ik post hier al vanaf 1999, dus zo nieuw niet......quote:Op maandag 29 november 2004 23:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan kun je mijn stellingen wle belachelijk gaan poberen te maken in de hoop mijn goede naam te grabbel te gooien, maar dat zal je dus niet lukken(en ik vergelijk haar niet met Dutroux, dat kan ik hem niet aan doen, het was beeldspraak)
Hirsi Ali heeft een gespleten persoonlijkheid, ze is nl. het volgende:
- slachtoffer: misbruik van anderen om als spreekbuis te dienen, verminking dankzij besnijdenis
- dader: met haar achtelijke films zet zij de Islam te spot in de hoop zelverrijking tot een hoogtij te laten komen
- etc.
Ik hoop dat ik duidelijk ben, ik merk nl. dat je mij niet kent. Je bent net nieuw denk ik, geeft niet. Lees eens rustig mijn history door, en we komen er wel uit. Respect is belangrijk
Ik heb al meerdere posts in verschillende topics van hem gelezen en daar word je niet vrolijk van. Er spreekt een enorme haat uit jegens mensen als Hirsi Ali en Geert Wilders. Ik begin me er zeer ongemakkelijk bij te voelen en moet nu al denken aan een Mohammed B., die ook vóor de moord postte op verschillende fora.quote:Op maandag 29 november 2004 23:53 schreef evert het volgende:
ik post hier al vanaf 1999, dus zo nieuw niet......
ze zet niet de islam te spot, zij heeft een mening waar jij het niet mee eens bent. jij kan blijkbaar geen kritiek op je geloof accepteren. en dat zijn de lange tenen waar al eerder over gesproken is.
ga hem even wat in de mond leggen....quote:Op maandag 29 november 2004 23:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere posts in verschillende topics van hem gelezen en daar word je niet vrolijk van. Er spreekt een enorme haat uit jegens mensen als Hirsi Ali en Geert Wilders. Ik begin me er zeer ongemakkelijk bij te voelen en moet nu al denken aan een Mohammed B., die ook vóor de moord postte op verschillende fora.![]()
Doe normaal zeg ! Ik doe geen vlieg kwaad. Ik ben nooit agressief. Iedereen kan dat wel beamen hier op Fok!quote:Op maandag 29 november 2004 23:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere posts in verschillende topics van hem gelezen en daar word je niet vrolijk van. Er spreekt een enorme haat uit jegens mensen als Hirsi Ali en Geert Wilders. Ik begin me er zeer ongemakkelijk bij te voelen en moet nu al denken aan een Mohammed B., die ook vóor de moord postte op verschillende fora.![]()
Jij hebt het ook wel begrepen merk ik..quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:04 schreef Re het volgende:
[..]
ga hem even wat in de mond leggen....![]()
Okee, dat neem ik dan van je aan en dan neem ik het terug. Maar de dingen die je post zijn soms zo vol haat dat het op mij wel zo overkwam. Ik begrijp nog steeds niet hoe je iemand zo enorm kunt haten. Is negeren dan niet een veel betere optie?quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal zeg ! Ik doe geen vlieg kwaad. Ik ben nooit agressief. Iedereen kan dat wel beamen hier op Fok!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 november 2004 00:09 schreef Monidique het volgende:
BansheeBoy is een van mijn helden.
jouw reactie begrijp ik niet, je laat je provoceren tot een balachelijke vergelijking, of ben je ineens zo in hokjes gaan denken?quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jij hebt het ook wel begrepen merk ik..
Als iemand Geert Wilders ook dood wenst, enorm denigrerende opmerkingen over Hirsi Ali maakt en een signature als de zijne gebruikt, dan wil zo'n idee nog wel eens in mijn hoofd schieten ja. Zo gek lijkt me dat niet. Maar ik heb het inmiddels al terug genomen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:14 schreef Re het volgende:
[..]
jouw reactie begrijp ik niet, je laat je provoceren tot een balachelijke vergelijking, of ben je ineens zo in hokjes gaan denken?
Ik wens hem niet dood. Maar als hij dood zou gaan zou ik wel tevreden zijn. Daar zit toch een wereld van verschil tussen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als iemand Geert Wilders ook dood wenst,
Hmmm, ik heb je niks horen zeggen toen wijlen Theo van G. rotzooi uit zijn mond laxeerde en dit botvierde op de Moslims. Toen gaf je niet thuisquote:enorm denigrerende opmerkingen over Hirsi Ali maakt
Dat moet je even uitleggenquote:en een signature als de zijne gebruikt
Kweetniet... Komt op mij over als bijna hetzelfde eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wens hem niet dood. Maar als hij dood zou gaan zou ik wel tevreden zijn. Daar zit toch een wereld van verschil tussen.![]()
Omdat ik bij Van Gogh weet dat het bij hem alleen woorden is en geen daden. Bij jou was ik daar verre van overtuigd. Nu je zelf stelt dat je zoiets nooit zou doen, heb ik besloten dat te geloven.quote:Hmmm, ik heb je niks horen zeggen toen wijlen Theo van G. rotzooi uit zijn mond laxeerde en dit botvierde op de Moslims. Toen gaf je niet thuis![]()
Jouw signature vind ik overkomen alsof je alle daden van de Moslims goed wilt keuren, dus ook de zeer extreme daden. Maar dat zal ik dan ook wel verkeerd begrijpen.quote:Dat moet je even uitleggen
LOLquote:Op dinsdag 30 november 2004 00:25 schreef scanman01 het volgende:
Jouw signature vind ik overkomen alsof je alle daden van de Moslims goed wilt keuren, dus ook de zeer extreme daden. Maar dat zal ik dan ook wel verkeerd begrijpen.
En wellicht zet je er een heleboel ook op 't verkeerde been, als je zo'n film maakt.quote:Op maandag 29 november 2004 21:46 schreef scanman01 het volgende:
Door een film als Submission breng je je bericht toch op een, voor sommigen, zeer shockerende manier. Daardoor krijg je wel degelijk mensen aan het praten en wellicht zet je sommigen ook nog aan het denken.
Met daden worden gebeden bedoeld? Beetje vreemde vertaling dan, maar okee.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
LOL
Die zin is rechtstreeks uit het Arabisch vertaald, met daden worden gebeden e.d. bedoelt
Geen moordaanslagen !
Neu... ik denk alleen maar mensen die het niet wíllen begrijpen. Die film is toch vrij duidelijk in zijn standpunt hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:31 schreef Blessed het volgende:
[..]
En wellicht zet je er een heleboel ook op 't verkeerde been, als je zo'n film maakt.
Die extremisten leven ook volgens de Koran, zeggen ze. Dus dat is opnieuw maar net hoe je de dingen op wilt vatten. Geldt voor de bijbel in sommige gevallen ook trouwens.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:36 schreef Monidique het volgende:
Ik heb de Koran niet gelezen, maar volgens mij worden er gewoon de alledaagse dingen mee bedoeld, zolang ze maar niet ingaan tegen Gods wil, dus geen misdadige activiteiten etc... Wellich zelfs juist godsvruchtige activiteiten.
exactly my point. en als je mensen die geen verstand van de koran hebben zo'n film laat zien, gaan ze er al snel vanuit dat de koran 'slecht' is.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die extremisten leven ook volgens de Koran, zeggen ze. Dus dat is opnieuw maar net hoe je de dingen op wilt vatten. Geldt voor de bijbel in sommige gevallen ook trouwens.
*** NEWSFLASH ***quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:40 schreef Blessed het volgende:
[..]
exactly my point. en als je mensen die geen verstand van de koran hebben zo'n film laat zien, gaan ze er al snel vanuit dat de koran 'slecht' is.
Whehehehequote:Op maandag 29 november 2004 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Altijd Meki he![]()
Je hebt volstrekt gelijk. Abdel Jabbur wenst Wilders niet zozeer dood als wel: toegang tot het paradijs met 70 maagden en al. Prettig dat het maagdenvlies zelfherstellend is. Nu we het er toch over hebben: menstruerende vrouwen worden onrein geacht. En [masturberende]mannen met natte dromen dan?quote:Op maandag 29 november 2004 22:27 schreef Meki het volgende:
Van de Ven had ook een mening en jullie gelijk zeiken nu is Hirsi en gelijk toejuichen
http://www.nos.nl/nieuws/(...)uwefilmhirsiali.htmlquote:Hirsi Ali komt met nieuwe film
Ayaan Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film die ze met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte. Het ondergedoken Kamerlid zegt dat vandaag in een interview met NRC Handelsblad.
Het is het eerste vraaggesprek dat de VVD-politica geeft sinds de moord op Van Gogh. Hirsi Ali, die zich regelmatig kritrisch uitlaat over de islam, krijgt al twee jaar bewaking vanwege bedreigingen. Sinds de moord is ze om veiligheidsredenen ondergedoken.
Koran-teksten
In het eerste deel van Submission vroeg Hirsi Ali aandacht voor de mishandeling van moslimvrouwen. De film liet onder meer vrouwonvriendelijke Koran-teksten zien die op het lichaam van een blote vrouw waren gekalligrafeerd.
In het vervolg wil Hirsi Ali stilstaan bij de manier waarop volgens haar de islam het individu onderdrukt. "Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is iets heel anders", aldus Hirsi Ali.
De ondertitel van de nieuwe film is Shortcut to enlightenment. "Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting."
Tweede Kamer
In het gesprek met NRC Handelsblad ontkent Hirsi Ali dat ze dat het haar onmogelijk wordt gemaakt naar de Tweede Kamer te gaan. "Ik kan gaan als ik wil, maar dat brengt zoveel onrust met zich mee dat ik ervoor kies tot rust te komen en een boek te schrijven".
Ze overweegt niet zich aan te sluiten bij de Groep-Wilders, omdat ze vanuit een gevestigde partij wil opereren. "Ik blijf bij de VVD. Wilders is bezig met een protestpartij, om de boel wakker te maken, net als de LPF."
Het Kamerlid heeft kritiek op minister Donner van Justitie en premier Balkenende. Over de houding van Balkenende zegt ze: "Ik geloof niet in oranje polsbandjes die fatsoen moeten genereren. Wat een onzin."
Donner naïef
Hirsi Ali vind Donner naïef. "Hij heeft gezegd: als er iemand op straat wordt aangevallen, moet je roepen: Boe! En dan bel je de politie. Bij de moord op Van Gogh waren veel omstanders. Hadden die 'boe' moeten roepen tegen Mohammed B.?"
"Donner is een schat en een door en door fatsoenlijk mens. Maar dat is ook het probleem. Als de mentale wereld zo in elkaar zit, moet je niet over de veiligheid van andere mensen gaan.''
Hirsi Ali is niet van plan haar toon te matigen. "Nee, ik ga me absoluut niet aanpassen. Achter gesloten deuren zeggen mensen tegen elkaar: 'ja, het islamisme is gevaarlijk maar voor de rest is er weinig aan de hand'. Ik zeg: de islam in zijn zuiverste vorm is levensgevaarlijk."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |