abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1642648
Vanuit het AD

Duitsland zal een vierkoppige Palestijnse asielzoekrsfamilie zo snel mogelijk uitwijzen, omdat de moeder op TV haar vreugde had geuit over de verwoestende aanslagen in de VS. Het ministerie van Binnenlandse Zaken diende meteen een aanklacht wegens het billijken van een zwaar misdrijf. [e]Het asielverzoek werd onlangs afgewezen maar de familie mocht voorlopig blijven.[/e]

Uitstekende actie.

[edit : toevoeging om misverstanden te voorkomen]

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 15-09-2001 15:03]

zaterdag 15 september 2001 @ 14:44:44 #2
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1642654
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:43 schreef Sniper het volgende:
Vanuit het AD

Duitsland zal een vierkoppige Palestijnse asielzoekrsfamilie zo snel mogelijk uitwijzen, omdat de moeder op TV haar vreugde had geuit over de verwoestende aanslagen in de VS. Het ministerie van Binnenlandse Zaken diende meteen een aanklacht wegens het billijken van een zwaar misdrijf.

Uitstekende actie.

Goede acties, aanpakken die zooi, anders komt het nooit meer goed.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 15 september 2001 @ 14:48:32 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642677
doodsteek voor de democratie, wat is de volgende stap iemand die mogelijk iets anders denkt ook maar uitwijzen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1642680
Wel vervelend voor de andere 3 die haar vreugde mischien niet delen.....
pi_1642694
Ik kan natuurlijk een opmerking over Duitsland maken en hoe goed ze in het verleden waren in dit soort acties, maarja...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1642703
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:48 schreef cos-micV het volgende:
Wel vervelend voor de andere 3 die haar vreugde mischien niet delen.....
Kennelijk zijn we dat stadium al gepaseerd.
Er wordt niet meer gekeken naar wie schuldig en wie onschuldig is, maar: 'wie zaten erbij? oh, ook zo'n vies kleurtje? uitzetten!!'. Erg triest.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_1642713
Hun asielverzoek was al afgewezen. De daadwerkelijke uitzetting wordt iets versneld.

De aanklacht die daarnaast werd ingediend juich ik van harte toe.

pi_1642730
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:54 schreef Sniper het volgende:
Hun asielverzoek was al afgewezen. De daadwerkelijke uitzetting wordt iets versneld.
Dat blijkt niet uit je eerste post.
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een bepaalde richting op te zoeken met topics.

Overigens betekent dat nog niet dat ik het een correcte actie vind. Ik snap best dat ze nu niet langer welkom zijn in Duitsland, maar om ze nu versneld uit te willen zetten, waarschijnlijk met alle bombarie eromheen, sjah, dan begin je toch te knagen aan onze vrijheden en opgebouwde rechten.

zaterdag 15 september 2001 @ 15:00:35 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642747
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:54 schreef Sniper het volgende:

De aanklacht die daarnaast werd ingediend juich ik van harte toe.

En wat was de uitspraak van de Rechter?
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:03:16 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_1642766
Nederlandse staatsburgers hebben recht op hun eigen mening, maar als asielzoekers hierom gaan juichen mogen ze van mij, ongeacht of ze wel of niet afgewezen zijn, van mij alsnog afgewezen worden. Kennelijk zijn ze het niet eens met ons systeem.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:03:41 #11
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1642768
Onze vrijheids van meningsuiting betekend niet dat je kwetsende, discriminerende opmerking uitlaat. Dat is in deze wél gebeurd.

[anekdote]
Laatst nog werd een vriend van me bijna een boete van 400 piek aan de laars gelapt omdat hij "homo" riep tegen agenten in burger, die hém notabene bijna van het zebrapad af scheurde! Vraag ik mij af, sinds wanneer is "homo" een negatief woord en discriminerend?
[/anekdote]

I.i.g. vind ik het een te omstrijden actie van Dld, maar het merendeel van mij zegt dat het een goede actie is. Zoiets kan niet getolereerd worden. Jij bent toch ook geschokt als iemand hakenkruizen op jodengraven tekent? Kun je ook niet zeggen, "ach, vrijheids van meningsuiting"

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:12:44 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1642829
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:51 schreef Jarno het volgende:
Ik kan natuurlijk een opmerking over Duitsland maken en hoe goed ze in het verleden waren in dit soort acties, maarja...
Verstandig dat je dat niet doet ...
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:15:21 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642847
dus als een palestijn iets zegt/vindt moet die uitgewezen worden maar als je vriend iemand beledigd voor homo is dat te rechtvaardigen? De aanklacht is wellicht terecht maar gelukkig is een aanklacht alleen geen reden tot uitzetting
pi_1642865
Ik vind deze actie van Duitsland eindelijk eens een stap vooruit.Ik vind dat we in Holland ook wel eens wat meer ballen mogen tonen.Zoals die feestvierende Marokkanen.
Meteen afstraffen dat soort fratsen.

Als we maar dom met gesloten ogen voor ons uit blijven
gapen ,omdat we te bescheten zijn om misschien voor
rascist uitgemaakt te worden.Tolerantie kent btw ook
zijn grenzen.

Men!!!!Laat de ballen knallen en actie!!!!

Maar goed ...da's mijn mening .. en wie ben ik???

pi_1642903
quote:
Tja, dan discrimineer je, terwijl zeker een hoop mensen het met je eens zijn
quote:
Zat ik laatst met wat klasgenoten in de metro tegenover een oude vrouw 60 ofzo schat ik.
gooit een klasgenoot van me een blikje op de grond zegt die vrouw, dit verwacht ik van eem buitenlander, zeker niet van een blanke
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
pi_1642913
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:48 schreef Re het volgende:
doodsteek voor de democratie, wat is de volgende stap iemand die mogelijk iets anders denkt ook maar uitwijzen?
Het feit dat jij dit soort lieden kennelijk een verrijking voor de samenleving vindt, wil nog niet zeggen dat iedere weldenkende burger met dit soort walgelijke lieden wil worden opgescheept.

Terugsturen is een hele goede optie.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1642927
quote:
Maar goed dat je dat niet doet, want dat zou zeer ongepast zijn.

De bevolkingsgroep waar jij op doelt werd A niet uitgewezen en B niet bekritiseert omdat ze zaten te juichen voor terroristische aanslagen.

Vergelijking loopt aan alle kanten mank.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1642958
heel goed dat Duitsland dit doet, zouden ze hier in Nederland ook moeten doen met onder anderen die idioten uit Ede
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1642976
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:25 schreef R@b
Vergelijking loopt aan alle kanten mank.
Wees gerust R@b en anderen, ik wilde slechts andere grappenmakers voor zijn die het misschien in hele andere bewoordingen zullen brengen. Zelfs ik snap dat het niet hetzelfde is.
pi_1642993
Waarom kan het daar wel?
De Nederlandse politie (en overheid) zijn domweg mietjes..
Elk woord richting een asielzoeker wordt al weggeschoven onder de noemer 'racisme' of 'discriminatie'.. ben het hier beu
  zaterdag 15 september 2001 @ 15:35:32 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1642997
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Het feit dat jij dit soort lieden kennelijk een verrijking voor de samenleving vindt, wil nog niet zeggen dat iedere weldenkende burger met dit soort walgelijke lieden wil worden opgescheept.

Terugsturen is een hele goede optie.

Verdraai mijn woorden niet simpel mannetje, ik keur dat gedrag van juichende mensen af maar gelukkig zijn er rechters in een land die bepalen of iets kan of niet. vertel me hoe schuldig haar kinderen zijn??????
pi_1643010
Goede zaak van de Duitsers, zulk gedrag kan gewoon niet.....
pi_1643015
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:34 schreef -ScuL- het volgende:
Waarom kan het daar wel?
De Nederlandse politie (en overheid) zijn domweg mietjes..
Elk woord richting een asielzoeker wordt al weggeschoven onder de noemer 'racisme' of 'discriminatie'.. ben het hier beu
Het is iets anders om mensen uit te zetten die EN een verblijfsvergunning hebben danwel Nederlander zijn EN andere gedachten hebben dan ons, dan om asielzoekers uit te zetten van wie het verzoek tot asiel toch al afgewezen was.

Straks kunnen we iedereen wel uit gaan zetten die niet pal achter het VVD programma staat (en dat was maar een voorbeeld - niet zenuwachtig worden nu allemaal).

zaterdag 15 september 2001 @ 15:38:10 #24
15660 chocolatemoeze
pi_1643020
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:15 schreef Re het volgende:
dus als een palestijn iets zegt/vindt moet die uitgewezen worden maar als je vriend iemand beledigd voor homo is dat te rechtvaardigen? De aanklacht is wellicht terecht maar gelukkig is een aanklacht alleen geen reden tot uitzetting
Goed lezen kerel! Als iemand echt discriminerend of wat dan ook bezig is dan moet deze mi inderdaad opgepakt worden. Mijn punt is dat je niet zomaar iemand op kunt pakken als je iemand voor homo (of palestijn of indonees voor mij part) "uitscheldt". Wél als je gaat lopen juichen als een homo om het leven komt of van dat soort zieke acties.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1643045
Ben het helemaal met chocolamoeze (zoiets?) eens.......
pi_1643051
David Pinto, hoogleraar interculturele zaken aan de universiteit van Amsterdam over de laat-maar-waaie houding in Ede:

"Belachelijk, belachelijk, belachelijk! En laf. Zo wordt het begrip 'multiculturele samenleving' op den duur een vloek. Uitingen van haat en onverdraagzaamheid mogen niet worden getolereerd. De politie had moeten optreden tegen deze jongeren. Oppakken, opsluiten en vervolgen."

In Nederland bedekken we het liever met de mantel der liefde. En daaronder ettert het gezwel vrolijk verder..

pi_1643078
Deze Pinto doet hele aardige uitspraken in het AD.

"In Nederland gedragen politiemensen zich te veel als welzijnswerkers."

"Te veel tolerantie is net zo slecht als te weinig tolerantie."

Wanneer dringt het door tot de heren beleidsmakers?

zaterdag 15 september 2001 @ 15:50:30 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1643101
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:38 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Goed lezen kerel! Als iemand echt discriminerend of wat dan ook bezig is dan moet deze mi inderdaad opgepakt worden. Mijn punt is dat je niet zomaar iemand op kunt pakken als je iemand voor homo (of palestijn of indonees voor mij part) "uitscheldt". Wél als je gaat lopen juichen als een homo om het leven komt of van dat soort zieke acties.

Ik zou zeggen, ga eens bij een uitwedstrijd van Ajax kijken
  zaterdag 15 september 2001 @ 16:54:13 #29
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1643571
Zo, je mag in Duitsland tegenwoordig geen afwijkende mening meer hebben? Heerlijk, net als vroeger.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1643578
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 16:54 schreef links234 het volgende:
Zo, je mag in Duitsland tegenwoordig geen afwijkende mening meer hebben? Heerlijk, net als vroeger.
  zaterdag 15 september 2001 @ 17:03:01 #31
15660 chocolatemoeze
pi_1643628
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:50 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga eens bij een uitwedstrijd van Ajax kijken

Ik voel me sowieso niet op mijn gemak in een trein vol supporters die alleen "Joduuuuh" kunnen schreeuwen. Maar wil nog niet zeggen dat ik me bedreigd voel ofzo... Zijn gewoon loze kreten, omdat ze toch wát te schreeuwen moeten hebben. Dus het zou belachelijk zijn als de politie de hele trein meteen op zou pakken.
pi_1643887
quote:
Waarschijnlijk ex-vopo uit het voormalige oost-duitsland.
pi_1644007
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:48 schreef Re het volgende:
Wat lul jij nou weer stom?
pi_1644020
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit je eerste post.
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een bepaalde richting op te zoeken met topics.

Overigens betekent dat nog niet dat ik het een correcte actie vind. Ik snap best dat ze nu niet langer welkom zijn in Duitsland, maar om ze nu versneld uit te willen zetten, waarschijnlijk met alle bombarie eromheen, sjah, dan begin je toch te knagen aan onze vrijheden en opgebouwde rechten.

Precies, het tuig ondermijnt dat waar hier zo hard voor gevochten is. En als dat dus in gevaar wordt gebracht moet je daar actie tegen ondernemen. Dat de goeien onder de kwaden moeten lijden is nou eenmaal zo. Zelfbescherming heet dat.
pi_1644031
quote:
Tis maar wat je heerlijk noemt. Gaarne deze mijnheer even een waarschuwing geven wegens anti-semitische uitspraken.
  zaterdag 15 september 2001 @ 18:23:48 #36
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1644033
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:20 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer stom?

even praktisch dan maar; artikeltje in de grondwet dat men gearresteerd mag worden wegens openbare blijheid ?? of wil je een speciale emotiepolitie instellen??
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1644048
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:23 schreef don_quichot het volgende:

[..]

even praktisch dan maar; artikeltje in de grondwet dat men gearresteerd mag worden wegens openbare blijheid ?? of wil je een speciale emotiepolitie instellen??

Binnenlandse Zaken diende meteen een aanklacht wegens het billijken van een zwaar misdrijf.

Dat laatste mag dus blijkbaar niet.

pi_1644071
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:23 schreef don_quichot het volgende:

[..]

zaterdag 15 september 2001 @ 18:31:10 #39
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1644103
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 17:03 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Ik voel me sowieso niet op mijn gemak in een trein vol supporters die alleen "Joduuuuh" kunnen schreeuwen. Maar wil nog niet zeggen dat ik me bedreigd voel ofzo... Zijn gewoon loze kreten, omdat ze toch wát te schreeuwen moeten hebben. Dus het zou belachelijk zijn als de politie de hele trein meteen op zou pakken.

puntje voor chocolatemoeze. iedere zondag is er op een andere plaats in Nederland een simulatie van de gaskamers te horen in een voetbalstadion bij een uit wedstrijd van Ajax. ik heb dit ooit eens aan een Amerikaans docent uitgelegd, en hij snapte er geen hol van. de gemiddelde Nederlander denkt, laat ze maar, ze menen het niet en het is slechts sporadisch gebeurd dat er een voetbal wedstrijd voor is stilgelegd.

de 20 marokkaanse jongeren in Ede staan meteen centraal voor de gevoelens onder de Marokkaanse gemeenschap, als het zo uitkomt. iedereen die deze link legt gaat net zo respectloos met medemensen om als dat groepje Marokkanen.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1644119
Ja... tuurlijk knul... en de imams die oproepen tot het doorsnijden van europese en amerikaanse kelen dat is niet gevaarlijk en wel in orde natuurlijk...
  zaterdag 15 september 2001 @ 18:34:02 #41
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1644123
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:27 schreef HartSlag het volgende:

[..]

WAKKER WORDEN SLAAPKOP,

ik vroeg je wat...

pi_1644157
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:34 schreef don_quichot het volgende:

[..]

WAKKER WORDEN SLAAPKOP,

ik vroeg je wat...

Vind jij het normaal dat als jouw moeder doodgaat dat ik dan bij je op bezoek kom met een feestmuts op en een feestje ga bouwen ter ere van de dood van je moeder en ga lopen verkondigen dat het zo'n kutwijf was en dat het fijn is dat ze dood is? En dan heb je erbovenop ook nog een vriend van me die mij ff belt als ik bij jou ben en die mij oproept om je vader ook nog ff af te maken... Nee, lijkt me niet dat je dat leuk vind, tenzij je masochistisch bent aangelegd misschien. Is niet in de haak zoiets. En provocerend. En das reden genoeg om iemand op te pakken als het een aanslag van deze omvang en ernst betreft. Dat is wat ik vind en velen met mij. En als jij het wel in de haak vind, dan ga je maar lekker naar Afghanistan, samen met Osama Ben Aanslag een feestje vieren. Daar wordt het meer gewaardeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 15-09-2001 18:50]

pi_1644258
Dit soort gedrag is niet meer te plaatsen onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting'. Dit 'recht van de democratie' mag niet op deze wijze misbruikt worden, en mag wat mij betreft dan ook hard aangepakt worden. Onder welke justitiele wet dit geplaatst moet worden zou ik niet weten, het valt in elk geval onder de term 'minachting van het menselijk leven'.
Makkers, staakt uw wild geraas .....
pi_1644271
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:51 schreef Poiter het volgende:
Dit soort gedrag is niet meer te plaatsen onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting'. Dit 'recht van de democratie' mag niet op deze wijze misbruikt worden, en mag wat mij betreft dan ook hard aangepakt worden. Onder welke justitiele wet dit geplaatst moet worden zou ik niet weten, het valt in elk geval onder de term 'minachting van het menselijk leven'.
En mensen die het steunen moet je oppakken voor medeplichtigheid.
  zaterdag 15 september 2001 @ 18:55:33 #45
10188 links234
pi_1644286
Maarre, als de VS Afghanistan gaat bombarderen, mogen we dan wel juichen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1644300
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:55 schreef links234 het volgende:
Je mag juichen als het nederlands elftal wint.
pi_1644317
quote:
Nah, jij wel hoor als je dat graag wilt.
  zaterdag 15 september 2001 @ 19:00:24 #48
10188 links234
pi_1644333
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:56 schreef Sniper het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken. Toen Nederland verloor van ierland zag ik ook wat mensen op straat juichen. Wat moeten we daarmee doen? Uitzetten? Tegen de muur? (ik zal Digger wel missen, dan. Althans, zijn posts.)
  zaterdag 15 september 2001 @ 19:17:36 #49
3485 kavorka
lure of the animal
pi_1644479
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:56 schreef Sniper het volgende:

[..]

ff inkoppen:

dan valt er dus nog weinig te juichen

animal magnetism sexual attractive state
pi_1644490
quote:
Het gaat niet om het mogen.... Als dat jouw gevoelens zijn bij zulke beelden, dan is er iets goed mis met je...
Makkers, staakt uw wild geraas .....
pi_1644502
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 19:17 schreef kavorka het volgende:

[..]

ff inkoppen:

dan valt er dus nog weinig te juichen

Misschien als ze binnenkort om niks tegen de Fiji Eilanden oefenen.
  zaterdag 15 september 2001 @ 20:25:26 #52
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1645094
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:03 schreef speknek het volgende:
Nederlandse staatsburgers hebben recht op hun eigen mening, maar als asielzoekers hierom gaan juichen mogen ze van mij, ongeacht of ze wel of niet afgewezen zijn, van mij alsnog afgewezen worden. Kennelijk zijn ze het niet eens met ons systeem.
Mee eens.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 15 september 2001 @ 22:55:35 #53
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1646182
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 18:39 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat als jouw moeder doodgaat dat ik dan bij je op bezoek kom met een feestmuts op en een feestje ga bouwen ter ere van de dood van je moeder en ga lopen verkondigen dat het zo'n kutwijf was en dat het fijn is dat ze dood is? En dan heb je erbovenop ook nog een vriend van me die mij ff belt als ik bij jou ben en die mij oproept om je vader ook nog ff af te maken... Nee, lijkt me niet dat je dat leuk vind, tenzij je masochistisch bent aangelegd misschien. Is niet in de haak zoiets. En provocerend.

wat is dit nou voor een dramatiserende telegraaf vergelijking. je vergelijkt amerika met een dode moeder? en die vriend staat in je betoog zeker centraal voor 'moslims'. met dit soort geleuter diep je de tegenstellingen alleen maar uit. ik heb vier arabische huisgenoten, die stuk voor stuk net zo aangeslagen waren als jij.... alleen zij meenden het omdat zij het beste met de wereld voor hebben. jij loopt alleen maar stennis te schoppen. je hebt op TV 25 dansende palestijnen gezien, in de krant gelezen van 20 dansende Marokkanen in Ede en jij weet wel hoe het zit....volgens mij zijn er nabij een miljard moslims op deze wereld, hoeveel heb jij er persoonlijk gesproken?
dacht ik al, dus houd alsjeblieft je mond.

je hebt het over imams die moslims oproepen om de kelen door te snijden van Amerikanen.... bron? na het vrijdagsgebed werden talloze moskeegangers geinterviewd en ze betuigden allemaal hun medeleven. waarom heb je dat niet gezien? als je wereldbeeld zo zwart-wit is, laat je dan maar tot Amerikaan naturaliseren.

pi_1646328
Goeie actie van die duitsers!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1646701
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 22:55 schreef don_quichot het volgende:

[..]

wat is dit nou voor een dramatiserende telegraaf vergelijking. je vergelijkt amerika met een dode moeder? en die vriend staat in je betoog zeker centraal voor 'moslims'. met dit soort geleuter diep je de tegenstellingen alleen maar uit. ik heb vier arabische huisgenoten, die stuk voor stuk net zo aangeslagen waren als jij.... alleen zij meenden het omdat zij het beste met de wereld voor hebben. jij loopt alleen maar stennis te schoppen. je hebt op TV 25 dansende palestijnen gezien, in de krant gelezen van 20 dansende Marokkanen in Ede en jij weet wel hoe het zit....volgens mij zijn er nabij een miljard moslims op deze wereld, hoeveel heb jij er persoonlijk gesproken?
dacht ik al, dus houd alsjeblieft je mond.

je hebt het over imams die moslims oproepen om de kelen door te snijden van Amerikanen.... bron? na het vrijdagsgebed werden talloze moskeegangers geinterviewd en ze betuigden allemaal hun medeleven. waarom heb je dat niet gezien? als je wereldbeeld zo zwart-wit is, laat je dan maar tot Amerikaan naturaliseren.

Jij komt met een domme vraag waarom het dan wel niet goed zou zijn wat er daar in Ede is gebeurt en ik leg het je uit, dit is namelijk precies dat wat er gebeurt is. Dat het voorbeeld voor de rest nooit realiteit zal zijn is vanzelfsprekend. Logisch ook aangezien het gaat om het principe erachter en jij schijnbaar te dom bent om dat zelf te zien, misschien ben je niet te dom, maar ontbreekt slechts de wil om het te zien hoewel ik dat ten zeerste betwijfel. Je zwamt dus weer lekker met je telegraaf dramatisering. Je weet heel goed wat ik bedoel en daar gaat het om knulletje . Ik vind het overigens wel een beetje dom van je dat je net doet alsof je het niet snapt om een verdere discussie uit te lokken. Maar goed, ik had ook niet anders van een typetje als jou verwacht. En mocht je het echt niet begrijpen dan denk ik dat je je beter tot Osama Bin Laden kan keren, dan doet hij het denken voortaan wel voor je.

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 16-09-2001 00:22]

zondag 16 september 2001 @ 00:12:32 #56
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1646791
Ik ben van mening dat ze de juichende Edenaars wel hadden mogen aanpakken!
Het getuigd van ontzettend weinig respect en fatsoen. Dit kan dan misschien 'kwajongens'werk zijn of het puberachtig afzetten tegen de nederlandse cq westerse gemeenschap, maar ongestraft kan dit niet.

Inderdaad wettelijk gezien mag je je mening geven, maar ieder weldenkend mens weet dat dit de fatsoensnorm voorbij gaat.
De politie had dus bijvoorbeeld als strafje de jongeren op kunnen pakken onder het mom van overlast bezorgen of voor "verdachte connecties" met de terrorist Bin Laden (aangezien ze hiervan pro posters ophingen).
Op deze manier wordt het de jeugdigen misschien duidelijk dat ze te ver zullen gaan (soort opvoeding).

Er zullen uiteraard reacties komen van mensen die zeggen dat dan iedereen die anders denkt dan wel even opgepakt kan worden, maar dat vind ik bij voorbaat een manke vergelijking. De nederlandse democratie hoeft niet zo ver te gaan dat je zeer ongepaste en kwetsende uitingen mag doen!
Nederland en waarschijnlijk ook veel andere westerse landen gaan in mijn ogen vaak te ver met het doorvoeren van de zogenaamde democratie... Dit is waarschijnlijk ook de reden dat extremistische organisaties (behalve de rechts-extremisten)hier op kunnen bloeien tot heuse bolwerken.
Kijk bv naar de Grijze Wolven.

Daarbij komt nog dat in Amerika (waarvan ik eerlijk moet zeggen dat ik niet blind pro-Amerika ben!)nu een zeer ernstige terreur aanval is geweest van een arabisch/islamitisch (?) front en dat er daarom toch (of dit nu rechtvaardig is of niet) nu een extra oog gehouden moet worden op mensen die Bin Laden steunen of die achter deze actie staan. Niet om de vrijheid van meningsuiting te blokkeren, maar om de veiligheid binnen ons land in de gaten te houden!

Laten we niet vergeten dat alhoewel het nu misschien nog ver weg is, dit wel een actie is, gericht tegen het westen.
Het kan (duidelijk het KAN) een actie zijn alleen tegen Amerika (die hebben veel arabische landen tegengewerkt in het verleden), maar het kan ook een soort aanval zijn tegen de westerse samenleving als geheel (eventueel een religieuze aanval).

Als laatste maar wel heel belangrijk:
Een verdomd misselijke uitspraak vind ik de vraag of we moeten juichen als de mensen in Afghanistan worden gebombardeerd. Dit is een uiterst linkse en ondoordachte uitspraak (ben zelf niet rechts!),waarschijnlijk alleen als reactie op het al bang zijn voor discriminatie door anderen!
Het grootste deel van de mensen in Afghanistan wordt al jaren op verschrikkelijk bloedige wijze door de Taliban overheerst. Het zou ronduit verschrikkelijk zijn wanneer zij nu wederom slachtoffer zouden worden door deze extremistische leiders! Dit mag in mijn ogen dan ook nooit gebeuren! Ik vond het al erg genoeg dat CNN live overschakelde naar Afghanistan en er beelden liet zien van beschietingen, maar toen ze niet van amerika waren was het plots geen nieuws meer en niet belangrijk genoeg voor verdere nieuwsuitzending....

Dit neemt allemaal niet weg dat er een aanval van terreur heeft plaatsgevonden op een van de westerse landen door een nog onbekende groepering met een nog onbekend doel.
De mensen in het westen die blijk geven van sympathie voor deze aanval mogen wat mij betreft opgepakt worden, al was het uit oogpunt van veiligehidsoverwegingen!

zondag 16 september 2001 @ 00:30:34 #57
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1646932
quote:
Op zondag 16 september 2001 00:01 schreef HartSlag het volgende:

[..]

Jij komt met een domme vraag waarom het dan wel niet goed zou zijn wat er daar in Ede is gebeurt en ik leg het je uit.

Hartslag, je slaat de plank weer eens hart mis... ik vroeg me af op welke gronden de desbetreffende marokkaanse jongeren moesten worden gearresteerd. billijking van een zwaar misdrijf zou een antwoord zijn; niet een totaal scheefgeschaatste metafoor.
quote:
Dat het voorbeeld voor de rest nooit realiteit zal zijn is logisch, het gaat om het principe erachter. Je zwamt dus weer lekker met je telegraaf dramatisering.
ieder voorbeeld is een slecht voorbeeld en zeker dit voorbeeld. het slaat gewoon nergens op.
quote:
Je weet donders goed wat ik bedoel en daar gaat het om.
je haalde de imams aan die in de moskeeen schijnen te prediken dat Amerikanen over de kling gejaagd moeten worden. nog een keertje dan BRON?? ik weet inderdaad wat jij wil met dit soort stemmingmakerij.
quote:
Vind het overigens wel een beetje dom van je dat je net doet alsof je het niet snapt om een verdere discussie uit te lokken. Maar goed, ik had ook niet anders van je verwacht. En mocht je het echt niet begrijpen dan denk ik dat je je beter tot Osama Bin Laden kan keren, dan doet hij het denken voortaan wel voor je.
ik heb een afwijkende mening, ik ben tegen repressailles omdat wel duidelijk is dat in de relatie tussen de VS em de moslimwereld niet meer dudielijk is wat wraak is en wat de steen des aanstoots. ik denk juist zelf na, ik loop niet met een leeghoofd als Bush mee te bleren.
  zondag 16 september 2001 @ 00:47:40 #58
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1647038
quote:
Op zondag 16 september 2001 00:12 schreef Thorka het volgende:
De nederlandse democratie hoeft niet zo ver te gaan dat je zeer ongepaste en kwetsende uitingen mag doen!
op zich heb je wel gelijk dat je stelt dat er bepaalde grenzen aan een democratie zouden moeten zitten. persoonlijk vind ik de actie van deze jongeren erg pijnlijk en misplaatst en ik hoop dat er binnen de gemeenschap tegen op getreden word. misschien is dit ook een taak voor een overheid, maar dat zijn we niet gewend in Nederland. het is hierboven al aangehaald maar geen voetbalsupporter wordt opgepakt omdat hij een sis geluid maakt wanneer zijn club tegen ajax speelt, of wanneer Louis van Gaal wordt toegezongen dat hij een 'kankerwijf'had.
quote:
Nederland en waarschijnlijk ook veel andere westerse landen gaan in mijn ogen vaak te ver met het doorvoeren van de zogenaamde democratie... Dit is waarschijnlijk ook de reden dat extremistische organisaties (behalve de rechts-extremisten)hier op kunnen bloeien tot heuse bolwerken.
Kijk bv naar de Grijze Wolven.
helaas zijn de Grijze wolven niet de enige 'terroristische' groep die goed gedijt in de westeuropese democratie. neem bijv. de ETA, of de IRA. ook zij zijn begonnen als 'politieke bewegingen' van idealisten en vervallen tot criminele bendes. alleen het financiele gewin lijkt nu nog hun drijfveer. het is jammer dat de democratie geen afdoende middel vindt tegen dit soort anti-democratische groepen.
quote:

Daarbij komt nog dat in Amerika (waarvan ik eerlijk moet zeggen dat ik niet blind pro-Amerika ben!)nu een zeer ernstige terreur aanval is geweest van een arabisch/islamitisch (?) front en dat er daarom toch (of dit nu rechtvaardig is of niet) nu een extra oog gehouden moet worden op mensen die Bin Laden steunen of die achter deze actie staan. Niet om de vrijheid van meningsuiting te blokkeren, maar om de veiligheid binnen ons land in de gaten te houden!

Laten we niet vergeten dat alhoewel het nu misschien nog ver weg is, dit wel een actie is, gericht tegen het westen.
Het kan (duidelijk het KAN) een actie zijn alleen tegen Amerika (die hebben veel arabische landen tegengewerkt in het verleden), maar het kan ook een soort aanval zijn tegen de westerse samenleving als geheel (eventueel een religieuze aanval).

Als laatste maar wel heel belangrijk:
Een verdomd misselijke uitspraak vind ik de vraag of we moeten juichen als de mensen in Afghanistan worden gebombardeerd. Dit is een uiterst linkse en ondoordachte uitspraak (ben zelf niet rechts!),waarschijnlijk alleen als reactie op het al bang zijn voor discriminatie door anderen!
Het grootste deel van de mensen in Afghanistan wordt al jaren op verschrikkelijk bloedige wijze door de Taliban overheerst. Het zou ronduit verschrikkelijk zijn wanneer zij nu wederom slachtoffer zouden worden door deze extremistische leiders! Dit mag in mijn ogen dan ook nooit gebeuren! Ik vond het al erg genoeg dat CNN live overschakelde naar Afghanistan en er beelden liet zien van beschietingen, maar toen ze niet van amerika waren was het plots geen nieuws meer en niet belangrijk genoeg voor verdere nieuwsuitzending....

hier kan ik je niet anders dan gelijk geven. ik hoop dat ook anderen zich een beetje rationeel kunnen gedragen. anders loopt dit gierend uit de klauwen..
  zondag 16 september 2001 @ 00:51:48 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1647063
quote:
Op zondag 16 september 2001 00:12 schreef Thorka het volgende:

Er zullen uiteraard reacties komen van mensen die zeggen dat dan iedereen die anders denkt dan wel even opgepakt kan worden, maar dat vind ik bij voorbaat een manke vergelijking. De nederlandse democratie hoeft niet zo ver te gaan dat je zeer ongepaste en kwetsende uitingen mag doen!

Dus een wettelijke geregelde kwetswet? Wat is de grens? Het is geen snelheidsovertreding, "U heeft meer dan 20 mensen gekwetst, U wordt het land uitgeflikkerd" zoals sommige hier maar al te graag willen

voor de rest van je betoog ben ik het wel in grote lijnen eens maar ik denk dat extremisme voortkomt uit verdrukking, niet door de vrijheid

zondag 16 september 2001 @ 01:17:16 #60
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1647298
quote:
Op zondag 16 september 2001 00:51 schreef Re het volgende:

[..]

Dus een wettelijke geregelde kwetswet? Wat is de grens? Het is geen snelheidsovertreding, "U heeft meer dan 20 mensen gekwetst, U wordt het land uitgeflikkerd" zoals sommige hier maar al te graag willen

Nee, daarom is het ook heel moeilijk om dit te bestraffen/beoordelen. Maar een foto ophangen van een terrorist in een tijd van verhoogde allertheid en veiligheidsmaatregelen vraagt in mijn ogen om een afschrikmiddel als meekomen naar een bureau voor ondervraging over eventuele banden.
pi_1647360
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:17 schreef Thorka het volgende:

[..]

Nee, daarom is het ook heel moeilijk om dit te bestraffen/beoordelen. Maar een foto ophangen van een terrorist in een tijd van verhoogde allertheid en veiligheidsmaatregelen vraagt in mijn ogen om een afschrikmiddel als meekomen naar een bureau voor ondervraging over eventuele banden.

De echte terroristen zuulen toch wel nauwelijks op straat gaan staan dansen en foto's ophangen ?
  zondag 16 september 2001 @ 01:29:20 #62
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1647423
Nee, waarschijnlijk niet

Ik probeer alleen maar wanhopig iets te verzinnen waardoor je de jochies kunt afschrikken om nog eens iets zeer ongepasts uit te halen!

zondag 16 september 2001 @ 01:31:23 #63
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1647444
En voor ik nog meer reacties krijg op dit afschrikmiddel.

Ik heb zojuist al iets nieuws bedacht:

Zie je iemand op straat juichen na een dergelijk voorval of vreemdsoortige teksten roepen in een voetbalstadion...

Doe dit

(zorg dus altijd wel dat je voorbereid met plakband de straat op gaat)

zondag 16 september 2001 @ 01:37:36 #64
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1647498
quote:
Tuurlijk wel, vrije meningsuiting toch in NL? Dat is heilig!
Ik ga bij de volgende aardbeving in Marokko ook fijn juichen en feest vieren voor de Moskee!

Zeg ik dat de aarbevingsgeest mijn leider is!

Osama Bin Laden is een varken
  zondag 16 september 2001 @ 09:36:37 #65
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1648458
quote:
Op zondag 16 september 2001 01:37 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, vrije meningsuiting toch in NL? Dat is heilig!
Ik ga bij de volgende aardbeving in Marokko ook fijn juichen en feest vieren voor de Moskee!

Zeg ik dat de aarbevingsgeest mijn leider is!

Veel mensen blijven blijkbaar volharden in de opvatting dat het gierend losgeslagen tolerantie beleid onder geen enkel beding aangescherpt moet worden.

Aan de andere kant zien zij ook het liefst dat in Nederland alles van 1 kant komen.

Bovenstaande zal dan ook verboden worden. En zwaar, zeer zwaar bestraft. In de categorie Belastingfraude, pas dus maar op.

zondag 16 september 2001 @ 09:38:39 #66
13453 6000068
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1648460
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:43 schreef Sniper het volgende:
Vanuit het AD

Duitsland zal een vierkoppige Palestijnse asielzoekrsfamilie zo snel mogelijk uitwijzen, omdat de moeder op TV haar vreugde had geuit over de verwoestende aanslagen in de VS. Het ministerie van Binnenlandse Zaken diende meteen een aanklacht wegens het billijken van een zwaar misdrijf. [e]Het asielverzoek werd onlangs afgewezen maar de familie mocht voorlopig blijven.[/e]

Uitstekende actie.

[edit : toevoeging om misverstanden te voorkomen]

Die asociaale duitser ook altijd!!! Of hadden ze de duitse status nog niet?
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1648530
quote:
Op zondag 16 september 2001 00:30 schreef don_quichot het volgende:

[..]

Hartslag, je slaat de plank weer eens hart mis... ik vroeg me af op welke gronden de desbetreffende marokkaanse jongeren moesten worden gearresteerd. billijking van een zwaar misdrijf zou een antwoord zijn; niet een totaal scheefgeschaatste metafoor.
[..]

Ik sla de plank niet mis, ik sla hem juist raak, maar dat zal jij nooit toegeven natuurlijk. Je wringt je liever in allerlei bochten om eronderuit te komen.
quote:
ieder voorbeeld is een slecht voorbeeld en zeker dit voorbeeld. het slaat gewoon nergens op.
[..]
Hahahahahaha, ieder voorbeeld is een slecht voorbeeld. Zie je wel dat je niet helemaal spoort. Je wijst bij voorbaat al alles af. Je gelooft het zelf ook nog allemaal heh?
quote:
je haalde de imams aan die in de moskeeen schijnen te prediken dat Amerikanen over de kling gejaagd moeten worden. nog een keertje dan BRON?? ik weet inderdaad wat jij wil met dit soort stemmingmakerij.
[..]
NOS nieuws, ei... En dan heb ik het over de imams in pakistan en afghanistan... die maken zich schuldig aan stemmingmakerij maar mensen met een 3 meter dik stuk plaatstaal voor hun kop zien dat natuurlijk niet, jij dus.
quote:
ik heb een afwijkende mening, ik ben tegen repressailles omdat wel duidelijk is dat in de relatie tussen de VS em de moslimwereld niet meer dudielijk is wat wraak is en wat de steen des aanstoots. ik denk juist zelf na, ik loop niet met een leeghoofd als Bush mee te bleren.
Je hebt niet alleen een afwijkende mening, volgens mij ben je zelf ook een beetje afwijkend . Maar daar is niets mis mee hoor. Ik denk overigens dat het conflict los moet staan van de moslimwereld en dat staat het ook. Alleen die smerige afhanistaanse achterlijken proberen het weer op een heilige oorlog te gooien. Als het wel een oorlog tegen de islamitische wereld zou zijn dan zou het amerikaanse leger zo ondertussen wel alle moslims hebben afgeschoten in amerika en das niet gebeurt heh? Nee, bush heeft zelfs opgeroepen om die mensen daar met rust te laten, maar dat hoor je die imams niet zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 16-09-2001 10:19]

pi_1666524
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 15:35 schreef Re het volgende:
vertel me hoe schuldig haar kinderen zijn??????
Had ze daar maar aan moeten denken voor ze die idiote uitspraken deed. Moeten we daar nu ook al rekening mee gaan houden? Gewoon uitzetten, en niet meer binnenlaten (ook niet in andere landen!)

Verder ben ik het eens met de stelling dat ieder woord tegen een asielzoeker / allochtoon tegenwoordig gelijk als 'discriminatie' of 'racistisch' gezien wordt. Fijn he, zoveel macht hebben?

Voor al die geitenwollensokken idioten die zich zo druk maken om de 'rechten' *proest* van asielzoekers: doe (voor de verandering) eens wat nuttigs voor je land!

Voor mensen die het niet met me eens zijn: dit is mijn MENING, die mag ik nog steeds vrij verkondigen (we zijn nog steeds geen islamitisch land ) en die mening is gebaseerd op een jeugd tussen deze 'mensen'. Geloof me, de minachting voor de autochtone mens / niet-moslim zit er bij deze 'mensen' heel diep in.

[Dit bericht is gewijzigd door SadKingBilly op 18-09-2001 11:43]

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_1666672
quote:
Ja hoor, want dat is gewoon vrijheid van meningsuiting - en ookal ben je dan een andersdenkende (de meeste mensen zullen dit toch duidelijk niet toejuichen?) dat moet kunnen, gezien de hoeveelheid posts hier dat 'andersdenkenden' in hun waarde gelaten moeten worden.

ps: ze kunnen je in ieder geval niet uitzetten

-
-
pi_1666761
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 11:37 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Had ze daar maar aan moeten denken voor ze die idiote uitspraken deed. Moeten we daar nu ook al rekening mee gaan houden? Gewoon uitzetten, en niet meer binnenlaten (ook niet in andere landen!)

Kijk, mijn eerste reactie is ook van oprotten, maar daar is helemaal niemand bij gebaat, wij niet, zij ook niet. Het enige wat je bereikt is dat de volgende wijzelijk zijn bek dicht houdt de volgende keer. Maar zijn denkbeeldden behoudt ie nog wel, is eigenlijk nog veeel enger als dat ze wel hun bek openbdoen, want dan weet je iig geval dat er nog wel haat en frustratie aanwezig is.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1666868
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 12:04 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Het enige wat je bereikt is dat de volgende wijzelijk zijn bek dicht houdt de volgende keer. Maar zijn denkbeeldden behoudt ie nog wel, is eigenlijk nog veeel enger als dat ze wel hun bek openbdoen, want dan weet je iig geval dat er nog wel haat en frustratie aanwezig is.

Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar wat is DAN de manier om dit soort dingen aan te pakken? (want dat het getolereerd wordt, dat kan toch gewoon niet?)
-
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')