quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
dit valt niet onder meningsuiting maar Belediging van een geloof
ik dacht dat ze na Theo beter ging nadenken wat ze allemaal doet
er zijn gestoorden die Hirsi ali willen vermoorden
en hiermee maakt ze het erger![]()
![]()
terugsturen die hirsi , want ze maakt het hier erger![]()
Dat gaat ons allemaal aan omdat de islaam naar Nederland is gekomen door emigranten. En wij Nederlanders kunnen het niet zo vinden met sommige standpunten van de islaam. Wij leven in 2004 en de islaam loopt vaak nog zo'n 1000 jaar achter op sommige punten. Nederland is een westers land, en geen midden-oosten.quote:Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
Heel Nederland is gaan nadenken hoe verrot sommige in elkaar zitten en wat voor een gevaar het wel niet is.quote:ik dacht dat ze na Theo beter ging nadenken wat ze allemaal doet
er zijn gestoorden die Hirsi ali willen vermoorden
Dus we moeten onze mond maar houden.quote:terugsturen die hirsi , want ze maakt het hier erger
Ach ach :'(quote:Op maandag 29 november 2004 12:52 schreef Dagonet het volgende:
De vraag of het verstandig is dat een lid van de commissie van integratiebeleid zo loopt te schoppen tegen het geloof van een substantiëel deel van de immigranten is er zeker één die gesteld mag worden.
kijk, dit snijdt tenminste hout. geen gezeur over 'goh, zou het ten koste gaan van haar 'gewone' werk en meer van dat soort drogredenen'.quote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een beetje eng worden dat er nu een soort verzetsheldin van haar wordt gemaakt.
Het maakt ineens niet zoveel meer uit wat ze zegt of doet, ik heb de indruk dat veel users nauwelijks nadenken over wat ze eigenlijk wil met haar filmpjes, maar dat alleen telt dat ze nog wat doet. In de trant van: laat je niet kisten en go Ayaan go. Natuurlijk moet ze zich niet tegen laten houden door terreur maar ik hoop dat ze wel goed nadenkt over de vorm die ze kiest en over de inhoud en het niet louter doet vanuit de gedachte: "kijk eens wat ik durf".
Hehe... een medestanderquote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een beetje eng worden dat er nu een soort verzetsheldin van haar wordt gemaakt.
Het maakt ineens niet zoveel meer uit wat ze zegt of doet, ik heb de indruk dat veel users nauwelijks nadenken over wat ze eigenlijk wil met haar filmpjes, maar dat alleen telt dat ze nog wat doet. In de trant van: laat je niet kisten en go Ayaan go. Natuurlijk moet ze zich niet tegen laten houden door terreur maar ik hoop dat ze wel goed nadenkt over de vorm die ze kiest en over de inhoud en het niet louter doet vanuit de gedachte: "kijk eens wat ik durf".
Kritiek prima. Belachelijk maken is weer een ander verhaalquote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef evert het volgende:
[..]
geen greintje respect heeft? dus als je kritiek hebt, is het respect weg?
dus al die ex calvinisten die hevig uithalen naar hun 'roots', ik noem Freek, Maarten ''t Hart, etc., dat vind je ook jankerds en je vindt ze ook respectloos?
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.quote:Op maandag 29 november 2004 12:53 schreef evert het volgende:
[..]
geen greintje respect heeft? dus als je kritiek hebt, is het respect weg?
dus al die ex calvinisten die hevig uithalen naar hun 'roots', ik noem Freek, Maarten ''t Hart, etc., dat vind je ook jankerds en je vindt ze ook respectloos?
quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.
Vind je die tweede mogelijkheid even respectvol?
nee, zeker niet even respectvol. de vraag is echter of je een 'echte verlichting' kan realiseren door niet een keer de knuppel in het hoenderhok te gooien. En dan verwijs ik weer naar de geruchtmakende boeken van Reve en Hermans.quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Je kan kritiek leveren zonder meteen maar nutteloze beledigingen er aan toe te voegen. Wanneer een Nederlandse bisschop zou zeggen dat condooms slecht zijn kan je in discussie gaan over het nut van condooms en vragen stellen over het nut om aan 2 duizend jaar oude Bijbeltekstsen vast te houden wanneer de maatschappij zo drastisch is veranderd, of je kan gaan roepen dat die man eigenlijk AIDS heeft en gewoon alle koorjongetjes die hij anaal verkracht wil kunnen besmetten.
Er was zelfs een reportage waarin Hirsi n.a.v. deel I het *debat* aan wilde gaan met Islamistische vrouwen in een Blijf van m'n Lijf huis.quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef pooier het volgende:
Is er dan al eens iemand binnen de islamitische gemeenschap opgestaan voor een debat?
speed als in snelheid, of de mind altering substancequote:Op maandag 29 november 2004 13:06 schreef speedfreak1 het volgende:
Gaat het niet eerder om een aantal bijzonder gestoorde gebruiken die in de moslimwereld nog altijd door een niet onaanzienlijk deel volkomen normaal worden gevonden, maar die verder feitelijk losstaan van het geloof zelf?
Er staat nergens in de Koran dat een man zijn vrouw de tering mag meppen, excusez le mot, toch doet een aantal dat en verkondigen vervolgens dat het geloof dat voorschrijft. Ik vind het alleen maar goed dat het aan de kaak gesteld wordt, zo'n film is daar toevallig een uiterst toegankelijk medium voor. Gaat het om belediging van wat dan ook? Nee, het gaat om het aan de kaak stellen van achterlijke uitwassen van een cultuur. In Nederland is mishandeling toevallig gewoon een misdrijf, ook binnen het huwelijk. Mensen die dat probleem aankaarten wijzen gewoon op de wet, meer niet.
Verder, respect? Respect heb je voor mensen die dat hebben verdiend. Dus zeker niet voor randdebielen die hun vrouw mishandelen. Respect voor een geloof? Nooit, ik ben toevallig een pure atheïst.
Simpel, niemand kan mij vertellen wat haar hoofdtaken zijn en of zij haar taken naar behoren doet.quote:Op maandag 29 november 2004 12:32 schreef evert het volgende:
en waar baseer je je mening op dat Ayaan haar hoofdtaken verwaarloost door het maken van een film ....
Zoals Submission bedoel je?quote:Op maandag 29 november 2004 13:04 schreef evert het volgende:
[..]
je zal een vorm moeten kiezen die 'duidelijk' is maar niet bij voorbaat alle inhoudelijke discussies de grond inboort.
Ik hoop dat de licht ironische ondertoon voelbaar is.quote:Op maandag 29 november 2004 13:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Zoals Submission bedoel je?
Ze heeft ooit zelf deze religie genoten, en dat is haar bijna duur komen te staan. Toen ze nog in Somalie woonde.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
Daarover zijn de meningen nog verdeeld.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
dit valt niet onder meningsuiting maar Belediging van een geloof
Dat heeft ze gedaan, vandaar Submission IIquote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
ik dacht dat ze na Theo beter ging nadenken wat ze allemaal doet
En nu moet ze haar mond houden ?!..... dat werkt niet. Zeker niet omdat ze een politieke functie heeft.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:er zijn gestoorden die Hirsi ali willen vermoorden
Geen idee, ik weet niet hoe de nieuwe film eruit komt te zien.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
en hiermee maakt ze het erger![]()
![]()
Terugsturen...waarom ?!. ze doet niets strafbaars conform de Nederlandse wet. Het kan zijn dat sommige mensen daar anders over denken, maar dan kun je altijd nog naar de rechter stappen.quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
terugsturen die hirsi , want ze maakt het hier erger![]()
Dan is de vraag: waardoor heeft het christendom wel de verlichting gehad die de islam mist?quote:Op maandag 29 november 2004 13:07 schreef Echo99 het volgende:
Ben zelf niet van mening dat de boeken van Reve (hermans kan ik geen objectief oordeel over vellen want dat vind ik helemaal niks) een substantiele bijdrage hebben geleverd aan de modernisering van het westerse christendom.
Snelheid!quote:Op maandag 29 november 2004 13:07 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
speed als in snelheid, of de mind altering substance
Hou toch op zegquote:Op maandag 29 november 2004 12:45 schreef evert het volgende:
achterlijk als in 'achtergebleven', 'geen verlichting gehad' in tegenstelling tot christendom in bijv. Nederland.
en dat weet je van alle andere kamerleden wel?quote:Op maandag 29 november 2004 13:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Simpel, niemand kan mij vertellen wat haar hoofdtaken zijn en of zij haar taken naar behoren doet.
C'est le ton qui fait la music.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef evert het volgende:
[..]
Als 'afvalligen' schrijnende opvattingen aan de kaak stellen, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee.
De val van het christendom heeft ze vooral aan haarzelf te wijten dankzij interne strijd en verregaande corruptie, maar da's een ander verhaal.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef evert het volgende:
[..]
Dan is de vraag: waardoor heeft het christendom wel de verlichting gehad die de islam mist?
Zelfkritiek? Kritiek van buitenstaanders? Niet alle kritiek bij voorbaat afdoen als discriminatie of belediging?
Als 'afvalligen' schrijnende opvattingen aan de kaak stellen, daar is in mijn optiek helemaal niets mis mee.
vrouwen mogen wel lid zijn van de SGP, maar helemaal mee eens dat zij 'niet van deze tijd zijn'.quote:Op maandag 29 november 2004 13:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hou toch op zeg
De zetels van de SGP mogen ook alleen door mannen bezet worden en op de veluwe heb je ook nog steeds stromingen die niet van deze tijd zijn.
Val???? Hadden we t niet over verlichting????quote:Op maandag 29 november 2004 13:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De val van het christendom heeft ze vooral aan haarzelf te wijten dankzij interne strijd en verregaande corruptie, maar da's een ander verhaal.
Je maakt weer een valse toeschrijving zodat de discussie langzamerhand weer dichtslibt.quote:Op maandag 29 november 2004 13:02 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |