quote:Valt wel mee hoor. Niemand heeft me nog ooit discriminatie verweten, als ik zeg dat Marrokanen toffe gasten zijn
Op maandag 17 september 2001 16:53 schreef Troeltje het volgende:
Tegenwoordig kun je weinig zeggen over allochtonen of je wordt meteen met argusogen bekeken, owjee discriminatie!
quote:Bij zo'n zin ben ik meteen uitgelezen.
Op zaterdag 15 september 2001 19:30 schreef illusion het volgende:
Pim Fortuyn schrijft:Als een man achter de Amerikanen
Het is nu niet de tijd voor subtiliteiten.
quote:Nee, dan wijzen ze je op de veel gemaakte spelfout.
Op dinsdag 18 september 2001 11:18 schreef Halinalle het volgende:[..]
Valt wel mee hoor. Niemand heeft me nog ooit discriminatie verweten, als ik zeg dat Marrokanen toffe gasten zijn
Het zijn Marokkanen ipv Marrokanen. (Marokko weet je wel)
http://yaforum.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=Sabeltjeskrant
[Dit bericht is gewijzigd door Pim_Fortuyn op 18-09-2001 17:06]
quote:Daarbij, zou je het vaticaan alleen al in zijn materialistische/economische waarden kunnen inschatten en kunnen "verkopen" zou je alle armoede in een klap uit de wereld helpen.
Op zaterdag 15 september 2001 20:11 schreef illusion het volgende:
Het draait om de beurs.....de damrak...dow jones...aex...en meer telt niet meer.Het gaat om de economie...waarom worden arme landen niet geholpen??? Er zijn miljarden genoeg om mensen die sterven van de honger te helpen.
De wereldleiders willen een gezonde economie boven het lot van de mensen die er onderdoor gaan.
Verder:
Pim Fortuyn=Paniekschopper
Lekker als een mak schaap achter zijn dogma's aanlopen.
Deze man heeft visie!
En dat kun je van alle zogenaamd politiek correcte (dus linkse) posters hier niet zeggen.
Wat zijn jullie kortzichtig zeg!
quote:Ow, aangezien men beweert dat ik links ben, ben ik dus politiek correct. Goed om te weten, want dan kan ik die incompetente relnicht van een Pim Fortuyn dus rustig lager inschatten dan een varken. En om precies te zijn: Het achtereind van zo'n beest. Hoe wil die vent in godsnaam buitenlandse staatslieden ontvangen? Gezellig naar de darkroom?
Op dinsdag 18 september 2001 20:26 schreef Brulkikker het volgende:
Pim Fortuyn is mijn held!Deze man heeft visie!
En dat kun je van alle zogenaamd politiek correcte (dus linkse) posters hier niet zeggen.
quote:Omdat hij jouw mening deelt heeft deze man visie? Heeft hij iets in je losgemaakt, antwoorden gegeven op je vragen, je het licht laten zien? Laat me niet lachen. Praten, jah, visie?
[Dit bericht is gewijzigd door Pim_Fortuyn op 19-09-2001 11:56]
quote:Dit is pas een antwoord met visie!
Op woensdag 19 september 2001 09:41 schreef Pim_Fortuyn het volgende:
Da's inderdaad wel snel, zo'n heldenverering. Nee, ik wil Pim gewoon een kans geven. Vooralsnog krijgt hij mijn stem. Ik hoop dat veel mensen blijven reageren op die man, zodat ik hem beter leer kennen (want ik ken hem pas enkele weken). Ik wil in mei in alle eer en geweten op hem stemmen. Als blijkt dat het toch niet de man is, waar Nederland op zit te wachten (overtuig me dan, zonder scheldpartijen please) dan stem ik dus gewoon weer op een der traditionele partijen.
Voorlopig zie ik nog niet in om NIET op Fortuyn te stemmen.
Groeten!
Trek die schoen maar aan. Persoonlijk vind ik het een beetje stinkend schoeisel...
Ik heb trouwens zojuist enkele VIDEO-OPNAMEN van Fortuyn op mijn forum geplaatst, dus als je Realplayer hebt kun je diverse gemiste interviews met Fortuyn alsnog kijken. Hoe meer informatie, des te beter het beeld over Fortuyn. De een schildert hem af als de nieuwe Hitler, de ander als een verlosser. Ik wil de ware Pim kennen! Ik ga echt niet op een Hitler stemmen in mei! Ik ga er vooralsnog vanuit dat hij goede bedoelingen heeft. GEEF JE MENING MAAR OP ZIJN VIDEOOTJES:
http://yaforum.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=Sabeltjeskrant
quote:Vooralsnog zal ie dan toch zich eerst eens ergens verkiesbaar moeten stellen, en tot op dit moment is er wel sprake van aansluiting bij LN of het oprichten van een eigen partij, maar voorlopig is er dus helemaal niet te stemmen op PF en houdt ie zich nu alleen nog maar bezig met populistische praatjes voor radio en TV.
Op woensdag 19 september 2001 14:24 schreef Pim_Fortuyn het volgende:
Michelos, als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou ik ACUUT kappen met mijn forum over Pim Fortuyn. Ik ben er nog niet van overtuigd, maar laat me graag verder voorlichten!Ik heb trouwens zojuist enkele VIDEO-OPNAMEN van Fortuyn op mijn forum geplaatst, dus als je Realplayer hebt kun je diverse gemiste interviews met Fortuyn alsnog kijken. Hoe meer informatie, des te beter het beeld over Fortuyn. De een schildert hem af als de nieuwe Hitler, de ander als een verlosser. Ik wil de ware Pim kennen! Ik ga echt niet op een Hitler stemmen in mei! Ik ga er vooralsnog vanuit dat hij goede bedoelingen heeft. GEEF JE MENING MAAR OP ZIJN VIDEOOTJES:
quote:Vermoedelijk slaat dit ook op mij. Reactie: 1. ik ben niet iemand die bekend staat als debiteur van politieke correctheid. 2. afkeer tegen politieke correctheid en een schertsfiguur als minister-president zijn 2 verschillende dingen. 3. oproepen tot polarisatie lijkt mij in de nu ontstane situatie niet verstandig. 4. afkeer heb ik tegen politike correctheid, omdat dit het zelfstandig denken uitschakelt. Afkeer heb ik van iemand die Pim Fortuyn in alles wat hij te berde brengt adoreert, omdat bij die persoon dan ook het zelfstandig denken wordt uitgeschakeld.
quote:Pim ( de echte, niet jij... )is gewoon door die foute Imam-uitspraken zwaar op z'n plasser getrapt als homo zijnde.
verhaal
Waar hij de fout in gaat, en nu quote ik, is " Met de Islam is geen afspraak te maken ".
Hij heeft hele mooie woorden dat we toch vooral niet moeten generaliseren maar doet dat dus vervolgens wel genoeg. De haat en angst jegens de Islam ligt er gewoon erg dik bovenop in zijn interviews.
Het is een gegeven dat 1/3 van de wereldbevolking Moslim is. En daar zijn een hele hoop mensen bij die niks van radicale standpunten zoals sommige leiders in de Islam verkondigen moeten hebben. Bijvoorbeeld het vermoorden van alle niet-Moslims. Wat wel moet gebeuren is een veroordeling vanuit de Moslim gemeenschap van deze excessen. En dat is nu al gaande. De Moslim gemeenschap komt nu meer dan ooit in de spotlight en zal zich moeten uitspreken tegen deze extreme uitspraken.
En dan zal eens te meer weer blijken dat het overgrote meerendeel ook hun eigen hersenpan gebruikt en zich echt niet laat opfokken door elke geestelijke leider.
Het verschil van Pim Fortyn voor de aanslagen en erna vind ik ook al opmerkelijk. Hij probeert met zijn emotionele bijna huil verhaal duidelijk zieltjes te winnen imho.
Een Hitler vind ik het niet. Wel iemand die 50% van de dag bezig is met het van zich af duwen van zijn grote angst, de Islam en die andere 50 % is hij ongetwijfeld met zijn aandeeltjes bezig. En aangezien dit helaas een aanzienlijk deel van onze bevolking vertegenwoordigd en overeenkomt weet ik zeker dat hij genoeg vriendjes heeft.
Maar zijn onwil om de Islam te begrijpen en extreme uitspraken uit de Moslim gemeenschap te nuanceren is typisch iets voor een angstige nicht.
Zijn " De Islam is het grootste gevaar "-instelling en voortdurende opfokkerige commentaar tegen alles van de Islam is toch echt niet helemaal gezond vind ik.
En als hij het heeft over foute Imams heeft hij een punt maar je kan net zo goed in het kapitalistische-denken een hoop foute 'wereldverbeteraars' aanduiden die beweren dat geld de weg naar het eeuwige geluk is.
Fundumentalistisch materialisme of fundumentalistisch religieus fanatisme zijn beide net zo fout. En de gulden middenweg ertussen zal de weg zijn waar we uiteindelijk uit moeten komen denk ik. Waar ruimte is voor God, economie, milieu en respect. Dat lukt alleen door veel te praten met elkaar. En je in te leven in elkaar. En niet door hele groepen mensen uit te sluiten van deze dialoog, zoals Fortyn poogt te doen.
De Islam is er. De uitdaging ligt in het zo goed mogelijk integreren. En dat is 100% geen utopie.
quote:vind jij.
Op woensdag 19 september 2001 14:27 schreef golfer het volgende:[..]en houdt ie zich nu alleen nog maar bezig met populistische praatjes voor radio en TV.
quote:Staat hij dan op een kieslijst?
Op woensdag 19 september 2001 16:46 schreef R@b het volgende:[..]
vind jij.
quote:dus met de meeste punten van Pim ben jij het wel eens?
En nog wel op meer punten zit ie er niet heel ver naast, zoals het onderdrukken van vrouwen.
quote:Onder druk van de VS misschien? M.a.w. menen ze het wel, of zeggen ze het omdat ze bang zijn dat de Westerse wereld tegen ze keert...
Wat wel moet gebeuren is een veroordeling vanuit de Moslim gemeenschap van deze excessen. En dat is nu al gaande.
quote:Het viel mij juist op dat hij al 10 jaar dezelfde mening heeft m.b.t. de Islam. Hij heeft ons dus als een van de weinige vooraf gewaarschuwd voor het gevaar van...
Het verschil van Pim Fortyn voor de aanslagen en erna vind ik ook al opmerkelijk. Hij probeert met zijn emotionele bijna huil verhaal duidelijk zieltjes te winnen
quote:Jij kwetst nu toch ook een grote bevolkingsgroep met deze 3 woorden?
een angstige nicht
quote:en hier ben ik het nu eens 100% met je eens!!
En als hij het heeft over foute Imams heeft hij een punt maar je kan net zo goed in het kapitalistische-denken een hoop foute 'wereldverbeteraars' aanduiden die beweren dat geld de weg naar het eeuwige geluk is.
quote:.
De Islam is er. De uitdaging ligt in het zo goed mogelijk integreren. En dat is 100% geen utopie
Pim's generaliseren hou ik scherp in de gaten, want daar ben ik ook absoluut geen voorstander van!
groeten,
de nep-Pim
edit-SPAM-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 19-09-2001 19:34]
quote:Ja. Ik ben ook tegen religies ( daarmee ben ik niet tegen God btw ). Maar ja. Ze zijn er. En Pim kan dat niet accepteren. Daar maakt ie een grote fout.
dus met de meeste punten van Pim ben jij het wel eens?
quote:Onder druk van alle gebeurtenissen. En ja, het grote meerendeel meent het denk ik.
Onder druk van de VS misschien? M.a.w. menen ze het wel, of zeggen ze het omdat ze bang zijn dat de Westerse wereld tegen ze keert...
quote:Ik zag dat toch anders. Hij was veel feller ervoor dan erna. Gebruik maken van dit voorval om de Islam in een kwaad daglicht te zetten. Op een erg huichelachtige en huilerige manier vond ik.
Het viel mij juist op dat hij al 10 jaar dezelfde mening heeft m.b.t. de Islam. Hij heeft ons dus als een van de weinige vooraf gewaarschuwd voor het gevaar van...
quote:Hoezo? Een is een lidwoord. Angstig is een bijvoeglijk naamwoord dacht ik. En nicht is een geheel normaal synoniem voor homo. Misschien met een tikje een smaakje aan. Maar bij mijn weten is er niks beledigend aan en zijn er heel wat homo's onderling die elkaar ook zo graag plegen te noemen.
Jij kwetst nu toch ook een grote bevolkingsgroep met deze 3 woorden?
quote:Nee. Beide moeten water bij de wijn doen imho...
Ik geloof echt niet in integratie van zulke grote verschillen. De fund. materialisten en de fund. Islamieten moeten gewoon gescheiden van elkaar leven
quote:klopt alleen de extremisten zijn fout. En NIET de islam, dat is gewoon gelijk aan elk ander geloof. voor mij geen pim dus.uiteindelijk is de dialoog toch het belangrijkst.
Op woensdag 19 september 2001 15:30 schreef michelos het volgende:
Pim Fortyn:
[..]Pim ( de echte, niet jij... )is gewoon door die foute Imam-uitspraken zwaar op z'n plasser getrapt als homo zijnde.
Daar heeft ie een punt. En nog wel op meer punten zit ie er niet heel ver naast, zoals het onderdrukken van vrouwen.Waar hij de fout in gaat, en nu quote ik, is " Met de Islam is geen afspraak te maken ".
Hij heeft hele mooie woorden dat we toch vooral niet moeten generaliseren maar doet dat dus vervolgens wel genoeg. De haat en angst jegens de Islam ligt er gewoon erg dik bovenop in zijn interviews.
Het is een gegeven dat 1/3 van de wereldbevolking Moslim is. En daar zijn een hele hoop mensen bij die niks van radicale standpunten zoals sommige leiders in de Islam verkondigen moeten hebben. Bijvoorbeeld het vermoorden van alle niet-Moslims. Wat wel moet gebeuren is een veroordeling vanuit de Moslim gemeenschap van deze excessen. En dat is nu al gaande. De Moslim gemeenschap komt nu meer dan ooit in de spotlight en zal zich moeten uitspreken tegen deze extreme uitspraken.
En dan zal eens te meer weer blijken dat het overgrote meerendeel ook hun eigen hersenpan gebruikt en zich echt niet laat opfokken door elke geestelijke leider.
Het verschil van Pim Fortyn voor de aanslagen en erna vind ik ook al opmerkelijk. Hij probeert met zijn emotionele bijna huil verhaal duidelijk zieltjes te winnen imho.
Een Hitler vind ik het niet. Wel iemand die 50% van de dag bezig is met het van zich af duwen van zijn grote angst, de Islam en die andere 50 % is hij ongetwijfeld met zijn aandeeltjes bezig. En aangezien dit helaas een aanzienlijk deel van onze bevolking vertegenwoordigd en overeenkomt weet ik zeker dat hij genoeg vriendjes heeft.
Maar zijn onwil om de Islam te begrijpen en extreme uitspraken uit de Moslim gemeenschap te nuanceren is typisch iets voor een angstige nicht.
Zijn " De Islam is het grootste gevaar "-instelling en voortdurende opfokkerige commentaar tegen alles van de Islam is toch echt niet helemaal gezond vind ik.En als hij het heeft over foute Imams heeft hij een punt maar je kan net zo goed in het kapitalistische-denken een hoop foute 'wereldverbeteraars' aanduiden die beweren dat geld de weg naar het eeuwige geluk is.
Fundumentalistisch materialisme of fundumentalistisch religieus fanatisme zijn beide net zo fout. En de gulden middenweg ertussen zal de weg zijn waar we uiteindelijk uit moeten komen denk ik. Waar ruimte is voor God, economie, milieu en respect. Dat lukt alleen door veel te praten met elkaar. En je in te leven in elkaar. En niet door hele groepen mensen uit te sluiten van deze dialoog, zoals Fortyn poogt te doen.
De Islam is er. De uitdaging ligt in het zo goed mogelijk integreren. En dat is 100% geen utopie.
quote:Daar kunnen de angstige mensen in nederland best tegen.
Op woensdag 19 september 2001 18:57 schreef Pim_Fortuyn het volgende:[..een angstige nicht..]
Jij kwetst nu toch ook een grote bevolkingsgroep met deze 3 woorden?
quote:Welke van de twee moeten dan een gele ster dragen? Of zullen we ze ter onderscheid gewoon zwart verven?
Op woensdag 19 september 2001 18:57 schreef Pim_Fortuyn het volgende:[..]
Ik geloof echt niet in integratie van zulke grote verschillen. De fund. materialisten en de fund. Islamieten moeten gewoon gescheiden van elkaar leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |