Zal vast de Bodin weer zijn?quote:Op maandag 21 maart 2005 21:24 schreef schatje het volgende:
Trekpleister, jubileumtopper:
[afbeelding]
100gr basterdsuiker?...quote:Op maandag 21 maart 2005 17:45 schreef moussy het volgende:
Goedkoop lekker recept
Kaneel rozijnenbrood
500 gr. bloem (wit)
125 ml. water
175 ml. Melk
25 gr. boter
1 ei
7 gr. Kaneel
100 gr. witte basterdsuiker
3 gr. zout
6 gr. gedroogde gist
75 gr rozijnen (vond ik érg weinig, je moest je fiets meenemen om een rozijn te vinden)
quote:Op maandag 21 maart 2005 21:24 schreef schatje het volgende:
Trekpleister, jubileumtopper:
[afbeelding]
De Bodin ken ik niet, maar wat op de Trekpleister-afbeelding staat is de AFK BM-2.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:30 schreef Marietje_ het volgende:
Zal vast de Bodin weer zijn?
Die heb ik zelf gekocht bij Kruidvat... heel goed apparaat!
wat meer kaneel maakt het wel héél erg kanelerig ik vond dit al redelijk overheersen. Ik heb gister de basterdsuiker vervangen voor 100 gr gewone suiker, vond ik zelf lekkerder dan de basterdsuiker.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:34 schreef DinoPK het volgende:
[..]
100gr basterdsuiker?...![]()
Doe er dan 20gr gewone suiker in, wat meer kaneel, en gewoon lekker 1 zakje rozijnen, nog niet al te duur maar wel lekkerder denk ik; Zoet, maar ook wat fruitiger.
nee valt héél erg mee!!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:01 schreef DinoPK het volgende:
Och kaneel hou ik zelf wel van, ruikt ook lekker, maar je moet er van houden. Maar 100gr suiker? Is dat niet gewoon heeeel erg veel? Zoet is lekker maar volgens mij rent je glazuur snel weg als dat brood in de buurt komt
ik gebruik het zelfde meel(mijn favo tot nu toe) en gebruik het recept van de bbm,quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:44 schreef assepoes het volgende:
Gisteren een brood gebakken met de soubry mix (9-granen) en dat is hopeloos mislukt. Klein en ingezakt. Nog niet aangesneden dus ik weet niet hoe het smaakt.
Iemand enig idee hoe dit komt. Ik heb nl precies gedaan wat op de verpakking staat.
Net gekochtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:05 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
[..]
De Bodin ken ik niet, maar wat op de Trekpleister-afbeelding staat is de AFK BM-2.
Aanradertje !!!![]()
Nou, ik in ieder geval niet...quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:35 schreef Bauhaus het volgende:
Haalt iedereen weer zijn/haar brood bij de bakker ?
ik bak nog steeds zelf mijn broodquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:35 schreef Bauhaus het volgende:
Haalt iedereen weer zijn/haar brood bij de bakker ?
dubbelkoolzure soda. Het is een beetje te vergelijken met het veel gewonere bakpoeder: het zorgt ervoor dat de koekjes luchtig worden. Je koopt dubbelkoolzure soda niet in de supermarkt, maar bij de drogist. Daar wordt het verkocht onder de naam 'zuiveringszout'. Je kunt het als medicijn gebruiken als je misselijk bentquote:Op donderdag 7 april 2005 14:10 schreef Twinkeltwin het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik dubbelkoolzure soda kan kopen, en wat is t eigelijk
Kan het nergens vinden
wat kan ik eventueel als alternatief gebruiken![]()
Hier kan ik zeker wat meequote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef glossy het volgende:
[..]
dubbelkoolzure soda. Het is een beetje te vergelijken met het veel gewonere bakpoeder: het zorgt ervoor dat de koekjes luchtig worden. Je koopt dubbelkoolzure soda niet in de supermarkt, maar bij de drogist. Daar wordt het verkocht onder de naam 'zuiveringszout'. Je kunt het als medicijn gebruiken als je misselijk bent
hopelijk kan je hier wat mee
gevonden met google
Als aanvulling: ik heb het ook gezien in handige strooipotjes, bij een Surinaamse toko.quote:Op donderdag 7 april 2005 14:37 schreef glossy het volgende:
[..]
dubbelkoolzure soda. Het is een beetje te vergelijken met het veel gewonere bakpoeder: het zorgt ervoor dat de koekjes luchtig worden. Je koopt dubbelkoolzure soda niet in de supermarkt, maar bij de drogist. Daar wordt het verkocht onder de naam 'zuiveringszout'. Je kunt het als medicijn gebruiken als je misselijk bent
hopelijk kan je hier wat mee
gevonden met google
Sonneveld is goed! Ik heb daar nog stage gelopen. Het is een fabrikant voor mixen voor de bakkerijen. Leuk dat ze ook op deze markt actief zijn!quote:Op donderdag 14 april 2005 12:55 schreef Scootmobiel het volgende:
Heej mensen, ik heb me nou toch een lekkere broodmix ontdekt...![]()
Sinds een paar weken hebben ze hier bij de C1000 de thuisbak-broodmix van Sonneveld Group BV in het assortiment. Voorlopig alleen die met pompoenpitten (er zit ook lijnzaad in en nog wat andere granen en zaden), maar die is me toch lekker zeg...Er zit een heerlijk aromatische, beetje hartige smaak aan, en een lichte, zeer krokante korst.
![]()
Het schijnt een serie van 4 soorten te zijn, allemaal in een kilopak, met name voor in de broodbakmachine. Je hoeft alleen maar water toe te voegen.
Dit zijn ze dus alle 4:
[afbeelding]
Op de site www.thuisbakken.nl kan je er meer over lezen.
Echt een aanrader, deze mix. Wie kent het ook, en wat vinden jullie ervan?![]()
hmm dan ga ik wel naar de welkoop voor dat geld heb ik mix voor 5 brodenquote:Op donderdag 14 april 2005 19:24 schreef Scootmobiel het volgende:
Een kilopak kost 2,89 euro bij C1000, daar kan je 2 broden van elk ± 700 gram mee maken.
Ik heb vandaag ook een pak bruinbroodmix daar gekocht, uit dezelfde serie, die hadden ze daar nu ook. Ga ik binnenkort ook eens uitproberen.![]()
je kan het ook bestellen via soezie.nl maar ja dan heb je wel verzend kosten das wel minderquote:Op vrijdag 15 april 2005 18:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik heb net even op de site van Welkoop rondgekeken, om te kijken of hier in de buurt (Rotterdam / Krimpenerwaard) misschien ook een winkel daarvan is. Nee dus, de dichtstbijzijnde zit in Lisse, en dat is me echt te ver weg. Helaas.![]()
Verder nog even gekeken voor Soezie-meel, maar inclusief BTW en verzendkosten komt de all-in-bruinbroodmix van 2,5 kilo (voor 5 broden dus) op 1,73 euro per brood. Ook niet echt voordelig dus.![]()
Weet iemand waar bruinbroodmeel (of mix) te krijgen is voor maximaal 1 euro per brood, wat toch smakelijk is?![]()
Ja, ik heb uitgerekend dat het zonder de verzendkosten (online bestellen en dan zelf afhalen in Utrecht dus) op 0,83 euro per brood zou komen... maar Utrecht is me ook te ver uit de buurt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:20 schreef glossy het volgende:
je kan het ook bestellen via soezie.nl maar ja dan heb je wel verzend kosten das wel minder
Ik ken helaas niemand met een Makro-pasje. Heb je voor Lucas Klamer ook een pasje nodig, en waar zit die?quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:47 schreef assepoes het volgende:
Er zit ook een wellkoop in Pijnacker, alleen heet ie nu anders, omdat die gefusserd met een ander. Hij heet nu iets van Agrikoop oid. Ik weet het niet meer precies. Misschien een idee?
Ook de Makro verkoopt de soubry mixen in diversen varianten. Of Lucas Klamer. Moet je wel iemand weten met een pasje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |