Hoeveel kilometer is dat ongeveer?quote:Op maandag 29 november 2004 17:49 schreef P-Style het volgende:
Kijk op een heldere nacht, wanneer je buiten bent omhoog en je kunt honderden lichtjaren ver kijken.
1 lichtjaar is 9,4 biljoen kilometer. Ik meen dat er ooit iets van 12 miljard lichtjaar ver is gekeken. Dus 1,1 met 22 nullen kilometer. Vrij ver dus.quote:Op maandag 29 november 2004 17:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer is dat ongeveer?![]()
![]()
Je bedoelt 11 met 22 nullen erachter.quote:Op maandag 29 november 2004 17:55 schreef Steijn het volgende:
1 lichtjaar is 9,4 biljoen kilometer. Ik meen dat er ooit iets van 12 miljard lichtjaar ver is gekeken. Dus 1,1 met 22 nullen kilometer. Vrij ver dus.![]()
Maar ik bedoel wel vanaf de aarde hè.quote:Op maandag 29 november 2004 18:09 schreef Modwire het volgende:
Dat hangt idd volledig van je hoogte af, als je vanaf de maan(of nog verder) kijkt kun je zo'n beetje de helft van de aarde zien.
quote:Op maandag 29 november 2004 18:17 schreef T1andonly het volgende:
Wat geeft lichtjaren nu precies aan.
De tijd die het licht er over doet om iets te bereiken toch?
Een lichtjaar is de afstand die licht aflegt in een jaar.quote:Op maandag 29 november 2004 18:17 schreef T1andonly het volgende:
lichtjaren geeft toch snelheid/afstand aan en niet tijd?
Je ziet toch een rand als je vanaf de maan kijkt.... Anders zou je de hele aarde zien!quote:Op maandag 29 november 2004 18:17 schreef Modwire het volgende:
De aarde heeft geen rand
Er is niets te herkennen vanaf de maan, behalve de kustlijn.
Ook de chinese muur niet, dat is een broodje aap verhaal...
Ja dat bedoel ik. De horizon! Kan je daar ook bergen op zien?quote:Op maandag 29 november 2004 18:22 schreef Modwire het volgende:
Ja, je ziet in feite gewoon een horizon. Maar dat is neit 'de' rand van de aarde...
Neequote:Op maandag 29 november 2004 18:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. De horizon! Kan je daar ook bergen op zien?
Ja dat klopt wel als je gewoon de ruimte in kijkt. Maar dan gaat het topic over hoe het zit met oneindig ver enzo en net heb ik unaniem besloten dat we het maar hebben over kijken in op aarde. Aangezien je oneindig ver kan kijken in de ruimte (of kijk je wel naar iets?) en daar zijn we klaar mee. (en het is te lastig voor mij)quote:Op maandag 29 november 2004 18:24 schreef MociN het volgende:
Je kunt in principe oneindig ver kijken, maar of je in dat oneindige ook wat ziet is de volgende vraag.
En wat denk je dan van het great barrier reef (als je het zo spelt). Dat kun je dus wel zien he..quote:Op maandag 29 november 2004 18:17 schreef Modwire het volgende:
De aarde heeft geen rand
Er is niets te herkennen vanaf de maan, behalve de kustlijn.
Ook de chinese muur niet, dat is een broodje aap verhaal...
Dus je ziet de hele horizon als een (perfect?) ronde cirkel?quote:Op maandag 29 november 2004 18:28 schreef mart81 het volgende:
[..]
Nee
Deze heb ik opgestuurd: Hoe ver kan je kijken op de aarde? (dus vanaf een plaats op de aarde naar een andere plaats op de aarde)quote:Op maandag 29 november 2004 18:26 schreef _GdR_ het volgende:
http://aladin.bibliotheek.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |