abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2004 @ 17:19:01 #1
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_23545593
Reed uit school naar huis over de dijk. Op de dijk kom ik 2 paarden met rijdsters tegen die érg asociaal naast elkaar bleven lopen waardoor het verkeer vrij wel vast stond. Maargoed.. kan gebeuren..
Rij ik verder, zie ik zo'n figuur proberen om een paard mee de dijk af te nemen het strand op. Maar dat paard wilt dat niet dus loopt de dijk weer op om vervolgens door het lint te gaan. Ik kom aanfietsen en ik zie dat beest op me afstormen met zo'n grietje wat er aan hangt en meegesleept wordt omdat ze dat beest niet in bedwang kan houden. Beest besluit op het laatste moment toch maar te stoppen en draaid zich om. Ik fiets verder en kijk na een tijdje achter me. WEER staat het hele verkeer vast omdat dat paard rondjes loopt over de weg en dat figuur dat beest niet in bedwang kan houden.

Ik snap níet dat je met zon klote beest de weg op mag. Ze kunnen levensgevaarlijk zijn voor het overige verkeer.
Een paard heeft in tegenstelling tot een auto, motor of brommer een eigen wil. Als ik mijn brommer van de dijk af wil hebben dan blijft ie daar ook mooi liggen, hij komt niet de dijk weer op sprinten om vervolgens rond te gaan draaien op de weg. Dat zo'n beest een eigen wil heeft, ók. Maar zo'n beest is vééél sterker dan zo'n mager grietje wat er aan loopt te sjorren. Dat maakt zo'n beest ipc een onvoorspelbaar, niet te beheersen object.

WAT IN GODSNAAM DOEN ZE DAN OP DE OPENBARE WEG?

Ik wordt schijtziek van al die yuppen met die kutpaarden hier. De straat staat weer eens vol met PC Hoofdstraat trekkers met van die paardenbakken er achter. De straat ligt vol met stront en stro maar er wordt niets opgeruimd. Bij het wijzen op die rotzooi krijg je sowiezo een grote bek.
Er zitten hier in een straal van 100 meter 5! maneges. Het zijn er al zoveel, maar waarom moeten die kutbeesten dan OOK nog eens op de weg gaan lopen?

Ik irriteer me zo mateloos aan die kutbeesten..

Ik had een 9 voor het schrijven van een formele brief bij Nederlands, dus ik denk ik maar even een brief ga schrijven naar de gemeente. Ik geloof dat dit trouwens al eerder is gedaan door bepaalde mensen, maar die hebben er toen niets meer over gehoord.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_23545630
Inderdaad! Raar dat ze op de openbare weg mogen! In het bos of onverharde weggetjes, dat vind ik dan nog wel gaan.
feest
pi_23545684
Ja kut paarden dood rijden en soep van trekken lijkt me beste oplossing.
pi_23545693
Afknallen die beesten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_23545704
Bovendien leggen ze over scheithopen neer
pi_23545723
Dat ze op de weg mogen is nog daar aan toe, als ze die beesten maar in bedwang kunnen houden. Leren ze dat niet bij die manege ofzo?
Zullen we ook maar een paardenrijbewijs invoeren?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_23545734
Kut paarden ze zijn alleen nuttig in de kroket
  woensdag 24 november 2004 @ 17:25:08 #8
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_23545744
ik snap ook niet dat marokanen zo maar op de openbare weg mogen... geen atochtoon die ze in de hand weet te houden.. levensgevaarlijk is het..
beer
  woensdag 24 november 2004 @ 17:26:51 #9
93965 Leffe48
pi_23545788
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:24 schreef bemeall het volgende:
Dat ze op de weg mogen is nog daar aan toe, als ze die beesten maar in bedwang kunnen houden. Leren ze dat niet bij die manege ofzo?
Zullen we ook maar een paardenrijbewijs invoeren?
Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet
  woensdag 24 november 2004 @ 17:28:43 #10
101860 Tique
strictly seated concert
pi_23545830
Jah, kutbeesten
Een paard mag je ook best wel zien als huisdier denk ik, maar die kutpaarden mogen wel vrolijk op de weg schijten terwijl ik er een boete voor krijg als mijn hond het doet:{
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_23545867
paardelul
pi_23545883
De paard is toevallig wel de voorloper van de auto, zonder paard geen hadden wij een heel ander leven!

Niet dat ik paarden leuk vind ofzo, maar het gaat om het idee.
pi_23545901
Wat ik ook nep vind is dat als je een hond hebt, honden belasting moet betalen en nog met een plastic zakje achter hun hol aan moet rennen en die knollen maar schijten waar ze willen.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:34:11 #14
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23545944
tsssssssssss
Nee joh .. mensen zijn voorspelbaar ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23546031
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:19 schreef Leffe48 het volgende:

Ik wordt

Ik had een 9 voor het schrijven van een formele brief bij Nederlands
pi_23546080
Troost je. Toen ik wegens een met skateboarden gebroken been in het ziekenhuis lag vroeg ik aan die X-Ray fotomevrouw aan wat voor sport/bezigheid zij de meeste klanten overhield. Ik dacht namelijk skateboarden, skateboarders vallen nog wel vaak . Maar het bleken dus verreweg met stip paardrijders te zijn. En als ze vallen, vallen ze altijd van grote hoogte en meestal wanneer het paard niet meer onder controle is. Dus meestal nog fikse botbreuken/verwondingen ook. De meeste paardrijders stoppen wel wanneer ze de eerste keer echt hard op hun bek gaan.

Het paard is niet voor niets in recordtijd vervangen door de auto en de motorfiets .
pi_23546087
Als je zegt "het verkeer werd opgehouden omdat dat grietje nog steeds met dat paard moeilijk stond te doen" Dan ben je behoorlijk verkeerd bezig. Je had haar ook gewoon even kunnen gaan helpen, ipv je te irriteren aan het feit dat ze de weg versperde. Normen & waarden heet zoiets
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  woensdag 24 november 2004 @ 17:41:52 #18
93965 Leffe48
pi_23546118
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:34 schreef Pearly het volgende:
tsssssssssss
Nee joh .. mensen zijn voorspelbaar ....
- Mensen schijten niet op de weg (tenminste?)
- Mensen slaan niet spontaan op hol bij het horen van een hard geluid
- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard, en mensen die meer schade aan kunnen richten hebben een rijbewijs voor een bepaald voertuig.
- Mensen kan je op hun fouten wijzen
- Mensen kunnen situaties analyseren en daar op reageren

Verder hoor je mij ook nergens zeggen dat ik het alleen tegen paarden heb, het gaat me vooral ook om die yuppen met PC hoofdstraat trekkers.
pi_23546140
Trwns.

Ik wordt schijtziek van al die mensen die wat over paarden en paardrijden te zeiken hebben. Notabene gaan ze nog ZELF in een straat met 5(!) maneges wonen ook! Ga dan in de stad wonen!

woensdag 24 november 2004 @ 17:43:18 #20
93965 Leffe48
pi_23546157
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:40 schreef Shalbo het volgende:
Als je zegt "het verkeer werd opgehouden omdat dat grietje nog steeds met dat paard moeilijk stond te doen" Dan ben je behoorlijk verkeerd bezig. Je had haar ook gewoon even kunnen gaan helpen, ipv je te irriteren aan het feit dat ze de weg versperde. Normen & waarden heet zoiets
Toen reed ik al 50 meter verder.
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:42 schreef RetepV het volgende:
Trwns.

Ik wordt schijtziek van al die mensen die wat over paarden en paardrijden te zeiken hebben. Notabene gaan ze nog ZELF in een straat met 5(!) maneges wonen ook! Ga dan in de stad wonen!

Ik heb niet gekozen om hier te gaan wonen. Dat hebben mijn ouders gedaan.
En geloof me, zodra het kan verhuis ik..
pi_23546163
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:41 schreef Leffe48 het volgende:
- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,
? Jij hebt zeker nog geen kinderen .

Enneh, ik geloof ook al niet meer dat jij een 9 had voor die brief:

"- Mensen kunnen opzich minder schade aanrichten als een paard,"
"- Mensen kan je op hun fouten wijzen"

woensdag 24 november 2004 @ 17:46:49 #22
93965 Leffe48
pi_23546230
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maken deze posts ook deel uit van een examen waardoor ik alles nauwkeurig op fouten ga controleren?

Ontopic plz.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:52:55 #23
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23546351
On topic :
Wat een RUK TT
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 24 november 2004 @ 17:55:03 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23546389
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jij hoort het hem hier ook al zeggen zeker
pi_23546508
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Ik geloof dat zo'n rijbewijs zelfs bestaat. Maar veel heb je er blijkbaar niet aan, of die figuren die hier op de weg lopen hebben dat rijbewijs niet
Ik geloof dat zo'n ruiterbewijs alleen vereist is als je in bepaalde natuurgebieden zoals de Veluwe wilt rijden. Het geeft aan dat je voldoende controle over je paard hebt in moeilijke situaties. Maar ze zouden het gewoon verplicht moeten stellen voor iedereen die zonder begeleiding van een ervaren ruiter de (openbare) weg op wil.
Cogito ergo sum * R. Descartes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')