Dit is dus niet waar. Het snijden/krassen wordt een soort verslaving, dus als het probleem is opgelost, is zeker niet alles in 1 keer goed.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:39 schreef ook_gek het volgende:
over het snijden zelf moet je proberen minder druk te maken. De grote vraag is wat is de reden. Los dat probleem op en het snijden zal stoppen.
Het is gedeeltelijk waar. Als zij zich beter zou voelen, zou de drang om te snijden minder zijn. Het is natuurlijk wel een verslaving en daar moet ze vanaf worden gebracht, maar als ze niet zo depressief zou zijn, zou het met het snijden ook een stuk beter gaan.quote:Op vrijdag 26 november 2004 15:36 schreef P8 het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. Het snijden/krassen wordt een soort verslaving, dus als het probleem is opgelost, is zeker niet alles in 1 keer goed.
Maar ik ben bang dat ik het gister niet heb kunnen tegenhouden. ze zag er vandaag op school eigenlijk best wel fucked up uit. geestelijk dan. nog erger dan gister.
![]()
Mischien moet je dan maar niet oordelen over mensen die 2000 meter gezakt zijn.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:57 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben 1000 meter gezakt maar heb nooit behoefte gehad aan snijden
I agree... maar het is wel een soort van vluchten. Je kunt het niet aan, dus probeer je het zo niet te voelen... dat noem ik vluchten.quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:27 schreef LuckyMan het volgende:
[..]
Mischien moet je dan maar niet oordelen over mensen die 2000 meter gezakt zijn.
Het is geen behoefte, maar een reactie op een emotionele belasting die je niet aankunt. Iedereen heeft een grens. uiteraard is het niet de beste reactie, maar je doet dit echt niet om te vluchten maar meestal gewoon om te overleven, het heeft daarom opzich ook niets met zelfmoord te maken. Deze dingen beginnen vaak ook niet met snijden, maar met meer onschuldig lijkende akties
By the w, het is niet altijd even gemakkelijk om de situatie te ontvluchten. Als je b.v. de pijn niet aankan dat je iemand waarvan je veel houd ziet lijden dan ren je echt niet zomaar weg.
stel je dit eens voor:quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:53 schreef ANGE het volgende:
[..]
I agree... maar het is wel een soort van vluchten. Je kunt het niet aan, dus probeer je het zo niet te voelen... dat noem ik vluchten.
Ik bedoelde het niet negatief. Je hoeft mij niet uit te leggen waarom mensen zichzelf snijden. Maar het blijft een vlucht.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:04 schreef P8 het volgende:
[..]
stel je dit eens voor:
Je bent 15, je ouders hebben relatie problemen, en je moeder zit elke dag jankend tegen jou te vertellen over wat je vader wel allemaal niet verkeerd doet, terwijl je eigenlijk beter kan opschieten met je vader. Hoewel ze waarschijnlijk ook wel weet dat je dat niet hoort te vertellen aan een 15-jarige, doet ze het wel, omdat jij de enige bent in de positie om naar haar te luisteren. Omdat je vader niet "voor rede vatbaar is" en je 18 jarige broer zelf al een probleemgeval is.Maar omdat je van je moeder houdt en haar respecteert omdat ze familie is, probeer je haar altijd te troosten en naar haar te luisteren.
en dat dan niet 1 weekje, maar een paar jaar.
Dan begin je niet te snijden omdat je vlucht, maar juist omdat je niet vlucht
Misschien totaal verkeerd, maar zo te lezen hunkert ze naar aandacht en beloning (vriend die op bezoek zou komen enzo). Kan je het niet zo spelen dat ze ergens mee op stap gaat of iets dergelijks als ze eens een paar daagjes zichzelf niet snijdt? Dan kun je het tijdens die "beloning" langzaam maar zeker (op normale toon) over het echte probleem hebben. Wie weet komt alle ellende er in één grote huilbui uit en heb je dan genoeg info om de professionele hulp op de hoogte te stellen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:04 schreef P8 het volgende:
lol, normaal kijk ik daar wel naar maar het is nog vroeg.. ach ja.. kan iedereen overkomen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:36 schreef M.I.B. het volgende:
Check de datum van de OP anders ff.
Wanneer iemand overweegt zich te gaan snijden, denk ik dat de formulering weinig meer uitmaakt. Gezond verstand werkt op dat moment al niet meer zoals het zou moeten werken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:25 schreef tinoz het volgende:
ey , er staat op een site dat snijden oplucht ik heb een topic opgestart dat ze dat zo neit moeten neer zetten, maar ze luisteren neit naar me ik zou het nooit (diep) doen denk ik , maar anderen die dat lezen mss wel dat is toch neit normaal ???
wat kan ik doen dat ze die topic veranderen behalve (wat ik neit van plan ben ) mijn eigen had afsnijden ?
Automutilatie kan ook een manier zijn om de aandacht van het werkelijke probleem af te leiden. Het lastige is dan om iemand zo ver te krijgen om die feitelijke problemen aan te gaan pakken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef B-FliP het volgende:
Tuurlijk is het een uitdaging om die mensen energie uit andere dingen te laten ervaren, maar veelal
staan ze daar niet voor open en kost t enorm veel energie zonder dat je die mensen echt helpt...
Leg uit, want die vat ik niet?quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:04 schreef P8 het volgende:
stel je dit eens voor:
*verhaal*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |