Het probleem is dat ik alles zoals in de handleiding gedaan heb.. :S ..quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:21 schreef glossy het volgende:
je hebt de 1ste keer of te weinig meel gebruikt of te veel water.
zou gewoon afwachten wat het verder gaat doen,en anders alles er uit halen en helemaal opnieuw beginnen.
Handleiding van de broodbakmachine, daar staan recepten enzo in.. die heb ik gevolgt.. het ziet er nu toch wel best uit, is over 10 minuten klaar.. zegt ie althans, of het echt klaar is weet ik niet, anders extra baktijd er boven opquote:Op donderdag 26 mei 2005 12:57 schreef glossy het volgende:
als je het via de handleiding hebt gedaan van je broodmix zou je toch zeggen dat het goed moet zijn
Kheb er extra baktijd op gegooit.. tis nogal kaal namelijk.. over half uurtje eruit halenquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:01 schreef assepoes het volgende:
Ik heb een keertje chocoladebrood gebakken en dat bleef ook erg vloeibaar. Er kwam wel een heerlijk brood uit de machine toen die eenmaal klaar was.
Licht, heb het er nu maar uit gehaald, tis warm en ik denk wel lekker..quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:16 schreef assepoes het volgende:
Wat bedoel je met kaal?
Geen idee, maar ik heb er zelf wel rozijnen door gepleurtquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:25 schreef assepoes het volgende:
Wat voor zoet brood is het? Want bv kaneel/rozijnenbrood blijft erg licht. En is erg lekker.
Ik had dus geen pak voor zoetbroodquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:10 schreef glossy het volgende:
ik gebruik nooit de recepten van uit het boekje van de bbm,doe gewoon wat er op het pak staat
Heey, die heb ik die BM-2 .. voor 32 bij de makro (aanbieding) ..quote:Op zondag 5 juni 2005 12:45 schreef Scootmobiel het volgende:
Hoi mensen, vanaf morgen (ma 6 t/m za 18 juni 2005) is de AFK BM-2 weer te koop bij de Marskramer voor 39,99 euro.
(Aanradertje, eventueel ook als Vaderdagcadeau!)
En het AFK-model (de BM-3) voor grotere broden kost daar nu 49,99.![]()
Fijn machientje wel hè? Ik heb er vorige week net m'n 100e brood mee gebakken.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:16 schreef daeri het volgende:
Heey, die heb ik die BM-2 .. voor 32 bij de makro (aanbieding) ..
Nou, soms pakt ie niet al het meel meequote:Op zondag 5 juni 2005 15:25 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Fijn machientje wel hè? Ik heb er vorige week net m'n 100e brood mee gebakken.![]()
Psst - de Hema heeft verschillende groottes ronde bakplatenquote:Op zondag 12 juni 2005 16:53 schreef Scootmobiel het volgende:
Effe een vraagje aan de combimagnetronbezit(s)ters onder ons...
Als jullie deeg maken in de BBM en het dan willen bakken in de combi (op de oven-stand uiteraard), bv. voor broodjes ofzo, waar leg je dan die 'deegballen' op?
Ik lees hier nl. net dat ik daar een bakplaat voor nodig heb, maar die zat niet bij de combi, alleen een (grill)rooster. En daar zakken die dingen een beetje doorheen vrees ik, als de boel warm wordt...
En tijdens de ovenfunctie draait het ronde glazen draaiplateau ook altijd, dus daar kan je niet zomaar een apart gekochte (rechthoekige) bakplaat bovenop zetten, lijkt me.
Ik heb er al aan gedacht om aluminiumfolie over dat rooster te leggen, even invetten en dan het deeg erop, maar dan blijven er waarschijnlijk weer flarden folie aan de onderkant van de broodjes plakken...![]()
Of bakpapier, maar wordt de onderkant dan wel bruin en/of gaar?
Misschien is een stevige schaal van dik aluminiumfolie ook wel iets. Van de week even kijken bij de Marskramer ofzo.
Hoe doen jullie dat meestal?
En laten jullie het deeg buiten de BBM rijzen na het mengen, bv. onder een doek of in de oven op een heel lage stand, en kneden het dan (vlak voor het bakken) met de hand in de juiste vorm... of moet je het éérst vormen en dán pas laten rijzen (buiten de BBM dus)?
Heeej, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 12 juni 2005 16:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Psst - de Hema heeft verschillende groottes ronde bakplatenspeciaal voor dit soort combimagnetrons. Werkt perfect
en nu staat er 1 in het gamma krantje voor 29.95.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:45 schreef Scootmobiel het volgende:
Hoi mensen, vanaf morgen (ma 6 t/m za 18 juni 2005) is de AFK BM-2 weer te koop bij de Marskramer voor 39,99 euro.
(Aanradertje, eventueel ook als Vaderdagcadeau!)
En het AFK-model (de BM-3) voor grotere broden kost daar nu 49,99.![]()
Die heb ik eergister gekocht, het HE (HC?) HEBR660.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:40 schreef glossy het volgende:
[..]
en nu staat er 1 in het gamma krantje voor 29.95.
als de 1 begint volgt de rest ook vaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |