen' verzint hoor![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:42 schreef ExTec het volgende:
Nee, maar je schijnt je er wel in te kunnen vinden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan em er ook wel in vinden. Als iemand zich opblasst, of als iemand iemand anders om zijn mening dood schiet en daar zelf voor wilt sterven, dan is diegene behoorlijk abnormaal. Probleem is natuurlijk of het een geestesziekte is, want zou natuurlijk kunnen, of dat het een ideologie is. Ik zeg, het is een ideologie, maar wel een ideologie die niet werkt bij mensen met een normaal leven, bij mensen die willen leven. Doorgronden wat de motivaties zijn geweest van Mohammed B. is behalve juist ook nog es terrorismebestrijding. Er zijn in ieder geval wel enige constanten te vinden bij extremistische fundamentalisten: hersenspoeling en afzondering, althans, in de beginfase. Niets mis mee om te kijken in hoeverre dit invloed heeft op de geest en of het zich dan niet evolueert in een soort 'geestesziekte'.
Ik vind extremisme/fundamentalisme wel een geestesziekte, er zal weinig onderzoek naar gedaan zijn maar het heeft ontzettend veel weg van depressie, grootheidswaanzinm obsessive compulsive disorder, conduct disorder en wat al niet meer voor psychische aandoeningenquote:Op woensdag 1 december 2004 16:06 schreef ExTec het volgende:
Fundamentalisme is geen geestesziekte, maar meer iemand die volhard in het aanhangen van foute normen en waarden.
Die mensen zijn ook niet bereikbaar. Netjes dat de reclassering dat ook aangeeft.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:18 schreef Re het volgende:
[..]
Ik vind extremisme/fundamentalisme wel een geestesziekte, er zal weinig onderzoek naar gedaan zijn maar het heeft ontzettend veel weg van depressie, grootheidswaanzinm obsessive compulsive disorder, conduct disorder en wat al niet meer voor psychische aandoeningen
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:18 schreef Re het volgende:
[..]
Ik vind extremisme/fundamentalisme wel een geestesziekte, er zal weinig onderzoek naar gedaan zijn maar het heeft ontzettend veel weg van depressie, grootheidswaanzinm obsessive compulsive disorder, conduct disorder en wat al niet meer voor psychische aandoeningen
Het probleem zit hem juist in het feit dat veel moslimterroristen helemaal niet ziek zijn zoals de conventionele psychpaat maar juist alles prima op een rijtje hebben en weloverwogen kiezen voor moslimsextremisme.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:47 schreef Posdnous het volgende:
Er zijn zoveel psychopaten waar dit op van toepassing is. Wat is er moeilijker te behandelen aan iemand met een extreme ideologie als dit dan aan iemand met extreme dwangmatige neuroses?
Het lijkt me niet dat iemand met stemmen in zijn hoofd zoveel makkelijker te behandelen is dan iemand die de Jihad voor ogen heeft.
quote:Op woensdag 1 december 2004 11:48 schreef harlingen het volgende:
De bijscholing is niet verkeerd, deze mensen moeten deze kennis hebben. Er staat echter niet dat het specifiek voor Mohammed B. bedoelt is, lijkt me ook sterk dat hij bij de reclassering gaat lopen over tig jaar als hij ooit vrijkomt...
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het probleem zit hem juist in het feit dat veel moslimterroristen helemaal niet ziek zijn zoals de conventionele psychpaat maar juist alles prima op een rijtje hebben en weloverwogen kiezen voor moslimsextremisme.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:37 schreef Amando het volgende:
[..]
Alle Nederlandse moordenaars begaan ongeveer hetzelfde pad.
Ik zie niet waarom dit voor hem nou anders moet zijn.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
omdat hij een moslim is die er hele zieke ideeen op na houdt en ze ook nog in praktijk brengt! zodra hij vrij komt moet hij gewoon uitgezet worden naar marokko. en ja hij is nederlander maar ook marokkaan, alles heeft voor en nadelen en in dit geval is het ons voordeel!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad, moslimterroristen zijn ook echt behandelbaar
En psychopaten wel?quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het probleem zit hem juist in het feit dat veel moslimterroristen helemaal niet ziek zijn zoals de conventionele psychpaat maar juist alles prima op een rijtje hebben en weloverwogen kiezen voor moslimsextremisme.
Nee, het ging erover dat het zo drastisch veel moeilijker was om te beoordelen (zie OP)quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat weet ik niet maar terroristen iig niet enne daar ging het immers over![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:50 schreef watchers het volgende:
Een persoonlijkheidsstoornis hebben is zeker niet hetzelfde als gek zijn en/of niet weten wat je doet.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:15 schreef Nuoro het volgende:
Ik denk dan ook niet dat je het in die richting moet zoeken...
quote:
Gek of niet, vrijwel iedereen met een normaal intellect kan gehersenspoeld en gemanipuleerd worden. En mensen die bovengemiddeld intelligent zijn nog het snelst. Heeft te maken met het feit dat die vaak ook over meer verbeeldingskracht beschikken, dat maakt het er alleen maar eenvoudiger op.
Een vrij bekend geval is dat van een stel Amerikaanse journalisten die voor een artikel (Time dacht ik) undercover gingen bij Scientology, die hebben ze er voortijdig uit moeten halen omdat ze na een paar weken dus echt in die sekte dreigden te belanden. En die lui wisten van te voren waar ze aan begonnen, en waren goed op de hoogte van de technieken die ze daar gebruiken, kun je nagaan.
quote:
Maar goed, onderzoek is nooit verkeerd, men moet immers weten hoe die lui te werk gaan, en wat de specifieke kenmerken van deze groep zijn, dan kan het onderzoek zich daarna richten op preventie, dat lijkt me een stuk zinniger.
quote:
Net zoals het me zinnig lijkt dat islamitische ouders wat assertiever worden naar mensen toe die met hun kids in aanraking komen. Geestelijken, leraren, jeugdwerkers, dat soort lui. Dat ze dus gewoon vragen wat er eigenlijk de bedoeling van is dat hun kinderen juist met de meer extremere zaken uit hun religie kennis moeten maken en meer van dat soort dingen. Gewoon, net zoals Nederlandse ouders dat ook doen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:37 schreef Amando het volgende:
[..]
Alle Nederlandse moordenaars begaan ongeveer hetzelfde pad.
Ik zie niet waarom dit voor hem nou anders moet zijn.
Net zo behandelbaar als de gemiddelde serie-moordenaar dusquote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou, over kortzichtige oplossingen gesproken.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:41 schreef GewoneMan het volgende:
gewoon terug sturen naar de zandbak waar ze horen
Ik ook niet - en ook weer welquote:Op woensdag 1 december 2004 13:47 schreef Posdnous het volgende:
Ik zie het probleem niet helemaal.
Qua gevangenisstraf en mensen die te gevaarlijk zijn om terug te laten keren in de samenleving, vind ik ook dat er weinig verschil is tussen terroristen en die onbehandelbare categorie.quote:Er zijn zoveel psychopaten waar dit op van toepassing is. Wat is er moeilijker te behandelen aan iemand met een extreme ideologie als dit dan aan iemand met extreme dwangmatige neuroses?
Dát weet ik dus niet.quote:Het lijkt me niet dat iemand met stemmen in zijn hoofd zoveel makkelijker te behandelen is dan iemand die de Jihad voor ogen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |