abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1657243
quote:
Op maandag 17 september 2001 11:43 schreef SilverSpirit het volgende:
[..]

Dus als je tegen het westen bent, ben je een probleem dat opgeruimd moet worden, eigenlijk??
[..]

Wanneer je in het wilde weg aanslagen gaat plegen, haat prediken of anderzijds tot moord en doodslag aanzet? Ja. Als je dat niet doet niet natuurlijk.
Pasta Choca, Beregoed!
  maandag 17 september 2001 @ 12:03:30 #127
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_1657298
quote:
Op maandag 17 september 2001 11:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[..]

Het is een manier van oorlogvoeren tegen een veel sterkere tegenstander. En wordt in zekere zin dus wel degelijk gevoed door armoede & achterstelling.

Een beetje appels met peren vergelijken. Het land Amerika met een groep terroristen, die overigens rijker zijn dan jij ooit zult worden (remember de multimiljonair Bin Laden).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 17 september 2001 @ 12:06:26 #128
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_1657320
quote:
Op maandag 17 september 2001 11:49 schreef clarify het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens???

Mensen die tegen het westen zijn, zijn een probleem, volgen jou. Wat wil je daar tegen doen??
Laatste kans.....
  maandag 17 september 2001 @ 12:11:38 #129
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1657366
Een koude oorlog tegen de islam? Die man is niet goed bij zn hoofd! Laat hem eens de geschiedenis boeken induiken, kijken wat de christelijke gelovigen allemaal hebben uitgevreten in naam van het geloof

HET ZIJN DE EXTREMISTEN!! Niet iedereen die islamitisch is staat achter de aanslagen dit soort columns, dit soort mensen, die acht ik verantwoordelijk voor de onverdraagzaamheid die hieraan ten grondslag ligt.

Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
pi_1657418
Prima vent die Pim, ik ben het op erg veel punten prima met hem eens.
Dus ...
  maandag 17 september 2001 @ 12:29:16 #131
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1657510
quote:
Op maandag 17 september 2001 08:51 schreef clarify het volgende:

[..]

Hij heeft het over maatschappelijke normen en waarden. Als die afwijken van jouw persoonlijke normen en waarden noemen we dat onaangepast gedrag.
Normen en Waarden kan je wel degelijk in een "onze" context plaatsen.

Ik ben het niet met je eens. Wat zijn dan deze normen en waarden die universeel zouden zijn, die niet voorgeschreven worden in wetteksten?

Wat ik bijvoorbeeld graag als zo'n universele maatschappelijke waarde zou zien is respect, naastenliefde en tolerantie. Maar helaas is dat niet de realiteit. Ik blijf erbij dat normen en waarden iets persoonlijks zijn.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 17 september 2001 @ 12:32:09 #132
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1657529
Maatschappelijke normen en waarden gelden per persoon en niet voor een hele groep.

De maatschappij, dat ben jij.

het is niet.

De maatschappij, dat zijn wij.

maandag 17 september 2001 @ 12:34:47 #133
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_1657544
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:06 schreef SilverSpirit het volgende:

[..]

Mensen die tegen het westen zijn, zijn een probleem, volgen jou. Wat wil je daar tegen doen??

Daar kan ik niets tegen doen. Zij wel. Zij kunnen stoppen met het plegen van terreur.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  maandag 17 september 2001 @ 12:37:39 #134
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1657570
quote:
Op maandag 17 september 2001 09:13 schreef dvdstelt het volgende:
Ik heb geen zin alle reakties te lezen, ik zeg één ding:

WAAR KAN IK ME INSCHRIJVEN?

Dvdstelt, Serum, pasta-choco-berengoed, ik zie dat jullie tot op heden slechts posts hebben in tussen de 2 en 13 topics. En die gaan ook bovengemiddeld vaak over islam/buitenlandersproblematiek. One-issue posters of clonen wellicht?
  maandag 17 september 2001 @ 12:43:54 #135
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1657618
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:37 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Dvdstelt, Serum, pasta-choco-berengoed, ik zie dat jullie tot op heden slechts posts hebben in tussen de 2 en 13 topics. En die gaan ook bovengemiddeld vaak over islam/buitenlandersproblematiek. One-issue posters of clonen wellicht?

Lekker belangrijk
Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  maandag 17 september 2001 @ 12:48:56 #136
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1657644
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:43 schreef Troeltje het volgende:

[..]

Lekker belangrijk

Viel me gewoon op, aangezien ze het topic vervuilen met postings à la 'ik heb geen zin dit allemaal te lezen'. Voel jij je ook aangesproken?

[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 17-09-2001 12:51]

pi_1657667
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Een beetje appels met peren vergelijken. Het land Amerika met een groep terroristen, die overigens rijker zijn dan jij ooit zult worden (remember de multimiljonair Bin Laden).

En in NL krijgen ze nog een uitkering ook
Pasta Choca, Beregoed!
pi_1657681
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:11 schreef Troeltje het volgende:
Een koude oorlog tegen de islam? Die man is niet goed bij zn hoofd! Laat hem eens de geschiedenis boeken induiken, kijken wat de christelijke gelovigen allemaal hebben uitgevreten in naam van het geloof

HET ZIJN DE EXTREMISTEN!! Niet iedereen die islamitisch is staat achter de aanslagen dit soort columns, dit soort mensen, die acht ik verantwoordelijk voor de onverdraagzaamheid die hieraan ten grondslag ligt.

En helaas kan je niet aan iemand zijn neusje zien of ie goed of slecht is. Degenen die de aanslagen hebben gepleegd hebben ook een heel braaf normaal leven geleid. Pas als het zover is dan komen ze in actie en voor de rest merk jij helemaal niets van die mensen. Dus moeten de goeden, zoals gewoonlijk, onder de slechten lijden. Of je moet het een fijne gedachte vinden dat je morgenochtend dood kan zijn.
Pasta Choca, Beregoed!
  maandag 17 september 2001 @ 12:55:23 #139
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1657702
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:48 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Viel me gewoon op, aangezien ze het topic vervuilen met postings à la 'ik heb geen zin dit allemaal te lezen'. Voel jij je ook aangesproken?

[OT] kon helaas je email adres niet vinden... nee voel me niet aangesproken, vind het alleen jammer dat je er dan op reageert. As het klonen zijn, laat ze lekker, we hebben wel wat anders te bespreken in dit topic [/OT]
pi_1657720
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:37 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Hahahahaha, klonen.... duh... nee, niet echt knulletje. Wat is het? Drong het opeens tot je door dat er vele anderen zijn die er zo over denken? Had ik je eerder kunnen vertellen hoor...
Pasta Choca, Beregoed!
  maandag 17 september 2001 @ 13:00:46 #141
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1657748
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:53 schreef pasta-choca-beregoed het volgende:

[..]

En helaas kan je niet aan iemand zijn neusje zien of ie goed of slecht is. Degenen die de aanslagen hebben gepleegd hebben ook een heel braaf normaal leven geleid. Pas als het zover is dan komen ze in actie en voor de rest merk jij helemaal niets van die mensen. Dus moeten de goeden, zoals gewoonlijk, onder de slechten lijden. Of je moet het een fijne gedachte vinden dat je morgenochtend dood kan zijn.

Sorry hoor, maar dat vind ik een ongelooflijk stompzinnige opmerking. Zeg ik niet om te zieken ofzo... maar in een democratie is het nog altijd zo, dat de onschuldigen NIET onder de schuldigen hoeven te lijden. Daarbij wil ik je ook graag even onder de aandacht brengen dat je dit soort extreme groeperingen niet alleen onder de moslims of islamieten aantreft, neehee, zelfs christelijke nederlanders kunnen zo extremistisch zijn! Wat nu, het hele nederlandsche volk maar overhoop schieten omdat er een paar rotte appels tussen zitten?
Genocide lijkt me geen oplossing tegen terreur, imo ben je dan zelf bezig met een terreurbeleid.

Je kan toch nooit aan iemands neusje zien wat hij/zij is en waar hij/zij voor staat? Dat gaat ook op voor verkrachters, kinderlokkers, dieven en moordenaars... en nu?

maandag 17 september 2001 @ 13:01:35 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1657755
wat is eigenlijk de definitie van een koude oorlog?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1658254
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Jij bent degene die appels met peren vergelijkt. 1 rijk persoon maakt een volk nog niet welvarend.
1 rijke extremist heeft hooguit wat meer middelen tot z'n beschikking om volgers te vinden. Maar dit verandert niets aan de oorzaken van het ontstaan van extremistische groeperingen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 17 september 2001 @ 14:03:02 #144
16017 Pim_Fortuyn
Steun het Amerikaanse volk!
pi_1658308
Pim heeft vannacht bij het programma busseniss (Harry Mens) verklaard dat we als e e n blok achter de Amerikanen moeten gaan staan. Hij hoopte dat de terroristen worden gepakt, zonder dat er bommen op onschuldige Islamieten worden gegooid. Hij verwierp absoluut het gooien van bommen op bv Afganistanse hoofdstad. Alleen de terroristen moet je treffen en hard!
Pim snapt dat we onze bevrijders van de democratie (40-45) onvoorwaardelijk moeten steunen. Vele politici denken alleen aan de evt. negatieve gevolgen voor art. 5 vd Navo (moeten wij nu ook al militair evt. meedoen). Nee, Pim is gewoon duidelijk en roept op tot een koude oorlog tegen de fundamnetalistische Islamieten waar ook ter wereld.
Jammer, dat Kok NU PAS dergelijke bewoordingen uitlaat. Pim is de huidige politiek altijd een stap voor. Ik hoop dat ie binnen nu en 5 jaar minister-president wordt.
Bekijk videobeelden en discusseer mee op het [url=http://www.fortuyndiscussie.nl]Pim Fortuyn-Forum[/url]. Dagelijke updates!
pi_1658311
Het is wel typisch dat sinds dit topic van GC naar ANM verplaatst is de hoeveelheid one-line posts hard is toegenomen. In plaats van een serieuze discussie over de inhoud van zijn teksten, die het eerst was, vervalt het nu (weer) in populistisch geblaat van lieden die elk vermogen missen om te relativeren.
pi_1658341
quote:
Op maandag 17 september 2001 14:03 schreef Pim_Fortuyn het volgende:
Pim heeft vannacht bij het programma busseniss (Harry Mens) verklaard dat we als e e n blok achter de Amerikanen moeten gaan staan. Hij hoopte dat de terroristen worden gepakt, zonder dat er bommen op onschuldige Islamieten worden gegooid. Hij verwierp absoluut het gooien van bommen op bv Afganistanse hoofdstad. Alleen de terroristen moet je treffen en hard!
Pim snapt dat we onze bevrijders van de democratie (40-45) onvoorwaardelijk moeten steunen. Vele politici denken alleen aan de evt. negatieve gevolgen voor art. 5 vd Navo (moeten wij nu ook al militair evt. meedoen). Nee, Pim is gewoon duidelijk en roept op tot een koude oorlog tegen de fundamnetalistische Islamieten waar ook ter wereld.
Jammer, dat Kok NU PAS dergelijke bewoordingen uitlaat. Pim is de huidige politiek altijd een stap voor. Ik hoop dat ie binnen nu en 5 jaar minister-president wordt.
En zo blijkt dat Fortuyns positie onhoudbaar was, en hij verder en verder moet terugkrabbelen. In de politiek, en zeker tijdens grote problemen zoals die nu spelen is geen plaats voor lieden die ondoordacht maar wat gaan lopen schreeuwen, en dan weer moeten inbinden.

Fortuyn hoort m.i. dan ook duidelijk niet in de politiek thuis met z'n ongenuanceerd geschreeuw.

maandag 17 september 2001 @ 14:11:44 #147
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1658382
quote:
Op maandag 17 september 2001 14:03 schreef Pim_Fortuyn het volgende:
Het verklaarde wat jij hierboven aanhaalt is wel volkomen anders dan hij in zijn column schrijft, en jij vind zo iemand geschikt voor de politiek? laat hem eerst maar eens nadenken voor ie zn mond open trekt!
En wat Kok betreft, ik geloof dat het woensdag avond was, ik was zo enorm trots op die man! Hij zei het allemaal zo goed, liet merken dat we dit niet zomaar aan ons voorbij mogen laten gaan, maar dat we zeker geen ondoordachte stappen mochten nemen. Daar sta ik helemaal achter ja.
  maandag 17 september 2001 @ 14:22:07 #148
1505 Lecy Luto
Bijna raak...........
pi_1658482
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:01 schreef Re het volgende:
wat is eigenlijk de definitie van een koude oorlog?
Situatie van spanning en strijd, zonder wapengeweld, tussen Staten.

Inhoudelijk betekent dit o.a. dat de im- en export tussen deze landen stil wordt gelegd, met alle gevolgen van dien, je moet het dus meer op het economische vlak bekijken.

Overigens denk ik dat Pim F. dingen zegt die een boel mensen in Nederland denken, hij spreekt ze alleen ook daadwerkelijk uit.

Tijdens het interview met Harry Mens heeft hij ook gezegd m.b.t. de allochtonen in ons land "it takes two to tango". Daar ben ik het mee eens.
Kijk iedereen zijn eigen geloof, daar heb ik geen problemen mee, maar wat niet hoeft is dat er in de Moskee idd gezegd wordt dat de nederlandse vrouwen allemaal hoeren zijn (omdat ze dus hun haren niet bedekken) ikzelf heb ook echt met dit soort mensen te maken gehad, ze zijn er genoeg.

En ik zeg nu niet dat alle moslims het daar mee eens zijn, ik heb gelukkig ook goede contacten met moslims gehad, maar die hebben zich idd wel aangepast....en zien ons als gelijkwaardig. Zo hoort het toch ook, we zijn toch allemaal gelijkwaardig? Tja kijk ,het moet idd wel van twee kanten komen.

maandag 17 september 2001 @ 14:27:56 #149
16017 Pim_Fortuyn
Steun het Amerikaanse volk!
pi_1658540
Helaas beste mensen, en met name de laatsten die op mij reageerden:
Ook net voor de 2e WO dachten we allemaal te moeten afwachten. Ons wat afzijdig te houden van de standpunten van de USA. De linksen onder ons hebben er toen aan bijgedragen dat Hitler zo vernietigend kon toeslaan, door alles maar te relativeren wat Kok nu ook doet. Voorzichtige stappen, ja natuurlijk, maar om nu weer zo behoedzaam als Kok te opereren gaat me veel te ver! DAAAAAGEN na de aanslag verklaard Kok pas dat dit een oorlogsverklaring is ook aan ons land. Wat een slappe praat. Dit had hij direkt moeten verklaren (net als Pim)
Nee, Pim heeft allang 1 front met onze democratische redders (USA) gevormd om het samen met de niet terroristische Islamieten op te lossen daar.
LEREN WIJ NU NOOIT IETS VAN DE GESCHIEDENIS???
Bekijk videobeelden en discusseer mee op het [url=http://www.fortuyndiscussie.nl]Pim Fortuyn-Forum[/url]. Dagelijke updates!
  maandag 17 september 2001 @ 14:31:29 #150
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1658587
quote:
Op maandag 17 september 2001 14:22 schreef Lecy Luto het volgende:

[..]

Situatie van spanning en strijd, zonder wapengeweld, tussen Staten.

Inhoudelijk betekent dit o.a. dat de im- en export tussen deze landen stil wordt gelegd, met alle gevolgen van dien, je moet het dus meer op het economische vlak bekijken.

Overigens denk ik dat Pim F. dingen zegt die een boel mensen in Nederland denken, hij spreekt ze alleen ook daadwerkelijk uit.

Tijdens het interview met Harry Mens heeft hij ook gezegd m.b.t. de allochtonen in ons land "it takes two to tango". Daar ben ik het mee eens.
Kijk iedereen zijn eigen geloof, daar heb ik geen problemen mee, maar wat niet hoeft is dat er in de Moskee idd gezegd wordt dat de nederlandse vrouwen allemaal hoeren zijn (omdat ze dus hun haren niet bedekken) ikzelf heb ook echt met dit soort mensen te maken gehad, ze zijn er genoeg.

En ik zeg nu niet dat alle moslims het daar mee eens zijn, ik heb gelukkig ook goede contacten met moslims gehad, maar die hebben zich idd wel aangepast....en zien ons als gelijkwaardig. Zo hoort het toch ook, we zijn toch allemaal gelijkwaardig? Tja kijk ,het moet idd wel van twee kanten komen.

Helemaal mee eens!! jammer alleen dat meneer Pim niet zo consequent is, heb je zn column al gelezen in de eerste post van dit topic?

Quote:
Het is nu niet de tijd voor subtiliteiten. We dienen als
een man te gaan staan achter het Amerikaanse volk. Het
volk dat zo dapper gestreden heeft voor onze vrijheid. Ze
vroegen zich niet af hoe wij het in Europa zo hadden
kunnen verzieken. Ze kwamen gewoon en vochten zich een weg
naar onze vrijheid.

En ik altijd maar denken dat die amerikanen pas kwamen nadat pearl harbour was aangevallen..

Quote:
Daarnaast ontkomen we er niet aan de barricades op te gaan
om onze kernnormen en waarden uit te dragen en te
beschermen. Een koude oorlog aan de Islam, de grootste
bedreiging voor de wereldvrede, is onvermijdelijk. Een
koude oorlog die we zullen moeten voeren in onze eigen
samenlevingen.

Pardon?? Een koude oorlog aan de Islam?? En waarom dan wel??

Die vent is niet goed bij zn hoofd!! En dan is het heel leuk dat ie het allemaal ietwat genuanceerder zegt in dat prgramma, maar dat wijst er mi niet op dat deze man er goed over nagedacht heeft, noch dat hij een kandidaat is voor de plek van minister president, zoals ik sommige hier heb zien zeggen.
Dat wijst er, mi, alleen maar op dat deze man schreeuwt omdat ie zo graag gehoord wilt worden. Het getuigt geenzins van een dieper inzicht in de zaak.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')