Oog om oog, tand om tand lijkt me niet de juiste basis voor een gezonde samenleving, dus wie haat zaait hoeft geen haat maar afkeuring te oogsten lijkt me.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:13 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat recht heeft ze, maar dat neemt niet weg dat ze beter zou moeten weten.
Wie haat zaait, zal haat oogsten.
Ik vind het nogal van arrogantie getuigen om de eigen mening tot een feit te promoveren. Het is niet uitgesloten dat een mening een fiet kan zijn, maar laat dat uit bescheidenheid beslissen door de mede debatorsquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is geen haat, het is een constatering van een feit. enne BullShitBoy lees ff omhoog![]()
Ik haat die 2 niet als mens. Ik haat hun ophitsende en tevens respectloze werken/boeken/stips/uitspraken/uitstraling, het gaat dus wel degelijk om de inhoud, vergeet vooral dat laatste niet !quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zoals jij over Hirsi Ali en Wilders schrijft bedoel je?
als het maar onder jouw definitie daarvan is natuurlijkquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vriend, het is niet nodig modder te gooien. Vervang je haat en agressie eens door liefde en tederheid.
liefde is universeel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:38 schreef Re het volgende:
[..]
als het maar onder jouw definitie daarvan is natuurlijk
Zolang je je trouw niet beloofd (middels officiele of informele wegen) hebt aan een ander is van overspel geen sprake Banshee.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat iedereen vergeet is dat Hirsi Ali er een vriend op nahoudt en dat zonder gebonden te zijn middels een eerlijk en vaststaand instituut als het huwelijk. Feitelijk is ze gewoon overspelig. Combineer dit met de verminkingen die haar zijn aangedaan in naam van traditie en haar oncontroleerbare onbeargumenteerde haat wordt enigzins verklaarbaar. Alleen jammer dat ze deze 2 slachttoffer-perikelen gebruikt als middel voor zelfverrijking. Ze schijnt nu zelfs bezig te zijn om een boek te schrijven. Ieder gezond mens die daadwerkelijk geraakt zou zijn door de dood van een vriend, zoals zij zelf beweert inzake wijlen Theo van G. zou maanden van rouw tegemoet moeten zien, uit respect voor de dode vriend in kwestie. Maar nee, zij probeert er nu een slaatje uit te slaan door een zgn. boek te schrijven in de hoop de momenteel aanwezige Islamhaat compleet uit te buiten en hoopt op een bestseller en een daaraan gekoppeld financieel succes
Alsof die uitspraken van jou niet ophitsend en respectloos zijn. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen. Zo lang jij nog zonder iemand persoonlijk te kennen al roept dat je een blij gevoel zou krijgen als Hirsi Ali of Wilders dood zouden neervallen, hoef je anderen naar mijn idee ook niet aan te spreken op de manier waarop ze over jou spreken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik haat die 2 niet als mens. Ik haat hun ophitsende en tevens respectloze werken/boeken/stips/uitspraken/uitstraling, het gaat dus wel degelijk om de inhoud, vergeet vooral dat laatste niet !
Blessed is het hier wel met me over eens:quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zolang je je trouw niet beloofd (middels officiele of informele wegen) hebt aan een ander is van overspel geen sprake Banshee.
Het is gewoon een universele regel zoals o.a. ook Blessed op juist waarde heeft weten te schattenquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:42 schreef Blessed het volgende:
[..]
liefde is universeel.
de redenen om liefde te geven, kunnen wel verschillen natuurlijk.
Wilders en Ali vallen niet onder noemer iedereen, meer onder de noemer "niemand"quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:42 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind dat je behoorlijk denigrerend over iedereen spreekt, alsof je het orakel van Nederland bent, gekoppeld aan het voorspellingsvermogen van nostradamus en je kunt de gedachten lezen op een manier waar Char jaloers op is.
Hm, Elgigante, dit is de eerste keer dat ik je modder zie gooien. Je was één der laatste serieuze mensen op Fok! die respect als uitgangspunt zagen, maar helaas glij je afquote:En dat allemaal van een ventje dat zijn toekomstige vrouw 3 kwartier heeft gesproken, vindt dat zijn vrouw niet mag werken en uit een boekje (Koran) moet leren hoe een vrouw te bevredigen..
Ik draag respect uit voor mensen die mij respecteren, jij draait het om. Het is toch inmiddels duidelijk dat ik veel respect heb voor bv. Abou Jahjahquote:Als respect jouw motto is, zul je het eerst zelf uit moeten dragen.![]()
Tijdens de rouwplechtigheid voor haar zoon was het Theos's moeder zelf die Ayaan opriep vooral met Submission door te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat iedereen vergeet is dat Hirsi Ali er een vriend op nahoudt en dat zonder gebonden te zijn middels een eerlijk en vaststaand instituut als het huwelijk. Feitelijk is ze gewoon overspelig. Combineer dit met de verminkingen die haar zijn aangedaan in naam van traditie en haar oncontroleerbare onbeargumenteerde haat wordt enigzins verklaarbaar. Alleen jammer dat ze deze 2 slachttoffer-perikelen gebruikt als middel voor zelfverrijking. Ze schijnt nu zelfs bezig te zijn om een boek te schrijven. Ieder gezond mens die daadwerkelijk geraakt zou zijn door de dood van een vriend, zoals zij zelf beweert inzake wijlen Theo van G. zou maanden van rouw tegemoet moeten zien, uit respect voor de dode vriend in kwestie. Maar nee, zij probeert er nu een slaatje uit te slaan door een zgn. boek te schrijven in de hoop de momenteel aanwezige Islamhaat compleet uit te buiten en hoopt op een bestseller en een daaraan gekoppeld financieel succes
Dit geldt neem ik aan ook voor jouw benadering richting Hirsi Ali?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vriend, het is niet nodig modder te gooien. Vervang je haat en agressie eens door liefde en tederheid.
In de eerste plaats ben ik een dame.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand lijkt me niet de juiste basis voor een gezonde samenleving, dus wie haat zaait hoeft geen haat maar afkeuring te oogsten lijkt me.
het juiste voorbeeld tonen is blijkbaar iets teveel van je gevraagd.
Bovendien ben ik (en 10 miljoen Nedelanders met mij) niet overtuigd van Ayaan's 'haat' jegens de Islam.
Haat is een uiterste vorm van afkering en er moet nogal wat gebeurd zijn wil je zo'n woord in je mond nemen. Moslims, althans degenen die zich het vaakst uitten, zchijnen weinig moeite te hebben met zware bewoordingen ben ik inmiddels achtergekomen.
Geef me dan eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat Ayaan de Islam haat?
Als je hersens had gehad was een andere reactie ook mogelijk:
- Ayaan richt zich tot de excessen, dus waarom zou ik me aangesproken voelen?
- Ayaan uit haar mening middels film en woord, waarom zou ik dat niet op die wijze doen?
- Ayaan heeft zich vergallopeerd middels onjuiste uitspraken, vandaar neem ik haar niet serieus, waarom moet je iemand die je niet serieus neemt wel haten?
Bovendien gruwel ik van termen als: 'ze had beter moeten weten', dat impliceert namelijk indirect dat je ermee instemt dat iemand waarvan haar mening niet met de jouwe strookt represailles kan verwachten en ipv dat je het afkeurt bagatelliseer je het..
Net alsof de gemeenschap geen ander keuze gelaten is om haar met gelijke mun terug te betalen. (Was het maar gelijke munt, dan had ze niet onder hoeven duiken).
Je hebt voor mij afgedaan kereltje.
Dus jij maakt je druk over 'niemand'. Hmmm.... okee...quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wilders en Ali vallen niet onder noemer iedereen, meer onder de noemer "niemand"
Respect moet je verdienen... en dat verdien je o.a. door eerst respect te hebben voor alle andere mensen!quote:Ik draag respect uit voor mensen die mij respecteren, jij draait het om. Het is toch inmiddels duidelijk dat ik veel respect heb voor bv. Abou Jahjah
Als je de eerste stap altijd bij een ander legt, zal er nooit iemand beginnen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:52 schreef scanman01 het volgende:
Respect moet je verdienen... en dat verdien je o.a. door eerst respect te hebben voor alle andere mensen!
Werkelijk fantastisch Banshee dat deze stelling uitgerekend van jou afkomstig is, mijn lachspieren maken weer overuren.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het nogal van arrogantie getuigen om de eigen mening tot een feit te promoveren.
Trap niet in een troll....quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Werkelijk fantastisch Banshee dat deze stelling uitgerekend van jou afkomstig is, mijn lachspieren maken weer overuren.
(Ik denk aan de bekende 'essays' en de hier geposte meningen die als feiten worden weergegeven door jou en dan laat ik je posts uit 23456 andere topics nog achterwege)
en of je het wilt of niet, deze niemanden gaan wel jouw leven beinvloedenquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wilders en Ali vallen niet onder noemer iedereen, meer onder de noemer "niemand"
[..]
dat komt waarschijnlijk omdat jij de modder op een presenteerblaadje aanrijktquote:Hm, Elgigante, dit is de eerste keer dat ik je modder zie gooien. Je was één der laatste serieuze mensen op Fok! die respect als uitgangspunt zagen, maar helaas glij je af
[..]
Alleen jammer dat Aboe JahJah geen respect heeft voor de maatschappij waarin hij leeft, een belangrijk uitgangspunt zou je zo zeggen. Jouw probleem is dat je zelfs de mensen die jou nog enigsins respecteren met dooddoeners probeert terecht te stellen en het te gooien op ja maar ik heb wel respect zie mijn postgeschiedenisquote:k draag respect uit voor mensen die mij respecteren, jij draait het om. Het is toch inmiddels duidelijk dat ik veel respect heb voor bv. Abou Jahjah
Hoezo ? Ik ben geneigd dergelijke on-onderbouwde uitingen te negeren, maar vanwege mij respect voor jou wil ik je wel een "kans" geven om dit alsnog te beargumenterenquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Werkelijk fantastisch Banshee dat deze stelling uitgerekend van jou afkomstig is, mijn lachspieren maken weer overuren.
Dat kan helemaal niet, wiskundige misfeit:quote:(Ik denk aan de bekende 'essays' en de hier geposte meningen die als feiten worden weergegeven door jou en dan laat ik je posts uit 23456 andere topics nog achterwege)
Blessed reageerde op een andere stelling en ik kan hier niet uit opmaken wat blessed nu over overspel zegt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Blessed is het hier wel met me over eens:
[..]
Het is gewoon een universele regel zoals o.a. ook Blessed op juist waarde heeft weten te schatten
Precies... daarom moet je zelf eerst beginnen met respect tonen tegenover anderen. Dat zei ik toch.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:54 schreef Blessed het volgende:
[..]
Als je de eerste stap altijd bij een ander legt, zal er nooit iemand beginnen.
3 jaar 2 maanden 4 dagen... lid van FOK! als je het terug gaat rekenen......quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Aantal posts: 8124 (gemiddeld 7 per dag)
Blessed heeft niets over overspel gezegd.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Blessed reageerde op een andere stelling en ik kan hier niet uit opmaken wat blessed nu over overspel zegt.
Overspel is kwalijk mits er sprake is van een vorm van 'contractbreuk'.
Netalsof ook Blessed de waarheid in pacht heeft....
Heb je vroeger nooit begrijpend lezen/tekst verklaren gehad op school?
Wie bedoel je met o.a.?
Ja, maar je zegt: respect moet je verdienen. Dat vind ik nogal tegenstrijdig met wat je zegt, want daarmee zeg je dat je respect verdient als je respect gééft. Hoewel een heleboel mensen het met je eens zijn, moet ik toch zeggen dat ik dat niet ben. Want als je zegt 'je verdient respect als je respect geeft', stel je ook een voorwaarde aan het respect geven. Wat mij betreft krijgt iedereen gewoon respect. Ongeacht wat diegene gedaan heeft. Dat is de enige manier om het terug te krijgen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies... daarom moet je zelf eerst beginnen met respect tonen tegenover anderen. Dat zei ik toch.
ik heb al vaker met modder gegooid, maar dat zul je ongetwijfeld vergeten zijnquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Hm, Elgigante, dit is de eerste keer dat ik je modder zie gooien. Je was één der laatste serieuze mensen op Fok! die respect als uitgangspunt zagen, maar helaas glij je af
[..]
Ik draag respect uit voor mensen die mij respecteren, jij draait het om. Het is toch inmiddels duidelijk dat ik veel respect heb voor bv. Abou Jahjah
quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik haat die 2 niet als mens. Ik haat hun ophitsende en tevens respectloze werken/boeken/stips/uitspraken/uitstraling, het gaat dus wel degelijk om de inhoud, vergeet vooral dat laatste niet !
Ik neem aan dat je de laatste bewering met een korreltje zout genomen hebt, niet?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoezo ? Ik ben geneigd dergelijke on-onderbouwde uitingen te negeren, maar vanwege mij respect voor jou wil ik je wel een "kans" geven om dit alsnog te beargumenteren
[..]
Dat kan helemaal niet, wiskundige misfeit:
Aantal posts: 8124 (gemiddeld 7 per dag)
Dat zeg ik dus. Je krijgt pas eventueel respect van anderen als je zelf anderen ook respecteert. Je zult dus zelf eerst anderen moeten respecteren voordat je het terug mag verwachten. Dat is wat ik de hele tijd probeer aan te geven en dat is volgens mij exact hetzelfde wat jij schrijft.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:04 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ja, maar je zegt: respect moet je verdienen. Dat vind ik nogal tegenstrijdig met wat je zegt, want daarmee zeg je dat je respect verdient als je respect gééft. Hoewel een heleboel mensen het met je eens zijn, moet ik toch zeggen dat ik dat niet ben. Want als je zegt 'je verdient respect als je respect geeft', stel je ook een voorwaarde aan het respect geven. Wat mij betreft krijgt iedereen gewoon respect. Ongeacht wat diegene gedaan heeft. Dat is de enige manier om het terug te krijgen.
Very well.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus. Je krijgt respect van anderen als je zelf anderen ook respecteert. Je zult dus zelf eerst anderen moeten respecteren voordat je het terug mag verwachten. Dat is wat ik de hele tijd probeer aan te geven en dat is volgens mij exact hetzelfde wat jij schrijft.
Mijn opmerking daarover was tegen Bansheeboy die overduidelijk een flink aantal mensen niet respecteert, maar wel klaagt dat hij zelf niet gerespecteerd wordt. Daarop zei ik dus dat hij respect moet verdienen en dat verdien je dus door eerst zelf anderen te respecteren. Dan pas mag je het terug verwachten.
Ik dacht dat ik alles al gelezen had....quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:11 schreef Elgigante het volgende:
Hoe weet jij dat homo's in hun jeugdjaren voornamelijk met barbies speelden en waarom waren die barbies (naar jouw woorden) van middelmatige kwaliteit?
Ik spreek ook voor mezelf, maar gaf het voorbeeld aan om te laten zien dat Nederland niet echt overtuigd is van een missie die op haat gebaseerd is.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:51 schreef Blessed het volgende:
[..]
In de eerste plaats ben ik een dame.
In de tweede plaats wil ik je even op wijzen dat ik mijn best doe het 'goede voorbeeld' te geven, o.a. door niets van anderen te wachten, door mensen in hun waarde te laten en door mensen te respecteren. Ik keur geen enkel geloof af, ik lees de Bijbel en de Koran om te weten waar ik over praat. Maar als er iemand is die een geloof afspiegelt als 'slecht', zonder ook de goede kanten aan het geloof te laten zien, kan je op je vingers natellen dat er mensen zijn die dat geloof regelrecht zullen haten - of afkeuren. - Zónder zelf te denken.
Bovendien, spreek voor jezelf en niet voor 10 miljoen Nederlanders.
Een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat Ayaan Hirsi Ali de Koran haat? Kan jij niet tussen de regels door lezen? Dat iemand iets niet letterlijk zégt, wil niet zeggen dat het niet in diegene omgaat. Probeer eens wat psychologieboeken te lezen.
Als ik zeg 'ze had beter moeten weten', bedoel ik: ze had beter moeten weten. Niet omdat haar mening niet de mijne is, maar omdat ze hiermee mensen op het verkeerde been zet. (Die mensen die dus gaan denken dat de Koran alleen maar slecht is.) Leg me geen woorden in de mond.
Kijk eens aan, hebben we elkaar toch nog gevondenquote:Op dinsdag 30 november 2004 18:04 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ja, maar je zegt: respect moet je verdienen. Dat vind ik nogal tegenstrijdig met wat je zegt, want daarmee zeg je dat je respect verdient als je respect gééft. Hoewel een heleboel mensen het met je eens zijn, moet ik toch zeggen dat ik dat niet ben. Want als je zegt 'je verdient respect als je respect geeft', stel je ook een voorwaarde aan het respect geven. Wat mij betreft krijgt iedereen gewoon respect. Ongeacht wat diegene gedaan heeft. Dat is de enige manier om het terug te krijgen.
Jij gelukkig wel, maar een heleboel anderen niet. Er zijn niet veel mensen die op die manier denken hoor, er zijn er een heleboel die de moeite niet eens willen nemen zélf na te denken.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik spreek ook voor mezelf, maar gaf het voorbeeld aan om te laten zien dat Nederland niet echt overtuigd is van een missie die op haat gebaseerd is.
Ayaan kan mij vertellen wat ze wil, maar mijn mening over de Islam wordt gevormd door mijn persoonlijk ervaringen en de gesprekken die ik voer en volg met moslims. Zaken die ik niet weet
vraag ik aan hen of ik probeer iets op te steken van objectieve media (moelijk te vinden tegenwoordig).
Het zit in 't gedrag van iemand, in de manier waarop iemand denkt. Ayaan moet zich inhouden, gezien ze politica is, maar omdat ze het niet uitgesproken heeft, wil niet zeggen dat haar dáden er niet van getuigen. Zelfs al haat Ayaan de islam niet - wat ik ten zeerste betwijfel - ze zaait het wel op deze manier. (Ik quote: "remember, people judge you on your actions, not your intentions. You may have a heart of gold, but so does a hard boiled egg.") En dat is een slechte drijfveer. Je kan mij niet vertellen dat Theo van Gogh is vermoord uit liefde, of dat de moskeeën in de fik zijn gestoken uit een simpel 'ongenoegen' of 'afkeuring'.quote:Ik ben wel overtuigd van je goede bedoelingen, laat daar geen misverstand over zijn, maar vooralsnog is de vorm van haat van Ayaan, behoorlijk interpretatiegevoelig en dat lijkt me een understatement.
Voorlasnog vroeg ik om een voorbeeld, als Ayaan de Islam zo verschrikkelijk haat en wekelijks in het nieuws komt, zal een voorbeeld geven toch niet zo moeilijk zijn, wel?
Gelukkig is de psychologie er om het gedrag van iemand te analyseren en niet om gedachten te lezen. Voor dat laatste moet je niet bij een psycholoog zijn, maar bij een helderziende.quote:Ik heb wel wat psychologieboeken gelzen mijn beste dame, maar ik kan de gedachten van Ayaan niet lezen en ze heeft zich openlijk niet uitgesproken tegen de gehele Islam.
In deze samenleving zijn er een heleboel mensen die de islam afkeuren zonder dat zij zich erin verdiept hebben. Ayaan Hirsi Ali staaft hun mening door enkel de slechte dingen aan het licht te brengen.quote:Dat ze bepaalde aspecten haat ben ik met je eens.
Volgens mij ben je aan het doemdenken door te veronderstellen dat bepaalde mensen alleen door de meningen van Ayaan voor zichzelf de conclusie (met alle gevolgen van dien)trekken dat de Koran een fout boek is.
De media heeft dus duidelijk meer invloed dan je denkt.quote:Elk werk wat mensen aanhangen heeft voor- en tegenstanders om verschillende redenen, dat is gelukkig de vrijeheid die we hier kennen.
Je geeft Ayaan iets teveel eer door te suggereren dat Ayaan een directe invloed heeft op de gedachten van de Nederlandse (niet islamitische) burger.
Degenen waar dat wel op van toepassing is neem ik nauwelijks serieus en ik denk dat het ook een zeer gering aantal is.
Hoezo gevaarlijk?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik neem aan dat die zinnen dikgedrukt zijn omdat ze ''gevaarlijk'' zijn? Dat zijn ze absoluut niet.
Nee hoor, dat mag in jouw opinie zo zijn, maar volgens Nederlandse maatstaven is zij niet overspelig.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat iedereen vergeet is dat Hirsi Ali er een vriend op nahoudt en dat zonder gebonden te zijn middels een eerlijk en vaststaand instituut als het huwelijk. Feitelijk is ze gewoon overspelig.
Hoeveel vrienden van Theo rouwen hier maanden om? Weinig. Waarschijnlijk directe familieleden wel, maar over het algemeen rouwt men in Nederland echt geen maanden om een overleden vriend. Tenminste niet zodanig dat je niets meer zou kunnen uitvoeren.quote:Combineer dit met de verminkingen die haar zijn aangedaan in naam van traditie en haar oncontroleerbare onbeargumenteerde haat wordt enigzins verklaarbaar. Alleen jammer dat ze deze 2 slachttoffer-perikelen gebruikt als middel voor zelfverrijking. Ze schijnt nu zelfs bezig te zijn om een boek te schrijven. Ieder gezond mens die daadwerkelijk geraakt zou zijn door de dood van een vriend, zoals zij zelf beweert inzake wijlen Theo van G. zou maanden van rouw tegemoet moeten zien, uit respect voor de dode vriend in kwestie.
Ik ga het boek zeker kopen. Ben er erg benieuwd naar.quote:Maar nee, zij probeert er nu een slaatje uit te slaan door een zgn. boek te schrijven in de hoop de momenteel aanwezige Islamhaat compleet uit te buiten en hoopt op een bestseller en een daaraan gekoppeld financieel succes
Iemand de kanker wensen, of een film maken is wel een andere kwestie... !!!!!quote:Op maandag 29 november 2004 22:27 schreef Meki het volgende:
Van de Ven had ook een mening en jullie gelijk zeiken nu is Hirsi en gelijk toejuichen
Wijlen Theo van G. speelde altijd in op de man en eventueel kwamen er soms argumenten bij, maar eigenlijk zo goed als nooit. Hij sprak zonder schaamte of enige klankkleur over de caramelgeur die het gevolg is van het verbranden van Joden met suikerziekte. Tevens sprak hij de hoop uit dat Rosenmuller kanker zou krijgen en noemde, zonder enige nuancering, alle Moslims de vijfde colonne die de sluitspier van diverse geiten benaderenquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Iemand de kanker wensen, of een film maken is wel een andere kwestie... !!!!!
sch, directeur van de NMO straks bij Knevel (we hadden het er eerder over in deze discussie).quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
Ze heeft de afgelopen jaren zeker al twee boeken geschreven dus zo bijzonder is dat schrijven van een boek niet hoor.
Waarom reageert er niemand op haar heftige uitspraken uit de NRC, lijkt me zinvoller dan het rituele gepuber van BSB te beantwoorden.
De manier waarop Theo de zaken onder woorden bracht is de mijne niet. Ik zou het nooit op die manier doen al was het alleen maar omdat het inderdaad kwetsend is. Maar daar gaat het niet echt om. Waar het om gaat is dat Theo bepaalt hoe hij iets onder woorden wil brengen (vrijheid van meningsuiting, je kent dat wel) en dat Theo eigenlijk een hele aardige man was (zal ook iedereen die hem kende als eerste bevestigen). Hij zei de dingen zo cru mogelijk om zo een discussie aan te wakkeren. Ik heb ook wel eens dat ik een bepaalde opvatting van mezelf zwaar overdrijf om zo in discussie te komen met mensen. Misschien niet echt goed, maar het werkt vaak wel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wijlen Theo van G. speelde altijd in op de man en eventueel kwamen er soms argumenten bij, maar eigenlijk zo goed als nooit. Hij sprak zonder schaamte of enige klankkleur over de caramelgeur die het gevolg is van het verbranden van Joden met suikerziekte. Tevens sprak hij de hoop uit dat Rosenmuller kanker zou krijgen en noemde, zonder enige nuancering, alle Moslims de vijfde colonne die de sluitspier van diverse geiten benaderen![]()
Als je het op deze manier blijft brengen, ga ik er niet meer op in. Sorry.quote:Vertel mij, een onwetende, hoe je met dergelijke troll-opmerkingen en troll-films van o.a. wijlen Theo van G. en de als zombie levende Hirsi Ali iets kunt bereiken ? Je maakt er de Moslims alleen maar kwader mee. Mensen gaan elkaar alleen maar meer haten, en dat alleen maar omdat een simpele Somalische psychisch heeft te lijden van de verminkingen die haar zijn aangedaan en er diversen zijn die van haar profiteren en haar voor de kar spannen
Ze is dus zielig omdat:
- ze verminkt is
- ze wordt misbruikt door de regering als zijnde een spreekbuis
- ze bijna altijd wil huilen
SCH, hij had er geen enkele moeite mee, met submission 2quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef evert het volgende:
[..]
sch, directeur van de NMO straks bij Knevel (we hadden het er eerder over in deze discussie).
JIJ had het over 'dwingen'.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:19 schreef evert het volgende:
[..]
SCH, hij had er geen enkele moeite mee, met submission 2
SCH, ik had avant la lettre al gereageerd, daar ik die NRC gisteren ook al gelezen had. Vandaarquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
Waarom reageert er niemand op haar heftige uitspraken uit de NRC, lijkt me zinvoller dan het rituele gepuber van BSB te beantwoorden.
Het is spijtig te constateren, maar haar huidige jihad verblindt haar intellectuele vermogens. Met name de reflectie op doel en middelen lijkt zoek. Haar nieuwe doel: de verbanning van de Islam uit Europa staat haaks op de vermoedelijke inhoud van een boek met als titel 'shortcut to enlightenment'. Hoewel tegensteld lijken beide doelen me overigens onhaalbaar en onzinnig. Je kunt de Islam niet meer wegdenken uit Europa en je kan de verlichting niet forceren. Je kan slechts een kritische dialoog aangaan met de Islam en juist dáár is ze kennelijk mee opgehouden. Vreemd.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:43 schreef multatuli het volgende:
Ik vind dat Hirsi Ali een geweldig punt heeft als ze wil strijden tegen de vrouwenonderdrukking in islamitische kringen. Zij kent die wereld van nabij, heeft er zelf onder geleden, is welbepraakt en intelligent, kortom ze heeft alles mee.
MAAR waarom doet ze het dan zo ineffectief?
Ze maakt een film waar binnen de doelgroep geen hond naar gekeken heeft en daarbuiten slechts discussies over de vorm losbarstten.
Ze schrijf regelmatig stukken in de NRC waarvan ik uit eigen waarneming kan vaststellen dat deze wel door moslims bezorgd wordt, maar in die kringen niet veel gelezen.
Ze ageert tegen de Islam als geheel en stelt deze consequent gelijk met de meest 'zuivere' vorm. Bijv. in het laatste NRC interview: "Ik zeg: de islam in zijn zuiverste vorm is levensgevaarlijk." Die oervorm is vergelijkbaar met de artikel 31 interpretaties van de christelijke gemeenschap, maar zij doet alsof deze alom geldig is.
Wat ze niet doet is wat ik primair van haar verwacht. In en buiten de tweede kamer ageren tegen vrouwenmishandeling, m.n. in Islamitische kring. Maatregelen voorstellen om deze tegen te gaan. Artikelen schrijven die toegankelijk zijn voor de doelgroep en daarmee een kritisch debat in eigen kring stimuleren.
Het vreemde is dat ze een paar jaar geleden al die dingen juist wel deed. Het is net alsof ze zich in haar eigen staart heeft vastgebeten en niet meer los kan laten.
Haar zelfverklaarde strijd gaat nu geheel ten onder in haar gedachtenkronkel dat:
a) vrouwenmishandeling in de Koran staat
b) de Islam in zijn zuiverste vorm de letterlijke tekst van de Koran slaafs volgt
c) de hele Islam in essentie gelijk is aan die 'zuiverste vorm'
d) de Islam dus per definitie tot vrouwenmishandeling zal leiden
e) deze dus geen plaats heeft in de moderne wereld
Ik denk dat iedere eerstejaars student moeiteloos de gaten in deze verwarring kan vinden, maar Hirshi ziet de blinde vlek in haar betoog niet (meer). Ik hou er niet van om politici te psychologiseren, maar ik denk bij haar wel eens dat het goed zou zijn als ze minder 'vrienden' met een eigen agenda zou hebben en meer mensen die eens rustig met haar zouden praten.
En hier sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:49 schreef multatuli het volgende:
[..]
SCH, ik had avant la lettre al gereageerd, daar ik die NRC gisteren ook al gelezen had. Vandaar
[..]
Het is spijtig te constateren, maar haar huidige jihad verblindt haar intellectuele vermogens. Met name de reflectie op doel en middelen lijkt zoek. Haar nieuwe doel: de verbanning van de Islam uit Europa staat haaks op de vermoedelijke inhoud van een boek met als titel 'shortcut to enlightenment'. Hoewel tegensteld lijken beide doelen me overigens onhaalbaar en onzinnig. Je kunt de Islam niet meer wegdenken uit Europa en je kan de verlichting niet forceren. Je kan slechts een kritische dialoog aangaan met de Islam en juist dáár is ze kennelijk mee opgehouden. Vreemd.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:31 schreef Cheiron het volgende:
Meki, stond jij vanochtend nou met een ingezonden brief over dit onderwerp in de spits?!
-edit-
Over je post heen gelezen..
heb je het gezien?quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
JIJ had het over 'dwingen'.
V.
het is ook een gevaar die uit europa moet verdwijnen! discussie met die mensen heeft geen ENKELE zin omdat ze hun geloof boven alles stellen en dat maakt een dialoog al onmogelijk!quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:49 schreef multatuli het volgende:
[..]
SCH, ik had avant la lettre al gereageerd, daar ik die NRC gisteren ook al gelezen had. Vandaar
[..]
Het is spijtig te constateren, maar haar huidige jihad verblindt haar intellectuele vermogens. Met name de reflectie op doel en middelen lijkt zoek. Haar nieuwe doel: de verbanning van de Islam uit Europa staat haaks op de vermoedelijke inhoud van een boek met als titel 'shortcut to enlightenment'. Hoewel tegensteld lijken beide doelen me overigens onhaalbaar en onzinnig. Je kunt de Islam niet meer wegdenken uit Europa en je kan de verlichting niet forceren. Je kan slechts een kritische dialoog aangaan met de Islam en juist dáár is ze kennelijk mee opgehouden. Vreemd.
ach die brief sloeg ook nergens op standaard moslim gebralquote:Op dinsdag 30 november 2004 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |