quote:
Op maandag 29 november 2004 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar als TS' moeder aangifte doet van joyriding, kan zij (een deel van) de kosten dan niet op haar verzekering verhalen?
Heel misschien dat de verzekering in dat geval de schade aan de auto vergoedt. Dat zouden ze nl ook doen als de auto door een derde (dus geen familie) was gestolen voor joyriding.
Maar... de verzekering zal wel weer proberen de kosten te verhalen op de joyrider.
TS schiet daar dus weinig mee op. Wel komt er ook nog een aanklacht wegens joyriding op de toch al niet kinderachtige aanklacht.
Als ik TS was zou ik even wat advies inwinnen bij een rechtswinkel. Is goedkoop en 1e advies is vaak zelfs gratis/
Er spelen meer zaken mee zoals wettelijke aansprakelijkheid, ouderlijke verantwoordelijkheid (misschien deed hij dit wel elke week en had moeders de sleutels toch gewoon in het contact zitten. Da's op zijn minst verwijtbaar), en de financiele draagkracht van TS. Geen idee of hij over 5 jaar nog aan het afbetalen is, of dat de rechter zegt 'van een kale kip kan ik niks plukken, laat de woonhuisverzekering maar uitbetalen'.
Verder is TS natuurlijk niet handig bezig geweest, maar dat weet hij onderhand ook wel. OK?
TS, houd je ons op de hoogte?