Bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 29 november 2004 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard.
Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Totale onzin.....quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam. Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.quote:Op maandag 29 november 2004 13:06 schreef speedfreak1 het volgende:
. Ik vind het alleen maar goed dat het aan de kaak gesteld wordt, zo'n film is daar toevallig een uiterst toegankelijk medium voor. Gaat het om belediging van wat dan ook? Nee, het gaat om het aan de kaak stellen van achterlijke uitwassen van een cultuur. In Nederland is mishandeling toevallig gewoon een misdrijf, ook binnen het huwelijk. Mensen die dat probleem aankaarten wijzen gewoon op de wet, meer niet.
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.quote:Op maandag 29 november 2004 14:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Totale onzin.....
Had Madrid of NY dan een Hirsi Ayaan. ?!. (voor de aanslagen) ?
Nee Hirsi en Theo heeft iets naar de bovenwereld getrokken wat eerst in de onderwereld zat.,
Het zat er wel, alleen het was niet zichtbaar. Maar die onschuld zijn we inmiddels kwijt.
Relkloonquote:Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.
We moeten ons focussen op de problemen die wij in Nederlnd hebben.quote:Op maandag 29 november 2004 14:38 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relkloon
Ik ben ontopic....quote:Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.
Kan het wel zeggen, maar jullie vinden het niet interresant.quote:Op maandag 29 november 2004 14:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Die reactie was van mij. Kaaskop in hart en nieren. En ik sluit me aan bij loedertje: je klinkt niet alsof je de (en mijn) posts heb gelezen.
zie mijn vorige reactie over het klimaat in Spanje.quote:Op maandag 29 november 2004 14:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben ontopic....![]()
Je bijdrage wil niets anders impliceren dat Nederland een andere samenleving heeft dat Spanje of de VS.
Dat heb ik nergens gezegd en daar gaat de hele discussie niet over, ik heb het over het klimaat wat onstaat als mensen als Hirsi Ali bijven doen wat zij doen.quote:En dat aanslagen hier niet voor kunnen komen en dat er geen extremistische elementen in de samenleving zijn (we wonen toch onze sociale welvaartsstaat ?! = Nederland, en zulke dingen mogen niet benoemd worden of we negeren ze gewoon).
Jij vindt dat we politieke vluchtelingen alleen op moeten nemen als asielzoeker en verder de ogen moeten sluiten als men problemen die men in eigen land kent wil aankaarten omdat ze ook op ons land van toepassing kunnen zijn?quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Wie ben jij om dat voor te schrijven? Het heeft toevallig zijn uitwerking niet gemist, iedereen moest en zou die film zien. Wel eens gehoord van "artists' impression"?quote:Op maandag 29 november 2004 14:36 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam.
Dus dan moet het maar niet gemaakt worden? Fijne meningen en idealen hang je aan, zeg, omdat een bepaalde bekrompen groep tegen is en in staat is om te moorden moeten dingen maar achterwege blijven? Het komt mij dan eerder voor dat die groep keihard aangepakt moet worden, zo'n groep staat namelijk gewoon lijnrecht tegenover de fundamenten van onze rechtsstaat, onder andere de vrijheid om te maken wat je zelf wilt. Voor jouw mening bestaat een woord wat tegenwoordig weer erg actueel is: censuur. Dat is iets voor totalitaire landen, zoals je in het MO nog geregeld terugvindt. Dat het geen stand houdt is reeds bewezen door het uiteenvallen van de Sowjet-Unie. En ook in het MO beginnen al reeds grote scheuren steeds duidelijker te worden. Zie bijvoorbeeld Irak. Daar gaat het er echt niet om dat er wat amerikanen in het land zitten, als wel dat een groep islamo-fascisten de macht wil grijpen.quote:Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.
quote:Op maandag 29 november 2004 14:51 schreef amazigh80 het volgende:
Zij zegt namelijk de moslims te willen verlichten, dan is de eerste vraag die ik mijzelf stel, willen moslims dat wel?
Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.quote:Op maandag 29 november 2004 14:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
What's your point my dear friend?
Zij willen helemaal niet dat moslims over de hele wereld zich aanpassen aan de hier geldende regels. Rituele slachtingen, Sharia-invoeringen, besnijdingen en de inferieure positie van de vrouw in de samenleving zullen altijd plaatsvinden in landen waar dat is toegestaan en daar hebben wij hier ook niets mee te maken, mits zij in overeenstemming zijn met de universele verklaring van de rechten van de mens.quote:Op maandag 29 november 2004 14:32 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.
watt bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]Nu is dat nog een vrijwillige keuze, maar ik zou niet vreemd opkijken dat (over 5 jr.) dit straks een formele eis gaat worden.
quote:Op maandag 29 november 2004 15:01 schreef amazigh80 het volgende:
watt bedoel je hier precies mee?
Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.quote:Op maandag 29 november 2004 15:06 schreef Drugshond het volgende:Geen geloofstekens (kruisjes, hoofddoekjes, burka's) meer in het straatbeeld, geloof doe je maar thuis.
Ik weet niet wat ik er van moet denken..... maar sommige landen zetten al dergelijk soort stappen. Frankrijk/Belgie....... Nederland zal snel volgen denk ik.quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
Voor de mensen waar Ayaan het nu voor opneemt geldt niet echt een prettig leefklimaat.quote:Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef amazigh80 het volgende:
[..]
Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.
Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.quote:Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
Dat is héél wat anders dan streven naar een verwijdering van religieuze elementen uit het straatbeeld.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef err het volgende:
[..]
Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.
het 2e.quote:Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
Maar Elgigante: wat vind jij dan van het gegeven dat Ayaan maar heel erg weinig steun lijkt te krijgen van de groep waarvoor ze het zegt op te nemen? Is dat een teken dat ze misschien niet de goede manier kiest, of hebben die vrouwen het licht nog niet gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |