quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:47 schreef Freel het volgende:
Waarom is iedereen meteen zo kwaad als er iets fout gaat. Ik weet zeker dat Valve al deze problemen gaat oplossen. Heb toch eens geduld, wat Valve met Steam heeft gepresteerd is echt geweldig en natuurlijk zitten er kinderziektes in! Ik wil jou wel eens een soortgelijk programma als Steam zien maken dat wel op miljoenen computers over de hele wereld in een keer werkt!
Heb geduld, het komt allemaal goed, stuur liever een beleefde mail naar Valve met je pc configuratie en je Steam accountname. Dan zullen zij bij de volgende patch waarschijnlijk die fout hebben opgelost. Verwacht wel niet dat dat morgen al zo zal zijn!
Of je vraagt dat elfje dat elke avond voor je raam zweeft of ze de tovenaar van Oz wil halen die met zijn toverstokje alles goedmaakt......
Ik vraag me af in wat voor wereld je leeft. Punt is dat mensen geld hebben uitgegeven voor een spel, dat ze nu niet kunnen gebruiken, doordat een 'reparatie' van Valve het allemaal erger heeft gemaakt. Afgezien van het feit of je vindt dat Steam moet kunnen ja of nee, Steam is gewoon niet uitgebreid getest en had nooit gebruikt mogen worden. Het is een inferieur product, dat ervoor zorgt dat je niet kunt spelen met het spel waaraan je je zuurverdiende geld hebt uitgegeven.
Bovendien wat heb je voor garanties als Vivendi/Valve/Steam op de fles gaan en er geen Steam servers meer zijn. Werkt je spel niet meer...
Nee, geen goed idee. Mijn idee om het illegale circuit de kop in te drukken is veel goedkoper worden met die spellen. Ontwikkelaars kunnen beter proberen om zelf de distributie in de hand te nemen. Hoeven die uitgevers niet het leeuwedeel op te strijken, wat nu wel gebeurt.
Als ik een spel kan downloaden voor 15 Euro, dan ben ik sneller bereid om het te kopen dan wanneer het zoals nu 50 Euro kost. En reclame dan??? Een goed spel bereikt op internet zijn eigen publiek wel. Daarom vind ik bijvoorbeeld die hele reclamecampagne voor Sims2 zo overbodig. Zonder die reclame hadden ze net zoveel verkocht, want het gonsde al tijden op het internet. Had het spel misschien iets goedkoper gekund en hadden ze wellicht nog meer verkocht.
Kortom Steam is een kutprodukt, want het legt de legale gebruikers beperkingen op terwijl de illegale versies allang verkrijgbaar zijn en zonder Steam werken. Dus wat is het netto-resultaat? Minder tevreden legale gebruikers dus minder potentiële kopers voor een neiuw spel, terwijl de illegale markt totaal niet heeft geleden.