abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23666745
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:00 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Hoezo boete ?

was het niet makkelijker om te doen of jij reed
Denk je dat dat werkt?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:06:00 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23666762
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:47 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Interessante site. Enig idee hoeveel duurder rialto is dan een 'normale' verzekeraar?
Kijk eens onder aan de intropagina "particulieren" :
quote:
Voor meneer Dorremans
(die zijn rijbewijs gelukkig weer terug heeft)

[ Bericht 8% gewijzigd door MouseOver op 30-11-2004 13:11:08 ]
Vampire Romance O+
pi_23667055
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:06 schreef MouseOver het volgende:

[..]

[..]

Ik vond de volgende quote van de site ook wel leuk... (Brandverzekering)
quote:
Voor de hele familie Kaspers
(die niet moet dénken aan brand in hun woonwagen)
Nu weten we waar de familie Bauer en vd Vaart een verzekering hebben lopen
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:25:41 #104
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_23667198
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:03 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dat heet fraude
Niet als je het goed doet
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:27:06 #105
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23667247
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:43 schreef MouseOver het volgende:
Dat punt ben ik niet met je eens. Aangezien de verzekering niet uit hoeft te keren staat dit ook los van noclaim. En trouwens, noclaim valt zodanig in het niet bij de rest van de schade dat het eigenlijk niet echt relevant is wbt aangifte doen. Dus ma kan zich beter druk maken om de problemen voor haar zoon nog enigszins te beperken dan zich druk te maken om die laatste paar honderd euro.
Misschien niet heel duidelijk omschreven maar zowel de TS als zijn moeder zijn zelfstandige rechtspersonen.
De verzekering keert voor zover ik weet alleen uit als zijn moeder aangifte doet. (deze aangifte willen ze hebben om de claim sluitend te maken) Doet zijn moeder geen aangifte dan stemt ze stilzwijgend in met de actie van zoonlief en keert een verzekering zeker niet uit.
No claim vervalt niet alleen als je zelf schade rijdt. De "dader" is lid van het gezin en het kan best zijn bijv. dat de verzekering dan stelt dat hun cliente (de moeder dus) aannemelijk moet maken dat toegang tot het voertuig niet mogelijk was zonder ontvreemding van de sleutels. Er zijn immers geen sporen van braak aangetroffen bij het voertuig. Zelfde geld overigens als de dader geen lid was van het gezin en een voertuig wordt ontvreemd en bij het terugvinden er geen sporen van braak op zitten.
Geloof me, je zal moeten lullen als brugman wil je uberhaubt iets vergoed krijgen in zo'n geval.

Misschien hard om te zeggen maar "die laatste paar honderd euro" waar jij over spreekt is wel leuk gezegd maar zijn moeder heeft hier niet om gevraagd. De TS zal op de blaren moeten zitten, niet zijn moeder. Zeker aangezien de TS voor de wet capabel is zijn eigen keuzes te maken en de consequenties daarvan zelf zal moeten dragen. Als zijn ouders het schadebedrag willen voorschieten mag de TS wat mij betreft zijn handjes dichtknijpen dat hij er zo makkelijk vanaf komt.

De TS zal heel goed alles moeten doorspreken met zijn advocaat want als je nu een verkeerde richting inslaat pakken ze je nog veel harder. Losstaand hiervan is het in dit soort gevallen altijd raadzaam een "worst case scenario" voor jezelf te bedenken, achteraf kan het dan alleen maar meevallen. Lees ook goed de verzekeringspolis er op na voor je gaat claimen.
Ook is het wijs om goed te kijken welke advocaat je aangewezen krijgt, de exwerkgever van mijn vriendin is hier bijv. heel goed in maar er lopen er ook een heel aantal rond die er gewoon een potje van maken.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:32:03 #106
17709 hollander172
pi_23667385
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:00 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Hoezo boete ?

was het niet makkelijker om te doen of jij reed
Mwah je kent dat wel, woonwijk en een parkeerplaats voor de deur. De eigenaar van die auto zag het zelfs gebeuren.
Ik heb nog geprobeerd het op een akkoordje te gooien maar de eigenaar van de auto had deze net een half jaar (ding was bijna nieuw) en wilde het liever via de verzekering doen. In zo'n geval moet er altijd politie bijkomen en dan worden de zaken ineens heel simpel.

Als het nou ergens achteraf gebeurd was okee, dan had ik gewoon een briefje onder de ruitewisser geschoven met mijn telefoonnummer en de "schuld" op me genomen. Dat was in dit geval geen mogelijkheid.
  dinsdag 30 november 2004 @ 13:42:45 #107
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23667633
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:25 schreef Doekes het volgende:

[..]

Niet als je het goed doet
blijft fraude, of t nou ontdekt wordt of niet
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:34:52 #108
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23668821
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Misschien niet heel duidelijk omschreven maar zowel de TS als zijn moeder zijn zelfstandige rechtspersonen.
De verzekering keert voor zover ik weet alleen uit als zijn moeder aangifte doet. (deze aangifte willen ze hebben om de claim sluitend te maken) Doet zijn moeder geen aangifte dan stemt ze stilzwijgend in met de actie van zoonlief en keert een verzekering zeker niet uit.
No claim vervalt niet alleen als je zelf schade rijdt. De "dader" is lid van het gezin en het kan best zijn bijv. dat de verzekering dan stelt dat hun cliente (de moeder dus) aannemelijk moet maken dat toegang tot het voertuig niet mogelijk was zonder ontvreemding van de sleutels. Er zijn immers geen sporen van braak aangetroffen bij het voertuig. Zelfde geld overigens als de dader geen lid was van het gezin en een voertuig wordt ontvreemd en bij het terugvinden er geen sporen van braak op zitten.
Geloof me, je zal moeten lullen als brugman wil je uberhaubt iets vergoed krijgen in zo'n geval.

Misschien hard om te zeggen maar "die laatste paar honderd euro" waar jij over spreekt is wel leuk gezegd maar zijn moeder heeft hier niet om gevraagd. De TS zal op de blaren moeten zitten, niet zijn moeder. Zeker aangezien de TS voor de wet capabel is zijn eigen keuzes te maken en de consequenties daarvan zelf zal moeten dragen. Als zijn ouders het schadebedrag willen voorschieten mag de TS wat mij betreft zijn handjes dichtknijpen dat hij er zo makkelijk vanaf komt.

De TS zal heel goed alles moeten doorspreken met zijn advocaat want als je nu een verkeerde richting inslaat pakken ze je nog veel harder. Losstaand hiervan is het in dit soort gevallen altijd raadzaam een "worst case scenario" voor jezelf te bedenken, achteraf kan het dan alleen maar meevallen. Lees ook goed de verzekeringspolis er op na voor je gaat claimen.
Ook is het wijs om goed te kijken welke advocaat je aangewezen krijgt, de exwerkgever van mijn vriendin is hier bijv. heel goed in maar er lopen er ook een heel aantal rond die er gewoon een potje van maken.
Noclaim vervalt als er schade opgehoest moet worden door de verzekering. Aangezien de verzekering in het geval van ts in principe niet uit hoeft te keren vervalt er ook geen noclaim.

Verder ben ik het met je eens dat de ts op de blaren mag zitten. Wat mij betreft wel behoorlijk, maar dat zit hij al. En als het wel of niet aangifte doen van joyriding het verschil maakt tussen wel en geen strafblad dan heb je wel erg harteloze ouders als ze dat doen om ca. 500-750 euro uit te sparen. Want van enige toegevoegde waarde aan het leermoment zal niet echt sprake zijn, want eurootje of 10.000 en waarschijnlijk nog meer moeten ophoesten is ook zonder strafblad erg leerzaam.
Vampire Romance O+
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:05:41 #109
17709 hollander172
pi_23669505
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:34 schreef MouseOver het volgende:
Noclaim vervalt als er schade opgehoest moet worden door de verzekering. Aangezien de verzekering in het geval van ts in principe niet uit hoeft te keren vervalt er ook geen noclaim.
Dat bedoel ik dus ook, als de moeder aangifte doet dan wordt de claim hoogstwaarschijnlijk wel ontvankelijk verklaard. Doet ze dit niet dan wordt ie resoluut afgewezen.
Probleem is echter dat de auto niet in strikte zin "ontvreemd" is omdat er geen sporen van braak zijn.
De verzekering van de TS hoeft ook niet uit te keren, de verzekering van zijn moeder is de enige die aangesproken kan worden in dit geval. Of bedoel je dat de claim naar de WA van zoonlief zou gaan?
quote:
Verder ben ik het met je eens dat de ts op de blaren mag zitten. Wat mij betreft wel behoorlijk, maar dat zit hij al. En als het wel of niet aangifte doen van joyriding het verschil maakt tussen wel en geen strafblad dan heb je wel erg harteloze ouders als ze dat doen om ca. 500-750 euro uit te sparen. Want van enige toegevoegde waarde aan het leermoment zal niet echt sprake zijn, want eurootje of 10.000 en waarschijnlijk nog meer moeten ophoesten is ook zonder strafblad erg leerzaam.
Ik ben bang dat hier weinig twijfel over hoeft te bestaan, hij is op heterdaad betrapt op twee misdrijven: rijden onder invloed en joyriding/rijden zonder rijbewijs. (deze laatste is natuurlijk geen misdrijf maar overtreding)
Zelfs al zou zijn moeder verklaren dat ze vrijwillig de sleutels aan zoonlief heeft meegegeven blijft er alsnog staan: rijden onder invloed en rijden zonder rijbewijs.

Denk dat dat genoeg is om een strafblad op te lopen, zeker het eerste feit wordt tegenwoordig zwaar bestraft. Tweede feit is een overtreding maar in combinatie met het eerste feit kan dit ook nog weleens zwaarder uitpakken dan alleen de standaardboete die hier voor staat. Daarnaast neem ik aan dat de eigenaar van het geramde pand ook graag centjes wil zien dus verwacht daar ook een aangifte van.
Van het CJIB kan er ook nog wat fanmail binnenkomen.

Ik denk dat een aangifte van zijn moeder de zaken niet erger maken dan ze nu zijn, wel krijgt ze dan in ieder geval haar schade vergoed.
pi_23672058
Als je een autoverzekering af wil sluiten krijg je 5 vragen,
1) Afgelopen X jaar een ongeval met een motervoertuig?
2) Ooit een onzegging uit de rijbevoegd heid
enz

1 van deze vragen ja? dan www.rialto.nl
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_23672361
Ben wel benieuwd hoeveel meer een verzekering via Rialto danwel kost.
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 18:14:36 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_23674330
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:50 schreef Elvislives het volgende:

[..]

en wat heb jij vervolgens voor straf etc gekregen?
Mijn verhaal :

Ten eerste wil ik zeggen dat TS zich niets aan moet trekken van wat de meeste hier op fok zeggen.... 3 tot 5 jaar is echt uber vette bullshit

Ik ben in 2000 op zaterdag nacht wezen stappen met 2 vrienden en 1 vriendin.... Na het stappen (ik had 7 biertjes op... teveel dus)

Zijn wij naar de macdonalds gegaan... daar gegeten en vervolgens bij ons winkelcentrum 1 blow wezen roken.

Op een gegeven moment vroeg ik aan mijn toemalige vriend (gek he ) laat mij een stukkie rijden.. (ik was 19 en had nog nooit gereden.. dus ook geen rijbewijs... Ik weet hoe %#@$$%$#@%#$% lomp ik toen dertijd was... dus kom daar nu niet meer mee aanzetten )

Mijn vriend (ook lomp van hem, maar des al niettemin compleet mijn schuld) stemde daar mee in.

Gevolg

Ik rijd in zn 1 de pakeerplaats af maak een veels te grote bocht naar rechts, zo erg dat ik direct de eerste de beste lantaarnpaal raak.

Auto total-loss, lantaarnpaal ontwricht. en mijn toenmalige vriend vloog met zn kop door de voorruit.
Ik zelf had niks omdat ik het aanvoelde komen toen ik die bocht maakte dus hield mij stevig aan het stuur vast.

Binnen 5 min was de politie er en ik mocht mee naar het bureau, niet voordat ik geblazen had, waaruit bleek dat ik een slokje teveel op had.

Nadat ik een uitgebreide verklaring op het bureau had afgelegd mocht ik naar huis. (het gebeurde om iets voor 1e en was 3 uur thuis.

Tot zover de feiten van mijn verhaal.

De rechtzaken : 2 stuks...

Strafrechtzaak

Hierbij was het dus Onlogisch vs. de Staat.

Voor het rijden zonder rijbewijs kreeg ik een boete van 600 gulden. (Dit is een overtreding)

Voor het rijden onder invloed kreeg ik 1000 gulden boete + een onvoorwaardelijke rij ontzegging van 6 maanden.
(Het rijden onder invloed is een misdrijf)

Van de Staat was ik nu af.

Maar er volgde nog een rechtzaak.

Civiele rechtzaak

Mijn toemalige vriend wilde geld zien voor zijn total-loss verklaarde auto. (logisch) Aangezien we hier onderling niet uitkwamen hebben we dit voor de rechter laten komen en uiteindelijk de zaak geschikt

Aangezien TS niks heeft aan mijn Civiele rechtzaak heeft, heeft ie misschien toch wel wat aan mijn ervaring met de Strafrechtelijke inhoud van het geheel

Iig veel succes TS... dit geintje heeft al met al 1.5 jaar geduurt

[ Bericht 0% gewijzigd door onlogisch op 30-11-2004 18:21:38 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_23674416
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:06 schreef MouseOver het volgende:

[ hoeveel kost rialto]

'Vraag een offerte aan bij uw tussenpersoon'. Da's informatief. Kan iemand bedragen (of liever, 'zoveel keer duurder dan een normale verzekering') roepen?
pi_23676486
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:14 schreef onlogisch het volgende:

<knip>

Voor het rijden zonder rijbewijs kreeg ik een boete van 600 gulden. (Dit is een overtreding)

<knip>
Is het alleen een misdrijf dan als je rijbewijs is ingevorderd? Beetje krom imo. Want iemand die wel ooit z'n rijexamen heeft gehaald, daarvan weet je in ieder geval dat hij / zij (nou ja, theoretisch gezien dan) wel wéét hoe je moet autorijden. Van iemand zonder rijbewijs valt dat nog maar te bezien

TS: gelukkig dat je ouders je toch nog steunen, sterkte !
pi_23677164
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:05 schreef hollander172 het volgende:

Ik denk dat een aangifte van zijn moeder de zaken niet erger maken dan ze nu zijn, wel krijgt ze dan in ieder geval haar schade vergoed.
Probleem is alleen dat bij een claim van moeder richting de verzekeraar TS die claim met een toeslag tegemoet kan zien. Het is voor TS goedkoper om rechtstreeks te onderhandelen en te betalen met en aan moeder.

Mijn broertje heeft iets vergeijkbaars gehad namelijk, dje was als pasagier samen met twee vrienden in zijn eigen auto geklommen. Toen hij na een onvrijwillige vrijage met een boom (auto total loss) een klein litteken vlak buiten zijn haargrens bleek te hebben kreeg die van de verzekering 500 gulden omdat inzittenden nu eenmaal verzekerd waren. Echter die vriend die met een glaasje teveel (wel de nuchterste van het stel bleek toen ze wilden gaan rijden) op tegen die boom had gezeten kreeg een extra rekening van ongeveer 1000 gulden omdat de verzekeraar schade had moeten uitbetalen.

Kortom denk ik dat moeder indien ze mee wil denken met TS zeker niets moet gaan claimen bij de verzekeraar, maar bij TS zelf (al dan niet op leen basis)
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:28:07 #116
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23677637
Over dronken en zonder rbw rijden is wel genoeg gezegd. Ik wil TS alleen verzoeken uit de buurt van mij en mijn familie te blijven...

Maar OT nu: Kan het waarborgfonds verkeer hier geen rol in spelen? Je hebt immers als onverzekerde bestuurder schade aangericht met een motorvoertuig?
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:37:53 #117
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23677865
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:28 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Over dronken en zonder rbw rijden is wel genoeg gezegd. Ik wil TS alleen verzoeken uit de buurt van mij en mijn familie te blijven...

Maar OT nu: Kan het waarborgfonds verkeer hier geen rol in spelen? Je hebt immers als onverzekerde bestuurder schade aangericht met een motorvoertuig?
Nee.. die verhalen het op de dader indien die bekend is.
Vampire Romance O+
  Vis een optie? dinsdag 30 november 2004 @ 20:38:46 #118
70532 loveli
N
pi_23677885
Volgens mij is het waarborgfonds alleen van toepassing als een onbekende schade aan de auto heeft toegebracht. Helaas voor TS is hij niet onbekend..
crap in = crap out
pi_23677964
Als het de eerste jkeer is dat je de fout in bent gegaan zullen de gevolgen echt reuze meevallen. Ik heb zelf erger gepresteerd, weliswaar met rijbewijs, maar een ontzegging van maximaal 1 jaar was het wel zo'n beetje. Ach, misschien moet je nog 120 uur for free koffie gaan rondbrengen in een tehuis vol rimpelsauriers. Wat kan jou dat schelen.......iedereen doet in z'n jonge jaren wel eens dom, het is heus geen groffe misdaad ofzo, meneer de rechter zal je dan ook echt niet niet tot aan je enkels toe afschieten. Wees wel eerlijk en ga jezelf niet te verdedigen..........maar stel je op als het makke schaap, en zeg dat je er enorm veel spijt van hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Notoire_Gek op 30-11-2004 20:57:19 ]
GIRO 800800
pi_23678311
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:18 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

'Vraag een offerte aan bij uw tussenpersoon'. Da's informatief. Kan iemand bedragen (of liever, 'zoveel keer duurder dan een normale verzekering') roepen?
1850 euro per jaar voor een wagen met een nieuwwaarde van 20.000 euri en als je minder dan 25.000 km. per jaar rijdt. Alleen W.A en W.A plus is mogelijk. Dat is wat ik lap.
GIRO 800800
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:00:36 #121
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_23678454
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:38 schreef loveli het volgende:
Volgens mij is het waarborgfonds alleen van toepassing als een onbekende schade aan de auto heeft toegebracht. Helaas voor TS is hij niet onbekend..
van de [url=http://www.waarborgfonds.nl]site van het waarborgfonds:
quote:
Wanneer?
Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

• een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
  • een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
  • een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
  • een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
  • een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden.
  • Hiermee is de schade aan de tegenpartij afgehandeld. Waarschijnlijk zal het WBF wél proberen de schade te verhalen! Maar met een groot bedrijf is waarschijnlijk makkelijker een regeling te treffen dan met een particulier.
      dinsdag 30 november 2004 @ 21:03:30 #122
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_23678527
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 20:42 schreef Notoire_Gek het volgende:
    [...]
    Wat kan jou dat schelen.......iedereen doet in z'n jonge jaren wel eens dom, het is heus geen groffe misdaad ofzo, meneer de rechter zal je dan ook echt niet niet tot aan je enkels toe afschieten.
    [...]
    Rijden zonder rijbewijs, mwah... als je al aan het lessen bent dan is daar nog iets voor te zeggen...

Maar rijden met 1.1 promille dat is geen overtreding meer, dat is een misdrijf (en in mijn ogen zelfs een misdaad, een groVe misdaad zelfs)
      dinsdag 30 november 2004 @ 21:11:28 #123
    21578 Elvislives
    Fietstas, Pumista
    pi_23678744
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 21:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Rijden zonder rijbewijs, mwah... als je al aan het lessen bent dan is daar nog iets voor te zeggen...

Maar rijden met 1.1 promille dat is geen overtreding meer, dat is een misdrijf (en in mijn ogen zelfs een misdaad, een groVe misdaad zelfs)
    hoeveel glazen alcohol is dat? hoeveel biertjes dus...
    No chingues con mi barrio!
    Vamos el TRI!
      dinsdag 30 november 2004 @ 22:12:57 #124
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_23680549
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 21:11 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Eén glas bier levert een gehalte van ongeveer 0.2 promille op. In ongeveer 1,5 uur tijd is dit weer afgebroken. De opname van alcohol verloopt vrij snel via de maagwand, het hoeft niet eerst te 'verteren' ofzo.

1.1 promille is dus ongeveer 7 glazen achter elkaar naar binnen slaan, er vanuit gaande dat de afbraak al tijdens het drinken begint. (hoe lang doe je normaal gesproken over 7 glazen?)

[disclaimer]
    Het is onverstandig om op basis van deze gegevens een 'drinkstrategie' op te stellen, want, zoals de engelstaligen onder ons wel eens zeggen: Your Mileage May Vary
    [/disclaimer]
      dinsdag 30 november 2004 @ 22:17:29 #125
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_23680690
    quote:
    Op dinsdag 30 november 2004 21:11 schreef Elvislives het volgende:

[..]

5 of zoiets? Het max promillage is 0.5 en dat is maximaal 2 glazen bier...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')