rebel84 | zaterdag 27 november 2004 @ 18:58 |
Het is zaterdagmiddag, bijna avond. Je verveelt je kapot en dus nestel je jezelf maar weer achter de pc. Na wat surfen op het PTA-forum schiet het je ineens weer te binnen: dat grandioze artikel dat je afgelopen week gelezen hebt in de AutoVisie. Nog grandiozer dan het artikel was de 'auto' die in het artikel voorkwam. Zie hieronder waar ik het over heb... AutoVisie nummer 24, een artikel over de auto's van Jay Leno (een talkshowhost in de Verenigde Staten). Je hebt geld en je houdt van auto's, wat doe je dan? Juist, je koopt auto's. Veel auto's (80 auto's en 80 motoren heeft de beste man). Exclusieve auto's (McLaren F1, Duesenberg, Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, een Rolls-Royce dragster aangedreven door een Merlin-motor, Dodge Vipers, etc.). Ondanks al deze auto's werd meneer Leno gepest door zijn vrienden dat hij geen echte hotrod had. Met het volgende monster legde hij hen definitief het zwijgen op. quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De betreffende AutoVisie ligt nog in de winkels. Halen dus, het nummer is echt de moeite waard! Mijn mening: Ik denk dat je d.m.v. de foto's niet echt het idde krijgt hoe groot het ding in werkelijkheid is. Ik zou het echt machtig vinden om deze 'auto' eens in het echt te zien en vooral te horen. ![]() Enjoy! | |
Sander | zaterdag 27 november 2004 @ 18:59 |
Omfg, wat een gaaf ding ![]() | |
InTrePidIvity | zaterdag 27 november 2004 @ 19:15 |
Mooie reportage idd, in die AutoVisie ![]() Vind het alleen jammer dat ze niet meer auto's uit z'n garage hebben laten zien, want van zo'n collectie moet je toch wel mooie plaatjes kunnen schieten ![]() Maar wat een supervette bak dit ![]() | |
Fugie | zaterdag 27 november 2004 @ 19:34 |
80 autos, en dan nog zoiets kopen, hoe ziek kan je zijn. Maar wel een ![]() | |
BazzoS | zaterdag 27 november 2004 @ 19:35 |
SUPER vet ![]() -edit- leuke specs ![]() | |
mvt | zaterdag 27 november 2004 @ 19:39 |
Ik heb ooit een of ander klassieker blad gekocht (was het 1e nummer). Stond die wagen ook in. En zijn stoomauto. En de auto van zijn vrouw werd ook nog even genoemt. En zoals het gaat met de meeste rijke mensen waar de man des huizes een Mercedes S heeft en zijn vrouw een Alto of een baby benz (A klasse) hij zijn vrouw dus ook eenzelfde soort wagen. Maar dan met "maar" een 20 liter motor ofzo. Zal eens opzoeken. | |
One_conundrum | zaterdag 27 november 2004 @ 19:50 |
wat heeft die leno nog meer in z'n garage? ik weet dat ie gek is van lambo's maar die garage staat propvol! | |
mvt | zaterdag 27 november 2004 @ 19:53 |
quote:Alles wat snel is of was in zijn tijd | |
MociN | zaterdag 27 november 2004 @ 20:13 |
Wow, wat een bak zeg! Mooi hoor!! | |
allsystemshalt | zaterdag 27 november 2004 @ 20:52 |
Hm beetje karig vermogen voor zon multiliter slagvolume ....... Wordt eens tijd dat ie er een flinke turbo op gaat zetten ![]() | |
BaraCuda | zaterdag 27 november 2004 @ 20:56 |
Daar kun je wel een caravan mee trekken ja ![]() Je hebt er verder geen barst aan natuurlijk, het ziet er ook niet uit, maarja als je teveel geld hebt.... | |
-Muse- | zaterdag 27 november 2004 @ 21:00 |
OMFG..... ![]() | |
PNG | zaterdag 27 november 2004 @ 21:11 |
Die gooz heeft nog meer van die vette gevallen. O.a. een Marine Turbine Technologies fietsje. Alleen dan met turbine ipv zuigermotor. Effe zoeken [edit] gevonden: ![]() ![]() ![]() Doe es gek. | |
MaartenGrendel | zaterdag 27 november 2004 @ 21:59 |
Excentriek is het enige juiste woord hiervoor. De Y2K heeft ook een rol in de film 'Torque' trouwens. Die motor past perfect in het waaaaay-over-the-top sfeertje van die film. ![]() | |
Piro | zaterdag 27 november 2004 @ 22:16 |
mierenneuk modus: het is de M-48 of de M-60 tank. ![]() Voor de rest wel een ontzettend cool ding. Hoe was de eindstand tegen die M1A1 tank trouwens? Dat kreng weegt 67 ton. ![]() | |
Modus | zaterdag 27 november 2004 @ 22:18 |
2115 Nm. ![]() | |
Piro | zaterdag 27 november 2004 @ 22:24 |
Die Mercedes kwam ook redelijk dichtbij met 1750 Nm, weliswaar wat later beschikbaar, maar tegen nog geen derde van de inhoud van dit ding. Mag je blij zijn dat je niet in Nederland woont met dit beestje. ![]() | |
Modus | zaterdag 27 november 2004 @ 22:35 |
Welke Mercedes? | |
Piro | zaterdag 27 november 2004 @ 23:06 |
Stond pasgeleden hier een topic van een Mercedes met een V12 uit de SL55 (ofzo) erin gelepeld. Haalde ~1750Nm <2500 rpm als mijn geheugen het goed heeft. Überblik ![]() | |
Modus | zaterdag 27 november 2004 @ 23:25 |
quote:De enige die ik me kan herinneren is de Brabus E V12 2004. met 1026 Nm. | |
Piro | zondag 28 november 2004 @ 01:53 |
Sorry. Dat was hem. Hij heeft het koppel beschikbaar op 1750 rpm. My bad. ![]() | |
rebel84 | zondag 28 november 2004 @ 12:06 |
quote:Zowel de AutoVisie en de artikelen die ik op het internet heb gevonden, spreken over een M-47 Patton tank. Ik heb er verder geen verstand van, dus misschien heb je wel gelijk. ![]() Artikelen: http://popularmechanics.c(...)leno/2004/5/hot_rod/ http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1284937/posts http://www.caranddriver.c(...)d=8789&page_number=1 Mooie foto's en lekker leesbaar artikel! De "Tank Rod" is 252 (inch, denk ik). Dat komt neer op 6,40 meter (komt al meer in de buurt dus). | |
Lega-Nord | zondag 28 november 2004 @ 12:30 |
30 liter, en maar ruim 2000 Nm uitpeuteren, amerikaanse motorblokken. ![]() ![]() Bestaat er geen 30 liter japannertje? ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Lega-Nord op 28-11-2004 12:38:03 ] | |
Catch22- | zondag 28 november 2004 @ 13:34 |
leuk, maar echt supersnel issie niet | |
PNG | zondag 28 november 2004 @ 15:57 |
M46, M47, M48 en M60 is allemaal designation "Patton" tank. M46 is interim, M47 is basis voor M48 "Patton II" en M60 is daar weer ontwikkeling van. Van elke zijn meerdere versies, en erna zijn de Israelies er nog een tijd op verder doorgegaan. Blok kan heel goed uit een M47 komen dus. | |
rebel84 | zondag 28 november 2004 @ 16:02 |
quote:Ik denk ook niet dat dat het hoofddoel van de bouwers was. ![]() | |
Fr3nK3L | zondag 28 november 2004 @ 16:04 |
Ooit eens gezien op Discovery Channel, wat een geluid kwam er uit dat apparaat ![]() Hele aflevering ging over Hotrods btw.. | |
stienus5gtturbo | zondag 28 november 2004 @ 16:19 |
quote:Ja, die halen veel koppel uit hun motoren.. ![]() En zeeeeker niet bij een laag toerental. | |
Catch22- | zondag 28 november 2004 @ 17:22 |
quote:wat dan wel? mooi issie ook niet bepaald. En goed corner'en zal hij ook wel niet doen met die extreme wielbasis en hogen gewicht op de voor-as | |
sdk | zondag 28 november 2004 @ 17:30 |
2.0 Liter SDI 70 pk = 37,5 pk per liter 29,4 Liter V12 810 pk ~ 27,5 pk per liter zeker niet veel pk per liter maar ach, beetje moeilijk vergelijken ook met gewone automotoren ![]() | |
PNG | zondag 28 november 2004 @ 17:54 |
Gemiddelde tank van een tiental of tientallen tonnen zit niet te wachten op Pk's, die wil een beuk koppel om kreng van zijn plaats te krijgen bovendien bij lage toerentallen. Vandaar die grote literinhoud bij dit soort motoren. Verder moet fuel consumptie "redelijk blijven" plus dat het relatief simpel en betrouwbaar moet zijn. Wat krijg je dan, lange slag diesel, of laag toerig benzineblok met giga inhoud. Bovendien (off topic) zijn militaire specs ook altijd zo dat alles in het "theatre of operations" zo'n beetje op dezelfde peut moet kunnen lopen. Zo'n blok al zou het bij wijze van 3000 Pk hebben en 500 Nm, heb je der geen klap aan voor het doel waarvoor die gemaakt is. Dat meneer Jay Leno er een auto van maakt met bijna 30 liter blok, bijna 5 ton, en de 6 seconden bijna haalt naar de 100, ach da's gaaf toch. ![]() Bovendien, alssie snel om de bocht zou willen pakte die wel een van de Lambo's in zijn garage of zijn SLR of Enzo. Die meneer heeft meer zeldzame Bugatti's dan een gemiddeld Bugatti museum in Italie. Dus sja. | |
rebel84 | zondag 28 november 2004 @ 18:06 |
quote:Een indrukwekkende auto bouwen. Een auto bouwen die nog nooit iemand gebouwd heeft. Dat zal zo ongeveer het doel geweest zijn. De maker van de auto had overigens al van tevoren het idee om zijn creatie aan Leno te gaan verkopen voor een hoog bedrag (ong. $125.000,- als ik het me goed herinner). Dus geld zal ook meegespeeld hebben. | |
Ultimora | zondag 28 november 2004 @ 18:16 |
quote:Bugatti komt uit frankrijk. dus dat lijkt me niet moeilijk, maar tegen de Slumpf collectie kan hij niet op. maargoed Leno heeft 80 auto's en 80 motoren, dus echt een stakker is het niet ![]() geweldig stuk trouwens in de AV | |
PNG | zondag 28 november 2004 @ 18:39 |
tWas een Italiaan he. Begonnen in Italie, erna voor Duitse bedrijven gewerkt. Erna in Duitsland zijn eigen fabriek begonnen, na WOI werd dat Frans grondgebied. | |
Kolkie | zondag 28 november 2004 @ 19:58 |
Deksels wat een trage quartermile tijd. Beetje impreza (die japanse hokken ja) doet dat sneller.... is dat ding net zo zwaar als die tank ofzo ![]() | |
VanDread | zondag 28 november 2004 @ 20:04 |
we hebben de L we hebben de E we hebben de Z we hebben de E we hebben de N en wat staat er dan... juist: LEZEN Gewicht: 4.750 kilogram ![]() Impreza heeft meer power per ton en 4wd wil misschien ook helpen hahaha Bruut! ding trouwes, jay leno op ze normaalst ![]() | |
Unstoppable | maandag 29 november 2004 @ 16:31 |
quote:Hij is idd een paar keer langsgekomen in het programma "Rides" ![]() | |
BazzoS | maandag 29 november 2004 @ 16:47 |
quote:4wd maakt een auto langzamer, omdat er meer verlies optreed in de overbrening naar alle 4 de wielen ![]() | |
Lega-Nord | maandag 29 november 2004 @ 16:49 |
Europese Golf TDI: 160 Nm koppel per liter. Europese Golf 2.0i FSI: 140 Nm koppel per liter Amerikaanse Tank Rod: 72 Nm koppel per liter. Wat is dat toch met die amerikaanse motorblokken. ![]() | |
Lega-Nord | maandag 29 november 2004 @ 16:52 |
quote:Dan mag je mij uitleggen waarom Skylines met exact motorpk's als Supra of nog minder sneller zijn in sprints van 0-100. ![]() | |
BazzoS | maandag 29 november 2004 @ 16:56 |
quote:eerste paar meter zijn ze idd sneller qua optrekken, maar op hogere snelheden werkt 4wd in het nadeel ![]() | |
Lega-Nord | maandag 29 november 2004 @ 17:09 |
quote:Okee. ![]() | |
sdk | maandag 29 november 2004 @ 17:31 |
quote:TDI heeft een turbo en turbo's geven nou eenmaal veel koppel. FSI is een benzine (met turbo?) maarja benzine is sowieso al anders. 1.9 SDI heeft 133 Nm wat 70 Nm per Liter is. en de Tank Rod heeft dus meer Nm per liter dan de hedendaagse SDI blokken ![]() | |
Juggernaut | maandag 29 november 2004 @ 17:47 |
maar vast geen bekerhouder. HA! | |
Steve-O | maandag 29 november 2004 @ 17:52 |
was laatst op discovery dat ding geweldig ![]() | |
Steve-O | maandag 29 november 2004 @ 17:53 |
quote:Je vergelijkt nu een tank met een golf ![]() | |
MewBie | maandag 29 november 2004 @ 19:25 |
Ik vindt die hotrod van die Home Improvement gast ook wel cool, een keer gezien op Discovery, hij ging ff een blokkie om, elk autoalarm in een straal van 50m (rond zijn auto) ofzo ging af ![]() ![]() | |
Juggernaut | maandag 29 november 2004 @ 19:27 |
die van tim allen ja ![]() dat was vet.. ook hoe die hem _niet_ aan de gang kreeg ![]() | |
Alexxxxx | maandag 29 november 2004 @ 19:42 |
*pakt doekje voor kwijl* | |
PeuRac | maandag 29 november 2004 @ 19:49 |
Vermogen: 810 pk. Trekkracht: 2115 Nm. Tering, moet dat ding serieus ruim 4ton wegen ![]() ![]() | |
Chello200 | maandag 29 november 2004 @ 20:12 |
Als ie die motor in een bootje zet dan heb je een Kameleon II. ![]() | |
Steijn | maandag 29 november 2004 @ 20:33 |
quote:Inderdaad, neem bijvoorbeeld een Seatek 10,3 Offshore, die haalt uit 860 kg 1200 pk en een koppel van 2200 Nm. En daar komt een geluid uit waarbij menig automotortje verbleekt. | |
Two_Tribes | maandag 29 november 2004 @ 20:41 |
quote:2.0 Liter SDI -> 2003 29,4 liter V12 -> 1952 (The M47 entered US service in 1952) Lijkt me ook een niet geheel onbelangrijk detail ![]() | |
Steijn | maandag 29 november 2004 @ 20:46 |
quote: quote:Die motoren verbleken bij de Seatek die ik zojuist noemde. ![]() 120 pk/liter 220 Nm/liter | |
PNG | maandag 29 november 2004 @ 20:52 |
Wat zijn jullie nou aan het doen joh, tis een blok uit een TANK uit 1952 Halloooowww. ![]() | |
Steijn | maandag 29 november 2004 @ 20:56 |
quote:Maar waarom zou je die gebruiken als er nu veel betere motoren te krijgen zijn. ![]() | |
Two_Tribes | maandag 29 november 2004 @ 21:04 |
quote:Ik snap het wel hoor. Lekker 120km/u cruisen met 800rpm ![]() | |
rebel84 | maandag 29 november 2004 @ 22:58 |
quote:Inderdaad mensen, niet zo janken! Het gaat niet om de prestaties van dit ding, maar om het achterlijke idee dat iemand een motor van een tank (!) in een soort van hotrod plaatst. ![]() | |
rebel84 | maandag 29 november 2004 @ 23:02 |
quote:Geweldig he!? ![]() | |
StefanP | dinsdag 30 november 2004 @ 23:56 |
ROFL ![]() ![]() ![]() Ik zou het wel weten als ik zoveel geld had ![]() Die tank rod is echt vet man. +stijl. 6 seconden naar de 100, ondanks de bijna 5000 kilo (als ik het goed onthouden heb), dat is rap man! |