abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 23:58:43 #26
83951 rashudo
project 2501
pi_23635657
shandinella wordt zwaar overgewaardeerd
Their eyes opaque.
  zondag 28 november 2004 @ 23:59:51 #27
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23635689
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:58 schreef __Saviour__ het volgende:
welk geldbedrag heeft Frank nou gewonnen?
50 duizend euro ben benieuwd of daar nog belasting vanaf gaat
don't give me that fucking bullshit
pi_23635850
Het maakt mij niet uit wie wint. Het er mij om hoe het spel gespeeld wordt. Van mij had Marjolein mogen winnen of anders Matthias omdat zij het spel echt spelen en niet zichzelf zitten te zijn of Robinson proberen te zijn. Als een dergelijke deelnemer wint is dat misschien een reden voor toekomstige deelnemers ook het spel te gaan spelen. Matthias had overigens gelijk toen hij zij dat hij het spel niet in alle opzichten tactisch heeft gespeeld. Hij heeft Frank inderdaad niet weg proberen te stemmen en ook Marjolein heeft hij vorige week niet weggestemd toen hij de kans had.

De opzet van de finale was duidelijk om Frank te laten winnen. Nadat hij de eerste twee proeven niet doorgekomen was leek de derde proef op hem toegesneden. Als dakdekker staat hij waarschijnlijk vaak langdurig ongemakkelijk terwijl hij ergens aan kan steunen. Ik heb deze proef overigens al eens gezien bij Survivor. Toen moesten de kandidaten na enige tijd op een dunner paaltje en nog schuiner gaan staan. Ik geloof dat de proef waarmee Koenraad een aantal seizoenen geleden als afvaller terug kwam in de expeditie er ook veel op leek. Bij de tweede proef zei Ernst-Paul overigens ten onrechte tegen Frank en Shandinella dat ze moesten antwoorden aangezien ze nog één schelp hadden. Als iemand anders fout had geantwoord waren ze ook verder gegaan in het spel. Frank volgde de raad van Ernst-Paul op terwijl hij het antwoord niet wist. De eerste proef lijkt niet helemaal eerlijk. Eigenlijk zou iedereen een eigen balk moeten krijgen. De finale was helemaal toegesneden op Frank. Ik denk dat hij de beste kokosnoothakker, kanovaarder en vuurmaker van de drie was. Bij een eerdere proef was bijvoorbeeld al gebleken dat Frank en Ronald de beste vuurmakers zijn en dat Marjolein absoluut geen vuur kan maken.

Frank vindt zijn struisvogelgedrag bij conflicten diplomatiek gedrag. Mijns inziens ten onrechte. Hij kapte discussies af i.p.v. d.m.v. bemiddelen tot een vergelijk te proberen te komen. De toespraak van Matthias voor de jury vond ik zwak. Zijn tactiek leek vooral te bestaan uit veel grijnzen. Ik had overigens niet de indruk dat hij dacht al verloren te hebben. De jury kreeg dit jaar jammer genoeg niet de gelegendheid vragen te stellen aan de finalisten. Dat levert nog wel eens leuke situaties op. Bij de toelichting op de stemmen viel alleen Ronald op die duidelijk maakte dat hij vond dat Frank hem respectloos had behandeld. Marjolein zei dat de goede eigenschappen van Matthias niet naar voren waren gekomen op de tv. Ik begrijp niet dat de presentatoren niet gevraagd hebben welke eigenschappen dat dan zijn. Ik denk dat Marjolein op Matthias stemde om te voorkomen dat hij met 12-0 verslagen zou worden. Shandinella leek niet of nauwelijks aangekomen te zijn sinds het einde van de expeditie.

De Call tv stukken waren net zo ergerlijk als vorig jaar. Wederom een afknapper in de laatste aflevering van een goed programma. Het was ook weer overduidelijk dat de stemmen gemanipuleerd werden. Matthias heeft mijns inziens nooit voorgestaan. Dat diende alleen om kijkers wijs te maken dat niet overduidelijk was dat Frank ging winnen zodat ze hun geld zouden verbellen. Er werd ook niet vooraf duidelijk gemaakt hoe de stemmen van het publiek mee zouden tellen. Verder wordt er alleen in Nederland gestemd. Is er weer een aparte Vlaamse finale ? Het mengen van studiobeelden en eilandbeelden vind ik ook niet geslaagd. Ik zou het liefst zien dat er op het eiland tijdens een finale eilandraad gestemd wordt waarna de uitslag onmiddellijk ondubbelzinnig bekend wordt gemaakt. Later kan dan een napraataflevering in de studio volgen. Het huidige systeem heeft ook als nadeel dat iedereen alles op de tv kan zien en met elkaar en met het thuisfront kan bespreken voordat de stemmen uitgebracht worden. Spelers die bijvoorbeeld mensen zonder dat ze dat weten tegen elkaar uitspelen worden hierdoor benadeeld en dat levert juist leuke tv op.

Ter afsluiting één quote :
Klaar n.a.v. de opmerking van Matthias dat je uit het licht van de lantarenpaal moet blijven om te winnen : Ik zie mezelf de hele tijd in dat spotlight rondhossen.
  Trouwste user 2022 maandag 29 november 2004 @ 02:58:19 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_23635868
Ik lees dit nog wel eens......ooit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23637188
Finale ER doorgestoken kaart?

Op het eerste gezicht onzin waarschijnlijk, maar mij viel het knipwerk ook wel op...
Het lijkt erop dat ze een punt hebben.
  maandag 29 november 2004 @ 08:32:31 #31
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_23637190
Shandinella werd wel door de spelleiding genept met die laatste proef zeg. Ze moest veel schuiner staan dan Frank. Geen wonder dat je het dan minder lang volhoudt. Ze stond bijna in een hoek van 45 graden terwijl Frank bijna rechtop kon staan

Vervolgens wordt Mat als een gladde aal neergezet terwijl hij eigenlijk meer respect verdient dan Frank. Frank is alles komen aanwaaien, hoefde alleen maar zichzelf te zijn. Mat moest het spelletje ten volle spelen en deed dat zo goed dat hij zelfs proeven kon laten schieten. Is bijna als enige niet in een mentale dip terechtgekomen en dat is toch ook klasse lijkt me.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_23637226
mitch leek op minnie mouse met die achterlijke knotjes
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_23637300
ik vond marjolein er lelijker opgeworden met die make-up en haar jukbeenderen waren ook veel dikker...
pi_23637627
quote:
Op maandag 29 november 2004 02:55 schreef Bus watcher het volgende:
Het maakt mij niet uit wie wint. Het er mij om hoe het spel gespeeld wordt. Van mij had Marjolein mogen winnen of anders Matthias omdat zij het spel echt spelen en niet zichzelf zitten te zijn of Robinson proberen te zijn.

[knip]
Tja als het alleen om "het spel" gaat, kan de serie net zo goed in een huis worden opgenomen. Volgens mij staat er in Almere nog wel eentje leeg

Wederom een rake observatie/analyse Buswatcher, alleen jammer dat het forum gisteravond lang uit de lucht was en de kans klein is dat de day after nog veel mensen in dit topic zullen neuzen. Sowieso zal iedereen even moeten verwerken dat het de makers van ER wederom is gelukt met de studiofinale een fikse domper op een van de beste tv-programma's van het moment te drukken. Je zou toch denken dat ze van 2003 geleerd hadden.

Aan alle topicdeelnemers: tot volgend jaar of... tot Peking Express

P.S. wel raar om in die voorfilmpjes van P.E. een andere presentator dan Ernst-Paul te zien - alsof je de buurman bij je vrouw in bed ziet liggen
Leave it to me. We're checking out.
pi_23637698
quote:
Op maandag 29 november 2004 08:50 schreef mrkanarie het volgende:
ik vond marjolein er lelijker opgeworden met die make-up en haar jukbeenderen waren ook veel dikker...
ze sprak ook een beetje raar, misschien was ze ziek ofzo?

verder had Mitch idd een wazig kapsel, Mick zn stekels waren ook beetje wazig lang en zeg Ernestine er als vanouds weer heerlijk uit

Maar goed, Frank terechte winnaar, al zaten ze wel telkensssss te hameren op het feit dat hij zoo geweldig was en dat Matthias een 'strateeg' was
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 29 november 2004 @ 09:36:55 #36
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23637729
quote:
Jah ik vond het raar lijken, maar dat komt waarschijnlijk doordat je zo op het eiland ziet wanneer ze wat vermagerd zijn.

Ik vond Marjolijn een beetje op Monica uit Friends lijken wanneer die haar "fat-suit" aan heeft
  maandag 29 november 2004 @ 09:41:27 #37
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_23637780
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar goed, Frank terechte winnaar, al zaten ze wel telkensssss te hameren op het feit dat hij zoo geweldig was en dat Matthias een 'strateeg' was
blijkbaar wordt jezelf zijn hoger gewaardeerd. Je hoeft er geen fuck voor te doen, maar men stemt er wel op. Met jezelf zijn win je geen veldslagen helaas. Een groot strateeg wel. Bovendien heeft Mat het nooit echt sneaky gespeeld. Ook al was hij tactisch, hij heeft mensen niet echt genaaid volgens mij.
  maandag 29 november 2004 @ 09:41:44 #38
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23637787
quote:
  maandag 29 november 2004 @ 09:43:13 #39
136 V.
Like tears in rain...
pi_23637809
quote:
Op maandag 29 november 2004 08:31 schreef Xrenity het volgende:

Op het eerste gezicht onzin waarschijnlijk, maar mij viel het knipwerk ook wel op...
Er zaten inderdaad knips in. Ik denk -misschien naïef en ten onrechte- dat het programma te goeder trouw semi-live was om eventuele live-uitbarstingen te voorkomen. M.a.w. dat het eerder op de avond was opgenomen. Vandaar ook Ariane in een andere studio en vooral ook 'dat ze de tussenstanden geheim hield om de jury niet te beïnvloeden', zo hoefde men in de studio niet te reageren op de standen die ze nog niet zouden kunnen weten.

De eerste standen waar Mat en Frank nog behoorlijk gelijk opliepen lijken mij doorgestoken kaart. Allereerst was het voor mijn gevoel niet reëel dat ze gelijk zouden staan, en daarnaast om dan van 50/50 naar 75/25 te gaan zou ineens praktisch niemand meer op Mat moeten hebben stemmen, wat gezien de eerdere 'nek-aan-nek-race' statistisch bijzonder onwaarschijnlijk zo niet praktisch onmogelijk is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 november 2004 @ 09:44:10 #40
136 V.
Like tears in rain...
pi_23637827
quote:
ik vond marjolein er lelijker opgeworden
nóg lelijker, bedoel je, neem ik aan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 november 2004 @ 09:47:03 #41
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_23637875
tvp
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_23638112
Ik snap niet wat iedereen zo goed aan klaar vind, ik vind der maar een dom kutwijf.
Lambo of Rekt
pi_23638133
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:05 schreef EggsTC het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo goed aan klaar vind, ik vind der maar een dom kutwijf.
inderdaad, mn moeder is ook helemaal weg van dr, terwijl het een het gewoon een kutwijf is dat een portie rare hersenkronkels heeft, maar dit vertaalt als: excentriek
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 29 november 2004 @ 10:11:06 #44
136 V.
Like tears in rain...
pi_23638202
Klaar heerscht. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 november 2004 @ 10:52:04 #45
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23638887
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:11 schreef Verbal het volgende:
Klaar heerscht. Punt.

V.
  maandag 29 november 2004 @ 10:58:37 #46
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_23639007
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:43 schreef Verbal het volgende:

De eerste standen waar Mat en Frank nog behoorlijk gelijk opliepen lijken mij doorgestoken kaart. Allereerst was het voor mijn gevoel niet reëel dat ze gelijk zouden staan, en daarnaast om dan van 50/50 naar 75/25 te gaan zou ineens praktisch niemand meer op Mat moeten hebben stemmen, wat gezien de eerdere 'nek-aan-nek-race' statistisch bijzonder onwaarschijnlijk zo niet praktisch onmogelijk is.
Tekenend was de oprechte verbazing van de presentatrice. Ze dacht dat Frank ver voor zou staan en keek vreemd op toen Mat ineens een paar procent voorliep. Ze zei ook iets in die trant...
pi_23639144
TVP
pi_23639171
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:58 schreef Vamos het volgende:

[..]

Tekenend was de oprechte verbazing van de presentatrice. Ze dacht dat Frank ver voor zou staan en keek vreemd op toen Mat ineens een paar procent voorliep. Ze zei ook iets in die trant...
Dat vond ik ook al vreemd. Ze leek idd oprecht verbaasd dat Mat voor stond!
  maandag 29 november 2004 @ 11:11:46 #49
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_23639261
quote:
Op maandag 29 november 2004 11:07 schreef Juweel het volgende:

[..]

Dat vond ik ook al vreemd. Ze leek idd oprecht verbaasd dat Mat voor stond!
ondanks alles vond ik het een btje doorgestoken kaart
  maandag 29 november 2004 @ 11:33:58 #50
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_23639615
quote:
Op maandag 29 november 2004 08:31 schreef Xrenity het volgende:

Ik denk dat een groot gedeelte eerder die dag was opgenomen tot aan de stemming van de studio-raad of tot aan de uitslag.
Op die manier konden de programmamakers de uitzending nog wat stroomlijnen, maar was de uitslag wel degelijk bepaald door zowel de jury als de thuisstemmers.

Ik kan daar best mee leven.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')