quote:
op zondag 28 november 2004 11:47 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
ik vind dat je het een beetje raar bekijkt. een jonge meid en een oudere man heeft alleen maar voordelen, omdat de man dan in zn laatste arbeidsjaren zich op de kinderen kan richten en de vrouw ook nog iets van een carriere kan maken.. terwijl bij stelletjes met gelijke leeftijden de vrouw toch doorgaans thuis moet blijven. ik krijg het liefst kinderen op het moment dat ik tegen de pensioengerechtigde leeftijd zit, mijn vrouw van 18 kan dan nog aan haar carriere werken.
ik zie daar toch echt alleen maar nadelen in hoor... ten eerste wíl ik helemaal geen topcarriere maken, als ik maar een leuke baan heb voor een paar dagen vind ik het prima. ik zet kinderen op de wereld, dan wil ik ze ook zelf opvoeden. ik moet geen man die thuis gaat zitten en die er van uitgaat dat ik nog wel even geld binnen breng. heel ongeëmancipeerd misschien, maar nee, bedankt...
ten tweede gaat zo'n oudere man ook eerder dood, veel eerder zelfs... heb je kinderen die al heel jong zonder vader zitten en ben je zelf weduwe. zo is het wel heel makkelijk trouwen "tot de dood ons scheidt".
ten derde heb je dan iemand die praktisch alles al eerder mee heeft gemaakt en die jou dan zijn levenslessen op gaat leggen. iemand voor wie samenwonen negen van de tien keer niet meer nieuw is, iemand die een aantal levensfasen verder zit dan jij.
ten vierde, op het financiele vlak is het leuk dat hij al een goede baan heeft, maar de andere kant op krijg je te maken met een gigantisch aowhiaat, wat je ook weer een hoop geld gaat kosten, en in veel gevallen niet opweegt tegen zijn salaris, want face it, maar een klein deel van de bevolking verdient echt een stuk boven modaal, en maakt zo'n aowhiaat niet uit.
onlangs op mijn werk nog een mooi voorbeeldje van zo'n situatie gehoord. een meisje wat net 2 maanden 16 is woont samen met een man van 38. de heer in kwestie heeft 3 kinderen, waarvan de oudste 14 jaar is... tja, sorry, dan kan ik alleen maar denken "ziek!!!" je kunt mij nog zo veel wijsmaken, ik geloof er dus écht niet in dat zij "erg volwassen is" en hij "nog erg kinderlijk". dat overbrugt geen ouderschap, dat overbrugt niet het huwelijk dat die man al had gehad, dat overbrugt niet dat de dame in kwestie minder dan 2 jaar ouder is dan het kind dat ze ineens moet "opvoeden"...
ik hou het lekker bij mijn 1 jaar en 3 maanden leeftijdsverschil...