abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26268551
Ik heb me vergist en hij heet Horticoop in Pijnacker. Voorheen Welkoop. Bij deze zaak ben ik op 14 maart gewwest en heb daar Souzie mixen gekocht. Ze zeiden dat ze die bleven verkopen. Daarnaast vekopen ze allerlei tuinspullen en dierenspullen.
Vestiging Pijnacker
Korteweg 2, 2641 GZ Pijnacker
tel. 015 3615171 • fax 015 3697545
dagelijks van 08.00 – 18.00 uur
vrijdag van 08.00 – 21.00 uur
zaterdag van 08.00 – 16.00 uur

Voor Lucas Klamer heb je ook een pas nodig.
pi_26270430
Ha, kijk, daar kan ik wat mee!
Bedankt, assepoes!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_26283488
hier hebben we sinds 2 weken ook een broodbakmachine echt fijn zo een ding, om de 2 a 3 dagen de geur van vers brood als je onder komt

heerlijk
pi_26290074
Ik heb het hier overigens nog niet gelezen, maar de V&D heeft ook een behoorlijk lekkere broodbakmix. Panini wit, bruin en meergranen als ik mij niet vergis. Ik heb het zelf tijdens een aanbieding gekocht, 2 kilo mix voor 2.50 euro als ik mij niet vergis. Ik weet helaas niet de normale prijs, maar het staat me wel bij dat het behoorlijk meeviel.
En de smaak van het brood? Heerlijk, je moet er wat olie aan toevoegen wat het brood altijd net ff wat lekkerder maakt.
pi_26291024
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:36 schreef DinoPK het volgende:
Ik heb het hier overigens nog niet gelezen, maar de V&D heeft ook een behoorlijk lekkere broodbakmix. Panini wit, bruin en meergranen als ik mij niet vergis. Ik heb het zelf tijdens een aanbieding gekocht, 2 kilo mix voor 2.50 euro als ik mij niet vergis. Ik weet helaas niet de normale prijs, maar het staat me wel bij dat het behoorlijk meeviel.
En de smaak van het brood? Heerlijk, je moet er wat olie aan toevoegen wat het brood altijd net ff wat lekkerder maakt.
Goeie tip, DinoPK, bedankt!
Daar ga ik beslist eens voor kijken als ik weer in Rotterdam ben. (Da's dichterbij dan Pijnacker in ieder geval...!) Ik betaal voor 2 kilo Soubry (bij de Marskramer) 4,95 euro, dus dat scheelt wel behoorlijk.

Vanochtend voor het eerst een bruinbrood van Sonneveld gebakken (eerst hadden ze nl. alleen pompoenmix bij C1000), dat staat nu af te koelen. Dat belooft wat, gezien de heerlijke geur die nu door ons huis trekt...

Het is best wel duur spul, maar dan heb je ook wat.
pi_26372431
Hallo allemaal

Dit is voor mij de eerste keer op dit forum, ik heb sinds 3 dgn een broodmachine. De panasonic sd-253 echt ik vind het nu al geweldig.
Maar kan iemand mij misschien een tip geven waar ik (goedkoop) grote hoeveelheden meel etc kan bestellen.
Als ik namelijk bij de ah mijn bakspullen haal heb ik niet het gevoel dat ik nu voordeliger uit ben, het brood is wel lekkerder dan wanneer je gewoon brood koopt maar een beetje geld besparen is natuurlijk ook fijn.

Ik hoop dat iemand een tip heeft.

groetjes brenda
pi_26372501
Hallo Brenda. Sorry dat ik in het vorige topic van je wat hard uit de hoek kwam. Helaas weet ik niet wat voor hoeveelheden je wil hebben, praat je over kilo's of over veel grotere hoeveelheden? Misschien kun je bij de bakker om de hoek navragen? Die wil misschien wel helpen als je het netjes vraagt.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:11:44 #208
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26372775
hoi brenda,
bij de molen en bij welkoop kan je grotere hoeveel heden broodmix enzo halen ,de molen zit bij mij weten ergens in alkmaar of er verder in het land er ook nog zijn weet ik niet en welkoop zit wel op meerdere plaatsen zie anders www.welkoop.nl of www.soezie.nl
pi_26373105
Ik heb het je al vergeven ik had het gewoon verkeerd gedaan.

Het gaat mij inderdaad meer over kilo's. in iedergeval grotere verpakkingen dan bij een gewone supermarkt
pi_26426088
Hey mensen, we hebben een jarige vandaag... M'n BBM'etje (AFK BM-2) is vandaag precies 1 jaar oud, en functioneert nog steeds als nieuw. Inmiddels bijna 100 broden mee gebakken, zonder haperen. Prima machientje !

Lijkt me goed nieuws dus voor de mede-AFK'ers onder ons...
En er zit 2 jaar garantie op, dus ik kan zeker nog een jaar vooruit.
  zondag 1 mei 2005 @ 18:49:42 #211
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_26646017
Vanaf as dinsdag bij de Trekpleister:

The dose makes the poison.
pi_26741739
Bij de Marskramer hebben ze, naast de 'gewone' AFK BM-2, nu ook een AFK-machine voor grotere broden:

[ Bericht 12% gewijzigd door Scootmobiel op 04-05-2005 23:25:27 ]
pi_26925440
Voor de mensen die een Makro-pas kunnen lenen (of hebben): Het soubry- meel is in de aanbieding bij de Makro. Het gaat om 5 kilozakken in dverse smaken.
pi_27056379
Even een kleine update...
quote:
Scootmobiel - maandag 8 november 2004 @ 17:03
Een oven heb ik niet, dus ik moet het brood volledig in de BBM bakken, maar als m'n magnetron ooit nog eens de pijp uit gaat koop ik in ieder geval een combi-magnetron, zodat ik het afbakken ook daarin kan doen.
Yessss, het is zover!
Afgelopen vrijdag (de 13e, jawel) een combi-magnetron gekocht bij de Gamma.
Merk: Home Electronics, 85 eurootjes. Dit is 'm:

't Ouwetje (Tomado) doet het nog wel, maar heeft soms kuren. Tijd voor een nieuwe dus.

Tot zover heb ik in de nieuwe alleen een paar voorgebakken broodjes uit de winkel afgebakken (op de oven-stand dus), dat ging best goed. Lekker krokant, alleen een beetje te donker van boven en nog ietsje te klef van binnen. Volgende keer dus een wat lagere temperatuur gebruiken, zodat het proces wat geleidelijker gaat.

Ik kan nu dus o.a. broodjes maken door het deeg in de BBM klaar te laten maken, het eruit te halen en de deegbolletjes vervolgens in de combi-magnetron af te bakken.

Nu is mijn vraag: Wie heeft er ook een, en wat zijn jullie ervaringen hiermee in combinatie met de BBM?
Iemand nog tips of opmerkingen? Alvast bedankt!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:33:01 #215
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_27081488
ik heb wel is bolletjes gemaakt en later afgebakken.
had toen frans krokant van soezie ,eerste keer was het erg klef en de 2de keer erg zout .
heb het ook wel is gedaan met soezie mix voor luxe brood en dat beviel beter.
je moet alleen er wel bij blijven vind ik als je ze in de combi doet want hoe lang ze er in moeten moet je ff schatten
pi_27086615
Ik had dit topic nog nooit gezien (poep in mn ogen, denk ik)

thuis hebben we ook een broodbakmachine, van princess (al 2 jaar) . dingetje doet het altijd goed, alleen lijkt het brood nooit goed te rijzen (kriijgen een soort plofbrood) pas geleden van de molen spullen gehaald en dat brood lukt wel helemaal goed (en is echt heerlijk) snap niet hoe dat komt.

over een halfjaar ga ik het huis uit en dan neem ik zelf ook een broodbakmachine. heerlijk
pi_27126038
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:33 schreef glossy het volgende:
ik heb wel is bolletjes gemaakt en later afgebakken.
had toen frans krokant van soezie ,eerste keer was het erg klef en de 2de keer erg zout .
heb het ook wel is gedaan met soezie mix voor luxe brood en dat beviel beter.
je moet alleen er wel bij blijven vind ik als je ze in de combi doet want hoe lang ze er in moeten moet je ff schatten
Ja, dat laatste heb ik ook gemerkt inderdaad, dat is blijkbaar een kwestie van uitproberen. Aan Soezie kom ik hier moeilijk, dus ik ga het binnenkort eens met Soubry uittesten.
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 16:09 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik had dit topic nog nooit gezien (poep in mn ogen, denk ik)

thuis hebben we ook een broodbakmachine, van princess (al 2 jaar) . dingetje doet het altijd goed, alleen lijkt het brood nooit goed te rijzen (kriijgen een soort plofbrood) pas geleden van de molen spullen gehaald en dat brood lukt wel helemaal goed (en is echt heerlijk) snap niet hoe dat komt.

over een halfjaar ga ik het huis uit en dan neem ik zelf ook een broodbakmachine. heerlijk

Ach ja, beter laat dan nooit, hè...
Dit topic is de laatste tijd ook vrij weinig aangevuld met nieuwe reacties, dus dan zakt het een eind in de lijst en kom je het ook niet zo gauw tegen.

Leuk dat je zelf ook een BBM wilt kopen trouwens. En dat 'plofbrood', bedoel je daarmee dat het inzakt? Dat hoor ik wel van meer Princess-gebruikers namelijk.
Het zal ook wel iets met de hoeveelheid gluten in het meel te maken hebben denk ik, dat zorgt nl. voor een stevigere structuur.
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:16:37 #218
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_27129604
Culinaire medepeepz!
Ik ben ook van plan een broodbakmachine aan te schaffen. Bij de molen in Terheijden, een dorpje naast Breda, heb ik al een paar keer wat mixen gekocht en gemaakt in de oven. (Waaronder ook echt súperlekkere eierkoeken!)
Als altijd arme student ( ) wil ik natuurlijk wel de goedkoopste met de meeste en beste funkties. Weet iemand toevallig een aanbieding die nu loopt? Van een huisgenoot zou ik evt. een makropas kunnen lenen.
Action is the enemy of thoughts
pi_27143780
Hoi Reintje. Zelf heb ik heel goede ervaringen met de BM-2 van AFK... Echt een geweldig machientje. Veel mogelijkheden, het brood lukt altijd goed en hij kwam ook als beste uit de test bij Kassa.

In vergelijking met andere broodbakmachines, die vaak niet eens betere resultaten geven, is hij ook nog eens een van de goedkoopste, dus wat dat betreft is dat voor jou óók ideaal lijkt mij.

Bij de Marskramer hebben ze hem doorlopend, ook als-ie niet in de folder staat. Momenteel kost-ie daar 49,95 euro, maar soms hebben ze ook een aanbieding, dan is-ie meestal 10 euro goedkoper. Je hebt er daar ook altijd 2 jaar garantie op.
Bij Trekpleister hebben ze 'm weleens gehad voor 29,95 geloof ik, en soms hebben andere winkels (o.a. Makro) hem ook in de aanbieding. Je moet maar even kijken waar hij momenteel het voordeligst is.

Ik heb de mijne nu ruim een jaar, en na bijna 100 broden doet-ie het nog steeds als nieuw. Echt een aanradertje.

Dit is 'm:

Natuurlijk is dit niet de enige goeie, er zijn uiteraard zat gebruikers die heel tevreden zijn over hun BBM... Maar met deze weet je in ieder geval zeker dat je een prima apparaat hebt voor een heel redelijke prijs.
Succes met je keuze in ieder geval!
pi_27145940
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:13 schreef Scootmobiel het volgende:

Ik heb de mijne nu ruim een jaar, en na bijna 100 broden doet-ie het nog steeds als nieuw. Echt een aanradertje.

Dit is 'm:

[afbeelding]
Die hebben wij ook. Ook bij Marskramer in de aanbieding gekocht. Heel wat maanden geleden.
Bij ons blijft de menghaak vaak vastzitten. Nog tips om hem los van het blik te krijgen?
Wij maken er niet vaak brood mee, omdat het erg snel uitdroogt en fatsoenlijke plakken snijden is erg lastig. Wel voor bij de soep maken we af en toe brood met zongedroogde tomaten en kruiden, uit zo'n pakje waaraan je alleen nog water moet toevoegen. Die is altijd lekker!
pi_27147005
Bij mij blijft de menghaak (kneedvleugel) ook vaak in de machine zitten na het eruit halen van het brood, en andere keren juist weer in het brood zelf. Dat hangt een beetje van de stevigheid van het brood af.
Als hij vastzit in het blik kan je het beste even een half uurtje heet water in het blik laten staan, dan laat hij makkelijk los. En eventueel voor elk gebruik even wat zonnebloemolie op het asje doen, dat wil ook nog weleens helpen.

Inderdaad, zelfgebakken brood wordt over het algemeen vrij gauw droog. 2 eetlepels zonnebloemolie aan het deeg toevoegen helpt meestal wel wat, dat houdt het iets langer vers. Maar je kan het het beste gauw opmaken, dan is het het lekkerst.

En dat snijden, ja, dat is een beetje een kunst op zich... de laatste tijd maak ik het brood expres wat kleiner en compacter dan vroeger (door iets minder gist te gebruiken), dan is het veel makkelijker te snijden.

Al met al geen onoverkomelijke problemen hoor, wat mij betreft... Elke keer als ik weleens brood uit de winkel koop, merk ik hoe veel lekkerder het zelfgebakken brood is. En er zijn zoveel heerlijke variaties mee mogelijk!
pi_27150440
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:13 schreef Scootmobiel het volgende:
Hoi Reintje. Zelf heb ik heel goede ervaringen met de BM-2 van AFK... Echt een geweldig machientje. Veel mogelijkheden, het brood lukt altijd goed en hij kwam ook als beste uit de test bij Kassa.

In vergelijking met andere broodbakmachines, die vaak niet eens betere resultaten geven, is hij ook nog eens een van de goedkoopste, dus wat dat betreft is dat voor jou óók ideaal lijkt mij.

Bij de Marskramer hebben ze hem doorlopend, ook als-ie niet in de folder staat. Momenteel kost-ie daar 49,95 euro, maar soms hebben ze ook een aanbieding, dan is-ie meestal 10 euro goedkoper. Je hebt er daar ook altijd 2 jaar garantie op.
Bij Trekpleister hebben ze 'm weleens gehad voor 29,95 geloof ik, en soms hebben andere winkels (o.a. Makro) hem ook in de aanbieding. Je moet maar even kijken waar hij momenteel het voordeligst is.

Dit is 'm:

[afbeelding]

Natuurlijk is dit niet de enige goeie, er zijn uiteraard zat gebruikers die heel tevreden zijn over hun BBM... Maar met deze weet je in ieder geval zeker dat je een prima apparaat hebt voor een heel redelijke prijs.
Succes met je keuze in ieder geval!
Ik heb deze ook, werkt perfect! nog nooit iets mee mislukt en is makkelijk in gebruik
pi_27195622
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:16 schreef Reintje het volgende:
Culinaire medepeepz!
Ik ben ook van plan een broodbakmachine aan te schaffen. Bij de molen in Terheijden, een dorpje naast Breda, heb ik al een paar keer wat mixen gekocht en gemaakt in de oven. (Waaronder ook echt súperlekkere eierkoeken!)
Als altijd arme student ( ) wil ik natuurlijk wel de goedkoopste met de meeste en beste funkties. Weet iemand toevallig een aanbieding die nu loopt? Van een huisgenoot zou ik evt. een makropas kunnen lenen.
Wij hebben vorige week die AFK voor ¤ 32,00 gekocht bij Mediamarkt.
Als je negatief denkt over iets, wordt het altijd positiever dan je dacht.
pi_27243624
Als je brood bakt, moetje wel dat mengdingetje erin doen
pi_27243680
Mja lach maar, en ik heb al zo een honger
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')