Je snapt natuurlijk dat de westerse normen en waarden niet alleen stammen uit het interbellum, maar wat meer voeten in aarde hebben dan de 20e eeuw. Het westen (als je daarover kunt spreken) heeft verschrikkelijke dingen op zijn geweten, meestal voortkomend uit winstbejag of invloeduitbereiding, iets wat absoluut niet ontkent of zelfs maar gebagatelliseerd mag worden, wel is enige nuance vereist aangezien de tijdsgeest en de context van de ontwikkeling van het weseten erg belangrijk zijn.quote:Op maandag 29 november 2004 17:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Westerse normen en waarden. Laat me niet lachen !De holocaust was toch echt een Westerse aangelegenheid, met geen enkele Islamitische invloed. En ik kan me niet aan de aandacht ontrekken dat jij de holocaust indirect gewoon duidelijk bagetaliseert. Anders zou je nooit zo'n hoge pet ophebben van de westerse normen en waarden. Vergeet niet dat deze "normen en waarden" uiteindelijk fataal zijn geworden voor ca. een paar miljoen joden !
Als hij geen grond had voor zijn politieke ideeen, zouden we waarschijnlijk in een veel beter klimaat hebben geleefd. Jammer dat dat niet zo is. En begin niet over de vermeende domheid van Wilders stemmen, je moet jezelf niet boven een paar miljoen stemmers verheffen, want ik geloof niet dat jij in zo'n positie verkeert.quote:Op maandag 29 november 2004 17:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt en dat zet je toch aan het denken over die potentiele Wilders stemmers
Zo zijn Turken en Armeniërs (met een verwijzing naar de genocide) niet representatief voor de islamitsche normen. Of Dafur... of Afganistan....quote:Op maandag 29 november 2004 16:55 schreef err het volgende:
He ja haal de holocaust er nog 's bij![]()
Ik geloof niet dat Hitler en z'n mannen representatief zijn voor de westerse normen en waarden is het wel?
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.quote:Op maandag 29 november 2004 16:17 schreef err het volgende:
[..]
Als iemand de ogen van deze vrouwen terecht probeert te openen en hun ervan probeert te overtuigen zichzelf te ontwikkelen en te ontplooien, zich niet door hun man thuis laten opsluiten of te laten slaan, en zij willen dat dan niet horen omdat het allemaal maar "beledigend" is, tsja, dan kan je dat best dom noemen.
Ik merkte alleen maar op dat de mensen die op Wilders stemmen dat waarschijnlijk alleen doen vanwege zijn uitspraken over de Islam. Ik heb het idee dat de andere punten van zijn partij er totaal niet meer toe doen. Of dat dom of slim is mag je zelf uitmaken.quote:Op maandag 29 november 2004 17:29 schreef err het volgende:
[..]
Als hij geen grond had voor zijn politieke ideeen, zouden we waarschijnlijk in een veel beter klimaat hebben geleefd. Jammer dat dat niet zo is. En begin niet over de vermeende domheid van Wilders stemmen, je moet jezelf niet boven een paar miljoen stemmers verheffen, want ik geloof niet dat jij in zo'n positie verkeert.
Haar manier van kritiek voeren stinktquote:Op maandag 29 november 2004 17:31 schreef Marcel1984 het volgende:
waar kom dat haring eigenlijk vandaan in je verhaal .
Hirsi "haring" Ali
Daar heeft zij voldoende redenen voor, zij vindt waarschijnlijk dat ze nog niet klaar is met het aan de kaak stellen van bepaalde zaken, vandaar Part II.quote:Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef Drugshond het volgende:
Ik bewonder H.A. op sommige punten, maar zeker niet op alle punten. Ik blijf na submission 1 met de volgende vragen zitten.Wat is het nut van submission II
Onwaarschijnlijk, al is het maar omdat ze voor de hele film gemaakt is al afgebrand wordt door jan en alleman, autochtonen incluis.quote:Krijgt ze hierdoor een samenleving in beweging..
He ja, met mediahoer Premquote:Vanavond komt er een ander programma "Hoezo, Jihad ?". Wat een veel kleurrijker discussie programma is veel meer in- en output. Waarbij ik ook een veel betere response verwacht.
Jazeker, wie kan het beter doen dan een intelligente politica die notabene zelf aan den lijven ondervonden heeft waar ze tegen strijdt? Een autochtoon hoeft natuurlijk al helemaal niet met zoiets aan te komen. Oh ja, er was er één maar die is al dood.quote:En is H.A. wel de juiste aangewezen persoon om dit soort politiek/maatschappelijk getinte films te maken ?!?
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?quote:Op maandag 29 november 2004 17:36 schreef err het volgende:
He ja, met mediahoer Prem
Over de manier waarop ze het brengt kun je inderdaad je bedenkingen hebben, ik vond het ook een vrij vaag fimpje idd. Ik zou het anders (duidelijker) hebben gebracht. Maar dat was ws de hand van Theo, mogelijk ziet deel 2 er heel anders uit?quote:Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.
En er dan nog een vervolg op gaan maken.
V.
1 - Het nut van Submission is dat er nu in ieder geval veel meer over gepraat wordt dan voordat de film uitkwam. En ja, dat was ook al vóór de moord op Theo van Gogh. Deel 2 gaat weer over een ander aspect van de Islam.quote:Op maandag 29 november 2004 17:30 schreef Drugshond het volgende:Wat is het nut van submission II Krijgt ze hierdoor een samenleving in beweging.. Ik betwijfel dat. Vanavond komt er een ander programma "Hoezo, Jihad ?". Wat een veel kleurrijker discussie programma is veel meer in- en output. Waarbij ik ook een veel betere response verwacht. En is H.A. wel de juiste aangewezen persoon om dit soort politiek/maatschappelijk getinte films te maken ?!?
Je zou het dom kunnen noemen, en dat is jouw mening.quote:Op maandag 29 november 2004 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je zou het natuurlijk ook dom kunnen noemen dat iemand probeert mensen de ogen te openen met artsyfartsy-gedoe dat haar doelgroep niet gaat bereiken.
En er dan nog een vervolg op gaan maken.
V.
En gaat ze het dan weer uit laten zenden op de VPRO op zondagavond om een uur of elf? Het tijdstip waarop haar doelgroep massaal naar deze omroep kijkt?quote:Op maandag 29 november 2004 17:40 schreef err het volgende:
[..]
Over de manier waarop ze het brengt kun je inderdaad je bedenkingen hebben, ik vond het ook een vrij vaag fimpje idd. Ik zou het anders (duidelijker) hebben gebracht. Maar dat was ws de hand van Theo, mogelijk ziet deel 2 er heel anders uit?
omdat ik hem gewoon niet serieus kan nemen. Gewoon mijn mening.quote:Op maandag 29 november 2004 17:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?
V.
Ho kom je daar nou bij? Dat is zeker niet wat ik hoor. Ik hoor vrij veel zeer positieve geluiden.quote:Op maandag 29 november 2004 17:36 schreef err het volgende:
Onwaarschijnlijk, al is het maar omdat ze voor de hele film gemaakt is al afgebrand wordt door jan en alleman, autochtonen incluis.
Omdat hij niet normaal kan praten, hij kan alleen maar schreeuwen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
En Prem is een 'mediahoer' en Hirsi Ali niet, omdat...?
V.
Dat is niet per se mijn mening, die is iets genuanceerder dan dat. Het was meer een reactie op het gebruik van de term 'dom' ivm een doelgroep die het niet schijnt te willen snappen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Elgigante het volgende:
Je zou het dom kunnen noemen, en dat is jouw mening.
Waar zie je mij stellen dat de boodschap fout zou zijnquote:Dat de boodschap niet aangekomen is na deel 1, wil niet automatisch zeggen dat ie fout was natuurlijk
En dat maakt iemand een 'mediahoer'?quote:Op maandag 29 november 2004 17:45 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
Omdat hij niet normaal kan praten, hij kan alleen maar schreeuwen.
quote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
En gaat ze het dan weer uit laten zenden op de VPRO op zondagavond om een uur of elf? Het tijdstip waarop haar doelgroep massaal naar deze omroep kijkt?
V.
Dus iemand die jij niet serieus kan nemen is een mediahoer.quote:Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef err het volgende:
[..]
omdat ik hem gewoon niet serieus kan nemen. Gewoon mijn mening.
Ja klopt. Ik ben Moslim. Dat verandert niemand. Al verzuilt heel de wereld, ik zal met Gods wil als Moslim sterven !quote:Op maandag 29 november 2004 17:40 schreef Marcel1984 het volgende:
Bij mensen als bansheeboy maakt hun o zo heilige geloof deel uit van hun identiteit.
Als je kritiek geeft moet het wel nut hebben en niet dienen als zelfverrijking zoals in het geval van Hirsi "waar zit ik nu weer?" Ali !quote:Als je vervolgens kritiek hebt op dat geloof voelen ze zich aangevallen.
Dan mag je mij radicaal vinden. Omdezelfde reden haat ik wijlen Hitler ook, ook vanwege mijn geloof, als dat radicaal heet dan ben ik er trots op een radicale te zijn en mag je wat mij betreft hoessein@gmail.com doorspelen naar de AIVD, dat is nl. mijn persoonlijke emailadresquote:En als je iemand haat omdat hij/zij kritiek (op wat voor manier dan ook) uit op je geloof vind ik je radicaal ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |