quote:Laat me raden. Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen en er is geen gevaar voor de volksgezondheid?
Op zaterdag 15 september 2001 20:40 schreef mouzzer het volgende:
Ik woon in Zaandam en kan vanaf hier de dikke rookwolken zien. Volgens een nieuwsgroep betreft het een brand in een drukkerij in wormerland. Zeer grote brand is gegeven en de omgeving wordt ontruimd. Opvang in de sporthal in Wormer.
quote:idd dat zeggen ze tegenwoordig altijd volgens mij... is denk ik om de bevolking gerust te stellen.
Op zaterdag 15 september 2001 20:41 schreef Sniper het volgende:[..]
Laat me raden. Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen en er is geen gevaar voor de volksgezondheid?
De hele wijk ( lees: dorp) staat nog steeds blauw van de rook en de lucht is echt niet te harden buiten.
De politie riep al op om ramen en deuren gesloten te houden en niet naar buiten te gaan als het niet perse hoefde.
Het halve dorp was leeggelopen om naar de brand te kijken van dicht bij dus, maar de politie heeft iedereen weer naar huis gestuurd en ik geloof ook dat er niemand gewond is geraakt alleen materieele schade.
Al met al loopt dit dus waarschijnlijk gewoon met een sisser af maar ik was wel even behoorlijk bang toen het licht en alles uitging en dat die onwijze lichtflitsen te zien waren....
Een inwoner is opgenomen met ademhalingsmoeilijkheden zie ik op tt.
quote:Linke soep..
Op zaterdag 15 september 2001 23:37 schreef steenz het volgende:
In onze wijk en een aantal andere wijken van Wormer staat politie op straat die de mensen vertelt dat ze eigenlijk niet buiten mogen komen vanwege het asbest gevaar...
Ze nemen het dus in ieder geval wel serieus...
quote:jammer he
Op zaterdag 15 september 2001 20:13 schreef -Mk- het volgende:
Geen webcammetje?
quote:Bron: ANP Nieuws
Grote brand in WormerWORMER (ANP) - In Wormer is zaterdagavond bij een drukkerij aan de Knollendammerstraat een grote brand uitgebroken. Er zijn asbest, ethanol en methanol vrijgekomen, zo heeft de brandweer gemeten.
De politie heeft in verband daarmee de bewoners van 95 woningen in de omgeving geėvacueerd. Zij zijn opgevangen in een sporthal.
Ongeveer 140 brandweerlieden bestrijden het vuur met groot materieel. Er is veel rook en stank. Het sein 'brand meester' is inmiddels gegeven. Het nablussen zal nog de hele nacht duren.
De politie zegt dat een omwonende met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis is gebracht. Twee pelotons van de ME hebben het gebied afgezet. Het getroffen bedrijf staat in een industriegebied.
De regionale zender Radio Noord-Holland bericht sinds 22.30 uur speciaal over de brand. Dat gebeurt op verzoek van burgemeester P. Tange van de gemeente Wormerland.
17 sep 2001
WORMER - Omwonenden van circa 90 woningen van de vouwkartonnagefabriek Remmert Dekker aan de Knollerdammerstraat in Wormer zijn zaterdagavond geėvacueerd nadat er brand was uitgebroken in het bedrijf. Omdat er asbest, methanol en ethanol waren vrijgekomen mochten de bewoners pas gistermorgen terug naar hun woningen. Circa 15 bewoners brachten de nacht in de plaatselijke sporthal door.
In Wormer woedde zaterdagavond een brand in een drukkerij.
De overige omwonenden sliepen bij familie, bekenden of in een hotel. Bij de brand raakte niemand gewond. Wel klaagden twee personen over ademhalingsmoeilijkheden.
Blusboot
De brand werd omstreeks 19.00 uur ontdekt. Ruim 140 brandweerlieden bestreden het vuur waarvan de rookwolken op grote afstand te zijn waren. Ook werd een blusboot ingezet.
Met geluidswagen werden inwoners van de gemeente Wormerland geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden. Dat gebeurde op verzoek van burgemeester P. Tange ook via de regionale zender Radio Noord-Holland.
Om 22.00 uur werd het sein 'brand meester' gegeven. Het nablussen heeft tot gisteren geduurd. Het bedrijfspand moet als verloren worden beschouwd. De schade is niet bekend.
Vanwege de evacuatie van bewoners werden zaterdagnacht twee pelotons Mobiele eenheid ingezet om de ontruimde wijk te bewaken. Zondagmorgen is onmiddellijk gestart met het opruimen van de asbestresten.
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |