abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23645861
Te raden meneer:

- Meneer was inwoner van de Sovjet-Unie aan het begin van deze eeuw.
- Meneer schreef (niet alleen gedichten, ook schreef hij wel verhaaltjes)
- De autoriteiten waren niet zo heel blij met meneers activiteiten, getuige het feit dat hij verbannen is uit de stad waar hij vandaan kwam, later in een psychiatrisch ziekenhuis terecht gekomen is en tenslotte in de gevangenis gestorven is.
pi_23646392
Ach kijk, we zijn weer in de lucht Laat ik er, bij wijze van gok en subtiel verzoek om hints-bevattende antwoorden, de naam Solzjenitsyn eens tegenaan gooien.
Slaapt winter
en zomer
pi_23646409
daniil charms
deze shit is vetter dan Han Peekel in een bad vol satésaus
  maandag 29 november 2004 @ 16:19:06 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23646478
Tja, ik heb even gedacht aan Nabokov...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 29 november 2004 @ 16:23:30 #5
84948 WillemDeZwijger
Zwijgt zelden tot nooit...
pi_23646573
Aleksandr Aleksandrovich Blok?
Two Rules of Success : 1) Don't tell everything you know.
pi_23648337
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef Coenebaas het volgende:
daniil charms
Dat is het enige goed antwoord (alhoewel ik "Kharms" ook goed gerekend had).

Volgende plaatje!
pi_23658634
Of zullen we er gewoon mee ophouden?

.
pi_23663217
Heeft u er geen zin meer an, m'neer Gellius?

Aldus.
pi_23663819
En misschien heb ik 'U' op het verkeerde spoor gezet, maar 'U' mag natuurlijk ook mee raden met dit plaatjes. Het is niet dat deze alleen voor Gellius is.
Aldus.
pi_23663941
In Cronenberg Jim Jarmusch heb ik overigens altijd wel zin
pi_23664005
Gister Coffe and Cigarettes gezien... Ik ga maar weer eens opzoek naar een onraadbaar plaatje
Aldus.
pi_23664039
Die moest ik ook maar eens gaan bekijken dan.

Is met Iggy Pop en Tom Waits , toch? .
pi_23664270
O.a. met Iggy en Tom maar de hele cast is mooi. Niet alle scene's even sterk, maar een paar hele mooie. Had je 'Night On Earth' ook al eens gezien?
Aldus.
pi_23678509
terugvindplaatje .

uiteraard te eenvoudig om te raden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23681454
Sherlock Holmes!
pi_23681534
Basil Rathbone!
Zo heette hij!
pi_23688115
?
Slaapt winter
en zomer
pi_23688201
Het lijkt wel een beeld van een stripfiguur m'neer bolo. Is het een duitser?

En één bijzonder goede morgen natuurlijk.
Aldus.
pi_23688264
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef Z het volgende:
Het lijkt wel een beeld van een stripfiguur m'neer bolo. Is het een duitser?
Een stripfiguur? Heden, neen! Duitser was m'neer evenmin. Hij had het juist regelmatig aan de stok met het herenvolk.
quote:
En één bijzonder goede morgen natuurlijk.
Dank u, neem er zelf ook één
Slaapt winter
en zomer
pi_23688499
De dakpannen leken me duits, maar de ramen doen dan weer frans aan. Het zal dan wel een fransman zijn, volgens mij zie ik ook een rolluik in dezelfde kleur als de muren, dat doen alleen fransen volgens mij. Mooi, ik ben blij dat dat uit de weg is. Een franse held, die het regelmatig aan de stok had met de duitsers, schreef hij alleen boze brieven of trok hij ook daadwerkelijk ten strijde?
Aldus.
pi_23688657
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:06 schreef Z het volgende:
De dakpannen leken me duits, maar de ramen doen dan weer frans aan. Het zal dan wel een fransman zijn, volgens mij zie ik ook een rolluik in dezelfde kleur als de muren, dat doen alleen fransen volgens mij. Mooi, ik ben blij dat dat uit de weg is. Een franse held, die het regelmatig aan de stok had met de duitsers, schreef hij alleen boze brieven of trok hij ook daadwerkelijk ten strijde?
Laat u niet misleiden, heer Z, en ook 'U' niet. M'neers beeld staat niet in het land waar m'neer vandaan kwam. Bovendien staat het land waar het beeld staat bekend om zijn antropologisch misleidende architectuur.

M'neer was dan ook geen m'sieur. Krijgshaftig was hij wel. Hij leidde hoogstpersoonlijk zijn bezettingsmacht op Duitse grond.
Slaapt winter
en zomer
pi_23692648
Mijnheer is een Zweed?
pi_23692905
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:33 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is een Zweed?
Mijn waarde 'ius,

Tot mijn spijt moet ik u mede delen dat u dezelfde fout maakt als heer Z. U verwart m'neer met een vijand van m'neer. Hoewel de Zweed op enig moment ook bondgenoot was van m'neer. Ach, als Machiavelli dat eens mee had mogen maken

Aardig om te zien ook dat m'neer niet goed opgelet had bij de lessen van voornoemde N.M. te F. Met name bij het lesje over huurlingen had m'neer stevig zitten tukken
Slaapt winter
en zomer
pi_23708287
hmmzz, de aandacht verslapt te RJP. Laat ik u (en Z) eens een hint verschaffen.

M'neer is gelieerd aan twee landen, had een dubbele nationaliteit zo u wilt. Tegenwoordig maakt men daarover nogal wat ophef, maar voorzover ik weet vond men dat in het geval van m'neer allemaal niet zo'n punt. De twee landen zijn zijn vaderland wat in dezen een rare term is, daar papa eveneens aan beide landen gelieerd was en het land waar het standbeeld staat.
Slaapt winter
en zomer
pi_23708497
Kijk meneer Parabeulo, ik zou me graag volledig richten op uw prachtige plaat, maar het is helaas zo dat ik het een beetje druk heb. Dat heb ik het overigens bij vlagen dus misschien dat ik later op de dag wat scherpe opmerkingen kan maken of wat rake vragen stellen, dat weet ik nu nog niet. Maar nu even niet dus ...

En wat heeft 'U' voor'n excuus?

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 02-12-2004 17:06:05 ]
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')