abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 14:24:47 #151
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_23643548
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uiteraard.
Bedankt voor je bijdrage.
Lang leve mij! *O*
pi_23643656
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schaal voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, omdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Ik denk dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het publieke debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!

[ Bericht 1% gewijzigd door amazigh80 op 29-11-2004 14:45:51 ]
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
  maandag 29 november 2004 @ 14:32:48 #153
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23643760
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef amazigh80 het volgende:
Men moet in Nederland gaan inzien dat zolang wij toestaan dat mensen als Hirsi Ali en Ashfin Elian, die uit hun land van herkomst zijn gevlucht voor problemen, hun problemen mee naar Nederland nemen om ze vervolgens hier openlijk uit te vechten, we een heel verziekt klimaat in Nederland blijven hebben.
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 29 november 2004 @ 14:34:03 #154
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23643798
quote:
Ik bedoel we hebben het in Nedelnd over het besnijden van vrouwen terwijl dit een Afrikaanse traditie is, die alleen nog in bepaalde Afrikaanse landen op grote schall voor komt. We hebben discussies over het recht om niet te geloven, okmdat de heer Elian in Iran niet ongelovig mocht zijn, terwijl wij in Nederlnd al eeuwen het recht hebben om niet te geloven, etc., etc.
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Totale onzin.....
Had Madrid of NY dan een Hirsi Ayaan. ?!. (voor de aanslagen) ?
Nee Hirsi en Theo heeft iets naar de bovenwereld getrokken wat eerst in de onderwereld zat.,
Het zat er wel, alleen het was niet zichtbaar. Maar die onschuld zijn we inmiddels kwijt.
pi_23643845
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:06 schreef speedfreak1 het volgende:
. Ik vind het alleen maar goed dat het aan de kaak gesteld wordt, zo'n film is daar toevallig een uiterst toegankelijk medium voor. Gaat het om belediging van wat dan ook? Nee, het gaat om het aan de kaak stellen van achterlijke uitwassen van een cultuur. In Nederland is mishandeling toevallig gewoon een misdrijf, ook binnen het huwelijk. Mensen die dat probleem aankaarten wijzen gewoon op de wet, meer niet.
Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam. Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
pi_23643879
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Totale onzin.....
Had Madrid of NY dan een Hirsi Ayaan. ?!. (voor de aanslagen) ?
Nee Hirsi en Theo heeft iets naar de bovenwereld getrokken wat eerst in de onderwereld zat.,
Het zat er wel, alleen het was niet zichtbaar. Maar die onschuld zijn we inmiddels kwijt.
wij leven in NL en niet in Spanje of de VS, graag ontopic blijven aub.
Noam Chomsky
  maandag 29 november 2004 @ 14:38:08 #157
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_23643916
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Relkloon
Lang leve mij! *O*
pi_23644053
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:38 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Relkloon
We moeten ons focussen op de problemen die wij in Nederlnd hebben.

Overigens nu we het toch over Spanje hebben, in de Volkskrant van zaterdag 13/11 stond een artikel over het klimaat in Spanje na de aanslagen in Madrid.In Spanje was en is het klimaat voor moslims nog steeds prettig om te leven, maar aan de andere kant, gaat hun publieke debat niet over vrouwenbesnijdenis en het recht op afvalligheid, maar over echte problemen die zich in Spanje afspelen.
Noam Chomsky
  maandag 29 november 2004 @ 14:44:42 #159
89730 Drugshond
pi_23644072
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:37 schreef amazigh80 het volgende:
Ik ben ontopic....
Je bijdrage wil niets anders impliceren dat Nederland een andere samenleving heeft dat Spanje of de VS. En dat aanslagen hier niet voor kunnen komen en dat er geen extremistische elementen in de samenleving zijn (we wonen toch onze sociale welvaartsstaat ?! = Nederland, en zulke dingen mogen niet benoemd worden of we negeren ze gewoon).
Nou na de moord op TvG zijn dingen in een heel ander daglicht terecht gekomen denk je ook niet.
  maandag 29 november 2004 @ 14:51:57 #160
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23644262
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:19 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Die reactie was van mij. Kaaskop in hart en nieren. En ik sluit me aan bij loedertje: je klinkt niet alsof je de (en mijn) posts heb gelezen.
Kan het wel zeggen, maar jullie vinden het niet interresant.

Maar beantwoord m'n vraag ens, ipv m'n motieven ter discussie te stellen.
pi_23644263
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ben ontopic....
Je bijdrage wil niets anders impliceren dat Nederland een andere samenleving heeft dat Spanje of de VS.
zie mijn vorige reactie over het klimaat in Spanje.
quote:
En dat aanslagen hier niet voor kunnen komen en dat er geen extremistische elementen in de samenleving zijn (we wonen toch onze sociale welvaartsstaat ?! = Nederland, en zulke dingen mogen niet benoemd worden of we negeren ze gewoon).
Dat heb ik nergens gezegd en daar gaat de hele discussie niet over, ik heb het over het klimaat wat onstaat als mensen als Hirsi Ali bijven doen wat zij doen.
Zij zegt namelijk de moslims te willen verlichten, dan is de eerste vraag die ik mijzelf stel, willen moslims dat wel? En zoals ik al zei zet ik hele grote vraagtekens bij de maniet die zij willens en wetens toch blijft gebruiken om haar doelen te bewerkstelligen. Dat is waar ik het over heb.
Noam Chomsky
pi_23644305
quote:
Ik hoop dat juist deze mensen ons een aantal eeuwen terug brengen, in ieder geval het debat althans, dus Nederland wordt wakker voor het te laat is!!
Jij vindt dat we politieke vluchtelingen alleen op moeten nemen als asielzoeker en verder de ogen moeten sluiten als men problemen die men in eigen land kent wil aankaarten omdat ze ook op ons land van toepassing kunnen zijn?
In Nederland wonen ook mensen die 'op vakantie gaan' in het land van de voorouders om daar het ritueel te voldoen wat we hier als onethisch en verregaande mishandeling beschouwen.

What's your point my dear friend?

Ik vind het goed dat de door jou genoemde personen ontwikkelingen of misstanden aankaarten di wij met onze westerse visie helemaal niet in de gaten hebben.
Regeren is vooruitzien en Ellian wil daar graag een steentje aan bijdragen, dat is gezien zijn ontwikkeling na binnenkomst zijn goed recht.
Yeah baby Yeah!
pi_23644315
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:36 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Voor het aan de kaak stellen van het probleem van mishandeling van Islamitische vrouwen heb je echt geen naakte vrouw nodig met Koran teksten op haar lichaam.
Wie ben jij om dat voor te schrijven? Het heeft toevallig zijn uitwerking niet gemist, iedereen moest en zou die film zien. Wel eens gehoord van "artists' impression"?
quote:
Zij wist zelf maar al te goed en dat heeft ze aangegeven in een intervieuw dat wanneer ze op deze manier met heilige teksten om zou gaan dan zou de hele islamitische gemeenschap over haar heen vallen, maar toch doet ze dit, dan zet ik toch echt grote vraagtekens bij haar doelen.
Dus dan moet het maar niet gemaakt worden? Fijne meningen en idealen hang je aan, zeg, omdat een bepaalde bekrompen groep tegen is en in staat is om te moorden moeten dingen maar achterwege blijven? Het komt mij dan eerder voor dat die groep keihard aangepakt moet worden, zo'n groep staat namelijk gewoon lijnrecht tegenover de fundamenten van onze rechtsstaat, onder andere de vrijheid om te maken wat je zelf wilt. Voor jouw mening bestaat een woord wat tegenwoordig weer erg actueel is: censuur. Dat is iets voor totalitaire landen, zoals je in het MO nog geregeld terugvindt. Dat het geen stand houdt is reeds bewezen door het uiteenvallen van de Sowjet-Unie. En ook in het MO beginnen al reeds grote scheuren steeds duidelijker te worden. Zie bijvoorbeeld Irak. Daar gaat het er echt niet om dat er wat amerikanen in het land zitten, als wel dat een groep islamo-fascisten de macht wil grijpen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  maandag 29 november 2004 @ 14:59:09 #164
89730 Drugshond
pi_23644479
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:51 schreef amazigh80 het volgende:
Zij zegt namelijk de moslims te willen verlichten, dan is de eerste vraag die ik mijzelf stel, willen moslims dat wel?
  • Ik denk niet dat H.A. de aangewezen persoon is om dit te bewerkstelligen. Ze zou wel als katalysator in het gesprek kunnen dienen, maar dan houdt de vergelijking op.
  • Nu is dat nog een vrijwillige keuze, maar ik zou niet vreemd opkijken dat (over 5 jr.) dit straks een formele eis gaat worden. Dat zal pas in gang gezet kunnen worden op het moment dat de wet van vrijheid van godsdienst komt te vervallen (en vroeg of laat zal dit gebeuren ... vele politieke partijen spelen al met deze gedachte).
  • pi_23644482
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

What's your point my dear friend?
    Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.
    Noam Chomsky
    pi_23644499
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Goed punt. Ik snap ook nooit zo wat deze mensen precies willen bewerkstelligen. Ze kunnen uiteraard op hun buik schrijven dat moslims over de hele wereld zich gaan aanpassen aan hun wensen. Het lijkt een soort van protest in ballingschap, waar niets mis mee is, alleen richten ze dit op de Nederlandse maatschappij die vervolgens het onderscheid niet meer kan maken tussen Nederland en fundamentalistische landen waar ze niets mee te maken hebben.
    Zij willen helemaal niet dat moslims over de hele wereld zich aanpassen aan de hier geldende regels. Rituele slachtingen, Sharia-invoeringen, besnijdingen en de inferieure positie van de vrouw in de samenleving zullen altijd plaatsvinden in landen waar dat is toegestaan en daar hebben wij hier ook niets mee te maken, mits zij in overeenstemming zijn met de universele verklaring van de rechten van de mens.
    Ik denk ook niet dat Ellian een tweede Iran geboren ziet worden in Nederland, maar ik vind het prima dat hij Nederland waarschuwt voor de gevolgen van een radicalisering en politisering van de Islam in Nederland.
    Ik vind ook dat een overgelopen Noord-Koreaan hier zijn boekje open mag doen over de misstanden in zijn vaderland, zeker als dergelijke misstanden ook voet aan de grond dreigen te krijgen in Nederland.
    ik vind dat Ayaan en Ellian uitermate goed onderscheid kunnen maken tussen problemen 'thuis' en problemen in Nederland.
    Ayaan beschrijft de problemen hier en Ellian wijst op het gevaar van een mogelijk komend fenomeen, de politieke islam.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23644528
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]
  • Nu is dat nog een vrijwillige keuze, maar ik zou niet vreemd opkijken dat (over 5 jr.) dit straks een formele eis gaat worden.
  • watt bedoel je hier precies mee?
    Noam Chomsky
      maandag 29 november 2004 @ 15:06:46 #168
    89730 Drugshond
    pi_23644671
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:01 schreef amazigh80 het volgende:
    watt bedoel je hier precies mee?
  • Sluiten van extremistische moskees.
  • Geen geloofstekens (kruisjes, hoofddoekjes, burka's) meer in het straatbeeld, geloof doe je maar thuis.
  • Geen Christelijke of Islamitische vorming meer in het onderwijs.
  • Discriminatie versus geloof kom daarmee ook te vervallen.

M.a.w. het creeren van een transparante samenleving waarin straks nog alleen wetten gelden en geloofsstromingen ondergeschikt zijn.
  • pi_23644734
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:06 schreef Drugshond het volgende:
  • Geen geloofstekens (kruisjes, hoofddoekjes, burka's) meer in het straatbeeld, geloof doe je maar thuis.
  • Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
      maandag 29 november 2004 @ 15:13:41 #170
    89730 Drugshond
    pi_23644857
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:
    Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
    Ik weet niet wat ik er van moet denken..... maar sommige landen zetten al dergelijk soort stappen. Frankrijk/Belgie....... Nederland zal snel volgen denk ik.
    pi_23645085
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:59 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Dat als deze mensen zo doorgaan, dat we een prettige leefklimaat in Nederland voor goed vaarwel kunnen zeggen.
    Voor de mensen waar Ayaan het nu voor opneemt geldt niet echt een prettig leefklimaat.
    Je kiest voor de Cohen-methode: een kleine groep zorgt voor problemen en het filteren van die kleine uit de grote kan op wat problemen stuiten, dus laten we alles maar houden zoals het is.....

Als we problemen niet meer mogen benomen in Nederland kun je niet spreken over een prettig leefklimaat imo.
    Dat prettige leefklimaat kan gewaarborgd blijven als bepaalde partijen openstaan voor compromissen, helaas vergt dat compromis voor een deel het niet naleven van hun interpretatie van de Islam.
    Voor mij is dat geen keuze maar een motto en het taboe wat nu om bepaalde zaken heerst is onbespreekbaar en onteolaatbaar. dat probleem moet aangepakt worden, no matter what .....

Ik zie totaal niet in wat voor haat Ellian zou moeten zaaien waardoor zelfs ons leefklimaat in gevaar komt. Als belichting tegenwoordig gelijk staat aan haatzaaierij is het erger met de maatschappij gesteld dan ik had durven denken.
    Yeah baby Yeah!
    pi_23645163
    Maar Elgigante: wat vind jij dan van het gegeven dat Ayaan maar heel erg weinig steun lijkt te krijgen van de groep waarvoor ze het zegt op te nemen? Is dat een teken dat ze misschien niet de goede manier kiest, of hebben die vrouwen het licht nog niet gezien?
      maandag 29 november 2004 @ 15:25:17 #173
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23645169
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het zo ver nooit zal komen.
    Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.
    pi_23645200
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef err het volgende:

[..]

Ik wel, zo ook afschaffen van elke vorm van religieus onderwijs. Gaat in Frankrijk ook uitstekend, koran lessen zijn daar een prive aangelegenheid, en wordt dus niet door de overheid gefinancieerd.
    Dat is héél wat anders dan streven naar een verwijdering van religieuze elementen uit het straatbeeld.
      maandag 29 november 2004 @ 15:27:07 #175
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_23645227
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
    Maar Elgigante: wat vind jij dan van het gegeven dat Ayaan maar heel erg weinig steun lijkt te krijgen van de groep waarvoor ze het zegt op te nemen? Is dat een teken dat ze misschien niet de goede manier kiest, of hebben die vrouwen het licht nog niet gezien?
    het 2e.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')