abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25853151
@scootmobiel. Het chocoladebrood was heerlijk!! Misschien stort mijn brood wel elke keer in, omdat mijn kat op het aanrecht springt tijdens het rijzen/bakken. Nu heb ik hem ergens anders gezet. Eens kijken of dat wel goed gaat.
pi_25862351
Tja, zo'n poezenbeest zou best weleens de oorzaak kunnen zijn inderdaad... Trillingen (en ook tocht) kunnen het rijsproces behoorlijk verstoren.
Hopelijk zijn de problemen nu voorbij en heb je voortaan lekker luchtig brood!

* Is ook dol op katten *
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_25880101
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:05 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

[..]

De Bodin ken ik niet, maar wat op de Trekpleister-afbeelding staat is de AFK BM-2.
Aanradertje !!!
Net gekocht
Morgen vers brood of mislukt brood
pi_25965698
Als eerste een simpel witbrood gemaakt, en aangezien die super gelukt was meteen een bruin brood gemaakt. Wat een uitvinding
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_26007187
Haalt iedereen weer zijn/haar brood bij de bakker ?
pi_26007980
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:35 schreef Bauhaus het volgende:
Nou, ik in ieder geval niet...
Maar het is inderdaad wel een beetje erg stil in dit topic de laatste tijd.
Als de nieuwe BBM'ers nog wat ervaringen te melden hebben, dan horen we dat uiteraard óók graag... Hebben jullie al leuke resultaten, of lukt het juist voor geen meter?

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst ook Soubry-meel bij C1000 gezien. (Tot zover kreeg ik dat alleen bij de Marskramer.)

Geen fratsen. Dat scheelt.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:48:16 #182
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26017164
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:35 schreef Bauhaus het volgende:
ik bak nog steeds zelf mijn brood ,ga wel is naar de bakker maar dan voor harde bolletjes en croisantjes zo af en toe,verders loop ik er voor bij
pi_26018940
Vannacht een kokos-witbrood laten bakken,
best lekker eigenlijk
pi_26047346
Kan iemand mij vertellen waar ik dubbelkoolzure soda kan kopen, en wat is t eigelijk
Kan het nergens vinden
wat kan ik eventueel als alternatief gebruiken
  donderdag 7 april 2005 @ 14:37:59 #185
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26048081
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:10 schreef Twinkeltwin het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik dubbelkoolzure soda kan kopen, en wat is t eigelijk
Kan het nergens vinden
wat kan ik eventueel als alternatief gebruiken
dubbelkoolzure soda. Het is een beetje te vergelijken met het veel gewonere bakpoeder: het zorgt ervoor dat de koekjes luchtig worden. Je koopt dubbelkoolzure soda niet in de supermarkt, maar bij de drogist. Daar wordt het verkocht onder de naam 'zuiveringszout'. Je kunt het als medicijn gebruiken als je misselijk bent

hopelijk kan je hier wat mee

gevonden met google
pi_26049113
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef glossy het volgende:

[..]

dubbelkoolzure soda. Het is een beetje te vergelijken met het veel gewonere bakpoeder: het zorgt ervoor dat de koekjes luchtig worden. Je koopt dubbelkoolzure soda niet in de supermarkt, maar bij de drogist. Daar wordt het verkocht onder de naam 'zuiveringszout'. Je kunt het als medicijn gebruiken als je misselijk bent

gevonden met google
Hier kan ik zeker wat mee

Was al aan t zoeken in de supermarkt inderdaad
pi_26219587
Heej mensen, ik heb me nou toch een lekkere broodmix ontdekt...
Sinds een paar weken hebben ze hier bij de C1000 de thuisbak-broodmix van Sonneveld Group BV in het assortiment. Voorlopig alleen die met pompoenpitten (er zit ook lijnzaad in en nog wat andere granen en zaden), maar die is me toch lekker zeg... Er zit een heerlijk aromatische, beetje hartige smaak aan, en een lichte, zeer krokante korst.

Het schijnt een serie van 4 soorten te zijn, allemaal in een kilopak, met name voor in de broodbakmachine. Je hoeft alleen maar water toe te voegen.

Dit zijn ze dus alle 4:

Op de site www.thuisbakken.nl kan je er meer over lezen.

Echt een aanrader, deze mix. Wie kent het ook, en wat vinden jullie ervan?
  donderdag 14 april 2005 @ 13:04:13 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26219810
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef glossy het volgende:

[..]

gevonden met google
Als aanvulling: ik heb het ook gezien in handige strooipotjes, bij een Surinaamse toko.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:40:49 #189
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_26220699
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:55 schreef Scootmobiel het volgende:
Heej mensen, ik heb me nou toch een lekkere broodmix ontdekt...
Sinds een paar weken hebben ze hier bij de C1000 de thuisbak-broodmix van Sonneveld Group BV in het assortiment. Voorlopig alleen die met pompoenpitten (er zit ook lijnzaad in en nog wat andere granen en zaden), maar die is me toch lekker zeg... Er zit een heerlijk aromatische, beetje hartige smaak aan, en een lichte, zeer krokante korst.

Het schijnt een serie van 4 soorten te zijn, allemaal in een kilopak, met name voor in de broodbakmachine. Je hoeft alleen maar water toe te voegen.

Dit zijn ze dus alle 4:

[afbeelding]

Op de site www.thuisbakken.nl kan je er meer over lezen.

Echt een aanrader, deze mix. Wie kent het ook, en wat vinden jullie ervan?
Sonneveld is goed! Ik heb daar nog stage gelopen. Het is een fabrikant voor mixen voor de bakkerijen. Leuk dat ze ook op deze markt actief zijn!
That's the way the cookie crumbles
  donderdag 14 april 2005 @ 15:04:02 #190
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26222636
ik ken het niet ,we hebben hier ook geen c1000 ,dacht wel in annapaulowna.
maar hoe duur is het en hoeveel broden kan je er uit halen ?
want als het scheelt met welkoop is en het is net zo lekker dan wil ik het wel is proberen ,want welkoop zit ook in annapaulowna
pi_26229455
Een kilopak kost 2,89 euro bij C1000, daar kan je 2 broden van elk ± 700 gram mee maken.
Ik heb vandaag ook een pak bruinbroodmix daar gekocht, uit dezelfde serie, die hadden ze daar nu ook. Ga ik binnenkort ook eens uitproberen.
pi_26240819
Die mixen worden hier verkocht bij de warme bakker, geen c1000 dichtbij in de buurt. Lekker brood inderdaad (pompoen en meergranen heb ik op), al vind ik het niet goedkoop. Okay je hoeft niets meer toe te voegen, maar het moet per brood toch makkelijk 50ct goedkoper kunnen.

Opvallend dat de AH geen goedkopere kwalitatief goede broodmixen heeft overigens. De wrights zijn te beperkt en te duur, hun eigen mixen zitten ook al aan de 2.80 euro, en koopmans en atlanta ben ik geen fan van.

Helaas zit hier geen welkoop of iets dergelijks in de buurt (nieuwegein) wat voor mij makkelijk te bereiken is (OV afhankelijk). Welkoop schijnt midden op een industrie terrein te liggen, en in ijsselsteijn schijnt ergens een molen te zijn maar ook niet makkelijk te bereiken.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:57:55 #193
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26251874
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:24 schreef Scootmobiel het volgende:
Een kilopak kost 2,89 euro bij C1000, daar kan je 2 broden van elk ± 700 gram mee maken.
Ik heb vandaag ook een pak bruinbroodmix daar gekocht, uit dezelfde serie, die hadden ze daar nu ook. Ga ik binnenkort ook eens uitproberen.
hmm dan ga ik wel naar de welkoop voor dat geld heb ik mix voor 5 broden
pi_26252445
Ja, het is inderdaad behoorlijk duur, die mix.... 1,45 euro per brood dus eigenlijk, terwijl ik voor een Atlanta(mix)-brood 1,09 euro kwijt ben. Oók niet echt voordelig, maar altijd nog goedkoper dan Soubry-meel (1,24 euro per brood, 4 broden uit een 2-kilopak), waar dan ook nog gist, suiker, zout en olie aan toegevoegd moet worden.

Maar ik moet zeggen dat ik die mixen wel een heel stuk smakelijker vind dan de meeste gewone meelsoorten, die leveren helaas vaak een nogal smakeloze, kleffe hap op, waar je zelf nog heel wat aan toe moet voegen om het een beetje lekker te maken. Soubry is wat mij betreft wel een positieve uitzondering, die heeft wel een pittige smaak van zichzelf, vind ik.

Van de zomer ga ik weer met wat vrienden en familie een dagje naar de Bakkersmolen in Wildert (België), net als vorig jaar, en dan ga ik daar ook eens wat meel kopen. Ben benieuwd of dat lekker brood oplevert.
pi_26253161
Ik heb net even op de site van Welkoop rondgekeken, om te kijken of hier in de buurt (Rotterdam / Krimpenerwaard) misschien ook een winkel daarvan is. Nee dus, de dichtstbijzijnde zit in Lisse, en dat is me echt te ver weg. Helaas.

Verder nog even gekeken voor Soezie-meel, maar inclusief BTW en verzendkosten komt de all-in-bruinbroodmix van 2,5 kilo (voor 5 broden dus) op 1,73 euro per brood. Ook niet echt voordelig dus.

Weet iemand waar bruinbroodmeel (of mix) te krijgen is voor maximaal 1 euro per brood, wat toch smakelijk is?
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:20:04 #196
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_26253591
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb net even op de site van Welkoop rondgekeken, om te kijken of hier in de buurt (Rotterdam / Krimpenerwaard) misschien ook een winkel daarvan is. Nee dus, de dichtstbijzijnde zit in Lisse, en dat is me echt te ver weg. Helaas.

Verder nog even gekeken voor Soezie-meel, maar inclusief BTW en verzendkosten komt de all-in-bruinbroodmix van 2,5 kilo (voor 5 broden dus) op 1,73 euro per brood. Ook niet echt voordelig dus.

Weet iemand waar bruinbroodmeel (of mix) te krijgen is voor maximaal 1 euro per brood, wat toch smakelijk is?
je kan het ook bestellen via soezie.nl maar ja dan heb je wel verzend kosten das wel minder
pi_26253677
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:20 schreef glossy het volgende:
je kan het ook bestellen via soezie.nl maar ja dan heb je wel verzend kosten das wel minder
Ja, ik heb uitgerekend dat het zonder de verzendkosten (online bestellen en dan zelf afhalen in Utrecht dus) op 0,83 euro per brood zou komen... maar Utrecht is me ook te ver uit de buurt.
pi_26255565
Er zit ook een wellkoop in Pijnacker, alleen heet ie nu anders, omdat die gefusserd met een ander. Hij heet nu iets van Agrikoop oid. Ik weet het niet meer precies. Misschien een idee?

Ook de Makro verkoopt de soubry mixen in diversen varianten. Of Lucas Klamer. Moet je wel iemand weten met een pasje.
pi_26255838
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:47 schreef assepoes het volgende:
Er zit ook een wellkoop in Pijnacker, alleen heet ie nu anders, omdat die gefusserd met een ander. Hij heet nu iets van Agrikoop oid. Ik weet het niet meer precies. Misschien een idee?

Ook de Makro verkoopt de soubry mixen in diversen varianten. Of Lucas Klamer. Moet je wel iemand weten met een pasje.
Ik ken helaas niemand met een Makro-pasje. Heb je voor Lucas Klamer ook een pasje nodig, en waar zit die?

Hm, ik zal eens wat info opzoeken over die zaak in Pijnacker... bedankt voor de tips iig.
pi_26256102
Ah, gevonden. Agrifirm in Pijnacker, voorheen Welkoop. Helaas verkopen die alleen landbouwmaterialen, en daar zit ik dus ook niet echt op te wachten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')