abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23649697
Maar is het niet zo dat zuurstof ook een belemmerende factor kan zijn? Het heeft een hele lage dichtheid, maar het heeft er wel een... waardoor je zicht na een bepaalde afstand toch wel min of meer geblokkeerd zou moeten zijn. Toch?
pi_23649792
de aarde is 12.756 kilometer in doorsnee dus een bergje van maximaal 8 km hoog zie je echt niet vanaf de maan zonder hulpmiddelen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_23649812
Eigenlijk kijken we helemaal niet ve, we kijken helemaal niet, het beeld komt naar ons toe.
Wij vangen het alleen op.

'The Less you know, The more you believe'
  maandag 29 november 2004 @ 18:37:05 #29
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_23649838
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Deze heb ik opgestuurd: Hoe ver kan je kijken op de aarde? (dus vanaf een plaats op de aarde naar een andere plaats op de aarde)
Ik zal het antwoord hier posten zodra ik een reactie heb.
ik ook
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_23649870
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
Eigenlijk kijken we helemaal niet ve, we kijken helemaal niet, het beeld komt naar ons toe.
Wij vangen het alleen op.

Hmm.. goed punt
pi_23649881
door de bolling van de aarde heb ik ooit eens op klokhuis gehoord dat je "maar" 6kkm ver kan zien, als je van gemiddeld nederlands postuur bent.
2825cc Single Turbo Beast
pi_23649912
Van die supergrote foto die ze van tno gepubliceerd hadden vertelde men dat je in principe de matterhorn als een pixel zou moeten kunnen zien, maar dat dat niet ging vanwege de trillende horizon.
pi_23649959
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dus je ziet de hele horizon als een (perfect?) ronde cirkel?
Min of meer. Vanwege de dampkring kun je nauwelijks reliëf onderscheiden, ook niet op de horizon.
  maandag 29 november 2004 @ 18:43:27 #34
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_23649969
Op een vlakte kan je ongeveer 20 kilometer ver kijken, daarna gaat de grond de bocht om om het even simpel te zeggen
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_23650053
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:35 schreef Adfundum het volgende:
de aarde is 12.756 kilometer in doorsnee dus een bergje van maximaal 8 km hoog zie je echt niet vanaf de maan zonder hulpmiddelen.
Dat klinkt inderdaad nog al logisch!
feest
pi_23650084
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:39 schreef Ultimora het volgende:
door de bolling van de aarde heb ik ooit eens op klokhuis gehoord dat je "maar" 6kkm ver kan zien, als je van gemiddeld nederlands postuur bent.
Das anders als je op een berg staat. Lijkt mij zo.
feest
pi_23650242
Je kan niet ver kijken, licht "valt" op je oog.
Ok Morpheus, you've had your fun, now give me that blue pill before i kick your ass.
Wat niet te koop is moet je stelen.
pi_23650410
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef backstabber het volgende:
Je kan niet ver kijken, licht "valt" op je oog.
feest
pi_23650573
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

sorry mijn informatie was niet voldoende volledig. als je op de zee uitkijkt bijvoorbeeld.
2825cc Single Turbo Beast
pi_23650812
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja, duh, maar het verste wat een mens ooit op aarde gekeken heeft, zonder zelf van de aarde af te gaan is van die zinloze en nietszeggende kennis dat niemand dat ooit onderzocht heeft, en ik me afvraag of iemand dat ooit gaat onderzoeken....
Power perceived is power achieved.
pi_23653238
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:18 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ja, duh, maar het verste wat een mens ooit op aarde gekeken heeft, zonder zelf van de aarde af te gaan is van die zinloze en nietszeggende kennis dat niemand dat ooit onderzocht heeft, en ik me afvraag of iemand dat ooit gaat onderzoeken....
Er lijkt me weinig onderzoek voor nodig. Gezien de aarde een bol is, zit er een definitieve grens aan. Deze is met een beetje wiskunde zo te berekenen.
pi_23653305
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er lijkt me weinig onderzoek voor nodig. Gezien de aarde een bol is, zit er een definitieve grens aan. Deze is met een beetje wiskunde zo te berekenen.
Maarja, begin er maar eens aan heh!
pi_23653330
quote:
Alsof je zicht stopt bij de horizon.
pi_23653491
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:54 schreef Steijn het volgende:

[..]

Alsof je zicht stopt bij de horizon.
Nee. Maar als je iets hoger kijkt, kijk je in principe de ruimte in. En dat bedoelt de TS weer niet. Geloof ik.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23653516
Nou ja goed, je zou net over de horizon heen onder tegen een wolk aan kunnen kijken, dan kijk je nog iets verder maar nog wel 'op aarde'.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23653615
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:01 schreef Maethor het volgende:
Nou ja goed, je zou net over de horizon heen onder tegen een wolk aan kunnen kijken, dan kijk je nog iets verder maar nog wel 'op aarde'.
Als je wolken meetelt kun je minstens 80 km ver kijken op aarde. Onder zeer speciale omstandigheden kunnen er namelijk op een hoogte van 60-80 km sluierwolken ontstaan. In de nacht lichten die wolken zelfs op omdat de zon er dan tegenaan schijnt, noctilucente wolken in het jargon.

http://www.weatherpictures.nl/nlc.html
pi_23654053
quote:

[..]

Ja, maar TS wil niet de maximale grens. Hij wil het verste weten wat iemand ooit gekeken heeft op de aarde... (om in t guiness book of records te komen ofzo?? )
pi_23654427
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:20 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ja, maar TS wil niet de maximale grens. Hij wil het verste weten wat iemand ooit gekeken heeft op de aarde... (om in t guiness book of records te komen ofzo?? )
Het probleem met heel ver kijken is volgens mij niet eens zo zeer dat het erg klein wordt, maar meer dat de lucht niet volledig transparant is, en op den duur dus ondoorzichtig wordt. Ook dat is te berekenen wanneer dat gebeurt.

Ik denk niet dat het iets persoonlijks is.. Onder ideale omstandigheden zit er denk ik wel een maximum aan. Bepaal wat ideale omstandigheden zijn, en je kunt berekenen wat het maximum zicht is onder die omstandigheden.
pi_23655001
Nogmaals, TS wil niet de grens, hij wil het record
pi_23655089
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:49 schreef Modwire het volgende:
Nogmaals, TS wil niet de grens, hij wil het record
Volgens mij weet TS niet eens wat 'ie wil weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')