Tot het moment dat het haar door die gekken onmogelijk werd gemaakt, functioneerde ze als een 'gewoon' kamerlid. zat in de commissies waar ze namens de fractie inzat, zat bij de vergaderingen en in de 2e kamer. ze was daar zichtbaarder en meer aanwezig dan minstens 90 andere kamerleden (zo is er een SP er die al een jaar niet in de kamer aanwezig is geweest).quote:Op maandag 29 november 2004 12:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Goed, gaan we daarover verder.
Wat doet zij eigenlijk ?
Ik leg de schuld bij niemand neer. Wat ik probeer te zeggen is: als je de ballen hebt om grote dingen te roepen, moet ze ook de ballen hebben om de grote consquenties te accepteren. Meer onder het mom van: If you can't stand the heat, keep out of the kitchen...quote:Op maandag 29 november 2004 12:07 schreef evert het volgende:
[..]
je draait het om! Een 'grote smoel' hebben zou moeten kunnen in nederland. maar de extreme islam heeft lange tenen en kan niet accepteren dat iemand in nederland zegt wat zij denkt.
je moet de schuld niet bij haar leggen maar bij die randdebielen die het haar onmogelijk maken te zeggen wat zij denkt en tegelijkertijd veilig over straat te lopen.
Ik snap niet goed waarom jij je druk maakt over wat zij in haar vrije tijd doet. Dat dat ook nog's een nobel doel betreft doet laat ik buiten beschouwing. Zij wordt betaald voor haar werk als politica- werk dat zij helaas niet kan uitvoeren op dit moment. Nogmaals, die activiteiten buiten haar werk om worden niet uit jouw en mijn zak betaald.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo
Als de Minister van Justitie zich niet meer bezig wil houden met de dingen die hij moet doen maar bezig is om* alle * vaders in Nederland te wijzen op het feit dat het systematisch af ranselen van hun kroost middeleeuws is zou NL ook reageren hoor.
[..]
Wie zegt jou dat ik mij daar niet aan erger en er niet op reageer?
On topic graag, het gaat hier over Hirsi en haar activiteiten.
Zo natuurlijk is dat niet, het onderscheid is niet helder. Ze had er ook voor kunnen kiezen om de film onder een andere naam te maken, maar dat heeft ze - misschien wel opzettelijk - niet gedaan.quote:Op maandag 29 november 2004 11:59 schreef pooier het volgende:
Als persoon Hirsi Ali natuurlijk.
DIT SLAAT ALLES. Dus als ik tegen iemand anders zeg dat die gene lomp bezig is moet ik maar accepteren dat ik klappen kan krijgen dan wel niet een kogel omdat die gene het daar niet mee eens is.quote:Op maandag 29 november 2004 12:11 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij niemand neer. Wat ik probeer te zeggen is: als je de ballen hebt om grote dingen te roepen, moet ze ook de ballen hebben om de grote consquenties te accepteren. Meer onder het mom van: If you can't stand the heat, keep out of the kitchen...
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?quote:Op maandag 29 november 2004 12:16 schreef pooier het volgende:
[..]
DIT SLAAT ALLES. Dus als ik tegen iemand anders zeg dat die gene lomp bezig is moet ik maar accepteren dat ik klappen kan krijgen dan wel niet een kogel omdat die gene het daar niet mee eens is.
Zie Pim en theo, we moeten dan ook maar accepteren dat zijn de kogel kregen. (Dan moesten zij maar hun mond houden)
maar is de film geen manier om in discussie te gaan?quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?
De discussie is er zeker nuquote:Op maandag 29 november 2004 12:25 schreef evert het volgende:
[..]
maar is de film geen manier om in discussie te gaan?
en was submission 1 nu echt zo met de botte bijl?
dus ze moet haar mond maar houden en net doen alsof haar neus bloed ? want anders vraagt ze om ritueel geslacht te wordenquote:Op maandag 29 november 2004 11:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Toen dat gebeurde had ze zich toch moeten realiseren dat ze zich een hoop problemen op de hals heeft gehaald. En nee, ik vind het niet laf dat ze ondergedoken is. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben. Maar dat ze vanaf dat onderduik adres verder gaat met mensen beledigen, dat vind ik stronteigenwijs. Of kappen met die onzin, onderduiken en hopen dat t overgaat. Of je hebt echt schijt aann je vijanden en je gaat midden op de dam een toneelstukje a la submission opvoeren.
Niet dat halfslachtige gezeik van: ik heb schijt aan ze maar ik duik voor de zekerheid wel onder.
Ik blijf bij mijn standpunt: Eigenwijs kreng.
![]()
![]()
Precies.quote:Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef evert het volgende:
als aanvulling: ieder 2e kamer lid heeft bijna nevenfunties.
yeah right en hoe had jij je dat voorgesteld ? vergeet niet dat in de islam een vrouw niet veel bijzonders is en een niet gelovige (dat is ze nu) volgens de sharia HOOGSTENS een 2e rang burger is. denk jij nou werkelijk dat ze in dialoog kan gaan met die mensen ???quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat ze moet accepteren dat ze de kogel gaat krijgen ofzo. Ik bedoel meer te zeggen dat: als ze t er niet mee eens is, er niet met de botte bijl door moet gaan maar in discussie gaan met de mensen waar ze t niet mee eens. Dit klinkt heel idealistisch ik weet 't. Maar zeg nou zelf: als ze misstanden binnen de Islam aan de kaak had willen stellen had dit misschien ook iets genuanceerder gekund dan Submission Part I niet?
Op zich is een nevenfunctie niet bezwaarlijk zolang dit niet conflicteert met de eigenlijke functie. In het geval van Hirsi Ali is dat op zijn minst een twijfel geval.quote:Op maandag 29 november 2004 12:14 schreef evert het volgende:
als aanvulling: ieder 2e kamer lid heeft bijna nevenfunties.
en waar baseer je je mening op dat Ayaan haar hoofdtaken verwaarloost door het maken van een film en Koenders door zijn nevenfuncties niet?quote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies.
Én hoofdtaken .
LOL, my point exactlyquote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Skyclad het volgende:
En wat voor iets gaat het dit keer worden?
Gaat ze weer een filmpje maken waar ze er voor zorgt dat de manier waarop ze het doet al de religie beledigt, zelfs al is het onderwerp wel nuttig om ter discussie te brengen?
Dat is net zoiets als een filmpje maken waar een Jesus lookalike door een paus-lookalike wordt afgezogen, vervolgens klaar komt op een Bijbel, en dat dan proberen te gebruiken om homosexualiteit bespreekbaar te maken onder SGPers.
voor je geheugen, de boeken van reve en hermans in de jaren 50 en 60 waren niet anders hoor! en hebben wel zeker meegeholpen aan de Verlichting!quote:Op maandag 29 november 2004 12:28 schreef Skyclad het volgende:
En wat voor iets gaat het dit keer worden?
Gaat ze weer een filmpje maken waar ze er voor zorgt dat de manier waarop ze het doet al de religie beledigt, zelfs al is het onderwerp wel nuttig om ter discussie te brengen?
Dat is net zoiets als een filmpje maken waar een Jesus lookalike door een paus-lookalike wordt afgezogen, vervolgens klaar komt op een Bijbel, en dat dan proberen te gebruiken om homosexualiteit bespreekbaar te maken onder SGPers.
Feiten? Waarom conflicteert dit? is haar mening als politica een andere dan haar mening als kamerlid?quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Op zich is een nevenfunctie niet bezwaarlijk zolang dit niet conflicteert met de eigenlijke functie. In het geval van Hirsi Ali is dat op zijn minst een twijfel geval.
Beetje fundamentalist denkt er wel zo over ja. De moslims die ik ken zijn eigenlijk gewoon net mensen met wie je ook kan praten enzo.quote:Op maandag 29 november 2004 12:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
yeah right en hoe had jij je dat voorgesteld ? vergeet niet dat in de islam een vrouw niet veel bijzonders is en een niet gelovige (dat is ze nu) volgens de sharia HOOGSTENS een 2e rang burger is. denk jij nou werkelijk dat ze in dialoog kan gaan met die mensen ???
en dus praat je die mensen maar na? Heb je zelf geen mening?quote:Op maandag 29 november 2004 12:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De discussie is er zeker nu![]()
Ik vond het em niet zo schokkend maar mensen met een andere geloofsovertuiging blijkbaar wel.
Heb je de film al gezien?quote:Op maandag 29 november 2004 12:37 schreef Meki het volgende:
![]()
Wat gaat hirsi ali aan wat Islaam is
dit valt niet onder meningsuiting maar Belediging van een geloof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |