abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23632848
ik ben vorige week vrijdag geslaagd voor mijn A-tje wel 25kw moeten lessen en afrijden omdat ik 20 was

ik snap dat het niet het beste weer is om te gaan rijden nu, maar wachten tot maart zie ik ook niet zitten

dussss waar het om gaat: ik zoek wat hulp bij het zoeken van een motor, ik ben sinds donderdag 21 dus ik heb maar 1 week 25kw hoeven rijden, dus ik mag nu gewoon vol vermogen rijden.

ik ben wel op zoek naar iets sportiefs, van dat gecruise houd ik niet

-max 6000 euro
-niet al te duur in onderhoud
-moet sportief ogen

ik had zelf al een paar motoren in gedachte: namelijk, gsx-600-r uit 99 of een oudere honda 900

wat denken jullie? volgens mij lopen hier best wel wat motorrijders met ervaring rond

Hoooooi
  zondag 28 november 2004 @ 20:33:49 #2
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23632934
Koop als eerste een motorfiets die je een paar keer uit je handen kan laten vallen zonder dat je meteen voor duizenden euro's kapot gooit. Niet teveel kuipdelen dus. Een Yamaha Diversion of een telg uit de Honda NTV lijn zijn goede opties.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_23633078
Ik wil geen roet in je eten gooien hoor..... maar jij moet gewoon nog 2 jaar 25kw rijden

Is dat je niet uitgelegd? Als je 20 bent moet je 25kw lessen en afrijden om vervolgens 2 jaar 25kw te rijden..... ook al ben je 21. Check de datum op je rijbewijs maar....

Enne een Honda 900, oftewel een Fireblade, is niet aan te raden om te beginnen Maar dat ideetje gaat sowieso over ivm 25kw

Succes....
pi_23633348
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:30 schreef Schwarzwalder het volgende:
ik ben vorige week vrijdag geslaagd voor mijn A-tje wel 25kw moeten lessen en afrijden omdat ik 20 was

ik snap dat het niet het beste weer is om te gaan rijden nu, maar wachten tot maart zie ik ook niet zitten

dussss waar het om gaat: ik zoek wat hulp bij het zoeken van een motor, ik ben sinds donderdag 21 dus ik heb maar 1 week 25kw hoeven rijden, dus ik mag nu gewoon vol vermogen rijden.

-max 6000 euro
-moet sportief ogen

ik had zelf al een paar motoren in gedachte: namelijk, gsx-600-r uit 99 of een oudere honda 900

wat denken jullie? volgens mij lopen hier best wel wat motorrijders met ervaring rond

Hoooooi
Gefeliciteerd! Maar als je 25kW afgereden hebt, mag je nog geen vol vermogen rijden hoor! Of eerst 2 jaar ervaring opdoen, of opnieuw afrijden, maar dan op vol vermogen.. Je mag niet binnen een week vol vermogen rijden..

Als je nu al veel kilometers wil maken zou ik niet beginnen op een sportfiets en al helemaal niet op een 900cc. De winter staat voor de deur, dus het wordt weer een hele periode van pekel op de weg. Zo'n sportfiets roest onder je reet vandaan.. (flinke waardevermindering) Ik zou eerst tot aan de lente iets van een pekelfiets ofzo nemen.. (goedkope toermotor)
Verder is de overstap van lesmotor naar 600cc wel te doen, maar dat zou ik niet direct aanraden met de lage temperaturen van het asfalt. Highsider is snel gemaakt, zeker gezien je opmerking: 'van dat gecruise houd ik niet'.. Zo'n 900cc heeft al zoveel koppel en vermogen dat het zeker geen aanrader is en al helemaal niet als je 25kW gelest hebt en verder nog niet tot nauwelijks ervaring hebt.
Daarbij noem je ook nog 'niet al te duur in onderhoud'; dit gaat niet samen met een sportfiets. Een sportfiets is nu eenmaal duurder in onderhoud en verzekering enz..

In ieder gevaal veel rijplezier en succes met zoeken
pi_23633384
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik wil geen roet in je eten gooien hoor..... maar jij moet gewoon nog 2 jaar 25kw rijden

Is dat je niet uitgelegd? Als je 20 bent moet je 25kw lessen en afrijden om vervolgens 2 jaar 25kw te rijden..... ook al ben je 21. Check de datum op je rijbewijs maar....

Enne een Honda 900, oftewel een Fireblade, is niet aan te raden om te beginnen Maar dat ideetje gaat sowieso over ivm 25kw

Succes....
twee zielen, ...
pi_23633512
Ik heb nog een Suzuki 400 te koop staan, uitstekend als beginners motor en een goeie pekelfiets.

Hij is van '83.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_23633514
Er was eens........

Een gozer op een Fireblade die met koude banden stevig optrok bij het stoplicht en zn achterwiel gleed weg........ let wel: dit was gewoon met droog weer en een graad of 15...

Slippertje is dus zo gemaakt, en die gast had zo'n 30.000km ervaring met supersports... foutje is dus zeer snel gemaakt.

Ik zou je idd aanraden om op een goedkoop fietsje te rijden tot t voorjaar, vanaf half maart word het meestal weer een beetje weer....

CB500 ofzo? GS500, ER5 Zulke fietsjes zijn gewoon leuk, echte no-nonsense fietsen, maar na 20.000km ben je ze wel zat
pi_23633651
klote!!!!!!! zie het dus net op mijn rijbewijs! 25kw tot 19-11-2006

ik baal nu echt STEVIG!!!!!!! had ik maar effe een week gewacht met afrijden dan

nu zit ik aan die kutregel vast! bij de rijschool zeiden ze ook niks!!!!!! had misschien beter mijn huiswerk moeten doen

maar goed, vlindur, wat moet ie kosten
  zondag 28 november 2004 @ 20:56:46 #9
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_23633653
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:30 schreef Schwarzwalder het volgende:

-max 6000 euro
-moet sportief ogen

Hoooooi
Dan ben je ff goed genaaid door je instructeur zeg hee !!!
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  zondag 28 november 2004 @ 20:57:56 #10
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_23633680
Suzuki sv650s heb het nieuwe model

maar het oude model is ook om te smullen en voor zon 3 a 4 duizend euro een erg mooi model te bemachtigen heerlijke fiets om te leren en om mee door de bochten te smijten

en kwa vermogen niet te veel en ook niet te weinig
wel in 3.2 sec op de 100 tegen over de 3.4 sec van bv een yamaha r6
en een geluid om van te smullen
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
pi_23633727
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:56 schreef Schwarzwalder het volgende:

ik baal nu echt STEVIG!!!!!!! had ik maar effe een week gewacht met afrijden dan

nu zit ik aan die kutregel vast! bij de rijschool zeiden ze ook niks!!!!!! had misschien beter mijn huiswerk moeten doen

Sorry maar als ze niks hebben gezegd is dat een naaistreek.

Of ze gingen ervanuit dat je dat al wist, maar dat lijkt me sterk
  zondag 28 november 2004 @ 21:01:23 #12
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_23633800
quote:

ik had vorig jaar ook mn 25 kw rijbewijs gehaald en van de zomer na dat ik 21 werd een examen gedaan voor groot rijbewijs 250 euro lichter maar 25 kw rijker
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
pi_23633801
Oh, technisch foutje, het is geen 25 KW, ik vroeg het even na bij mijn vriend maar het is een 'volwassenen' motor, helaas..

veel suc6 met verder zoeken.

Mijn broertje van 19 heeft een YamahaXT 400. die is geweldig zegt ie, kannie lekker op crossen enzo
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_23633817
quote:

pi_23634082
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:57 schreef Maxxride62 het volgende:
En hoe vaak haal je dat in de praktijk?
pi_23634253
quote:

Slecht van de rijschool, maar ook niet echt slim van jezelf
Ik zou persoonlijk tot komende lente lekker 25kW rijden. Eerst ervaring opdoen voordat je meer vermogen gaat rijden. Er is niets erger dan een supersportrijder met schaamranden van 5cm aan beide kanten
Dan in de lente voor vol vermogen afrijden en dan in de lente/zomer een sportievere fiets nemen Neem een motor die ongeveer overeenkomt met de gemiddelde lesmotor, blijf ook lekker je bijz. verrichtingen oefenen (zodat je daar niet op zakt omdat je het al weer een hele periode niet geoefend hebt..)
Dat is ongeveer hoe ik het zou doen denk ik.
  zondag 28 november 2004 @ 21:17:05 #17
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23634274
wat kost een gemiddeld rijbewijs A hedentendage nou?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 28 november 2004 @ 23:38:52 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_23634998
Ga eens op zoek naar een Div600 of een ER500 ect.
Leuke beginnerfietsen die op 25 KW kunnen,en hier kun je aardig je grenzen mee leren kennen.
Ik zou niet te grof beginnen,een 25 KW is echt geen opgefokte brommer.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_23635084
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:16 schreef ploderus het volgende:

[..]

Slecht van de rijschool, maar ook niet echt slim van jezelf
Ik zou persoonlijk tot komende lente lekker 25kW rijden. Eerst ervaring opdoen voordat je meer vermogen gaat rijden. Er is niets erger dan een supersportrijder met schaamranden van 5cm aan beide kanten
Dan in de lente voor vol vermogen afrijden en dan in de lente/zomer een sportievere fiets nemen Neem een motor die ongeveer overeenkomt met de gemiddelde lesmotor, blijf ook lekker je bijz. verrichtingen oefenen (zodat je daar niet op zakt omdat je het al weer een hele periode niet geoefend hebt..)
Dat is ongeveer hoe ik het zou doen denk ik.
* yup mompelt iets over schuurpapier enzo
pi_23635627
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:16 schreef ploderus het volgende:
vermogen gaat rijden. Er is niets erger dan een supersportrijder met schaamranden van 5cm aan beide kanten
Stoer toch, als er een 25kw naked naast je staat die geen randen meer heeft
pi_23635648
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:41 schreef yup het volgende:

[..]

* Rietvaerder mompelt iets over schuurpapier enzo
Tja..... wie houd je dan voor de gek, alleen jezelf. Dat is net zoiets als over de straat gaan liggen rollen om je sliders te beschadigen
pi_23635666
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:58 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Tja..... wie houd je dan voor de gek, alleen jezelf. Dat is net zoiets als over de straat gaan liggen rollen om je sliders te beschadigen
Daarom de " " gedeelte erbij.
pi_23635670
quote:
Op zondag 28 november 2004 21:17 schreef pieter_pontiac het volgende:
wat kost een gemiddeld rijbewijs A hedentendage nou?
Ik betaalde 37.50 voor 60min en 180 euro voor een examen.....

Enne Herr Flick, ik zou een Bandit600 nemen
pi_23635712
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:57 schreef Maxxride62 het volgende:
Suzuki sv650s heb het nieuwe model

maar het oude model is ook om te smullen en voor zon 3 a 4 duizend euro een erg mooi model te bemachtigen heerlijke fiets om te leren en om mee door de bochten te smijten

en kwa vermogen niet te veel en ook niet te weinig
en een geluid om van te smullen
25kw SV in 3.2 sec op de 100? R6 op 25kw

Ga poepe man

Een SV zal best een R6 best bij houden tot de 100 maar daarna is het toch echt dag SV en hallo R6....
pi_23636744
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:41 schreef yup het volgende:

[..]

* ploderus mompelt iets over schuurpapier enzo

Ook bruikbaar voor kneesliders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')