omdat hij in een discussie de "if you cant confince them with real arguments, dazzle em with a load of bullshit"-tactiek gebruikt.quote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dat maakt iemand een 'mediahoer'?
Zozo. Ik duizel van de sterke argumenten.
V.
Hitler voerde ook argumenten en kritiek maar heeft uiteindelijk als duidelijk Westers exponent de dood van een goede paar miljoen Joden op zijn gewetenquote:Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef speedfreak1 het volgende:
Misschien dat meneer Banshee nu zelf enig denkwerk kan verrichten om er achter te komen hoe stompzinnig het is om in deze discussie de holocaust er bij te halen. En misschien dat ie er dan ook achterkomt dat zijn eigen denkbeeld in feite gewoon rascistisch zijn. Ik weet het, dat laatste klinkt hard, het is mijn kijk op het één en ander.
Dus de hoofdreden dat je Hitler haat is dat hij kritiek had op de islamquote:Op maandag 29 november 2004 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik ben Moslim. Dat verandert niemand. Al verzuilt heel de wereld, ik zal met Gods wil als Moslim sterven !
[..]
Als je kritiek geeft moet het wel nut hebben en niet dienen als zelfverrijking zoals in het geval van Hirsi "waar zit ik nu weer?" Ali !
[..]
Dan mag je mij radicaal vinden. Omdezelfde reden haat ik wijlen Hitler ook, ook vanwege mijn geloof, als dat radicaal heet dan ben ik er trots op een radicale te zijn en mag je wat mij betreft hoessein@gmail.com doorspelen naar de AIVD, dat is nl. mijn persoonlijke emailadres
Als je toch bezig ben, stuur ze een link van mijn postgeschiedenis, hebben ze wat leesvoer
Kloon van Akkersloot ?quote:Op maandag 29 november 2004 17:56 schreef fjs het volgende:
Laat ze maar doen. Perfect.
Ik zeg maar zo: 'aan de vrucht herkent men de boom'.
De vrucht die de Islam door de hele geschiedenis heen heeft voortgebracht, heeft ook zijn natuur aan het licht gebracht.
Die vrucht is: angst, terreur en bloedvergieten. Daarmee is deze godsdienst altijd gekenmerkt. Vanaf zijn ontstaan!
Geloof me, dit is tegen dovemansoren gericht hierquote:Op maandag 29 november 2004 17:58 schreef scanman01 het volgende:
Heel veel ellende op deze aardbol komt voort uit geloof. Dat wil nog niet zeggen dat iedereen die gelooft ook per definitie slecht is. Dat zijn in alle gevallen slechts een aantal fanatiekelingen.
Hitler.quote:Op maandag 29 november 2004 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Hitler voerde ook argumenten en kritiek maar heeft uiteindelijk als duidelijk Westers exponent de dood van een goede paar miljoen Joden op zijn geweten
En ik racistisch, ik lach je uit in je gezicht !Aan de hand van welke quote redeneer je zoiets ridicuuls :')
Daarom haal ik het erbij. Hirsi Ali slaat dezelfde weg in
ik heb niks tegen de islam , alleen tegen de uitwassennquote:Op maandag 29 november 2004 18:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Geloof me, dit is tegen dovemansoren gericht hier![]()
Kun je mij tegenspreken dan?quote:Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kloon van Akkersloot ?
Het lijkt mij vrij duidelijk dat er sprake is van een conflicterende situatie. Door het maken van Submission nam ze een risico waardoor ze nu niet meer in staat is haar hoofdtaken uit te voeren. Dan is het maken zo'n film in mijn ogen niet verantwoord ten opzichte van de hoofdtaak.quote:Op maandag 29 november 2004 12:35 schreef evert het volgende:
Feiten? Waarom conflicteert dit? is haar mening als politica een andere dan haar mening als kamerlid?
Je kan op geen enkele manier jouw posting onderbouwen.
Wat ik denk is ongeschikt en bovendien zijn er teveel ongelovigen om ze allemaal eens te bedreigen. Dat er in dit geval sprake was van kaffirfobie, was echter duidelijk. Zoals extremistische Christenen er doorgaans ook eerder toe over gaan anderen te bedreigen omdat ze 'heidenen' zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Er zijn zoveel ongelovigen. Die niet bedreigd worden. Als je denkt dat Joden en homo's door hen verafschuwd worden omdat ze toevallig geen moslim zijn mis je een beetje de kern denk ik.
Vrouwenmishandeling is voor iedereen wel herkenbaar denk ik. Het 'foute' van zo'n film is dat de mishandelaars niet bekeerd worden, maar de rest van gemeenschap (moslims in dit geval) wel beledigd worden. Je bereikt er dus niks mee. Ik zie liever dat Ali doet waarvoor ze in de kamer zit; iets met integratie en vrouwen was het geloof ikquote:Op maandag 29 november 2004 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Submission is trouwens ook...herkenbaar voor wie enigzins ervaring heeft met de uitwassen van Christelijke orthodoxie.
En je denkt niet dat Submission daar ook mee te maken heeft?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
Ik zie liever dat Ali doet waarvoor ze in de kamer zit; iets met integratie en vrouwen was het geloof ik
Zolang ze die vrouwen daarmee tegen zich in het harnas jaagt niet nee.quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En je denkt niet dat Submission daar ook mee te maken heeft?
Wat is dat toch, die bekrompenheid? Waarom wordt extremistisch/othodox gedrag wat zij aan de kaak stelt, collectief als beledigend ervaren voor een hele bevolkingsgroep? Is het soms moeilijk afstand te nemen van mensen die vrouwen niet meer dan stront vinden? Blijkbaar hebben ze er dan toch veel meer mee gemeen dan we dachten! En jij, wie ben jij om te zeggen dat "de rest van de gemeenschap beledigd wordt"? Hoor jij daar soms bij? Of spreek je namens hen?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
maar de rest van gemeenschap (moslims in dit geval) wel beledigd worden.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bereikt er dus niks mee.
Je vergeet kennelijk dat koranteksten op blote lichaamsdelen ook voor de gematigde moslims knap beledigend is. Heel leuk dat jij het doodnormaal vindt, mij boeit het ook niet, maar voor ons is die film niet gemaakt. Je kunt vrouwenmishandeling binnen de islam toch ook op een ander manier aan de kaak stellen, op een manier waarbij niet iedere moslim zich aangesproken hoeft te voelen ?quote:Op maandag 29 november 2004 18:53 schreef err het volgende:
[..]
Wat is dat toch, die bekrompenheid?
Is er wat bereikt dan ? Volgens mij 1 dode en veel haatgevoelens in een groep waarvoor Ali zegt op te komen. Wil je dat een succes noemen ?quote:Op maandag 29 november 2004 18:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
dat is dus blijkbaar hun grote probleem, er is namelijk geen enkele reden waarom iedere moslim zich aangesproken zou moeten voelen. Ik ken zat moslims die er zich totaal niet druk om maken, dus blijkbaar gaat het niet om een "de gehele moslimbevolking" maar om een minderheid met hele lange tenen.Ze kunnen er toch gewoon boven staan? Ik voel me als voetbalsupporter toch ook niet persoonlijk beledigd als het gedrag van een stel hooligans aan de kaak worden gesteld, of zelfs belachelijk worden gemaakt, voor zover daar in Sumbission al sprake van zou zijn?quote:Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
op een manier waarbij niet iedere moslim zich aangesproken hoeft te voelen ?
Hoe weet je dat er haat is? Dat kan je alleen weten als er over gesproken wordt. En hoe meer er over gesproken wordt, hoe beter. Er is een landerlijke discussie over ontstaan. En na de moord op Van Gogh zijn er ook buitenlandse zenders geweest die interesse hebben getoond en waar er een discussie over is ontstaan. Maar ik denk niet dat je nu al kan inventariseren en ik denk dat je niet alles kan meten, maar dat er over gesproken wordt is duidelijk. Misschien heeft het nog wel een paar jaar nodig voordat het op een andere manier wordt besproken, namelijk in het licht van een islamitische verlichting, maar je kan het effect niet met een cynische opmerking bagatelliseren.quote:Op maandag 29 november 2004 18:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Is er wat bereikt dan ? Volgens mij 1 dode en veel haatgevoelens in een groep waarvoor Ali zegt op te komen. Wil je dat een succes noemen ?
Denk je dat hooligans het licht gaan zien als voetbal belachelijk wordt gemaakt, en zou de maker van zo'n film ook op de nodige bedreigingen kunnen rekenen ? Stel je hooliganisme aan de kaak door voetbal een achterlijke sport te noemen ? Ali kan alleen op zoveel steun rekenen omdat ze de islam aan de kaak stelt, het onderwerp is niet eens van belang. Als dit land veel voetbalhaters zou kennen dan zou z'n film ook enorm gewaardeerd worden. Niet alleen omdat men hooliganisme zo verwerpelijk vindt, maar het gehele voetbal. De hele discussie is niet zuiver, en de motieven al helemaal niet.quote:Op maandag 29 november 2004 19:03 schreef err het volgende:
[..]
Ik voel me als voetbalsupporter toch ook niet persoonlijk beledigd als het gedrag van een stel hooligans aan de kaak worden gesteld, of zelfs belachelijk worden gemaakt, voor zover daar in Sumbission al sprake van zou zijn?
zoals ik al zei, ik zou me op geen enkele manier beledigd voelen. Ook niet als ze voetbal een achterlijke sport noemen. Ze doen maar, ze roepen maar, ik sta erboven want ik weet hoe ik zelf ben. Precies datgene wat de minderheid met de lange tenen (en nogmaals; echt niet de gehele moslimbevolking zoals jij beweert) zouden moeten doen. Tenzij zij geen zuiver geweten hebben misschien? Overigens geloof ik dat je hier Fortuyn en Hirsi Ali doormekaar hebt gehaald, maar dat terzijde.quote:Op maandag 29 november 2004 19:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je dat hooligans het licht gaan zien als voetbal belachelijk wordt gemaakt, en zou de maker van zo'n film ook op de nodige bedreigingen kunnen rekenen ? Stel je hooliganisme aan de kaak door voetbal een achterlijke sport te noemen ? Ali kan alleen op zoveel steun rekenen omdat ze de islam aan de kaak stelt, het onderwerp is niet eens van belang. Als dit land veel voetbalhaters zou kennen dan zou z'n film ook enorm gewaardeerd worden. Niet alleen omdat men hooliganisme zo verwerpelijk vindt, maar het gehele voetbal. De hele discussie is niet zuiver, en de motieven al helemaal niet.
Die film is wel degelijk ook voor ons gemaakt! Het is een nieuwe poging van Hirsi Ali om die kwalijke zaken die ook in ons land gebeuren onder de aandacht te brengen en ter discussie te stellen. En daar is ze wel zeker in geslaagd. Wat mij betreft kun je hier nooit te veel aandacht aan schenken. En dat Hirsi ali het met een film heeft gedaan, een vrij populair medium, is haar keuze geweest! De film is gefinancierd door Van Gogh. Alleen maar lof dus!quote:Op maandag 29 november 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat koranteksten op blote lichaamsdelen ook voor de gematigde moslims knap beledigend is. Heel leuk dat jij het doodnormaal vindt, mij boeit het ook niet, maar voor ons is die film niet gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |