Als je als laatste element in de font-family, ofwel serif, danwel sans-serif geeft, werkt het op zich in elke browser natuurlijk (serif, zijn lettertypen met een aanhangseltje aan de pootjes van de letters)quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:36 schreef Chandler het volgende:
tnx daReaper en RM-rf, nog een klein vraagje. Weten jullie welke font standaard op eingelijk alle windows/unix systemen te vinden zijn? en gebruikt kunnen worden voor internet toepassingen (web? etc?)
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Javascript helden, wederom een kleine vraag van mijn kant.
Ik heb een form met meerdere invulvelden en meerdere submits.
Nu wil ik bij bepaalde invoervelden de focus op een specifieke submit button krijgen.
Ik heb iets over focus() gelezen, maar hoe doe ik dit precies? Moet ik de invulvelden een ID meegeven of iets dergelijks?
misschien ter verduidelijking.
Wanneer ik een term in een bepaald veld invul, moet bij een enter niet submitknop 1 actief zijn, maar submitknop 2.
1 2 3 4 5 6 | <form> <input type="submit" id="nummer1"> <input type="text" onblur="document.getElementById('nummer1').focus()"> <input type="text" onblur="document.getElementById('nummer2').focus()"> <input type="submit" id="nummer2"> </form> |
Gebruik dan de crossbrowser versie:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:04 schreef Arjan321 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Probeer dat maarDus een unieke ID aan de submit knoppen, en dan focussen als de input geblurd ( O_O ) wordt..
1 2 3 4 5 6 | <form> <input type="submit" id="nummer1" name="submit1" /> <input type="text" onblur="this.form.submit1.focus();" /> <input type="text" onblur="this.form.submit2.focus();" /> <input type="submit" id="nummer2" name="submit2" /> </form> |
Nee dat bedoel ik niet geheel, meer in de zin welke font's wel of niet aanwezig zijn op de meeste systemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:03 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Als je als laatste element in de font-family, ofwel serif, danwel sans-serif geeft, werkt het op zich in elke browser natuurlijk (serif, zijn lettertypen met een aanhangseltje aan de pootjes van de letters)
1 2 3 4 | var fonts = new Array("Arial", "Helvetica", "Times New Roman", "Verdana"); |
Bedankt!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:14 schreef Roönaän het volgende:
Je kan nog op zich onkeypress="this.onchange();" toevoegen.
Het is crossbrowser.. het zal wellicht niet werken in de antieke browsers (versies <= 5), maar dat is niet mijn foutquote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:06 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Gebruik dan de crossbrowser versie:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | function calc_totaal(prods) { var prods = eval(prods); var totaalArray = new Array(prods) for (var aantal=1; aantal<=prods; aantal++) { totaalArray[aantal] = document.getElementById('bedrag'+eval(aantal)).value; } var totaal = 0; for (var i = 0; i <= totaalArray.length; i++) { totaal+= totaalArray[i]; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | function getSelected() { theSelection = document.selection.createRange().text; if (!theSelection) { return false; } else if (document.selection.createRange().parentElement().tagName != 'TEXTAREA') { return false; } else { return theSelection; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | function getSelected() { // http://www.quirksmode.org/js/selected.html if (window.getSelection) { return window.getSelection(); } else if (document.getSelection) { return document.getSelection(); } else if (document.selection) { return document.selection.createRange().text; } else return; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | function insert(start, end) { theSelection = getSelected(); if (!theSelection) { document.forms[0].elements['text'].value += start + end; } else { document.selection.createRange().text = start + theSelection + end; } // document.forms[0].elements['text'].value += start + end; } |
Je eerste loop gaat van 1 t/m prod, je tweede loop gaat van 0 t/m prod.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:37 schreef markiemark het volgende:
nog steeds even dat van mn vorige post... over het optellen van waarden in een array, ik denk dat ik er aardig uit ben gekomen na de post van Arjan 321, maar het werkt nog steeds niet zoals ik zou willen... ik heb nu dit:
[ code verwijderd ]
maar dat wil niet werken, als ik hem echo met document.write, komt er een nogal vaag getal uit:
NaN1.999.990.89undefined
weet dat het iets te maken heeft met Not a number, maar wat....
Beetje vreemde error die je in je editor in FF krijgt.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:19 schreef Chandler het volgende:
haha true true SuperRembo, maar nog niet de crossbrouwser oplossingennuh ik ben daar niet gewenst
b.t.w
1 2 3 | Error: document.getElementById("fontSize") has no properties Source File: http://localhost/littleeditor/editor# Line: 156 |
1 2 3 4 5 6 | <?php 156 if (document.getElementById('fontSize').value) 157 { 158 document.getElementById('previewFont').style.fontSize = document.getElementById('fontSize').value + "pt"; 159 } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function calc_totaal(prods) { var prods = eval(prods); var totaal = eval(0); for (var i=1; i<=prods; i++) { totaal += eval(document.getElementById('bedrag'+prods).value); } document.write(totaal); } |
ja idd, het werkt nu, TE simpel eigenlijk....quote:
1 | var totaal = eval((totaal * 100) / 100); |
s = s.substring(0, index) + s.substring(index+length, s.length);quote:Op zondag 30 januari 2005 15:36 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand hoe ik een gedeelte van een string kan verwijderen (tegebruiken voor CUT), ik heb copy en paste reeds werkend voor IE & Moz(bestaande source
)
1 2 3 | var str = document.forms['textform'].elements['text'].value; str.replace('/' + getSelected() + '/g', 'ttt'); document.forms['textform'].elements['text'].value = str; |
Moet je heel even quietguy aanschieten, daar had ik soortgelijks een tijd terug voor uitgezocht, weet alleen niet meer waar, en de search is niet al te behulpzaam moet ik zeggen..quote:Op zondag 30 januari 2005 20:39 schreef Chandler het volgende:
idd daar heb je gelijk... maar dan moet ik uitvinden waar selected text begint en eindigden dat is ook niet zo gemakkelijk
ehm, php en javascript hebben niks met elkaar gemeen, vergeet dat alsjeblieft.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:02 schreef markiemark het volgende:
is het round? weet wel dat ie in php werkt, maar ik zocht in mn digitale gedo... kochte php bible (stond op cdtje bij het boek ;-) en daar vond ik niks met round, neem aan dat ie hetzelfde werkt als bij php? ik probeer even
ik begrijp wat je bedoeld, wat ik probeerde te zeggen was dat php en javascript e.e.a. gemeen hebben, in ieder geval zijn er een aantal functies gelijk aan elkaar (of bijna dan.. ) Maar met Math.round ben ik er wel uit gekomen!quote:Op maandag 31 januari 2005 10:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm, php en javascript hebben niks met elkaar gemeen, vergeet dat alsjeblieft.
In een textarea? Zie Firefox en getSelection() uit <textarea> ?!?quote:Op zondag 30 januari 2005 20:39 schreef Chandler het volgende:
idd daar heb je gelijk... maar dan moet ik uitvinden waar selected text begint en eindigden dat is ook niet zo gemakkelijk
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <div><input checked="checked" type="checkbox" name="cookie" onclick="document.getElementById('autologout').style.display=this.checked?'visible':'blocked';"/> <span>Inloggen met een cookie</span> </div> <div id="autologout">Automatisch uitloggen na <select name="logintime"> <option value="10">10 minuten</option> <option value="30">30 minuten</option> <option value="60">een uur</option> <option value="360">een dag</option> <option value="10080">een week</option> <option value="0">nooit</option> </select> </div> |
quote:Op maandag 31 januari 2005 12:42 schreef daReaper het volgende:
Zo simpel, maar ik kijk er vast overheen:
[ code verwijderd ]
ik krijg in IE de error "kan de eigenschap display niet opvragen. Ongeldig argument"
iemand enig idee? Ik weet vrij zeker dat het echt een hele stomme fout is...
1 | 'visible':'blocked' |
1 | 'block':'none' |
1 2 3 4 5 | if (document.getElementById('fontSize')) { document.getElementById('previewFont').style.fontSize = document.getElementById('fontSize').value + "pt"; } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |