abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24613688
Ik heb ook maar zo'n best getest ding gekocht bij de Mediamarkt voor ¤33 euro. Nu even kijken wat papa er mee kan....
pi_24616740
Ok de dubbele bbm van de lidl is echt geweldig!
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24617606
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:42 schreef Marietje_ het volgende:
Ok de dubbele bbm van de lidl is echt geweldig!
*is blij voor Marietje_

Wat doe je er zoal mee? Twee verschillende smaken tegelijk, neem ik aan...
En hoe zit het dan met de baktijden, want die zijn toch voor elk soort brood weer een beetje verschillend?
Ik ben benieuwd!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_24702681
Vandaag een cake gebakken, wat een eenvoud...
  zondag 23 januari 2005 @ 11:47:15 #80
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24703358
quote:
Op zondag 23 januari 2005 10:47 schreef Poepoog het volgende:
Vandaag een cake gebakken, wat een eenvoud...
dat heb ik gister voor het eerst gedaan in de bbm,het leek niet erg op een cake ,doe het de volgende keer gewoon weer in de oven,dan weet ik zeker dat ut lukt.
pi_24704918
quote:
Op zondag 23 januari 2005 11:47 schreef glossy het volgende:
dat heb ik gister voor het eerst gedaan in de bbm,het leek niet erg op een cake ,doe het de volgende keer gewoon weer in de oven,dan weet ik zeker dat ut lukt.
Heb ik ook een keer geprobeerd ja, cake in de bbm. Was ook niet echt een succes. Nauwelijks gerezen, kleffe hap en zo. Maar ja, ik heb geen oven, dus...

Wat ik wel soms doe is die cakemix kopen van Atlanta (bij Super de Boer), verkrijgbaar voor sinascake en kruidcake. Binnen 15 minuten heb je in de magnetron dan een heerlijke cake klaar.
Meestal doe ik door de sinascake ook wat sukade of vruchtstukjes heen, dat maakt het nog wat smakelijker.

Misschien moet ik het in de bbm nog eens proberen met andere verhoudingen of zo (minder water?), wie weet wordt het resultaat dan beter.

Ik ga dadelijk weer een kruidcake maken, met stukjes gember erdoor, in de magnetron dus. Was ik al een paar weken van plan, maar nu moet het er echt maar weer eens van komen!
  zondag 23 januari 2005 @ 15:40:10 #82
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24707553
ik heb ook geen oven maar doe het in de combi magnetron
pi_24711965
Ja, daarin gaat het inderdaad ook. Ik heb er zelf geen, maar vrienden van mij wel.
Wanneer m'n huidige magnetron de pijp uit gaat, ga ik zeker een combimagnetron kopen.

De kruidcake is trouwens weer goed gelukt, het hele huis ruikt er heerlijk naar.
  maandag 24 januari 2005 @ 17:05:20 #84
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24725879
ik heb vandaag soezie cake mix gekocht dat ga ik van de week uitproberen in de bbm kijken of dat wel lukt
pi_24753769
Ik heb nu een pak van 5 kilo bij de makro gehaald. Ik hoop dat het een beetje smaakt, anders zit ik weer met die zooi.

Die witbrood mix van koopmans is trouwens echt vlut
  woensdag 26 januari 2005 @ 08:42:33 #86
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24754510
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 02:57 schreef Poepoog het volgende:
Ik heb nu een pak van 5 kilo bij de makro gehaald. Ik hoop dat het een beetje smaakt, anders zit ik weer met die zooi.

Die witbrood mix van koopmans is trouwens echt vlut
ik haal altijd bij welkoop mijn broodmix,vind alleen de witbrood er van lekker,erg luchtig en lekker knapperig korstje.
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:12:48 #87
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24754819
Hai Iedereen,

Ik heb ook eindelijk een BBM en ik kan echt niet meer zonder. Vooral mijn walnoten-bananen-brood is hier op mijn werk erg geliefd (wanneer ik zelf bij me heb, wil iedereen een stuk proeven ) Met als gevolg dat ik de afgelopen dagen steeds maar een klein stukje heb gehad. Ach is niet zo heel erg. Bovendien is een BBM en mijn baksels heel goed te combineren met afvallen Dus leve de BBM
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24757262
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 08:42 schreef glossy het volgende:

[..]

ik haal altijd bij welkoop mijn broodmix,vind alleen de witbrood er van lekker,erg luchtig en lekker knapperig korstje.
Maar smaakt die ook even lekker als die uit de winkel?

Ik heb het idee dat als ik witbrood wil dat ik beter naar de winkel kan gaan...
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:26:54 #89
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24761817
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:51 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar smaakt die ook even lekker als die uit de winkel?

Ik heb het idee dat als ik witbrood wil dat ik beter naar de winkel kan gaan...
het wit brood wat ik heb smaakt anders dan die van bv de bakker of uit de supermarkt en zelf vind ik het lekkerder mijn eigen gebakken brood
pi_24762765
Inderdaad, ik vind Koopmans ook niks. Het smaakt zo ontzettend 'goedkoop', alledaags en helemaal niet aromatisch, zowel het wit- als het bruinbrood. Als je echt een smakelijke broodmix zoekt, moet je Atlanta eens proberen, die is nog zo'n 30 cent goedkoper ook. Ik koop 'm altijd bij Super de Boer, voor E 1,09.

Zelf bak ik haast nooit witbrood, alleen weleens in de vorm van stokbrood of krentenbrood, daar gebruik ik dan altijd het Soubry-meel van de Marskramer voor.
Best lekker.

@Droeke: Hé ja, walnoten-bananenbrood, goed idee! Als ik me goed herinner staat daarvan ook een recept in m'n BBM-handleiding. Toch eens uitproberen!
pi_24764679
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:26 schreef glossy het volgende:

[..]

het wit brood wat ik heb smaakt anders dan die van bv de bakker of uit de supermarkt en zelf vind ik het lekkerder mijn eigen gebakken brood
pi_24770848
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 09:12 schreef Droeke het volgende:
Hai Iedereen,

Ik heb ook eindelijk een BBM en ik kan echt niet meer zonder. Vooral mijn walnoten-bananen-brood is hier op mijn werk erg geliefd (wanneer ik zelf bij me heb, wil iedereen een stuk proeven ) Met als gevolg dat ik de afgelopen dagen steeds maar een klein stukje heb gehad. Ach is niet zo heel erg. Bovendien is een BBM en mijn baksels heel goed te combineren met afvallen Dus leve de BBM
Walnoten-bananenbrood? Doe eens receptje posten?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:28:05 #93
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24773595
Uit mijn hoofd (en op volgorde in de machine):

250 ml melk
4 eetlepels olie
2 (rijpe) geprakte bananen
4 geklutste eieren
100 gram kristalsuiker (ikzelf doe ipv de suiker vergelijkbaar met 50 gr suiker natrena vloeibaar bij de melk - is echt zoet genoeg!)
90 gram bruine basterdsuiker
100 gram walnoten
(evt. 50-60 gram rozijnen)
380 gram aan tarwe/roggemeel
2 theelepels backing (bak-poeder)
2 theelepels zout

Volgens mij klopt ie zo, en het is net cake -> om te SMULLEN!!!

Oh ja en hem op "snel bakken" zetten (kort programma - bij mij ongeveer 2 uur)
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:19:43 #94
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24775320
ik heb een broodmachine bakboek daar staan ook 3 recepten in voor brood met banaan ik doe er 2 want die andere is ook met noten dus komt op het zelfde neer als het recept hier boven

Annanas-banaanbrood:
schenk 4 el annanassap en 200 ml karnemelk in de broodvorm.
prak 1 grote banaan en voeg deze toe.
strooi 450 gram bloem en 50 gr volkorenmeel op het vocht ,voeg 1 el zout,3 el kristalsuiker en 40 gr boter toe in afzonderlijke hoeken,maak een kuiltje in het meel voor 1 tl gist.
stel de bbm in op normaal en bij de signaal voeg je de 75 gram gehakte ananas toe.

mango-banaanbrood:
2 el sinaasappel-mangosap
150 ml karnemelk
150 gram banaan (gepeld en geprakt)
2 el vloeibaar honing
350 gram bloem
1tl zout
25 gram boter
1tl gist
25 gram gedroogde mango in stukjes.
pi_24777359
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:28 schreef Droeke het volgende:

100 gram kristalsuiker (ikzelf doe ipv de suiker vergelijkbaar met 50 gr suiker natrena vloeibaar bij de melk - is echt zoet genoeg!)
Natrena vloeibaar, is dat een beetje betaalbaar, aangezien het thuisfront zit te zeiken over hun vetheid...
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:48:41 #96
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24778445
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:48 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Natrena vloeibaar, is dat een beetje betaalbaar, aangezien het thuisfront zit te zeiken over hun vetheid...
Nou ja, ik geloof dat je voor een "klein" potje (waar ik overigens bijna een jaar mee gedaan heb!) bij de AH iets van 4,10 euro kwijt bent. Ik vind dat niet duur. Het voordeel is dus dat je ook maar erg weinig nodig hebt voor je gerechten, het is dus veel zoetter dan suiker (op het dopje kun je aflezen: vergelijkbaar met ... gram suiker). Maar mijn ervaring is wanneer ik 1 op 1 doe dat ik het veel te zoet vind dus ik gebruik ongeveer de helft.
pi_24778727
Ok, het is dus zo'n vloeibaar potje, niet van dat neppoedersuiker.
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:11:21 #98
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24778891
Jaaa zeker!!! Met poeder kun je niet bakken, want dan splits het zich in 2 giftige stoffen. Alhoewel je geloof ik nu wel poeders hebt om mee te bakken (maar daar moet het op het pak staan en die zijn vrij duur). Dus wel de vloeibare natrena om te bakken-> handig om het te mengen met ander vloeibaar spul van je baksel. dan is de smaak beter verdeeld
pi_24779462
Ok.. Goeie tip
pi_24824312
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')